Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums3MMC mijn nieuwe favoriet

3MMC mijn nieuwe favoriet

32 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Psilocyloner zei:
Dat ging wel over inname oraal hè. Ik had toen laatst, naar eerder gefaalde pogingen in doseringen <150 mg eens 225 mg genomen, oraal, en toen deed het opeens wel degelijk z'n werk. Was de eerste keer (van 4 keer in totaal) dat ik er überhaupt echt iets van voelde. Het is echt een kwestie van juiste dosering zoeken en die ligt voor iedereen totaal ergens anders bij dit goedje, zo lijkt het. Ik kan me nog steeds niet voorstellen dat er mensen zijn die gewoon heerlijk gaan op 75 mg oraal ofzo, maar die zijn er wel. Wat dat uit elkaar knallen betreft... ik had nergens lást van, maar m'n hart vond die 225 mg in de comedown niet echt leuk volgens mij. Ik zat in rust met een hartslag van 145. Het blijft rotzooi hoor, die 3-MMC.
Klik om te vergroten...
Oh... ik zie nu net dat ik twee posts terug precies hetzelfde heb gezegd... :sweatsmile:
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zeelanddude zei:
wauw, volgens mij ben ik dan altijd aan het microdoseren. heb nog nooit (in 1x) hoger gedoseerd als 90 mg en dan later nog en 40 mg erbij.
Denk dat ik uit elkaar knal na 500 mg 3mmc :anguished:
Klik om te vergroten...
Dat ging wel over inname oraal hè. Ik had toen laatst, naar eerder gefaalde pogingen in doseringen <150 mg eens 225 mg genomen, oraal, en toen deed het opeens wel degelijk z'n werk. Was de eerste keer (van 4 keer in totaal) dat ik er überhaupt echt iets van voelde. Het is echt een kwestie van juiste dosering zoeken en die ligt voor iedereen totaal ergens anders bij dit goedje, zo lijkt het. Ik kan me nog steeds niet voorstellen dat er mensen zijn die gewoon heerlijk gaan op 75 mg oraal ofzo, maar die zijn er wel. Wat dat uit elkaar knallen betreft... ik had nergens lást van, maar m'n hart vond die 225 mg in de comedown niet echt leuk volgens mij. Ik zat in rust met een hartslag van 145. Het blijft rotzooi hoor, die 3-MMC.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#3
Psilocyloner zei:
Het effect van een bepaalde dosering lijkt bij cathinonen nogal te verschillen. Dit zou deels verklaard kunnen worden door kwaliteitsverschillen tussen verschillende badges, maar ik heb eens 3-MMC gehad van een batch waarop iemand anders zelfs beneden de 100 mg oraal al heel lekker ging en die deed mij niks. Ik vermoed dat er weleens verschillen in metabolisme verantwoordelijk kunnen zijn voor het feit dat de een kan gaan als een raket op 75 mg oraal, terwijl de ander voor zo'n zelfde effect 200+ mg oraal nodig heeft. Eerder eens 3-MMC gedaan op 150 mg oraal, met afgezien van wat fysieke veranderingen als snellere hartslag- geen enkel effect. Moet erbij zeggen dat ik toen wel andere drugs nog had gebruikt, wat het effect kan hebben ondergesneeuwd. Anyway, ik heb kortgeleden 3-MMC eens opnieuw geprobeerd, dit keer op 225 mg oraal, in een capsule, en dat was niets te veel. Het voelde niet als too much of als een heroïsche dosering ofzo. Volgens mij was het precies goed.

Ik heb zelf 3-MMC nog nooit bijgepakt, maar 500 mg op een hele avond lijkt mij niet abnormaal hoog ofzo.
Klik om te vergroten...

Ik heb hetzelfde met 3-MMC. Snapte - op normale dosis - maar niet wat mensen er boeiend aan vonden, vond het te flauw. Recent een keer in totaal over een aantal uren oraal 300 mg gepakt en toen kwam eindelijk iets boven waarvan ik dacht: ja, dit is wel leuk. Ik merkte toen naast het stimulerende een mild serotonine-effect wat ik eerder amper meekreeg. Ik had ook totaal niet het idee dat dit een toxische dosis was, en de kater was dan ook een beetje vergelijkbaar met die van speed, vooral wat vermoeidheid. Normaal ben ik erg gevoelig voor vaatvernauwende effecten (zelfs van LSD al wel eens behoorlijk witte/blauwe tenen gekregen) maar nu nergens last van.

