Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
ยฉ 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsThe iceman, high on life, big time!

The iceman, high on life, big time!

38 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#1
''It doesn't matter what hole you use, just get it in!'' - Wim Hof

Door je mond of door je neus ademen, volgens mij maakt het inderdaad geen reet uit.
S
Space ๐Ÿ•‰Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Gisteren had ik weer een ademhalingssessie. Na de sessie gister voelde ik me supergoed. We hebben eerst veel gesproken over mijn relatiebreuk en over het pad wat ik heb gekozen. De afgelopen 2 weken waren zenuwslopend en ik was duidelijk mijn connectie met mijn geest verloren. Een ademsessie tot aan dmt release zat er deze keer niet in. Maar ze heeft me wel de tools gegeven om me hier klaar voor te maken en dat is volgende week donderdag.

Het is als volgt verlopen. Eerst spraken we over alles wat me nu bezig houdt. Daarna moest ik in mijn rechter hand een apparaat vasthouden en m'n linker vinger op het beeldscherm van haar telefoon leggen. Hiermee kon ze mijn frequentie en chakra's meten. De informatie die dit apparaat aangaf klopte allemaal, hij analyseert en geeft allerlei aanwijzingen. Hij gaf aan dat ik laag in mijn energie zit. Depressiviteit. Dat doelen moeilijk bereikbaar aanvoelen. Geen gedrevenheid om goed voor mezelf te zorgen. Algeheel faal om vrolijk te zijn of te genieten van het leven.

En in mijn huidige staat klopt dit helemaal. Ik slaap al 2 weken nauwelijks, eet ongezond want een bord met rijst en vis of kip krijg ik niet weg.. Ik kom niet toe aan een goeie ademsessie of andere vormen van meditatie want ik blokkeer door de knoop in m'n buik van m'n hele situatie.

Ik scoorde bij mijn kruin chakra, 3e oog en buik chakra erg laag, rond de 55 a 60 %. En de rest was rond de 80 a 85%. Vervolgens kreeg ik polsbandjes om en hier doorheen komt een stroom frequentie die dus mijn eigen frequentie beรฏnvloed. Hij ontvangt en zend een signaal uit. Ik ging liggen op het matras en begon met ademen. Diep in via de neus, langzaam uit via de mond. Dit was de techniek die ik van de vorige sessie had geleerd om rustig te worden. Vervolgens na 5 minuten even alles vastgehouden. En weer door. Maar nu de WH methode diep in en loslaten. Tot 60x en toen schakelde we over op verbonden ademen, nog 30x. Toen alles vasthouden. Wauw wat sparkelde het leven door m'n hele wezen heen. Alles tintelde, ik voelde me heerlijk maar ik merkte dat er nog steeds spanning zat waardoor ik niet helemaal kon ontspannen. Mijn benen trilde een tijdje maar die werden uiteindelijk rustig. We hebben deze laatste handelingen in totaal 3x gedaan en daarna voelde ik me nieuw. Totale rust, geen stress. Kalmte, wijsheid, wilskracht en lust om het leven weer te gaan consumeren.

Ze deed nog een meting met het apparaat. Mijn kruin chakra en 3e oog waren boven de 80% geschoten en m'n buik chakra bleef iets achter met 68%

Die knoop in m'n buik moet ik aan werken. Eigenlijk zorg ik nu niet goed genoeg voor mezelf. Ik moet me er doorheen zetten. Gewoon gaan mediteren en diep ademen, plannen maken, me inschrijven bij een yogaschool. Even wat oude patronen doorbreken en nieuwe dingen starten.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Goed bezig @Space Criminal :)

Wat zei ze trouwens over die knoop in je buik? Wat je daaraan moet doen om dit te verhelpen? Ik neem aan dat dit correspondeert met de solar plexus chakra(?)

Die apparaatjes die dan je chakra's in procenten meten, dat zijn dan weer dingen die ik niet echt geloof. Hoe kan zoiets nou in procenten worden uitgedrukt...
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Over de bovenstaande langere post, daar wil ik graag later op reageren.
Nu voel ik me even niet zo lekker, vandaar...
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mindless zei:
Die apparaatjes die dan je chakra's in procenten meten, dat zijn dan weer dingen die ik niet echt geloof. Hoe kan zoiets nou in procenten worden uitgedrukt...
Klik om te vergroten...
Precies wat ik dacht! Leuk om te lezen dat onze zweefkees er ook zo over denkt :)
S
Space ๐Ÿ•‰Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
Goed bezig @Space Criminal :)

Wat zei ze trouwens over die knoop in je buik? Wat je daaraan moet doen om dit te verhelpen? Ik neem aan dat dit correspondeert met de solar plexus chakra(?)

