Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums3MMC mijn nieuwe favoriet

3MMC mijn nieuwe favoriet

32 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
F
Frobro96Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Wie: man, 76 kg, 22 jaar
Wat: 5 capsules van 100mg 3MMC, oraal genomen
Waar: Festival Don't Let Daddy Know
Ervaring: zelf al aantal keer XTC gedaan en één keer eerder 3MMC

Eindelijk was de lang verwachte dag daar. Ik zou met 3 andere vrienden aan de 3MMC gaan. Zelf heb ik al een keer eerder 3MMC gedaan, echter had ik toen capsules van 80mg. Nu dus besloten om de dosis iets te verhogen omdat ik had gelezen dat 80mg nog een vrij lage dosis was. Achteraf was dit een aardig goede beslissing.

Ik had die dag goed geslapen en goed gegeten. Veel fruit en als avond eten een grote hoeveelheid opgeschept. Zo was ik maximaal voorbereid voor een mooie ervaring. Zelf slik ik ook altijd magnesium pillen om de kaakspanning iets te verminderen, dit heeft ook altijd een positief effect.

We kwamen rond kwart over 11 het festival binnen gelopen. Snel een kluisje en muntjes gehaald en daarna het oh zo belangrijke flesje water gehaald. Rond half 12 waren we dan eindelijk op de dansvloer. De sfeer zat er al lekker in en iedereen leek het al erg naar zijn zin te hebben.

Om 00:00 besloten we de eerste capsule 3MMC in te nemen. Mijn 3 vrienden hadden nog nooit eerder 3MMC gedaan, alle hadden wel al ervaring met XTC. Hierdoor voelde het dus een beetje alsof ik hun begeleider was en konden ze altijd met vragen bij mij terecht (zelf vind ik het namelijk altijd erg belangrijk om mij goed in te lezen als ik een nieuwe drugs ga gebruiken). Oliver Heldens ging draaien en draaide een mega set. Na 25 minuten merkte ik al dat ik meer energie begon te krijgen en ineens de neiging had om enorm veel te praten. Zelf dacht ik: "wow, nu al???" De muziek werd ineens 100 keer lekkerder en ik was mega hard aan het dansen. Een kwartiertje later begonnen mijn vrienden ook wat te merken en zaten we alle 4 op hetzelfde level. Mijn vrienden beschreven het als: "nuchter, maar met veel energie en je erg goed voelen. Beetje alsof je de beste dag van je leven hebt." Nou en de beste dag van ons leven was het ook.

Om 01:00 kwam W&W één van mijn favoriete dj's. Hierdoor ging ik helemaal los met het dansen, maar na een tijdje merkte ik dat mijn energie wat begon te dalen. Het was inmiddels 1 uur en een kwartier later na mijn eerste inname. Ik had gelezen dat als je bijneemt je ongeveer 1,5 uur tot 2 uur moet wachten tot je 2de inname. Ik besloot nog even te wachten met bijpakken in de hoop dat de energie terug kwam. Na een tijdje miste ik het energieke wel echt en besloot toch al bij te pakken. Ongeveer een kwartier later merkte ik alweer dat de energie is terug gekomen en kon ik weer maximaal dansen.
Wat ik wel bij 3MMC merk is dat je soms even wat rustiger moet dansen omdat je anders buiten adem raakt, dit heb ik bij XTC nou nooit. Ik merk dus dat mijn lichaam dan zegt: "neem nu maar even rust." Dus dat deden we toen maar.

