Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWeekend van alles mixen, vage nasleep

Weekend van alles mixen, vage nasleep

31 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#1
TripJess zei:
Thanks ik ga er wat over opzoeken. Ik kan me herinneren dat ik het een jaar geleden heb gehad op t vliegveld dat was echt heel naar. Meerdere keren binnen een uur werd er heel benauwd van ook vanwege drukte erbij nog
Klik om te vergroten...

Ik had dit met name net voor het in slaap vallen, een paar dagen lang. Sliep ik bijna, en dan steeds in één keer zo’n schok, schrok me kapot steeds, ging soms ook gepaard met het horen van een hard geluid. Heel creepy gevoel maar wel bekend van een grote MDMA-kater.

Het komt ook wel voor bij andere middelen die hoofdzakelijk iets met serotonine doen, bijvoorbeeld heropnameremmers. Zo staat het ook in de bijsluiter van SSRI’s (antidepressiva) en schijnen mensen die afbouwen met deze medicatie er ook last van te kunnen krijgen. Is normaal gezien van voorbijgaande aard.

Wel apart dat jij het op het vliegveld ervaren hebt, was er een aanleiding?

Henkyz zei:
Thanks voor je reactie! Ik heb eerlijk gezegd nooit geweten dat MDMA nog voor zo'n erge kater/nasleep kon zorgen, ook omdat ik zelf in de veronderstelling was dat het puurder/schoner dan bijv. XTC pillen zou zijn. Heb jij er zelf lang last van gehad, of was het bij jou ook zo dat het geleidelijk wegtrok?
Klik om te vergroten...

Ik heb er een paar dagen last van gehad. Na een week was het allerergste weg, maar het kan langer duren dan dat. Het is even uitzitten denk ik... Hopelijk voel je je snel weer beter!
H
HenkyzLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ikbeneenfiets zei:
Ik heb dit standaard na mdma gebruik. Daarom doe ik het nooit meer. Duurt bij mij altijd maximaal twee weken.
Klik om te vergroten...
Heeft het bij jou dan te maken met de hoeveelheid (teveel) die je neemt, of heb je sowieso na gebruik van MDMA hier last van?
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Roze Olifant zei:
ging soms ook gepaard met het horen van een hard geluid.
Klik om te vergroten...

ja, vergelijkbaar aan een zweep die knalt.. zeer onprettig.. khad het geloof ik op een flinke dosis 2c-e
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#4
Henkyz zei:
Heeft het bij jou dan te maken met de hoeveelheid (teveel) die je neemt, of heb je sowieso na gebruik van MDMA hier last van?
Klik om te vergroten...
Hoe meer je neemt hoe erger die na effecten worden. Zou iig niet meer 2 dagen achter elkaar mdma doen en je dosis op max 2mg mdma per kg lichaamsgewicht te houden. Dus als je 100kg weegt max 200mg.

De fabel dat mdma schoner is dan xtc is onzin. In Nederland komt mdma en xtc vervuiling vrij zelden voor. Je kan je pillen in elke grote stad gratis laten testen, zelfde geldt voor mdma kristallen. Zou dit altijd aanraden om te doen.

Xtc is gewoon mdma kristal samen geperst met bindmiddel tot een pil.
T
TripJessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Roze Olifant zei:
Wel apart dat jij het op het vliegveld ervaren hebt, was er een aanleiding?
Klik om te vergroten...
Klein maandje ervoor xtc gebruikt op texel, halve pil en dan paar keer halve bijnemen ging misschien uiteindelijk om 1,5 pil in totaal. Wel veel maar niet meer dan andere keren. Overigens heb ik het de laatste keren niet meer ervaren, maar toen was het ook goed nemen en niet meer bijpakken, ben ook niet zo fan meer van xtc dus zal hooguit een aantal keer per jaar gebeuren.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#6
Gympie zei:
ja, vergelijkbaar aan een zweep die knalt.. zeer onprettig.. khad het geloof ik op een flinke dosis 2c-e
Klik om te vergroten...