Wat betreft MDMA zou ik een kater van jewelste krijgen van 300 mg, dat is geen optie, niet vergelijkbaar. :wink:

Ik heb pas ook een keer als test een lijntje 3-MMC van 50 mg gesnoven, en dat deed amper wat buiten korte wakkerheid. Bloeddruk en hartslag bleven vrijwel normaal, terwijl ik vaak fysiek best heftig reageer op stimulanten.

Het verschilt bij deze stof echt heel erg per persoon, ja. Ik begrijp ook niet dat er mensen zijn die het op MDMA vinden lijken. Het heeft subtiele trekjes ervan, in vlagen en op hogere dosis, maar voor mij ook niet meer dan dat.
E
ExtaseLid
01-01-2024, 00:00
#4
Roze Olifant zei:
Ik heb hetzelfde met 3-MMC. Snapte - op normale dosis - maar niet wat mensen er boeiend aan vonden, vond het te flauw. Recent een keer in totaal over een aantal uren oraal 300 mg gepakt en toen kwam eindelijk iets boven waarvan ik dacht: ja, dit is wel leuk. Ik merkte toen naast het stimulerende een mild serotonine-effect wat ik eerder amper meekreeg. Ik had ook totaal niet het idee dat dit een toxische dosis was, en de kater was dan ook een beetje vergelijkbaar met die van speed, vooral wat vermoeidheid. Normaal ben ik erg gevoelig voor vaatvernauwende effecten (zelfs van LSD al wel eens behoorlijk witte/blauwe tenen gekregen) maar nu nergens last van.

Wat betreft MDMA zou ik een kater van jewelste krijgen van 300 mg, dat is geen optie, niet vergelijkbaar. :wink:

Ik heb pas ook een keer als test een lijntje 3-MMC van 50 mg gesnoven, en dat deed amper wat buiten korte wakkerheid. Bloeddruk en hartslag bleef vrijwel normaal, terwijl ik normaal vaak fysiek best heftig reageer op stimulanten.

Het verschilt bij deze stof echt heel erg per persoon, ja. Ik begrijp ook niet dat er mensen zijn die het op MDMA vinden lijken. Het heeft subtiele trekjes ervan, in vlagen en op hogere dosis, maar voor mij ook niet meer dan dat.
Klik om te vergroten...

Ik sluit me hierbij aan.

Thuissituatie:
Voor mij en mijn partner beide op een tijdsspanne van 1 uur, 2x100mg oraal gepakt zonder effect.
Een beetje verhoogde hartslag, verder deed het vrijwel niets.

Situatie op een feest:
1x100mg oraal en een licht paranoïde gevoel.
Absoluut een no go buiten de deur voor mij.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#5
Stonologie zei:
Juist niet, hoe lager hoe meer bijwerkingen. Toen ik 10mg snoof voelde het als 5-10mg speed. Met trillingen, hogere hartslag en een beetje angst. Dan doseer je een normale dosering en haald de serotonine alle lichamelijke ongemakken weg.

Zo ervaarde ik het. 200mg was meer dan genoeg voor 5 uur fun.
Klik om te vergroten...

Oké, interessant. Ik vond 50 mg gesnoven dus helemaal niet heftig in de bijwerkingen, vrijwel geen neveneffecten gevoeld, zelfs bloeddruk en hartslag dus amper verhoogd. Paranoia lijk ik sowieso niet zo gevoelig voor dus vind het lastig om daar wat over te zeggen. Van 200-300 mg (oraal) kreeg ik in de late uitwerking dan wel weer een soort onaangename ‘crash’, niet te vergelijken met die van MDMA maar toch wel duidelijk aanwezig. Ook een duidelijk verhoogde bloeddruk en hartslag toen.

Vind het toch apart hoe de ervaringen lijken te verschillen bij 3-MMC.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#6
Extase zei:
Ik sluit me hierbij aan.