Die apparaatjes die dan je chakra's in procenten meten, dat zijn dan weer dingen die ik niet echt geloof. Hoe kan zoiets nou in procenten worden uitgedrukt...
Klik om te vergroten...
Die knoop in m'n buik is een blokkade. Een ophoping van alle ellende die nu speelt en dit zit opgeslagen in mijn zonnevlecht, oftewel mijn buik chakra. Ik ben best in strijd met mezelf momenteel. Ik kan door mijn hooggevoeligheid niet zomaar de trauma loslaten die is ontstaan. Zodra ik meer in contact kom met mijn kruin chakra en 3e oog dan laat je makkelijker de trauma los. Meer contact met spiritualiteit, minder contact met de 3d dimensie.

Wat betreft het meten van de chakra's, uiteindelijk is alles een frequentie. Er worden zelfs programma's geschreven voor de frequentie van cannabis en psilo. Je zou dus die bandjes kunnen omdoen en gaan trippen zonder daadwerkelijk een middel te nemen.

Of je er nu in geloofd of niet, wat het apparaat aantoont kwam wel overeen met hoe ik me voelde. Mocht je benieuwd zijn https://www.healyworld.net/nl/
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mezelf zei:
Precies wat ik dacht! Leuk om te lezen dat onze zweefkees er ook zo over denkt :)
Klik om te vergroten...
Het zal je verbazen hoe down to earth ik ben op veel vlakken IRL. :)

Er is 1 ding waar ik (volgens anderen dan) zweverig over ben en dat is alles rondom non-dualiteit. Maar dat zie ik zelf niet als zweverig maar als realistisch. :laughing: Maar ik geef toe, in mijn schrijven en praten daarover kan ik vrij veel gaan zweven. :tonguewink: Al denk ik niet dat die levensbeschouwing van zichzelf zweverig is.


Space Criminal zei:
Die knoop in m'n buik is een blokkade. Een ophoping van alle ellende die nu speelt en dit zit opgeslagen in mijn zonnevlecht, oftewel mijn buik chakra. Ik ben best in strijd met mezelf momenteel. Ik kan door mijn hooggevoeligheid niet zomaar de trauma loslaten die is ontstaan. Zodra ik meer in contact kom met mijn kruin chakra en 3e oog dan laat je makkelijker de trauma los. Meer contact met spiritualiteit, minder contact met de 3d dimensie.
Klik om te vergroten...
Hmm, ik heb in mijn leven ook vaak wel een soort knoop gevoel gehad in mijn buik... Maar zij zegt dus dat de oplossing ligt in richten op de meer hogere energie centra als het ware?

Space Criminal zei:
Wat betreft het meten van de chakra's, uiteindelijk is alles een frequentie. Er worden zelfs programma's geschreven voor de frequentie van cannabis en psilo. Je zou dus die bandjes kunnen omdoen en gaan trippen zonder daadwerkelijk een middel te nemen.
Klik om te vergroten...
Uiteindelijk is alles frequentie ja, maar ik vind het altijd opvallend hoe iets (voor mijn idee) van een meer "analoge" aard (golven/gevoel) getoond wordt op een meer digitale manier. (cijfers/procenten) Als je begrijpt wat ik bedoel?

