Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums22 gram High Hawaiians (truffels) - Kan nog steeds moeilijk bevatten wat ik heb meegemaakt

22 gram High Hawaiians (truffels) - Kan nog steeds moeilijk bevatten wat ik heb meegemaakt

19 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
N
NtHLid
01-01-2024, 00:00
#1
[Het volgende had ik al opgeschreven in Word, kijk er nu iets "nuchterder" tegenaan dan vlak na de trip. Maar alsnog...
Heb deze trip in mijn eentje gedaan in mijn appartement zonder iemand erbij.]


Maandag 27 juli 2020 - 05:15

Voordat ik aan mijn tweede trip begon heb ik gedacht dat mijn eerste een bijzondere ervaring was


Vergeleken met mijn tweede trip was de eerste een relaxte droom zonder al te veel betekenis.

Echter deze trip – of beter gezegd reis - was van een totaal andere orde.

Vandaag rond 05:00 nam ik voor de tweede keer truffels maar wel eentje van de sterkste soort (High Hawaiians) en één bakje bevatte ook twee keer zoveel (22 gr) als de vorige keer. (Mexicana 10 gram)


Ik ging er slecht in. Mijn gemoedstoestand was achteraf gezien niet juist om het te gebruiken. Het is dus uitgemond in een bad trip die ik met alle kracht langzaam om heb kunnen buigen naar een positieve trip.



In tegenstelling tot mijn eerste ervaring met truffels weet ik nu wel dat hoe akelig – en dat is nog zwak uitgedrukt – een bad trip ook kan zijn, je het achteraf wel veel meer kan waarderen en ook veel meer stof tot nadenken geeft.


Ik was al een beetje onrustig en opgefokt over wat voor soort muziek ik zou opzetten bij mijn trip en daar begon de ellende eigenlijk al mee. Nadat ik de substantie had ingenomen dacht ik van fuck eigenlijk wil ik dit helemaal niet, ik wil niet paar uur lang vastzitten in een droomwereld, en daar ga je al


Ik werd steeds angstiger, de wereld om mij heen was duister en apocalyptisch. Ik begon langzaam controle over alles te verliezen en moest heel hard met mijn verstand vechten om niet volledig meegesleurd te worden in de duisternis. Ik dacht dat ik er nooit meer uit zou komen. Ik probeerde mezelf gerust te stellen en afleiding te zoeken door steeds rond te gaan lopen waarbij ik over mijn buik wreef, waarom weet ik ook niet maar het voelde vertrouwd en fijn. Plotseling leek het alsof ik geen t shirt aan had en ik op mijn blote buik aan het wrijven was ondanks de zichtbaarheid van mijn t-shirt.

De gordijnen had ik opengezet omdat ik bang was voor de duisternis in de woonkamer.
Buiten keek ik naar de lucht en bomen en planten. Alles leek te ademen en kreeg kleur. De lucht was grijs, blauw en paars wat me nog banger maakte. De stilte droeg hier ook aan bij.

Tijd stond voor momenten stil en leek soms zelfs terug te gaan. Ik keek vaak op de wekker en was zo nu en dan in de veronderstelling dat de wekker weer paar minuutjes achteruit was gezet. Het gevoel van eeuwigheid en ik er niet meer uit zou kunnen komen waren zéér beangstigend.

Toch had ik nog hoop en controle. Zoals een touw dat uit de hemel valt en je laatste redmiddel is terwijl de aarde onder je voeten vandaan zakt. Ik moest me aan dat laatste beetje controle vastklampen, ik kon de situatie niet loslaten.



Ik herhaalde constant in mijn hoofd hoe bizar en heerlijk deze trip was zodat ik eruit zou kunnen komen. Ik moest mezelf er constant van vergewissen dat ik nog steeds in mijn appartement was. Steeds zei ik tegen mezelf dat de trip straks voorbij is en ik het achteraf geweldig zou gaan vinden.

Toen kwam er een moment waarop ik begon te twijfelen aan mijn hele identiteit, mijn ego, mijn zelfbesef, mijn ik, wie ik mijn hele leven ben geweest, mijn ziel. Ik begon alles kwijt te raken en had het gevoel dat een schaduw achter me stond die me volledig de duisternis mee in wilde sleuren.

Ik hield me ondertussen nog steeds voor dat ik in mijn appartement was. (die gedachte was uiteindelijk de enige controle die ik nog had over de trip) en dat ik de situatie los moest laten, dat het allemaal maar tijdelijk was, dat het iets positiefs was en dat ik er straks als een mooier mens uit zou komen.

