Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWeekend van alles mixen, vage nasleep

Weekend van alles mixen, vage nasleep

31 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#1
de realisatie van derealisatie ..
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#2
serotonine geeft je doorgaans een gevoel van zelfverzekerdheid..
als daar dus even wat minder van hebt voel je je wat onzeker..en kunnen dingen wat vreemd overkomen.
net zoals als je ergens voor het eerst bent..
als je ergens wat vaker bent geweest voel je je zekerder in die omgeving.
is mijn uitleg.. ik herken het gevoel.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Henkyz zei:
Thanks voor je reactie! Ik heb eerlijk gezegd nooit geweten dat MDMA nog voor zo'n erge kater/nasleep kon zorgen, ook omdat ik zelf in de veronderstelling was dat het puurder/schoner dan bijv. XTC pillen zou zijn. Heb jij er zelf lang last van gehad, of was het bij jou ook zo dat het geleidelijk wegtrok?
Klik om te vergroten...

Lees dit maar eens door

Handboek - MDMA/XTC: handleiding

Op het forum worden regelmatig vragen gesteld door mensen die kennis willen maken met deze drug. Naast de topics met focus op slechts de risico's van MDMA en de topic met veel achtergrondinformatie, miste ik toch een algemene handleiding (voor beginners). Daarom heb ik deze zelf maar geschreven...
drugsforum.nl drugsforum.nl
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#4
TripJess zei:
Thanks ik ga er wat over opzoeken. Ik kan me herinneren dat ik het een jaar geleden heb gehad op t vliegveld dat was echt heel naar. Meerdere keren binnen een uur werd er heel benauwd van ook vanwege drukte erbij nog
Klik om te vergroten...

Ik had dit met name net voor het in slaap vallen, een paar dagen lang. Sliep ik bijna, en dan steeds in één keer zo’n schok, schrok me kapot steeds, ging soms ook gepaard met het horen van een hard geluid. Heel creepy gevoel maar wel bekend van een grote MDMA-kater.

Het komt ook wel voor bij andere middelen die hoofdzakelijk iets met serotonine doen, bijvoorbeeld heropnameremmers. Zo staat het ook in de bijsluiter van SSRI’s (antidepressiva) en schijnen mensen die afbouwen met deze medicatie er ook last van te kunnen krijgen. Is normaal gezien van voorbijgaande aard.

Wel apart dat jij het op het vliegveld ervaren hebt, was er een aanleiding?

Henkyz zei:
Thanks voor je reactie! Ik heb eerlijk gezegd nooit geweten dat MDMA nog voor zo'n erge kater/nasleep kon zorgen, ook omdat ik zelf in de veronderstelling was dat het puurder/schoner dan bijv. XTC pillen zou zijn. Heb jij er zelf lang last van gehad, of was het bij jou ook zo dat het geleidelijk wegtrok?
Klik om te vergroten...

Ik heb er een paar dagen last van gehad. Na een week was het allerergste weg, maar het kan langer duren dan dat. Het is even uitzitten denk ik... Hopelijk voel je je snel weer beter!
H
HenkyzLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ikbeneenfiets zei:
Ik heb dit standaard na mdma gebruik. Daarom doe ik het nooit meer. Duurt bij mij altijd maximaal twee weken.
Klik om te vergroten...
Heeft het bij jou dan te maken met de hoeveelheid (teveel) die je neemt, of heb je sowieso na gebruik van MDMA hier last van?
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Roze Olifant zei:
ging soms ook gepaard met het horen van een hard geluid.
Klik om te vergroten...

ja, vergelijkbaar aan een zweep die knalt.. zeer onprettig.. khad het geloof ik op een flinke dosis 2c-e
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#7
Henkyz zei:
Heeft het bij jou dan te maken met de hoeveelheid (teveel) die je neemt, of heb je sowieso na gebruik van MDMA hier last van?
Klik om te vergroten...
Hoe meer je neemt hoe erger die na effecten worden. Zou iig niet meer 2 dagen achter elkaar mdma doen en je dosis op max 2mg mdma per kg lichaamsgewicht te houden. Dus als je 100kg weegt max 200mg.