Space Criminal zei:
Of je er nu in geloofd of niet, wat het apparaat aantoont kwam wel overeen met hoe ik me voelde. Mocht je benieuwd zijn https://www.healyworld.net/nl/
Klik om te vergroten...
Okee, als het steeds overeenkomt is het wel logisch om het in ieder geval tot een bepaalde mate serieus te nemen. Bedankt voor de link. :)
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindless zei:
Er is 1 ding waar ik (volgens anderen dan) zweverig over ben en dat is alles rondom non-dualiteit. Maar dat zie ik zelf niet als zweverig maar als realistisch. :laughing: Maar ik geef toe, in mijn schrijven en praten daarover kan ik vrij veel gaan zweven. :tonguewink: Al denk ik niet dat die levensbeschouwing van zichzelf zweverig is.
Klik om te vergroten...
Voor mij ben je niet zo zweverig hoor @Mindless :wink: . Soms je manier van schrijven misschien maar de inhoudt is voor mij niet zweverig.
Non-dualiteit is voor velen wel zweverig inderdaad, maar voor mij wel zeer interessante stof. Best wel wat periodes me hiermee bezig gehouden.
S
Space ๐Ÿ•‰Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Mindless zei:
Maar zij zegt dus dat de oplossing ligt in richten op de meer hogere energie centra als het ware?
Klik om te vergroten...
Hoe meer ik mediteer en contact maak met mijn geest hoe beter ik de aardse problemen achter mij laat. Het moment in een ademhalingssessie waar je bijna vergeet dat je een lichaam hebt zal zeker mijn balans terugbrengen. De waardering en eigen liefde wat deze meditatievorm te wege brengt zal de knoop in m'n buik beter doen herstellen. De uitspraak van ergens mee in je maag zitten gaat hier letterlijk op.
Mindless zei:
Uiteindelijk is alles frequentie ja, maar ik vind het altijd opvallend hoe iets (voor mijn idee) van een meer "analoge" aard (golven/gevoel) getoond wordt op een meer digitale manier. (cijfers/procenten) Als je begrijpt wat ik bedoel?
Klik om te vergroten...
Ja, ik begrijp je. Maar ik denk wel dat uiteindelijk alles in cijfers uit te drukken is. In de hele simulatie waarin we leven kunnen we alles ontleden en in codes uitdrukken.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Space Criminal zei:
Hoe meer ik mediteer en contact maak met mijn geest hoe beter ik de aardse problemen achter mij laat. Het moment in een ademhalingssessie waar je bijna vergeet dat je een lichaam hebt zal zeker mijn balans terugbrengen. De waardering en eigen liefde wat deze meditatievorm te wege brengt zal de knoop in m'n buik beter doen herstellen. De uitspraak van ergens mee in je maag zitten gaat hier letterlijk op.
Klik om te vergroten...
Dat klinkt als muziek in mijn oren!

Space Criminal zei:
Ja, ik begrijp je. Maar ik denk wel dat uiteindelijk alles in cijfers uit te drukken is. In de hele simulatie waarin we leven kunnen we alles ontleden en in codes uitdrukken.
Klik om te vergroten...
Wellicht...
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik adem ook alles uit ja. En dan wordt mijn hoofd helemaal leeg van gedachten. :grin:
S
Space ๐Ÿ•‰Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Mindless zei:
Ik adem ook alles uit ja. En dan wordt mijn hoofd helemaal leeg van gedachten. :grin:
Klik om te vergroten...
Ja heerlijk gevoel is dat!

Volgens mij moet je voor dmt release bij de laatste keer inademen als het ware je energie naar het middelpunt van je hoofd duwen en daar even vasthouden. Zojuist vond ik een filmpje van iemand die eerst 10 minuten aan 1 stuk door aan het ademen was voordat hij dit deed. Het is iig van belang dat je heel veel zuurstof binnen krijgt voordat je in de dmt wereld terecht komt.

Ik denk erover om ademhaling te gaan doen bij http://lesliestoel.nl
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Space Criminal zei:
Ja heerlijk gevoel is dat!

Volgens mij moet je voor dmt release bij de laatste keer inademen als het ware je energie naar het middelpunt van je hoofd duwen en daar even vasthouden. Zojuist vond ik een filmpje van iemand die eerst 10 minuten aan 1 stuk door aan het ademen was voordat hij dit deed. Het is iig van belang dat je heel veel zuurstof binnen krijgt voordat je in de dmt wereld terecht komt.
Klik om te vergroten...
Op je derde oog zeg maar? En jij bent echt in de DMT wereld terecht gekomen zo?

Space Criminal zei:
Ik denk erover om ademhaling te gaan doen bij http://lesliestoel.nl
Klik om te vergroten...
:)
S
Space ๐Ÿ•‰Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Mindless zei:
Op je derde oog zeg maar? En jij bent echt in de DMT wereld terecht gekomen zo?


:)
Klik om te vergroten...
Ik heb al eens een 5 meo dmt gevoel gehad met een lichtelijk opgevoerde wim hof methode. Maar tot nu toe heb ik altijd alle zuurstof uitgeblazen voordat ik stopte met ademen. Maar het verschil zit hem in de aantal keren in en uitblazen en vervolgens dus heel diep in, vasthouden, en dan alle energie die je gecreรซerd hebt naar je 3e oog brengen idd.