De twijfel hakte dan gelijk weer bij me in. Twijfel bij het laatste stukje controle wat ik had. Was ik wel in mijn appartement? Was het geen valse voorspiegeling van de werkelijkheid? Een werkelijkheid waarin ik buiten verdwaald ergens naakt aan het rondlopen was maar dat niet doorhad? Of dat ik wel in mijn appartement was maar dan met meer mensen die ik niet kon zien. Mensen zoals papa, mama of mijn broers, politie, mensen die me uit alle macht weer terug in de realiteit probeerde te krijgen.

Voor twee uur lang heb ik rond zitten lopen in mijn woonkamer en slaapkamer.
Op de muren, vloeren en plafonds zag ik hele mooie patronen en gezichten. Maskers, heel veel verschillende soorten maskers. Maskers met drakentanden, veren. Maskers met twintig ogen die naar me knipperden. Maskers uit allerlei volkeren en culturen van over de hele wereld.

En ik zag dit; een schijf uit de Maya cultuur. Haast identiek aan het plaatje hieronder.
Het verscheen midden op de vloer en bewoog een heel klein beetje. Het zag er ook veel gedetailleerder uit dan hieronder afgebeeld.

Maya circle.JPG

Deze patronen stelde me gerust dat ik me in een droom bevond. Het gaf me een gevoel van verbondenheid met de mensheid, de wereld, de geschiedenis, het universum.
Het vormde één geheel en had meerdere dimensies.

Ik maakte onderdeel uit van ieder mens dat ooit bestaan had en ieder mens vormde een onderdeel van mij zelf. Tevens bestond ieder mens weer uit meerdere dimensies van zichzelf. Alles is met alles met elkaar verweeft en vervlochten.

Toch kon ik dit allemaal niet bevatten en begrijpen. Ik raakte in paniek. Ik zei tegen mezelf wat is dit allemaal? Was het een fase, een crisis die ieder mens doormaakt? Heeft iedereen zoiets in zijn leven en was ik nu aan de beurt om de echte realiteit te zien? Had het misschien te maken met de dĂ©jĂ  vu’s die ik heel af en toe heb?


Dat het leven oneindig is en je jezelf steeds moet verbeteren naar de “echte versie” van jezelf? Dat we in een soort “loop” of cirkel zitten en meerdere multiversums van onze “zelf” zijn waarin we ons naar een hoger doel moeten zien te vinden? Dat we in het normale leven allemaal maskers dragen en die af moeten zetten?

Dat dit alles te maken had met de stress (werk) van de laatste tijd? Of was het iets dat iedere jongere doormaakt als hij de dertig naderd?

Maar het kon ook zijn dat ik gek begon te worden en langzaam mijn verstand verloor.

Tijdens deze identiteitscrisis of misschien beter gezegd ziel-crisis, voelde ik de aanwezigheid van mijn familie. Ik dacht dat zij dit allemaal al hadden doorgemaakt en dat ik nu aan de beurt was met mijn zogenoemde transformatie.

Ik moest denken aan mijn geboorte en of ik een goed mens was geweest. Dit voelde allemaal aan als een test. Een proef die ik doorstaan had. Niet dat ik daar ooit aan getwijfeld had dat ik een goed hart heb, buiten beschouwing gelaten dat ieder mens natuurlijk zijn mindere kanten heeft. Maar nu liet iets mij weten dat het definitief vast stond dat ik vanbinnen zuiver was. Dat ik geslaagd was voor iets.

De “eerste” transformatie was bijna voltooid. Gevoelsmatig zijn alle grote levensvragen zoals wie we zijn, waarom we hier zijn, wat er na de dood gebeurd beantwoord. En ik zeg gevoelsmatig want nu kan ik het met het verstand niet uitleggen anders dan wat ik hier allemaal vertel. Maar het voelt en het zit goed.

Het leven draait maar om één ding: en dat is liefde geven en liefde ontvangen. De rest is bijzaak. Het maakt niet uit hoe je je leven leid, als je maar het goede doet. Het leven is makkelijk maar we maken het onszelf soms héél moeilijk. Klinkt cliché en hippie-achtig maar dat was wel wat ik op het hoogtepunt van de trip voelde.



Na een paar hele heftige uren kwam ik rond 09:30 langzaam aan weer terug in het hier en nu. De rest van de dag voelde ik me tot diep in de avond nog heerlijk relaxed en ontspannen en heb ik nog veel na zitten denken.