Thuissituatie:
Voor mij en mijn partner beide op een tijdsspanne van 1 uur, 2x100mg oraal gepakt zonder effect.
Een beetje verhoogde hartslag, verder deed het vrijwel niets.

Situatie op een feest:
1x100mg oraal en een licht paranoïde gevoel.
Absoluut een no go buiten de deur voor mij.
Klik om te vergroten...

Oh, dat paranoïde gevoel op die relatief lage dosis is wel bijzonder! Snap dat je het dan niet meer buiten de deur wil gebruiken. Ik heb er geen ervaring mee buitenshuis.
E
ExtaseLid
01-01-2024, 00:00
#7
Roze Olifant zei:
Oh, dat paranoïde gevoel op die relatief lage dosis is wel bijzonder! Snap dat je het dan niet meer buiten de deur wil gebruiken. Ik heb er geen ervaring mee buitenshuis.
Klik om te vergroten...

Ik moet eerlijk toegeven dat ik er sowieso wel aanleg voor heb buitenshuis.
Na een aantal slechte ervaringen met verschillende middelen (heb ik zelf eraan te danken) is het vaker misgegaan en waag ik me er niet meer aan.
Ik ''denk'' altijd dat ik vrij nuchter ben en wil dan nadat het middel ver uit is gewerkt bijpakken.
En dat, is juist het moment dat het mis gaat.
Nu denk je waarschijnlijk ''pak dan niet bij'' maar zeg dat maar eens tegen iemand met zijn vage blije kop.
Voor mezelf dus een lijn getrokken en ik bob wel mooi! :)

Meestal is dit dus bij een tweede dosis, maar bij 3MMC wekte dit gelijk naar een eerste lage dosis deze effecten op.
Vandaar mijn voorzichtigheid met dit middel.

Mensen die hetzelfde ervaren: Let er mee op!
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Roze Olifant zei:
Oh, dat paranoïde gevoel op die relatief lage dosis is wel bijzonder! Snap dat je het dan niet meer buiten de deur wil gebruiken. Ik heb er geen ervaring mee buitenshuis.
Klik om te vergroten...
Juist niet, hoe lager hoe meer bijwerkingen. Toen ik 10mg snoof voelde het als 5-10mg speed. Met trillingen, hogere hartslag en een beetje angst. Dan doseer je een normale dosering en haald de serotonine alle lichamelijke ongemakken weg.

Zo ervaarde ik het. 200mg was meer dan genoeg voor 5 uur fun.
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Roze Olifant zei:
Ik heb hetzelfde met 3-MMC. Snapte - op normale dosis - maar niet wat mensen er boeiend aan vonden, vond het te flauw. Recent een keer in totaal over een aantal uren oraal 300 mg gepakt en toen kwam eindelijk iets boven waarvan ik dacht: ja, dit is wel leuk. Ik merkte toen naast het stimulerende een mild serotonine-effect wat ik eerder amper meekreeg. Ik had ook totaal niet het idee dat dit een toxische dosis was, en de kater was dan ook een beetje vergelijkbaar met die van speed, vooral wat vermoeidheid. Normaal ben ik erg gevoelig voor vaatvernauwende effecten (zelfs van LSD al wel eens behoorlijk witte/blauwe tenen gekregen) maar nu nergens last van.

Wat betreft MDMA zou ik een kater van jewelste krijgen van 300 mg, dat is geen optie, niet vergelijkbaar. :wink:

Ik heb pas ook een keer als test een lijntje 3-MMC van 50 mg gesnoven, en dat deed amper wat buiten korte wakkerheid. Bloeddruk en hartslag bleven vrijwel normaal, terwijl ik vaak fysiek best heftig reageer op stimulanten.