Het is inmiddels 02:00 en we besloten even te gaan roken. Het rokershok was buiten, dit is natuurlijk ideaal om even tot rust te komen en af te koelen. Daar merkte we dat we alle 4 als een lopende band aan het praten waren. Daar in gesprek gekomen met een paar Duitsers. Zelf praat ik Duits en merkte dat ik aan de 3MMC nog beter Duits kon spreken dan normaal.
Daarna besloten we binnen even te gaan zitten, op dat moment draaide Sunnery James & Ryan Marciano, die vonden we alle 4 toch niet zoveel bijzonders en konden we mooi een uurtje rust pakken. Eenmaal een plekje gevonden hadden we de diepste gesprekken met elkaar. We hebben met elkaar gesproken over gevoelige dingen en we merkte dat we erg in de ander zijn situatie konden verplaatsen. Het voelde allemaal goed en normaal aan. Ik had daar met nog een andere vriend afgesproken die met zijn vriendin kwam meeten, ook zij zaten aan de 3MMC en gingen net zo lekker als wij. Toen die twee eenmaal waren aangesloten besloten we terug te gaan om te dansen.

Het is nu 03:00 en Dimitri Vegas & Like Mike gingen draaien. Ook hier merkte ik weer enorm veel energie en ging ik enorm lekker. Ik had gesprekken met iedereen en alles ging gewoon erg natuurlijk. Om 03:10 besloot ik weer bij te nemen. Dit keer bijna 2 uur tussen de innames gehouden en het energie level was constant hetzelfde. Ongeveer een kwartiertje later merkte ik dat ik wel erg hard ging. Ik was mega energiek en had de tijd van mijn leven. Ik besloot even te kijken wat mijn hartslag was en zag dat die op 160bpm zat. Toen maar even besloten om rustig te zitten en even te kalmeren. Ook hier bij het zitten de meest diepe gesprekken en bleven we maar doorpraten over van alles en nog wat. Zelf merkte ik dat mijn kaken vrij gespannen zijn, maar verder is er weinig aan me te zien. Pupillen waren normale grootte en het zweten viel wel mee. Het was fijn om te merken dat mijn hartslag wat ging dalen. Ik merkte wel een soort druk op mijn buik, misschien dat iemand dat anders ook ervaart aan de 3MMC. Ik besloot daarom even wat te eten om te kijken of dat effect had. Even wat friet gehaald en zoals te verwachten was het lastig om deze weg te werken omdat ik een gigantisch droge mond had, gelukkig deelde we de friet en kwam de zak toch op. Door het eten merkte ik dat de druk op mijn buik wat afnam.

Het is nu 04:00 en ik besloot nog wat langer rust te houden omdat ik toch enigszins was geschrokken van hoe hard ik ging. Daarom besloten we weer even naar het rokershok te gaan en daar verder tot rust te komen. Die peuken smaken nog lekkerder dan aan de XTC en kon hier dus intens van genieten. Op dat moment waren we met elkaar oude herinneringen aan het ophalen en konden we hier gigantisch om lachen.
Om 04:40 besluit ik weer bij te pakken want mijn hoogte punt van de avond zou komen. Headhunterz en Wildstylez gingen back to back draaien. Dit zijn twee van mijn favoriete hardstyle dj's en ik wilde hier optimaal van genieten.
Om 04:45 komen ze op en ik ging helemaal los. Ik heb nog nooit zo hard en intens gedanst op muziek. Ik zat er echt volledig in en had echt schijt aan wat mensen van me dachten. Ik keek even om mij heen en zag dat mijn vrienden naar me lachten, ze vonden het maar prachtig hoe ik los ging. Af en toe merkte ik dat ik even rustig moest dansen om op adem te komen, maar daarna kon ik weer vol door. Je kan bij 3MMC dus veel beter naar je lichaam lusiteren en merk je soms ook dat je benen het even zat zijn en willen zitten. Dit merkte ik dus toen de set van Headhunterz en Wildstylez was afgelopen en besloten we weer te zitten en bij te komen.