Ik was opgelucht dat ik uit die bad trip kwam. Maar nu mis ik het ergens ook. De normale wereld zoals ik die noem heeft maar 1 dimensie. Ons aandachtspunt kan maar op 1 aspect gericht zijn, het kan verschuiven maar niet twee aspecten tegelijkertijd zien en verbinden. Ons verstand is de tralies naar de volledige potentie van onszelf.


Ook heb ik voor mijn gevoel nog maar tot aan mijn enkels in de zee gestaan. Ik ben niet kopje onder geweest. Die schaduw, die donkere entiteit wilde mij volledig onderdompelen, me meesleuren naar het diepste van de oceaan.
Ik kon het niet, ik was er nog niet klaar voor.



Bepaalde poorten zijn voor mijn gevoel ook weer gesloten. Het voelt alsof ik maar een klein percentage van de kennis en ervaringen die ik in de andere wereld verkregen heb, heb meegenomen en hier kan toepassen. Of misschien heeft dat tijd nodig en moet ik dat allemaal nog verwerken?



Dit alles is voor mij te fascinerend geweest om te zeggen dat ik het nooit meer ga gebruiken. Je denkt jezelf te kennen, maar je kent jezelf bij lange na totaal niet. Door deze trip heb ik geleerd dat je je onbewuste donkere kant onder ogen moet zien te komen. Alleen dan kan je weer verder groeien naar de volledige potentie van jezelf die tot het oneindige reikt.

Het leven is misschien een gereedschap/manier om ons voor te bereiden/te testen op de volgende fase/transformatie van jezelf naar de volgende dimensie.



Maar één ding weet ik zeker. We weten helemaal niets over alles en door psychedelica betreden we domeinen met kennis die een duistere kant in zich herbergt en wat we misschien soms zelfs maar beter even met rust kunnen laten, of in ieder geval met voorzichtigheid moeten benaderen.

Wat ik gezien heb van de andere wereld is ook nog maar het topje van de ijsberg.

Al met al was dit voor mij een magische, verbluffende, mooie, bizarre, beangstigende, afschuwelijke, ongelooflijke, haast niet te beschrijven reis die tot nu toe het meest indrukwekkendste is wat ik heb meegemaakt in mijn leven en ben ik benieuwd wat voor uitwerking deze ervaring in de toekomst nog op mij gaat hebben.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Goed geschreven. 22gr was pas je tweede keer als ik goed begrijp? Dat is een flinke dosis :)
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#3
Eerst en vooral, prachtig geschreven!

Het blijft mij verbazen hoe mensen die zo ver en zo diep gaan, het naderhand zo goed weten te beschrijven in woorden. Mooi...

Want vér Ben je gegaan! Zo diep gaan, verlies van ego, slecht gaan, enz... Toch ben je er schijnbaar toch rijker uitgekomen. Je hele tekst straalt iets spiritueels uit. Haast muzikaal ook, hoe je het schrijft.

Ik hoop dat je eruit geleerd hebt (maar het lijkt mij van wel). Maar je durft dus niet meer terug naar 'die wereld'? Nooit meer trippen?

Ik wens je het beste @NtH ,
En welkom op dit forum!
N
NtHLid
01-01-2024, 00:00
#4
Rivalrie zei:
Goed geschreven. 22gr was pas je tweede keer als ik goed begrijp? Dat is een flinke dosis :)
Klik om te vergroten...

Thnx man, ja klopt.
Achteraf gezien begrijp ik ook waarom er op het doosje stond "niet voor de beginner." :grin:


geflipt zei:
Eerst en vooral, prachtig geschreven!

Het blijft mij verbazen hoe mensen die zo ver en zo diep gaan, het naderhand zo goed weten te beschrijven in woorden. Mooi...

Want vér Ben je gegaan! Zo diep gaan, verlies van ego, slecht gaan, enz... Toch ben je er schijnbaar toch rijker uitgekomen. Je hele tekst straalt iets spiritueels uit. Haast muzikaal ook, hoe je het schrijft.

Ik hoop dat je eruit geleerd hebt (maar het lijkt mij van wel). Maar je durft dus niet meer terug naar 'die wereld'? Nooit meer trippen?

Ik wens je het beste @NtH ,
En welkom op dit forum!
Klik om te vergroten...

Bedankt voor je complimenten!

Ik moest dit gewoon opschrijven, heb daar ook echt even de tijd voor genomen.