Het verschilt bij deze stof echt heel erg per persoon, ja. Ik begrijp ook niet dat er mensen zijn die het op MDMA vinden lijken. Het heeft subtiele trekjes ervan, in vlagen en op hogere dosis, maar voor mij ook niet meer dan dat.
Klik om te vergroten...
Subtiele trekjes? In vlagen? Niet voor mij hoor! Die ene keer 225 mg oraal deed voor mij niks onder aan het gevoel als op de piek van 6-APB, maar dan daarbij nog eens veel meer helderheid en ook wel een meer uitgesproken rush in vergelijking met een redelijk steady state. Dit piekeffect van 3-MMC duurde mij echt wel een volle 3 uur, waarna het nog voor een half uurtje of uurtje of wat op een sterk gematigde wijze verder ging. De eigenlijke intentie was gewoon beetje muziek luisteren achter m'n laptop. Er kwam echter een totaal onverwachte bak aan energie en euforie vrij, waarop ik vrijwel meteen toen het insloeg opsprong, m'n jas en m'n schoenen aan trok en er met een big smile en m'n koptelefoon op erop uit ging. Ik werd ook echt super sociaal en alle onzekerheden vielen weg. Ik voegde me heel soepeltjes bij een stel onbekende gasten die in een parkje aan het trainen waren (omdat hun gebruikelijke training door corona was afgelast). Niet dat ik normaal sociaal angstig ben ofzo, maar ik zou dat normaal gesproken toch niet zo gemakkelijk gedaan hebben. Eenmaal terug thuis, in het laatste uur van de piek, voelde ik me echt even eenzaam. Ik had gewoon echt zó een intense behoefte aan contact, dus ben toen gaan chatten, heb nog wat mensen gesproken. M'n waardering voor muziek was ook flink versterkt. Het was geweldig! Nu ik dit weer zo typ, merk ik dat ik eigenlijk nog steeds verbaasd ben om het effect dat het me gaf. Achteraf ook geen enkele narigheid afgezien van fysieke nastimulatie met een extreem verhoogde hartslag zoals ik al zei, maar gek genoeg voelde dat totaal niet gejaagd of rusteloos; het was niet hinderlijk, maar meer dat ik met m'n verstand besefte dat het gewoon niet gezond kan wezen dat je hartslag 145 is terwijl je op een bureaustoel achter een computer zit.

Ik heb, ik dacht 4 dagen na deze ervaring (niet slim misschien, I know) voor de eerste en enige keer tot dusver 3-MMC gesnoven, 60 mg, en dat deed echt helemaal niks. Of die dosering dan te laag was of dat het niks deed vanwege die ervaring van 4 dagen ervoor, dat weet ik uiteraard niet.

Maar anyway, even afgaande van mijn enige succesvolle ervaring, op 225 mg in één keer, zonder redosen, wat voor mij de sweet spot lijkt, kan ik zeggen dat het effect van 3-MMC voor mij toch echt wel staat als een huis. Ik vind het niks slapjes, net niet of watered down. Als het niet zo was geweest dat dit spul echt ontzéttend belastend op m'n hart voelt, dan was dit zeker een blijvertje. Op dit moment zoek ik echter nog even door naar een alternatief voor 3-MMC om eventueel iets vaker dan eens in de 3 maanden mee weg te kunnen komen omdat het, zo vermoed ik, je voorraden toch niet zo leegtrekt als bijvoorbeeld MDMA of 6-APB.