Het was toen 05:45 en de energie zat er nog steeds net zo lekker in als het begin. Ik merk bij 3MMC dat het allemaal erg op eenzelfde niveau blijft, afgezien van de ene keer dat ik even heel hard ging. Bij XTC vind ik het altijd jammer dat je aan het einde van de avond merkt dat je niet meer bent zoals het begin van de avond, maar bij 3MMC kan je het hele festival lang blijven genieten van dezelfde rush.
Ik merkte hier dat ik voor het eerst op de hele avond naar de wc moest, het plassen ging oprecht super makkelijk, vele malen makkelijker dan bij XTC waar ik altijd maar een beetje voor me uit staar en me afvraag wat ik in hemelsnaam aan het doen ben. Hierna nog even gaan zitten en hebben we weer gesprekken gehad over van alles en nog wat. Het was erg fijn om te merken dat iedereen op hetzelfde niveau zat en iedereen het mega naar zijn zin had. Ik voelde me nog steeds erg helder en was me helemaal bewust wat er om mij heen gebeurde. Ik kon helder nadenken en de woorden rolde nog altijd erg makkelijk van mijn tong. Het enige nadeel is dat ik flinke kaakspanning had, soms merkte ik dat mijn kaken echt keihard op elkaar klapten. Hierdoor vreesde ik soms een beetje voor mijn tong.

Om 06:10 besloten we de laatste 50 minuten te spenderen op de dansvloer, eenmaal hier aangekomen besloot ik nog een laatste keer bij te pakken. Deze keuze had ik gemaakt omdat ik op de terugreis ook nog even wilde blijven genieten, wetende dat slapen er waarschijnlijk toch niet inzat.
Om 06:30 kwam Ben Nicky, ik moest even wennen na 2 hardstyle sets dat de muziek iets rustiger was. Hierom duurde het even tot ik mijn weg hierin had gevonden en weer verder kon gaan dansen. Het was inmiddels ook wat rustiger geworden op de dansvloer en dat vond ik toch een beetje jammer, maar wel begrijpelijk. Ik merkte dat ik van deze gedachte een beetje sip werd, daarom maar snel gefocust op het laatste half uurtje genieten. Het was fijn om te merken dat ik mijn gedachte zo snel kon omzetten.
De laatste 30 minuten merkte ik dat je lichaam toch zegt dat je iets rustiger aan moet doen, daarom ben ik maar iets rustiger gaan dansen maar genoot ik nog steeds optimaal!

Om 07:00 was het dan toch echt afgelopen na een prachtig mooie ervaring, ik beschreef dit festival als een van de gezelligste festivals ooit omdat ik het onwijs naar mijn zin had. Nog even een laatste keer naar de wc en door naar de kluisjes. Eenmaal buiten was het alweer licht en besloten we nog even een peuk te roken voordat we in de metro stapte. De terugreis was mega chill, we zaten er echt bij alsof het middag was en iedereen goed geslapen had. Iedereen was nog energiek en we hadden nog steeds gesprekken over van alles en nog wat.
Het is nu kwart voor 9 's ochtends en we zijn thuis aangekomen. Een vriend en ik besluiten nog even te afteren bij elkaar en nog een joint te roken, in de hoop dat we konden slapen. We merkte beide nog dat we erg wakker waren en nog wel even door konden. De joint had weinig effect. Ik merkte dat mijn lichaam iets ontspande maar mijn gedachten en gesprekken gingen nog steeds door.
Om 11:00 besluit ik toch maar om te proberen te slapen en zoals te verwachten: plafonddienst! Ik lig met mijn ogen dicht maar mijn gedachten gaan nog alle kanten op. Ik besloot maar op te staan en merkte dat ik toen wel echt verslagen was, de energie was ver te zoeken. Gelukkig kon ik om 20:00 gewoon mijn slaap pakken en heb ik 13 uur lang slaap gehad. De volgende dag voelde ik me echt prima. Nog een klein beetje vermoeidheid maar meer niet.
Ook de dagen erna geen last van een dip. Ik moest die maandag om 8 uur op stage zijn en dit was prima te doen!

Het was dus een prachtig avontuur en weet nu zeker dat ik 3MMC veel beter vind dan XTC. Het verliefde gevoel miste ik niet, het was gewoon erg fijn om je super lekker in je vel te voelen. Het is dus wel aan te raden om vooraf echt goed uit te rusten en goed te eten, anders maak je je lichaam echt helemaal kapot.