Vooralsnog rijker, al vind ik het heel moeilijk om de ervaring en bepaalde aspecten daarvan te integreren in mijn aardse bestaan.
Waarschijnlijk omdat verstand om de hoek komt kijken.
Ben er ook dag en nacht mee bezig. Kan me er moeilijk van losmaken.
Geeft zoveel stof tot nadenken.

Aan de ene kant vind ik het best eng, om terug te gaan.
Maar tegelijkertijd lokt het heel erg.

Mijn plan is om voor komende weken/maanden even niet te trippen en tijd te nemen om dit allemaal enigszins een plek te kunnen geven.
Ik wil meer erover gaan lezen en bekijken.

Als de tijd zover is dan begin ik weer met de "Mexicana", maar dan 3 a 5 gram, hooguit 10.
Benieuwd - als ik het dan ga combineren met bepaalde activiteiten zoals bijv. meditatie, wandelen door het bos, grouptripping - wat het dan gaat opleveren.

Diep vanbinnen weet ik echter wel dat ik ooit weer "diep" moet gaan.
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#5
NtH zei:
Thnx man, ja klopt.
Achteraf gezien begrijp ik ook waarom er op het doosje stond "niet voor de beginner." :grin:




Bedankt voor je complimenten!

Ik moest dit gewoon opschrijven, heb daar ook echt even de tijd voor genomen.

Vooralsnog rijker, al vind ik het heel moeilijk om de ervaring en bepaalde aspecten daarvan te integreren in mijn aardse bestaan.
Waarschijnlijk omdat verstand om de hoek komt kijken.
Ben er ook dag en nacht mee bezig. Kan me er moeilijk van losmaken.
Geeft zoveel stof tot nadenken.

Aan de ene kant vind ik het best eng, om terug te gaan.
Maar tegelijkertijd lokt het heel erg.

Mijn plan is om voor komende weken/maanden even niet te trippen en tijd te nemen om dit allemaal enigszins een plek te kunnen geven.
Ik wil meer erover gaan lezen en bekijken.

Als de tijd zover is dan begin ik weer met de "Mexicana", maar dan 3 a 5 gram, hooguit 10.
Benieuwd - als ik het dan ga combineren met bepaalde activiteiten zoals bijv. meditatie, wandelen door het bos, grouptripping - wat het dan gaat opleveren.

Diep vanbinnen weet ik echter wel dat ik ooit weer "diep" moet gaan.
Klik om te vergroten...
Vergeet verstand, vergeet de rede. Laat het effectief insijpelen in je bestaan. Je staat er voor open, dat is al de helft van het werk. De rest zal je wel leren door meditatie en kennis. En het trippen kĂ n je veel leren, dat weet je. Ik hoop eens een feilloze trip van jou hier te lezen...
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mooi report, dank voor het delen.

NtH zei:
de sterkste soort (High Hawaiians) en één bakje bevatte ook twee keer zoveel (22 gr) als de vorige keer. (Mexicana 10 gram)
Klik om te vergroten...

Dat is ook wel een tering hoge dosering, vind het niet raar dat je dan zo'n ervaring krijgt.

NtH zei:
Het leven draait maar om één ding: en dat is liefde geven en liefde ontvangen. De rest is bijzaak.
Klik om te vergroten...

:redheart: zo waar
N
NtHLid
01-01-2024, 00:00
#7
Bedankt voor jullie reacties!

Vandaag krijg ik als het goed is mijn 2x Mexicana 10 gram binnen.

Wil eens experimenteren met 3-5 gram en dan kijken of ik verder kan bouwen op mijn vorige trip ervaring.
Al heb ik geen idee of dat ĂŒberhaupt kan.
C
CalliweedLid
01-01-2024, 00:00
#8
Heerlijk verslag om te lezen ik wacht met smart op het vervolg
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#9
NtH zei:
Vandaag krijg ik als het goed is mijn 2x Mexicana 10 gram binnen.

Wil eens experimenteren met 3-5 gram en dan kijken of ik verder kan bouwen op mijn vorige trip ervaring.
Al heb ik geen idee of dat ĂŒberhaupt kan.
Klik om te vergroten...
Ziezo, hiermee heb je de eerste stap naar je volgende report gezet! :wink:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Allereerst, super mooi report en mooi geschreven! Had hem al gelezen maar nog niet gereageerd.

NtH zei:
Ik werd steeds angstiger, de wereld om mij heen was duister en apocalyptisch. Ik begon langzaam controle over alles te verliezen en moest heel hard met mijn verstand vechten om niet volledig meegesleurd te worden in de duisternis. Ik dacht dat ik er nooit meer uit zou komen.
Klik om te vergroten...
Heel erg herkenbaar...