Ik moet deze methode nog proberen. Maar ik ga dit zeker dieper uitzoeken. De Wim Hof methode is een heerlijk en ook makkelijk gevoel, maar de keer dat ik zo diep een 5 meo dmt gevoel kreeg was niet perse een makkelijk gevoel. Het was best wel intens. Ik voelde mijn geest en lichaam als 2 losse onderdelen. Ik zweefde in een tijdloze space, er was ook een duidelijk terugkom effect. Alsof waar ik daarvoor was niet zo aards aanvoelde.

Ik moet er dan ook wel klaar voor zijn. Soms voel ik ineens een soort oproep vanuit mijn onderbewuste. Daar wacht ik nog even op.
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Space Criminal zei:
De traditionele Wim Hof methode neem je 30 diepe teugen lucht waarna je alles uitblaast en stopt met ademen. Bij de dmt meditatie zal je dan bijvoorbeeld tot 60 teugen lucht gaan. En ook de manier om de lucht te inhaleren is dan anders. Zeker iets wat ik verder ga uitzoeken!
Klik om te vergroten...
Kun je me uitleggen wat er dan anders is?

Purplext zei:
Ik ben weleens in een wak van een bevroren meer gaan zitten terwijl mensen om me heen aan het schaatsen waren en afgelopen week gezwommen in een meertje bij gevoelstemperatuur -2.

M'n hele hoofd werd leeg en achteraf de tintelingen door je lijf en dat rozige gevoel. Het geeft echt een kick. Ben van plan deze winter vaker te gaan want het is heerlijk!
Klik om te vergroten...
Space Criminal zei:
Juist, dat is ook precies mijn doel. Om het uiteindelijk in de natuur te doen. Mooi begin van de winter!
Klik om te vergroten...
Gewoon in het openbaar? Ik kreeg laatst nog de gedachte om in een vijver in het park te springen, maar ik durfde niet. Toch een beetje bang dat mensen het zien en me voor gek verklaren. Klein dorp, weet je wel. Je kan makkelijk denken van 'ja, boeiend', maar toch. Voor mij is het nog wel een grote stap om dat helemaal los te laten.

Space Criminal zei:
Ik heb al eens een 5 meo dmt gevoel gehad met een lichtelijk opgevoerde wim hof methode. Maar tot nu toe heb ik altijd alle zuurstof uitgeblazen voordat ik stopte met ademen. Maar het verschil zit hem in de aantal keren in en uitblazen en vervolgens dus heel diep in, vasthouden, en dan alle energie die je gecreรซerd hebt naar je 3e oog brengen idd.

Ik moet deze methode nog proberen. Maar ik ga dit zeker dieper uitzoeken. De Wim Hof methode is een heerlijk en ook makkelijk gevoel, maar de keer dat ik zo diep een 5 meo dmt gevoel kreeg was niet perse een makkelijk gevoel. Het was best wel intens. Ik voelde mijn geest en lichaam als 2 losse onderdelen. Ik zweefde in een tijdloze space, er was ook een duidelijk terugkom effect. Alsof waar ik daarvoor was niet zo aards aanvoelde.