Kortom mijn plus- en minpunten:
+: energiek, scherp en aanwezig, veel praten, warm en fijn gevoel (alsof je de beste dag van je leven hebt), geen heftige comedown.
-: flinke kaakspanning, hoge hartslag, droge mond, geen tot weinig slaap.
Uiteraard zitten er nog andere risico's aan deze drugs zoals cardiotoxiciteit. Lees je daarom altijd goed in over drugs die je wilt gebruiken.

Ik hoop dat jullie hebben genoten van mijn tripreport en eventueel als nuttig hebben ervaren.

En zoals altijd: have a safe trip!
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#2
Makkelijk vermaak blijft het, grootste risico is waarschijnlijk dat het vrij compulsief spul is terwijl het wel een aanzienlijke serotonine bijslag heeft.

Ik heb 3-MMC in het verleden op soortgelijke manier gebruikt, capsules met 100mg 3-MMC (HCl) om de 2 uur ongeveer.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Leuk rapport!
Wel heb je volgens mij heel erg hoog gedoseerd. 500mg is erg veel dacht ik hoor.
Ook lees ik dat je er erg gek van bent en dat kan leiden tot overmatig gebruik. Het is vrij toxisch en er word geadviseerd het als mdma te behandelen. Dus maar eens in de 2 a 3 maanden.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#4
De Dunne zei:
Leuk rapport!
Wel heb je volgens mij heel erg hoog gedoseerd. 500mg is erg veel dacht ik hoor.
Ook lees ik dat je er erg gek van bent en dat kan leiden tot overmatig gebruik. Het is vrij toxisch en er word geadviseerd het als mdma te behandelen. Dus maar eens in de 2 a 3 maanden.
Klik om te vergroten...
500 mg valt op zich wel mee. Het is een stevige dosis in totaal maar qua effect niet te vergelijken met 500 mg MDMA.

Het is zeker wel aan te raden er voorzichtig mee om te gaan. Het is een verraderlijk goedje, helemaal als de omstandigheden er naar zijn sluipt misbruik er zo in.

@Fobro96 Wel een erg leuk report, volgens mij hebben jij en je vrienden het erg leuk gehad!
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ganggang💯 zei:
500 mg valt op zich wel mee. Het is een stevige dosis in totaal maar qua effect niet te vergelijken met 500 mg MDMA.
Klik om te vergroten...
Ik hoor mensen vaker dit soort vergelijkingen maken. Maar je moet een effect niet vergelijken met MDMA, ookal lijkt het erop. Zo zijn er al heeeel veel mensen doodgegaan aan andere middelen zoals 4-FA, PMMA, PMA en nog veel andere.

Dat het niet even heftig is zegt niks, want je kan bij wijze van spreken al bij 1/3e van het effect van MDMA bij andere drugs dood gaan.

500mg MDMA is erg dom en er zijn best wat mensen doodgegaan aan dit soort doseringen. Nooit meer dan 180mg op een avond, voor een grote man.

500mg 3-MMC kan, maar is niet de bedoeling.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#6
Stonologie zei:
Zo zijn er al heeeel veel mensen doodgegaan aan andere middelen zoals 4-FA, PMMA, PMA en nog veel andere.
Klik om te vergroten...
4-FA is niet helemaal vergelijkbaar met PMA (4-Methoxy-Amfetamine) en PMMA (4-Methoxy-MethAmfetamine) om soortgelijke reden waarom het niet helemaal vergelijkbaar is met 4-BA (4-Bromo-Amfetamine) en 4-CA (4-Chloro-Amfetamine). Er zijn dan ook relatief weinig mensen overleden aan 4-FA, wat echter wel opvallend was is dat 4-FA door veel mensen vrij extreem misbruikt werd. Als je serotonine slurpers zoals 4-FA en 3-MMC misbruikt gooit dit je serotonine huishouden in een diep gat en voor de leeftijd van bijna 40 blijft zelfmoord het grootste risico op vroegtijdig overlijden.