NtH zei:
De twijfel hakte dan gelijk weer bij me in. Twijfel bij het laatste stukje controle wat ik had. Was ik wel in mijn appartement? Was het geen valse voorspiegeling van de werkelijkheid?
Klik om te vergroten...
Weet waar je aan begint als je echt de diepte ingaat met trippen...

Trippen heeft mij laten zien dat er geen appartement is... Zelfs die schijnbaar zo tastbare realiteit van materie is maar slechts een manier van kijken. Een manier waarop je je ervaring rationaliseert. Maar elke keer dat het mij dat voor mezelf liet zien was ik er niet klaar voor. Het is 1 ding om te geloven dat de materiële werkelijkheid niet 'werkelijk' is, een tweede om dat voor jezelf tot in je botten te ervaren/zien. Het is teveel, te choquerend. Want op die "werkelijkheid" heb je alles gebaseerd. En dat verdwijnt dan, compleet. Als ik nu begin terug te komen naar die "plek" van dat weten, worden de stuipen me al op het lijf gejaagd. De grond onder mijn voeten weggetrokken.

Controle is de illusie. Dat waar we ons krampachtig aan vasthouden om zekerheid te hebben. Maar zulke zekerheid bestaat niet. Nooit.

NtH zei:
Voor twee uur lang heb ik rond zitten lopen in mijn woonkamer en slaapkamer.
Op de muren, vloeren en plafonds zag ik hele mooie patronen en gezichten. Maskers, heel veel verschillende soorten maskers. Maskers met drakentanden, veren. Maskers met twintig ogen die naar me knipperden. Maskers uit allerlei volkeren en culturen van over de hele wereld.

En ik zag dit; een schijf uit de Maya cultuur. Haast identiek aan het plaatje hieronder.
Het verscheen midden op de vloer en bewoog een heel klein beetje. Het zag er ook veel gedetailleerder uit dan hieronder afgebeeld.

Bekijk bijlage 8133
Klik om te vergroten...
Typisch psilo!

Ik zie ze ook vaak. Super gedetailleerde 'maya' schijven die ronddraaien en transformeren, soms helemaal verweven met bepaalde "bestaande" objecten.

NtH zei:
Toch kon ik dit allemaal niet bevatten en begrijpen. Ik raakte in paniek. Ik zei tegen mezelf wat is dit allemaal? Was het een fase, een crisis die ieder mens doormaakt? Heeft iedereen zoiets in zijn leven en was ik nu aan de beurt om de echte realiteit te zien? Had het misschien te maken met de dĂ©jĂ  vu’s die ik heel af en toe heb?
Klik om te vergroten...
Trust me, dit is niet iets wat ieder mens doormaakt. De meeste mensen slaapwandelen hun hele leven door en hebben geen benul van de diepere dimensies.

NtH zei:
Het leven draait maar om één ding: en dat is liefde geven en liefde ontvangen. De rest is bijzaak. Het maakt niet uit hoe je je leven leid, als je maar het goede doet. Het leven is makkelijk maar we maken het onszelf soms héél moeilijk. Klinkt cliché en hippie-achtig maar dat was wel wat ik op het hoogtepunt van de trip voelde.
Klik om te vergroten...
Yes!

Niet om dingen te vergaren, of zelfs om jezelf voort te planten. Dat zijn triviale zaken, dingen waar mensen hun leven om vergooien. Het enige van echte waarde is liefde. De rest is om je in de illusie te houden.

NtH zei:
Ook heb ik voor mijn gevoel nog maar tot aan mijn enkels in de zee gestaan. Ik ben niet kopje onder geweest. Die schaduw, die donkere entiteit wilde mij volledig onderdompelen, me meesleuren naar het diepste van de oceaan.
Ik kon het niet, ik was er nog niet klaar voor.
Klik om te vergroten...
Het is een high risk/high reward iets...
N
NtHLid
01-01-2024, 00:00
#11
Bedankt allemaal voor jullie positieve vibes :wink:

Gisteren 1 truffeltje (Mexicana) naar binnen gewerkt om te kijken wat het me die dag zou brengen.
Vrij weinig moet ik eerlijk zeggen. Ik was opzoek naar dat relaxte gevoel wat ik ervaren heb na mijn vorige trips.
zonder gelijk diep te gaan en te hallucineren.

