Ervaring met psychedelica: 8x LSD, 3x 2C-B, 4x truffels, 1x paddo's
Twee jaar geleden, een gezellige avond gepland met een vriend. Hier noem ik hem even "S". Deze keer stond candyflippen op de kalender, voor ons beide de eerste keer deze combinatie. Door de regen op de scooter naar het huis van S. Eenmaal aangekomen bleek de vriendin van S. ook aanwezig te zijn en de candyflip wou nemen. Dit was mij vooraf niet bekend dus had het liever niet, op dat moment had ik echter geen zin in een discussie dus stemde ik er in mee.
Na een leuke conversatie en wat (naar mijn mening) ontoepasslijke muziek van Slam FM besloten we te beginnen met 140µg LSD. Na ongeveer 45 minuten begon ik merkbare effecten te krijgen, echter wat normaal spirituele gedachten zijn, sloeg dit een hele andere weg in.
Vanaf dit moment is tijd een niet defineerbaar bestaan, en niet alleen tijd. Binnen een minuut kon ik mijzelf niet meer beheersen, en dacht ik dat ik in een vervelende droom was beland. Ik rende naar de eerste verdieping en hoorde S. achter mij aan rennen. Nee! Ik moet nóg hoger, dus ik rende naar zolder. Hier beland kan ik mij nog enkele dingen herinneren. Ik zat in een oneindige rotatie van dimensies, en hadden allen een kleur als thema. Paars, wat heel plastic en vacuum aanvoelde. Rood, waarbij het bloed onder mijn nagels vandaan schoot. Groen, waarbij ik overal planten en beesten zag. En dit ging alsmaar door en door. Achteraf kreeg ik ook te horen dat ik schreeuwde, dat ik S. meerdere malen had gebeten, ik van al mijn kleding had ontdaan en uiteindelijk het dakraam open probeerde te maken.
Uiteraard was dit allemaal te veel voor S, zeker aangezien hij ook onder invloed was. De politie en ambulance was ondertussen onderweg en bij aankomst was ik weer langzaam terug aan het keren op deze planeet.
Uiteindelijk heb ik 2 nachten doorgebracht op het politiebureau. Met als enige reden dat er 2 zelfgemaakte MDMA pillen waren aangetroffen in mijn jas. Achteraf een lachtertje natuurlijk, maar om na een bad trip 2 nachten opgesloten te zitten is niet fijn.
Achteraf gezien was het enigszins niet onvermijdelijk dat het tot een negatieve wending kon eindigen. De set én setting waren beide niet ideaal, een onverwachte extra persoon die ik niet goed kende, een vreemde omgeving, de muziek...
De eerste periode van enkele maanden na de bad trip nog veel moeite gehad met deze gebeurtenis, veel onzekerheid en spijt, echter gelukkig geen flashbacks gehad. Nu twee jaar verder heb ik al geruime tijd geen nare gedachtes meer en ben ik mentaal weer volledig in orde. Ik had alvorens de bad trip minimaal tien keer psychedelica gebruikt waarbij ik geen enkele keer nare gedachtes heb gehad, en met die conclusie lijkt het me toch weer erg leuk om het weer een keer te doen, als vanouds! In deze twee jaar echter wel enkele keren MDMA gebruikt.
Het is zover, zaterdag verwacht ik een bezorging van 6 blotters 1P-LSD met 120µg per stuk. Ik twijfel nog of ik 100µg of 120µg zal nemen. De trip zal zich plaatsvinden in mijn eigen kamer, een vertrouwde locatie dus. Wat kleurrijke LED-strips en een voorbereide Spotify en Youtube playlist. Er zal geen tripsitter of mede-tripper aanwezig zijn, en dit is wat waarschijnlijk een ieder hier flink zal afraden. Ik heb wel voorbereidingen getroffen, een goede vriend op een paar minuten afstand heb ik geinformeerd over mijn plannen en afgesproken hem elk half uur een update te geven.
De blotter zal ik rond 09:30 consumeren en probeer hier een live tripreport bij te houden, wellicht zijn er hier geinteresseerden om dit te lezen, anders is het een leuke experiment voor mijzelf.
Tot dan!