Extase zei:
Situatie op een feest:
1x100mg oraal en een licht paranoïde gevoel.
Absoluut een no go buiten de deur voor mij.
Klik om te vergroten...
Dat paranoïde gevoel lijkt me eerder het resultaat van onderdosering, waarbij je dus vooral fysieke effecten bemerkt (je vechten-vluchten-modus wordt aangewakkerd). Als je hoger zou doseren, dan krijgt het serotonerge effect de overhand en het lijkt me stug dat je dan paranoia ervaart. Als ik een lage dosis pep zou nemen, zou ik me denk ik ook niet echt op m'n gemak voelen om gewoon lekker los te kunnen komen. Op hogere dosering echter, krijgt de euforie de overhand en die je vervolgens gewoon lekker meevoert. Wanneer je nóg hoger doseert, zou er natuurlijk weer een omslagpunt komen waarna de fysieke effecten wederom de overhand krijgen. Dosis en gewenst effect vormt een soort omgekeerde U-curve. Te hoog geeft vanzelfsprekend ongemak, maar te laag ook. EDIT: Wat @Stonologie zegt dus; hij is me net voor!
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#10
Psilocyloner zei:
Subtiele trekjes? In vlagen? Niet voor mij hoor! Die ene keer 225 mg oraal deed voor mij niks onder aan het gevoel als op de piek van 6-APB, maar dan daarbij nog eens veel meer helderheid en ook wel een meer uitgesproken rush in vergelijking met een redelijk steady state. Dit piekeffect van 3-MMC duurde mij echt wel een volle 3 uur, waarna het nog voor een half uurtje of uurtje of wat op een sterk gematigde wijze verder ging. De eigenlijke intentie was gewoon beetje muziek luisteren achter m'n laptop. Er kwam echter een totaal onverwachte bak aan energie en euforie vrij, waarop ik vrijwel meteen toen het insloeg opsprong, m'n jas en m'n schoenen aan trok en er met een big smile en m'n koptelefoon op erop uit ging. Ik werd ook echt super sociaal en alle onzekerheden vielen weg. Ik voegde me heel soepeltjes bij een stel onbekende gasten die in een parkje aan het trainen waren (omdat hun gebruikelijke training door corona was afgelast). Niet dat ik normaal sociaal angstig ben ofzo, maar ik zou dat normaal gesproken toch niet zo gemakkelijk gedaan hebben. Eenmaal terug thuis, in het laatste uur van de piek, voelde ik me echt even eenzaam. Ik had gewoon echt zó een intense behoefte aan contact, dus ben toen gaan chatten, heb nog wat mensen gesproken. M'n waardering voor muziek was ook flink versterkt. Het was geweldig! Nu ik dit weer zo typ, merk ik dat ik eigenlijk nog steeds verbaasd ben om het effect dat het me gaf. Achteraf ook geen enkele narigheid afgezien van fysieke nastimulatie met een extreem verhoogde hartslag zoals ik al zei, maar gek genoeg voelde dat totaal niet gejaagd of rusteloos; het was niet hinderlijk, maar meer dat ik met m'n verstand besefte dat het gewoon niet gezond kan wezen dat je hartslag 145 is terwijl je op een bureaustoel achter een computer zit.

Ik heb, ik dacht 4 dagen na deze ervaring (niet slim misschien, I know) voor de eerste en enige keer tot dusver 3-MMC gesnoven, 60 mg, en dat deed echt helemaal niks. Of die dosering dan te laag was of dat het niks deed vanwege die ervaring van 4 dagen ervoor, dat weet ik uiteraard niet.

Maar anyway, even afgaande van mijn enige succesvolle ervaring, op 225 mg in één keer, zonder redosen, wat voor mij de sweet spot lijkt, kan ik zeggen dat het effect van 3-MMC voor mij toch echt wel staat als een huis. Ik vind het niks slapjes, net niet of watered down. Als het niet zo was geweest dat dit spul echt ontzéttend belastend op m'n hart voelt, dan was dit zeker een blijvertje. Op dit moment zoek ik echter nog even door naar een alternatief voor 3-MMC om eventueel iets vaker dan eens in de 3 maanden mee weg te kunnen komen omdat het, zo vermoed ik, je voorraden toch niet zo leegtrekt als bijvoorbeeld MDMA of 6-APB.


Dat paranoïde gevoel lijkt me eerder het resultaat van onderdosering, waarbij je dus vooral fysieke effecten bemerkt (je vechten-vluchten-modus wordt aangewakkerd). Als je hoger zou doseren, dan krijgt het serotonerge effect de overhand en het lijkt me stug dat je dan paranoia ervaart. Als ik een lage dosis pep zou nemen, zou ik me denk ik ook niet echt op m'n gemak voelen om gewoon lekker los te kunnen komen. Op hogere dosering echter, krijgt de euforie de overhand en die je vervolgens gewoon lekker meevoert. Wanneer je nóg hoger doseert, zou er natuurlijk weer een omslagpunt komen waarna de fysieke effecten wederom de overhand krijgen. Dosis en gewenst effect vormt een soort omgekeerde U-curve. Te hoog geeft vanzelfsprekend ongemak, maar te laag ook. EDIT: Wat @Stonologie zegt dus; hij is me net voor!
Klik om te vergroten...