Opzich voelde ik me kalm, maar het was niet helemaal wat ik ervan verwachte.
Ergens logisch ook, want het was maar 1 nootje.

Nu heb ik twee bakjes Mexicana in de koelkast liggen. Waarom heb ik het gekocht?
Zodat ik het alvast in huis heb? Aanvankelijk microdoseren was het idee.
Dat arme truffeltje, weggegooid, zonde - denk ik nu.

(*oké, ik heb weer een déjà vu moment terwijl ik dit allemaal aan het schrijven ben, maar dat terzijde :tonguewink:)

Ik besef me dat ik het eigenlijk voor nu nog niet nodig heb.
Die High Hawaiians hebben me iets gegeven waarop ik aankomende tijd nog wel even op voort kan borduren.
Soms lijkt het van niet, maar dan krijg ik ineens weer nieuwe inzichten en merk ik dat het proces nog steeds bezig is.

Paar dingen gaan door mijn hoofd. Zal ik microdoseren doorzetten maar dan met 3 gram om de vier dagen?
Of toch weer diep gaan en alles in één keer nemen? Die 20 gram opdelen met mijn broers?
Wachten en Lekker in de koelkast laten liggen? Het is nog houdbaar tot 12 oktober.

Iemand advies? Wil namelijk ook niet met één been een trip ingaan.

-------------------

Calliweed zei:
Heerlijk verslag om te lezen ik wacht met smart op het vervolg
Klik om te vergroten...

geflipt zei:
Ziezo, hiermee heb je de eerste stap naar je volgende report gezet! :wink:
Klik om te vergroten...

Thnx, ik sluit niet uit dat er een vervolg komt. :wink:

Mindless zei:
Allereerst, super mooi report en mooi geschreven! Had hem al gelezen maar nog niet gereageerd.
Klik om te vergroten...

dankjewel.

Mindless zei:
Weet waar je aan begint als je echt de diepte ingaat met trippen...

Trippen heeft mij laten zien dat er geen appartement is... Zelfs die schijnbaar zo tastbare realiteit van materie is maar slechts een manier van kijken. Een manier waarop je je ervaring rationaliseert. Maar elke keer dat het mij dat voor mezelf liet zien was ik er niet klaar voor. Het is 1 ding om te geloven dat de materiële werkelijkheid niet 'werkelijk' is, een tweede om dat voor jezelf tot in je botten te ervaren/zien. Het is teveel, te choquerend. Want op die "werkelijkheid" heb je alles gebaseerd. En dat verdwijnt dan, compleet. Als ik nu begin terug te komen naar die "plek" van dat weten, worden de stuipen me al op het lijf gejaagd. De grond onder mijn voeten weggetrokken.

Controle is de illusie. Dat waar we ons krampachtig aan vasthouden om zekerheid te hebben. Maar zulke zekerheid bestaat niet. Nooit.
Klik om te vergroten...

Zo te horen ben jij nog veel dieper gegaan. Het fascineert me. Mijn nieuwsgierigheid lokt me om nog dieper te gaan.
Gelukkig zegt iets me wel dat als ik er niks te zoeken heb, ik dat ook niet moet doen.
Ik heb gekregen denk ik waarnaar ik "opzoek" was. "if you got the message hung up the phone."

Ik sta er dus eigenlijk nog heel wispelturig tegenover.

Mindless zei:
Trust me, dit is niet iets wat ieder mens doormaakt. De meeste mensen slaapwandelen hun hele leven door en hebben geen benul van de diepere dimensies.
Klik om te vergroten...

Ja je hebt helemaal gelijk. Ik snap ook niet hoe ik hierbij kom. Want ik zie het zelf ook zo vaak om me heen.
Mensen die zich laten leiden door een bepaald beeld dat de maatschappij hen voorspiegelt.

Bepaalde mate hebben we daar allemaal nog last van denk ik. De een meer dan de ander.
En ook niet alles is slecht.
Maar om die andere kant te hebben mogen ervaren, waar het leven echt om draait, is prachtig!

Mindless zei:
Yes!

Niet om dingen te vergaren, of zelfs om jezelf voort te planten. Dat zijn triviale zaken, dingen waar mensen hun leven om vergooien. Het enige van echte waarde is liefde. De rest is om je in de illusie te houden.
Klik om te vergroten...

Dit dus. :wink:

Mindless zei:
Het is een high risk/high reward iets...
Klik om te vergroten...