Ik moet er dan ook wel klaar voor zijn. Soms voel ik ineens een soort oproep vanuit mijn onderbewuste. Daar wacht ik nog even op.
Klik om te vergroten...
Ik heb op Psy-Fi een breathing workshop gedaan. Daar bleven we eigenlijk maar doorademen, totdat je in een huilbui raakte. Zodra je daar weer uit was weer door met ademen. Ik kwam in een wit licht terecht, een soort alomvattende eenheid waarin ik onvoorwaardelijke liefde voelde. Alles was goed. Ik heb gejankt daar joh, niet normaal. Alle deelnemers overigens. Heel intens. Ik denk dat ik wel kan stellen dat het de meest intense 'trip' was die ik heb mogen meemaken.
S
Space ๐Ÿ•‰Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Psilocyloner zei:
Kun je me uitleggen wat er dan anders is?
Klik om te vergroten...
Ik moet me er nog wat verder in verdiepen, maar het heeft iig mijn interesse. Dit is wel zo'n ding dat ik tot op de bodem wil gaan uitzoeken!
Psilocyloner zei:
Gewoon in het openbaar?
Klik om te vergroten...
ja ergens bij een strandje, aan een meertje. Ik heb wel een vriend die gek genoeg is!
Psilocyloner zei:
Ik heb op Psy-Fi een breathing workshop gedaan. Daar bleven we eigenlijk maar doorademen, totdat je in een huilbui raakte. Zodra je daar weer uit was weer door met ademen. Ik kwam in een wit licht terecht, een soort alomvattende eenheid waarin ik onvoorwaardelijke liefde voelde. Alles was goed. Ik heb gejankt daar joh, niet normaal. Alle deelnemers overigens. Heel intens. Ik denk dat ik wel kan stellen dat het de meest intense 'trip' was die ik heb mogen meemaken.
Klik om te vergroten...
Wauw! Dit is toch top, zonder drugs helemaal van de wereld! En het is nog gezond ook. Het maakt je bloed zo alkalisch wat je immuunsysteem enorm boost. Win win!
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Trouwens laatst nog geprobeerd Wim Hof te combineren met psychedelica, 2C-E. Doel was om midden in de ademhaling te zitten op het moment dat de 2C-E zou opkomen. Ik koos voor 2C-E, juist omdat dit een sterke lichamelijke component heeft. Het werd helaas een epic fail though. Toen mijn ademhaling na een uur klaar was, was van de 2C-E nog niks te merken. Na nog even te zijn blijven liggen op bed in stilte en duisternis toch mijn bed maar uit en terug naar de woonkamer, even achter m'n laptop. Nog wat muziek geluisterd. Ik had geen idee waarom, maar trippen zat er niet meer in, zo concludeerde ik. Het hoefde voor mij ook niet meer. Ik had lang genoeg gewacht, was inmiddels moe en had er daarom ook eigenlijk geen zin meer in. Ik besloot daarop maar naar bed te gaan. Eenmaal op bed om te gaan slapen begon het opeens wel erg kleurrijk en beweeglijk te worden met m'n ogen dicht... altijd zo lekker onvoorspelbaar, die 2C-E... :sweatsmile: Fuckin' 2,5 uur geduurd voordat ik echt in een trip kwam. Niet de minste trouwens! Was ook tijdens die trip dat ik opeens de impuls voelde om die vijver in het park in te duiken. Heb daar even aan de rand van het water gestaan, maar dus toch niet gedaan helaas. Ik kon het niet. Niet nu, althans. Komt misschien nog. Alles op z'n tijd. Zacht zijn voor mezelf.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#18
Psilocyloner zei:
Kun je me uitleggen wat er dan anders is?



Gewoon in het openbaar? Ik kreeg laatst nog de gedachte om in een vijver in het park te springen, maar ik durfde niet. Toch een beetje bang dat mensen het zien en me voor gek verklaren. Klein dorp, weet je wel. Je kan makkelijk denken van 'ja, boeiend', maar toch. Voor mij is het nog wel een grote stap om dat helemaal los te laten.


Ik heb op Psy-Fi een breathing workshop gedaan. Daar bleven we eigenlijk maar doorademen, totdat je in een huilbui raakte. Zodra je daar weer uit was weer door met ademen. Ik kwam in een wit licht terecht, een soort alomvattende eenheid waarin ik onvoorwaardelijke liefde voelde. Alles was goed. Ik heb gejankt daar joh, niet normaal. Alle deelnemers overigens. Heel intens. Ik denk dat ik wel kan stellen dat het de meest intense 'trip' was die ik heb mogen meemaken.
Klik om te vergroten...

Ik ga gewoon naar van die zwemmeertjes in de natuur. Zie er wel vaker mensen in een wak zitten of zwemmen in januari. Je hebt wel wat bekijks, maar mensen reageren vaak heel leuk!
S
Space ๐Ÿ•‰Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Psilocyloner zei:
Heb daar even aan de rand van het water gestaan, maar dus toch niet gedaan helaas. Ik kon het niet. Niet nu, althans. Komt misschien nog.
Klik om te vergroten...
Als je in een groep bent dan stap je eerder over de mentale weerstand. Ik zou het ook niet snel in m'n eentje doen
Psilocyloner zei:
Trouwens laatst nog geprobeerd Wim Hof te combineren met psychedelica
Klik om te vergroten...
ik doe het wel vaak voordat ik changa ga roken, om alvast lekker in m'n lichaam te zitten. Misschien een idee om het een keer in het midden van een truffel trip te doen :grin:
M
Mr.PilskaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Heel erg interesant!! Goed report ik ben erg nieuwschierig om zelf ook tebeginnen met ademhalings oefeningen. Thanks for passing on the info:)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."