Oh wow, dan had ik je verkeerd begrepen. Geeft wel hoop, ik heb er nog bijna een gram van liggen. Ik heb tot nu toe altijd eerst 100 of 150 gedoseerd om daarna redelijk voorzichtig bij te nemen, misschien maar eens overwegen om net als jij direct een hogere start dose te nemen. Kan zijn dat ik de sweetspot dus nog niet ken. Wel boeiend dat het zo heftig kan zijn, kan me er tot nu toe weinig bij voorstellen maar zeker het proberen waard dus!
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Roze Olifant zei:
Oh wow, dan had ik je verkeerd begrepen. Geeft wel hoop, ik heb er nog bijna een gram van liggen. Ik heb tot nu toe altijd eerst 100 of 150 gedoseerd om daarna redelijk voorzichtig bij te nemen, misschien maar eens overwegen om net als jij direct een hogere start dose te nemen. Kan zijn dat ik de sweetspot dus nog niet ken. Wel boeiend dat het zo heftig kan zijn, kan me er tot nu toe weinig bij voorstellen maar zeker het proberen waard dus!
Klik om te vergroten...
Ik zou gewoon éénmalig hoog doseren op 200+ oraal. Als je daarna nog eens gaat bijpakken, dan wordt het wel héél belastend denk ik. Echt de enige reden waarom ik twijfel om het nog veel vaker te gaan nemen is omdat het zo belastend voelt voor m'n hart. Het voelt gewoon echt niet gezond. Aan het gewenste effect zelf ligt het absoluut niet, het is heerlijk spul als je de juiste dosering te pakken hebt.

Roze Olifant zei:
Vind het toch apart hoe de ervaringen lijken te verschillen bij 3-MMC.
Klik om te vergroten...
Ja, echt hè! :tearsofjoy: Blijft interessant...
F
Frobro96Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Psilocyloner zei:
Subtiele trekjes? In vlagen? Niet voor mij hoor! Die ene keer 225 mg oraal deed voor mij niks onder aan het gevoel als op de piek van 6-APB, maar dan daarbij nog eens veel meer helderheid en ook wel een meer uitgesproken rush in vergelijking met een redelijk steady state. Dit piekeffect van 3-MMC duurde mij echt wel een volle 3 uur, waarna het nog voor een half uurtje of uurtje of wat op een sterk gematigde wijze verder ging. De eigenlijke intentie was gewoon beetje muziek luisteren achter m'n laptop. Er kwam echter een totaal onverwachte bak aan energie en euforie vrij, waarop ik vrijwel meteen toen het insloeg opsprong, m'n jas en m'n schoenen aan trok en er met een big smile en m'n koptelefoon op erop uit ging. Ik werd ook echt super sociaal en alle onzekerheden vielen weg. Ik voegde me heel soepeltjes bij een stel onbekende gasten die in een parkje aan het trainen waren (omdat hun gebruikelijke training door corona was afgelast). Niet dat ik normaal sociaal angstig ben ofzo, maar ik zou dat normaal gesproken toch niet zo gemakkelijk gedaan hebben. Eenmaal terug thuis, in het laatste uur van de piek, voelde ik me echt even eenzaam. Ik had gewoon echt zó een intense behoefte aan contact, dus ben toen gaan chatten, heb nog wat mensen gesproken. M'n waardering voor muziek was ook flink versterkt. Het was geweldig! Nu ik dit weer zo typ, merk ik dat ik eigenlijk nog steeds verbaasd ben om het effect dat het me gaf. Achteraf ook geen enkele narigheid afgezien van fysieke nastimulatie met een extreem verhoogde hartslag zoals ik al zei, maar gek genoeg voelde dat totaal niet gejaagd of rusteloos; het was niet hinderlijk, maar meer dat ik met m'n verstand besefte dat het gewoon niet gezond kan wezen dat je hartslag 145 is terwijl je op een bureaustoel achter een computer zit.