Mag ik je vragen? Heb je zelf wel eens de (nadelige) gevolgen van die "high risk" ondervonden?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
NtH zei:
Mag ik je vragen? Heb je zelf wel eens de (nadelige) gevolgen van die "high risk" ondervonden?
Klik om te vergroten...
Jawel... Dan kan ik het beste denk ik even naar deze post verwijzen die ik een tijdje terug plaatste. Wel een waarschuwing, het zijn geen fijne verhalen...
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#13
mijn 2de x truffels was ook op deze truffels 22gr’ beviel me bij het begin duivels en daarna accepteerde ik het allemaal en liet het over me heen komen’ toen een van de mooiste trips meegemaakt’ ik had heel veel audio hallucinaties en in me tuin’ allemaal jungle geluiden echt kicke’ maar ik heb oorsuizen’ als ik truffels gebruik worden die oorsuizen te extreem tijdens me trip dus helaas wil ik geen truffels meer gebruiken daardoor
N
NtHLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mindless zei:
Jawel... Dan kan ik het beste denk ik even naar deze post verwijzen die ik een tijdje terug plaatste. Wel een waarschuwing, het zijn geen fijne verhalen...
Klik om te vergroten...

Heftig! En 70 gram paddo's :fearscream: wat heeft je doen besluiten zoveel te nemen?


mitchieee zei:
mijn 2de x truffels was ook op deze truffels 22gr’ beviel me bij het begin duivels en daarna accepteerde ik het allemaal en liet het over me heen komen’ toen een van de mooiste trips meegemaakt’ ik had heel veel audio hallucinaties en in me tuin’ allemaal jungle geluiden echt kicke’ maar ik heb oorsuizen’ als ik truffels gebruik worden die oorsuizen te extreem tijdens me trip dus helaas wil ik geen truffels meer gebruiken daardoor
Klik om te vergroten...

Vervelend van die oorsuizen. Ik wil het ook nog eens een keer in de tuin of de natuur proberen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
NtH zei:
Heftig! En 70 gram paddo's :fearscream: wat heeft je doen besluiten zoveel te nemen?
Klik om te vergroten...
Meerdere redenen samen. Dat was in de jaren dat ik echt aan het experimenteren was met hogere doseringen. Ik was zo gefascineerd door psilocybine dat ik wou weten wat er gebeurde als ik de dosering flink omhoog bracht. Daarnaast had ik ook nog nooit een écht verkeerde ervaring gehad en was ik vrijwel zonder angst om te trippen (niet per se een goed iets weet ik nu). En dan was er nog het ding dat ik toen paddo kweekbakken kocht en ik dus de beschikking had over grote hoeveelheden paddo's. Ik had geen zin om ze te drogen en gaf er al van weg aan vrienden en zo, maar ik had nog steeds veel over, waardoor ik hoge doseringen nam en ook regelmatig tripte.

Kan het niet aanraden zo'n dosering van 60 of 70 gram. Wel is het bijzonder om in plaats van een normale dosering (15-20 gram verse paddo's) eens 30-40 gram te proberen. Dat waren altijd al heel intense ongelofelijke ervaringen, heel anders dan een normale dosering. Maar nog niet zo intens dat ik er mind/timeloops van kreeg. Maar dat moet je zelf goed aanvoelen of je daar klaar voor bent.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mindless zei:
Allereerst, super mooi report en mooi geschreven! .......
Heel erg herkenbaar...

......Weet waar je aan begint als je echt de diepte ingaat met trippen...

Trippen heeft mij laten zien dat er geen appartement is... Want op die "werkelijkheid" heb je alles gebaseerd. En dat verdwijnt dan, compleet. Als ik ......

Controle is de illusie. Edit: (!!)
Dat waar we ons krampachtig aan vasthouden om zekerheid te hebben. Maar zulke zekerheid .....mm

Trust me, dit is niet iets wat ieder mens doormaakt. De meeste mensen slaapwandelen hun hele leven ........

........Niet om dingen te vergaren, of zelfs om jezelf voort te planten. . Het enige van echte waarde is liefde. De rest is om je in de illusie te houden.


Het is een high risk/high reward iets...
Klik om te vergroten...