Met middelen zoals 4-FA en 3-MMC is het beter om je niet teveel op korte termijn risico's te fixeren maar het lange termijn ook leuk te houden.
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Jmths zei:
4-FA is niet helemaal vergelijkbaar met PMA (4-Methoxy-Amfetamine) en PMMA (4-Methoxy-MethAmfetamine) om soortgelijke reden waarom het niet helemaal vergelijkbaar is met 4-BA (4-Bromo-Amfetamine) en 4-CA (4-Chloro-Amfetamine). Er zijn dan ook relatief weinig mensen overleden aan 4-FA, wat echter wel opvallend was is dat 4-FA door veel mensen vrij extreem misbruikt werd. Als je serotonine slurpers zoals 4-FA en 3-MMC misbruikt gooit dit je serotonine huishouden in een diep gat en voor de leeftijd van bijna 40 blijft zelfmoord het grootste risico op vroegtijdig overlijden.

Met middelen zoals 4-FA en 3-MMC is het beter om je niet teveel op korte termijn risico's te fixeren maar het lange termijn ook leuk te houden.
Klik om te vergroten...
Dat wist ik hoor, ik had het alleen over de stimulanten met een licht tot medium serotonine effect. Mensen dachten vroeger XTC te nemen maar dit was PMMA of PMA, en door de lichtere effecten dachten ze dat ze konden bijnemen.

Dit kan met 4-FA ook, al is het een hele andere stof. Dit had een dealer van mij ooit, hij verkocht 4-FA als XTC en dacht zelf ook dat het XTC was. Opvallend dat hij mij vertelde dat het heel trippy was in vergelijking met MDMA. Zo zie je dat hij flink heeft lopen overdoseren.. Het blift allemaal troep natuurlijk..

Mijn punt was dat je het niet moet zeggen dat “de dosis wel meeviel want MDMA is veel sterker”, dat kan gevaren met zich mee brengen.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#8
Stonologie zei:
Dat wist ik hoor, ik had het alleen over de stimulanten met een licht tot medium serotonine effect. Mensen dachten vroeger XTC te nemen maar dit was PMMA of PMA, en door de lichtere effecten dachten ze dat ze konden bijnemen.

Dit kan met 4-FA ook, al is het een hele andere stof. Dit had een dealer van mij ooit, hij verkocht 4-FA als XTC en dacht zelf ook dat het XTC was. Opvallend dat hij mij vertelde dat het heel trippy was in vergelijking met MDMA. Zo zie je dat hij flink heeft lopen overdoseren.. Het blift allemaal troep natuurlijk..

Mijn punt was dat je het niet moet zeggen dat “de dosis wel meeviel want MDMA is veel sterker”, dat kan gevaren met zich mee brengen.
Klik om te vergroten...
Ik zeg ook niet dat het mee valt, 500mg 3-mmc is een stevige dosis. Maar het staat niet in verhouding tot 500mg mdma.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#9
Stonologie zei:
Mensen dachten vroeger XTC te nemen maar dit was PMMA of PMA, en door de lichtere effecten dachten ze dat ze konden bijnemen.
Klik om te vergroten...
PMA en PMMA komt langzamer op dan MDMA waardoor mensen nog wel eens overdoseren als ik mij niet vergis. Maar van wat ik begreep dacht ik dat de 4 positie methoxy (MeO) groep net als het broom en chloor atoom op deze positie een te sterke (bepaalde) verbinding maken met de serotonine receptoren. Dat hierdoor de hypothalamus ('de gong / versterker van signalen in de hersenen) zeer actief wordt wat op zijn beurt oververhitting van de hersenen veroorzaakt. Waar oververhitting dus ook als de meest significante factor voor potentiële neurotoxiciteit bij MDMA gebruik wordt gezien.