Ik heb, ik dacht 4 dagen na deze ervaring (niet slim misschien, I know) voor de eerste en enige keer tot dusver 3-MMC gesnoven, 60 mg, en dat deed echt helemaal niks. Of die dosering dan te laag was of dat het niks deed vanwege die ervaring van 4 dagen ervoor, dat weet ik uiteraard niet.

Maar anyway, even afgaande van mijn enige succesvolle ervaring, op 225 mg in één keer, zonder redosen, wat voor mij de sweet spot lijkt, kan ik zeggen dat het effect van 3-MMC voor mij toch echt wel staat als een huis. Ik vind het niks slapjes, net niet of watered down. Als het niet zo was geweest dat dit spul echt ontzéttend belastend op m'n hart voelt, dan was dit zeker een blijvertje. Op dit moment zoek ik echter nog even door naar een alternatief voor 3-MMC om eventueel iets vaker dan eens in de 3 maanden mee weg te kunnen komen omdat het, zo vermoed ik, je voorraden toch niet zo leegtrekt als bijvoorbeeld MDMA of 6-APB.


Dat paranoïde gevoel lijkt me eerder het resultaat van onderdosering, waarbij je dus vooral fysieke effecten bemerkt (je vechten-vluchten-modus wordt aangewakkerd). Als je hoger zou doseren, dan krijgt het serotonerge effect de overhand en het lijkt me stug dat je dan paranoia ervaart. Als ik een lage dosis pep zou nemen, zou ik me denk ik ook niet echt op m'n gemak voelen om gewoon lekker los te kunnen komen. Op hogere dosering echter, krijgt de euforie de overhand en die je vervolgens gewoon lekker meevoert. Wanneer je nóg hoger doseert, zou er natuurlijk weer een omslagpunt komen waarna de fysieke effecten wederom de overhand krijgen. Dosis en gewenst effect vormt een soort omgekeerde U-curve. Te hoog geeft vanzelfsprekend ongemak, maar te laag ook. EDIT: Wat @Stonologie zegt dus; hij is me net voor!
Klik om te vergroten...
Dus voor een volgende keer zou je aanraden gewoon één hoge dosis te nemen i.p.v. steeds bij te nemen?
Klinkt in ieder geval goed om dit voor een volgende keer te proberen.
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Frobro96 zei:
Dus voor een volgende keer zou je aanraden gewoon één hoge dosis te nemen i.p.v. steeds bij te nemen?
Klinkt in ieder geval goed om dit voor een volgende keer te proberen.
Klik om te vergroten...
Precies. Gewoon één goede dosis, dan een uurtje wachten, vervolgens zo'n drie uur fun. Neem dat met beide handen aan en hou het daar gewoon bij. Klaar is klaar. Als het dan klaar is, schuif een bord pasta naar binnen met een goede dosis groente en gezonde vetten, eet een berg fruit na en geniet van je afterglow. Nogmaals, het is wel erg belastend voor je hart hè. Dit is een algemeenheid, maar voor mij voelt het zodanig belastend dat ik toch besloten heb om 3-MMC te laten voor wat het is. Het voelt daarmee wat dubbel wanneer ik een ander nu zou adviseren een dosis van 200-225 mg te nemen. Pas er echt mee op, want het is geen gezond spul. Maak zelf de afweging. Als je tot dusver alleen lage doseringen hebt genomen en dan hier en daar wat hebt bijgepakt en je bent vastbesloten om hoger gaan, dan zou ik in ieder geval eerst nog wel een keer een dosering ergens in het midden aftasten voordat je in één keer een kleine kwart gram naar binnen gooit.

Psilocyloner zei:
Ik heb zelf 3-MMC nog nooit bijgepakt, maar 500 mg op een hele avond lijkt mij niet abnormaal hoog ofzo.
Klik om te vergroten...
Ik scrolde even terug en zag dit nog. Kan me eigenlijk niet meer voorstellen dat ik dit gezegd heb. Ik denk dat ik dit zei omdat je dergelijke doseringen geregeld voorbij ziet komen onder mensen die het gebruiken en vanuit dat perspectief is het niet 'abnormaal hoog', maar het zegt natuurlijk niets over hoe verstandig het is om dergelijke hoeveelheden te nemen. Ik zou dit persoonlijk toch echt niet doen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."