Exact dit! Ik zei nog tegen m’n ex die toen bij mij sliep, het is precies het geluid/gevoel van een zweep! Echt letterlijk. Ik heb nog niet eerder iemand gehoord die het ook zo omschreef, grappig, dit is dus soort van universeel. :’)

TripJess zei:
Klein maandje ervoor xtc gebruikt op texel, halve pil en dan paar keer halve bijnemen ging misschien uiteindelijk om 1,5 pil in totaal. Wel veel maar niet meer dan andere keren. Overigens heb ik het de laatste keren niet meer ervaren, maar toen was het ook goed nemen en niet meer bijpakken, ben ook niet zo fan meer van xtc dus zal hooguit een aantal keer per jaar gebeuren.
Klik om te vergroten...

Oh, dat zijn dan wel langdurige na-verschijnselen geweest. :openmouth: Het is toch echt wel vergif voor je brein hè, ‘gelukkig’ zet het je betaald als je er slordig mee omgaat. Al vind ik 1,5 pil nog niet eens zóveel klinken, maar ligt natuurlijk aan de sterkte. 300 mg kan al hard aankomen.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Gympie zei:
ja, vergelijkbaar aan een zweep die knalt.. zeer onprettig.. khad het geloof ik op een flinke dosis 2c-e
Klik om te vergroten...

Had je er ook visueel last van?
Telkens ik het had was het precies een bliksemschicht die ik zag ook. Paars btw
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#8
CuriousExplorer zei:
Had je er ook visueel last van?
Telkens ik het had was het precies een bliksemschicht die ik zag ook. Paars btw
Klik om te vergroten...

poeh, 't geheugen is een kneedbaar iets..
ik zou willen zeggen van wel.. bij 2c-e is m'n beleving vaak wat groen en paars..
ik denk wel een soort groene flits.. ik sloot geloof ik vanzelf m'n ogen op het moment dat het gebeurde.
kheb ook wel eens kortsluiting gemaakt met 220v.. daar had het ook veel weg van.
het lichaam heeft natuurlijk een bepaalde mate van electrisch geladenheid.. om bijv het hart te laten kloppen.
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#9
Henkyz zei:
Thanks voor je reactie! Ik heb eerlijk gezegd nooit geweten dat MDMA nog voor zo'n erge kater/nasleep kon zorgen, ook omdat ik zelf in de veronderstelling was dat het puurder/schoner dan bijv. XTC pillen zou zijn. Heb jij er zelf lang last van gehad, of was het bij jou ook zo dat het geleidelijk wegtrok?
Klik om te vergroten...
Er is geen verschil tussen XTC en MDMA. Het gaat erom dat je het 2 dagen achter elkaar hebt gebruikt. Normaal wordt geadviseerd er een aantal maanden tussen te laten, dus je kan wel nagaan dat dit een flinke kater geeft.

Het trekt heus wel weer bij, maar ik zou er voortaan wel echt mee oppassen!
H
HenkyzLid
01-01-2024, 00:00
#10
KlaasVaak zei:
Er is geen verschil tussen XTC en MDMA. Het gaat erom dat je het 2 dagen achter elkaar hebt gebruikt. Normaal wordt geadviseerd er een aantal maanden tussen te laten, dus je kan wel nagaan dat dit een flinke kater geeft.

Het trekt heus wel weer bij, maar ik zou er voortaan wel echt mee oppassen!
Klik om te vergroten...
Het is dus de overdosis MDMA geweest... Ik heb er nooit bij stil gestaan dat twee dagen achter elkaar gebruiken dus gewoon echt killing voor je is. Want als ik er over na denk voelde ik het effect van de M ook niet echt die tweede avond.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Henkyz zei:
Het is dus de overdosis MDMA geweest... Ik heb er nooit bij stil gestaan dat twee dagen achter elkaar gebruiken dus gewoon echt killing voor je is. Want als ik er over na denk voelde ik het effect van de M ook niet echt die tweede avond.
Klik om te vergroten...
Als je deze basisinformatie niet weet, zou ik je echt aanraden wat meer over mdma te lezen.

Beterschap! En sterkte.
I
IkbeneenfietsLid
01-01-2024, 00:00
#12
Henkyz zei:
Heeft het bij jou dan te maken met de hoeveelheid (teveel) die je neemt, of heb je sowieso na gebruik van MDMA hier last van?
Klik om te vergroten...
Ja dit is zeker dosis afhankelijk. Maar 150 is voor mij echt te veel, eigenlijk 120 zelfs al.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."