Misschien interessant: PMA / PMMA is deels een gevolg product van het verbod op sassafras aangezien 4-MeO-Fenethylamine zich relatief makkelijk laat winnen uit venkel.
Stonologie zei:
Mijn punt was dat je het niet moet zeggen dat “de dosis wel meeviel want MDMA is veel sterker”, dat kan gevaren met zich mee brengen.
Klik om te vergroten...
Terecht punt denk ik, hebben wel meer mensen zich in vergist.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ganggang💯 zei:
Ik zeg ook niet dat het mee valt, 500mg 3-mmc is een stevige dosis. Maar het staat niet in verhouding tot 500mg mdma.
Klik om te vergroten...
Volgens verschillende sites word 175-250 mg al een zeer sterke dosis genoemd. Daar baseer ik het op. 500 is het dubbele van een zeer sterke dosis. Ik zelf heb geen ervaring met 3mmc.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#11
De Dunne zei:
Volgens verschillende sites word 175-250 mg al een zeer sterke dosis genoemd. Daar baseer ik het op. 500 is het dubbele van een zeer sterke dosis. Ik zelf heb geen ervaring met 3mmc.
Klik om te vergroten...
Daar ben ik niet mee eens. Denk dat het vanaf 250 mg een zeer sterke dosis wordt. Ligt er ook aan of je het in 1 keer inneemt of verschillende doseringen.
N
NystagmusLid
01-01-2024, 00:00
#12
500mg over een lang tijdsbestek is een stevige maar niet bijzondere dosis. Ik vind het tegenwoordig fijner om voor een lang feest mn eerste dosis wat sterker te maken 250mg en dan 3 uur later nog 1 dosis van 150mg ipv elke keer een kleine dosis zoals TS.

TS leuk rapport en dank voor het delen. 3mmc is sinds het wegvallen van 4fa mijn nieuwe favoriet. Ik vind het zelfs beter dan 4fa ondanks de kortere werking.
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ganggang💯 zei:
Daar ben ik niet mee eens. Denk dat het vanaf 250 mg een zeer sterke dosis wordt. Ligt er ook aan of je het in 1 keer inneemt of verschillende doseringen.
Klik om te vergroten...
Hoe deffinieer je een zeer sterke dosis? Op effect, op schadelijkheid? De “heavy” dose van alcohol volgens psychonautwiki is 6 standaard glazen (5 biertjes ongeveer). Ik ben het daar helemaal mee eens, maar vele zouden de site uitlachen.

Ik vond 200mg 3-MMC (Verschillende doseringen over een paar uur verspreid) zeker heavy. Niet zo als MDMA, maar wel echt duidelijk effect.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#14
Stonologie zei:
Hoe deffinieer je een zeer sterke dosis? Op effect, op schadelijkheid? De “heavy” dose van alcohol volgens psychonautwiki is 6 standaard glazen (5 biertjes ongeveer). Ik ben het daar helemaal mee eens, maar vele zouden de site uitlachen.

Ik vond 200mg 3-MMC (Verschillende doseringen over een paar uur verspreid) zeker heavy. Niet zo als MDMA, maar wel echt duidelijk effect.
Klik om te vergroten...
Tja op mijn eigen ervaringen. 5 biertjes is voor mij totaal geen heavy dose.

Qua schadelijkheid niet in ieder geval, daar is nog zo veel over bekend. Behalve dat het iig niet goed is voor je bloedvaten en hart.

500mg is niet niks en zeker een hoge dosis, begrijp me niet verkeerd. Maar psychonaut wiki zit met meerdere stofjes wel aardig laag qua dosering.
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ganggang💯 zei:
Tja op mijn eigen ervaringen. 5 biertjes is voor mij totaal geen heavy dose.

Qua schadelijkheid niet in ieder geval, daar is nog zo veel over bekend. Behalve dat het iig niet goed is voor je bloedvaten en hart.

500mg is niet niks en zeker een hoge dosis, begrijp me niet verkeerd. Maar psychonaut wiki zit met meerdere stofjes wel aardig laag qua dosering.
Klik om te vergroten...
Klopt ja, en andere weer erg hoog. Maarja, het is allemaal gebaseert op ervaringen van mensen.