Een zeer goed, en voor mij treffend tripreport!
Ik heb dit report goed doorgenomen, en hierna nĂłg een keer.
Voor mij als beginner zie ik echte raakpunten, die ik zelf heb ervaren toen ik van 3 MEO - PCP volkomen fucked up ben geraakt en het bij mij om een ding draaide, en dat was " controle willen houden, en deze juist in diepte te verliezen."
Een stevig angstgevoel leverde dit op.
Ik heb nogal wat spannende, gevaarlijke ervaringen opgedaan in mijn leven, maar juist door hoe dan ook de controle te willen behouden, en daar werden we volledig op getraind, en door dat rc ging juist dat gedeelte, dat element, volledig onderuit.
En daardoor kreeg ik angst, omdat ik niet meer kon sturen, reageren op dat controle hebben en deze te behouden...
Dat is een daverende ervaring geweest.
Jazeker.
En dan nog te weten dat juist door het verliezen van mijn geliefde, deze liefde sowieso overboord gezet had. En heb.
Nog altijd.
En mijzelf in deze situatie gebracht heb, juistvdoor het miet meer hebben van...de liefde.
Een geliefde, die ene, speciale.
waarvoor je alles over hebt..

En dan lees ik dit report.
Ik ben blij dat ik nu hier kan lezen, wat een ander met deze ervaring verder doet.

Thnx voor het delen!
K
KropSlaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Wat een intense maar eigenlijk ook supermooie ervaring, uiteindelijk. Ik hoop dat je goed de tijd kan nemen om het een plek te geven en delen ervan te integreren in het 'nuchtere' leven. Ik zou om die reden ook misschien niet meteen weer trippen, maar de hoeveelheid lekker in de koelkast laten liggen tot iets later, zodat je echt de tijd hebt om te werken met wat je nu uit deze trip nog bezig houdt.

Ik moest trouwens een beetje hieraan denken door je report: http://www.galactanet.com/oneoff/theegg_mod.html
N
NtHLid
01-01-2024, 00:00
#18
KropSla zei:
Wat een intense maar eigenlijk ook supermooie ervaring, uiteindelijk. Ik hoop dat je goed de tijd kan nemen om het een plek te geven en delen ervan te integreren in het 'nuchtere' leven. Ik zou om die reden ook misschien niet meteen weer trippen, maar de hoeveelheid lekker in de koelkast laten liggen tot iets later, zodat je echt de tijd hebt om te werken met wat je nu uit deze trip nog bezig houdt.

Ik moest trouwens een beetje hieraan denken door je report: http://www.galactanet.com/oneoff/theegg_mod.html
Klik om te vergroten...

Dankjewel!

Ik ben na drie weken nog steeds dag en nacht ermee bezig.
Af en toe wil ik iets luchtigs doen maar toch word ik op de één of andere manier
weer aangetrokken tot het opzoeken van allerlei informatie en verhalen op het internet over dit soort ervaringen.
Ik kan me er maar moeilijk van losmaken. Misschien hoeft dat ook niet en heb ik dit nodig en moet ik me er juist meer in verdiepen.
Hoe meer ik lees, hoe meer gelijkgestemden ik ook vind.

Dat verhaaltje over "the egg" had ik al gelezen, maar bizar, dat niet alleen ik maar meerdere zich tijdens het trippen zoiets hebben gevoeld.
Kurzgesagt heeft daar trouwens ook een mooi animatiefilmpje over gemaakt.

Ik laat voorlopig die truffels inderdaad maar lekker in de koelkast. :grin:
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Nom d' un chien!
Aauw. This hurts!
Dit verhaal van het ei haalt wel eea naar boven.
Net, als ik rustig tv aan het kijken ben.
Hier moet ik even over nadenken, Krop Sla.
Jazeker.
Dit met name, omdat ik dit soort vragen gesteld heb in een 3meo pcp trip, waarin ik volledig fucked up was en deze zeer elementaire vragen stelde en daar een antwoord op zocht.
Madre de Dios.
Dat viel niet mee, want ik kwam uit op een volkomen nulpunt, namelijk een entiteit, met verder he le maal niets.
Niets was zinvol, of had een doel, of een reden ergens toe, of een reden waarnaar.
Niets was er.
Want uiteindelijk wordt de wereld en vele planeten om ons heen door de zon vernietigd, zodra alle waterstof is omgezet in helium, en de zon zal uitdijen, impliceren, en een zwart gat worden wat alle materie zal opzuigen....
Wat dan.
Alles is weg, ikzelf ben in atomen opgegaan. Deze identiteit en entiteit zullen nóóit en te nimmer meer in deze hoedanigheid, kennis, enz re incarneren. Nóóit.
Allors. Quo vadis?
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#20
KropSla zei:
Ik moest trouwens een beetje hieraan denken door je report: http://www.galactanet.com/oneoff/theegg_mod.html
Klik om te vergroten...

😍
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."