Als je de heavy dose van keta vergelijkt met de heavy dose van alcohol vind ik het toch een beetje schreef.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#16
Stonologie zei:
Klopt ja, en andere weer erg hoog. Maarja, het is allemaal gebaseert op ervaringen van mensen.

Als je de heavy dose van keta vergelijkt met de heavy dose van alcohol vind ik het toch een beetje schreef.
Klik om te vergroten...
Ja, absoluut. Hopelijk wordt er toch wat meer onderzoek gedaan naar dit soort middelen. Volgens mij wordt 3-mmc echt vrij veel gebruikt in Nederland. 6 jaar geleden kenden veel minder mensen het in mijn omgeving.
F
Frobro96Lid
01-01-2024, 00:00
#17
De Dunne zei:
Leuk rapport!
Wel heb je volgens mij heel erg hoog gedoseerd. 500mg is erg veel dacht ik hoor.
Ook lees ik dat je er erg gek van bent en dat kan leiden tot overmatig gebruik. Het is vrij toxisch en er word geadviseerd het als mdma te behandelen. Dus maar eens in de 2 a 3 maanden.
Klik om te vergroten...

Ik vind het inderdaad echt top, maar zal altijd verstandig blijven wat betreft hoe vaak ik het gebruik. Over de dosis hoor ik echt veel verschillende verhalen. Een inname van 100mg wordt gezien als gemiddeld. Ik weet echter niet precies hoe het werkt over een hele avond.
F
Frobro96Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Nystagmus zei:
500mg over een lang tijdsbestek is een stevige maar niet bijzondere dosis. Ik vind het tegenwoordig fijner om voor een lang feest mn eerste dosis wat sterker te maken 250mg en dan 3 uur later nog 1 dosis van 150mg ipv elke keer een kleine dosis zoals TS.

TS leuk rapport en dank voor het delen. 3mmc is sinds het wegvallen van 4fa mijn nieuwe favoriet. Ik vind het zelfs beter dan 4fa ondanks de kortere werking.
Klik om te vergroten...

Die manier klinkt ook wel goed, wellicht dat ik dat een volgende keer probeer, scheelt weer extra bijnemen.
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Het effect van een bepaalde dosering lijkt bij cathinonen nogal te verschillen. Dit zou deels verklaard kunnen worden door kwaliteitsverschillen tussen verschillende badges, maar ik heb eens 3-MMC gehad van een batch waarop iemand anders zelfs beneden de 100 mg oraal al heel lekker ging en die deed mij niks. Ik vermoed dat er weleens verschillen in metabolisme verantwoordelijk kunnen zijn voor het feit dat de een kan gaan als een raket op 75 mg oraal, terwijl de ander voor zo'n zelfde effect 200+ mg oraal nodig heeft. Eerder eens 3-MMC gedaan op 150 mg oraal, met afgezien van wat fysieke veranderingen als snellere hartslag- geen enkel effect. Moet erbij zeggen dat ik toen wel andere drugs nog had gebruikt, wat het effect kan hebben ondergesneeuwd. Anyway, ik heb kortgeleden 3-MMC eens opnieuw geprobeerd, dit keer op 225 mg oraal, in een capsule, en dat was niets te veel. Het voelde niet als too much of als een heroïsche dosering ofzo. Volgens mij was het precies goed.

Ik heb zelf 3-MMC nog nooit bijgepakt, maar 500 mg op een hele avond lijkt mij niet abnormaal hoog ofzo.
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Psilocyloner zei:
maar 500 mg op een hele avond lijkt mij niet abnormaal hoog ofzo.
Klik om te vergroten...
wauw, volgens mij ben ik dan altijd aan het microdoseren. heb nog nooit (in 1x) hoger gedoseerd als 90 mg en dan later nog en 40 mg erbij.
Denk dat ik uit elkaar knal na 500 mg 3mmc :anguished:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."