De fabel dat mdma schoner is dan xtc is onzin. In Nederland komt mdma en xtc vervuiling vrij zelden voor. Je kan je pillen in elke grote stad gratis laten testen, zelfde geldt voor mdma kristallen. Zou dit altijd aanraden om te doen.

Xtc is gewoon mdma kristal samen geperst met bindmiddel tot een pil.
T
TripJessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Roze Olifant zei:
Wel apart dat jij het op het vliegveld ervaren hebt, was er een aanleiding?
Klik om te vergroten...
Klein maandje ervoor xtc gebruikt op texel, halve pil en dan paar keer halve bijnemen ging misschien uiteindelijk om 1,5 pil in totaal. Wel veel maar niet meer dan andere keren. Overigens heb ik het de laatste keren niet meer ervaren, maar toen was het ook goed nemen en niet meer bijpakken, ben ook niet zo fan meer van xtc dus zal hooguit een aantal keer per jaar gebeuren.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#9
Gympie zei:
ja, vergelijkbaar aan een zweep die knalt.. zeer onprettig.. khad het geloof ik op een flinke dosis 2c-e
Klik om te vergroten...

Exact dit! Ik zei nog tegen m’n ex die toen bij mij sliep, het is precies het geluid/gevoel van een zweep! Echt letterlijk. Ik heb nog niet eerder iemand gehoord die het ook zo omschreef, grappig, dit is dus soort van universeel. :’)

TripJess zei:
Klein maandje ervoor xtc gebruikt op texel, halve pil en dan paar keer halve bijnemen ging misschien uiteindelijk om 1,5 pil in totaal. Wel veel maar niet meer dan andere keren. Overigens heb ik het de laatste keren niet meer ervaren, maar toen was het ook goed nemen en niet meer bijpakken, ben ook niet zo fan meer van xtc dus zal hooguit een aantal keer per jaar gebeuren.
Klik om te vergroten...

Oh, dat zijn dan wel langdurige na-verschijnselen geweest. :openmouth: Het is toch echt wel vergif voor je brein hè, ‘gelukkig’ zet het je betaald als je er slordig mee omgaat. Al vind ik 1,5 pil nog niet eens zóveel klinken, maar ligt natuurlijk aan de sterkte. 300 mg kan al hard aankomen.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Gympie zei:
ja, vergelijkbaar aan een zweep die knalt.. zeer onprettig.. khad het geloof ik op een flinke dosis 2c-e
Klik om te vergroten...

Had je er ook visueel last van?
Telkens ik het had was het precies een bliksemschicht die ik zag ook. Paars btw
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#11
CuriousExplorer zei:
Had je er ook visueel last van?
Telkens ik het had was het precies een bliksemschicht die ik zag ook. Paars btw
Klik om te vergroten...

poeh, 't geheugen is een kneedbaar iets..
ik zou willen zeggen van wel.. bij 2c-e is m'n beleving vaak wat groen en paars..
ik denk wel een soort groene flits.. ik sloot geloof ik vanzelf m'n ogen op het moment dat het gebeurde.
kheb ook wel eens kortsluiting gemaakt met 220v.. daar had het ook veel weg van.
het lichaam heeft natuurlijk een bepaalde mate van electrisch geladenheid.. om bijv het hart te laten kloppen.
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#12
Henkyz zei:
Thanks voor je reactie! Ik heb eerlijk gezegd nooit geweten dat MDMA nog voor zo'n erge kater/nasleep kon zorgen, ook omdat ik zelf in de veronderstelling was dat het puurder/schoner dan bijv. XTC pillen zou zijn. Heb jij er zelf lang last van gehad, of was het bij jou ook zo dat het geleidelijk wegtrok?
Klik om te vergroten...
Er is geen verschil tussen XTC en MDMA. Het gaat erom dat je het 2 dagen achter elkaar hebt gebruikt. Normaal wordt geadviseerd er een aantal maanden tussen te laten, dus je kan wel nagaan dat dit een flinke kater geeft.

Het trekt heus wel weer bij, maar ik zou er voortaan wel echt mee oppassen!
H
HenkyzLid
01-01-2024, 00:00
#13
KlaasVaak zei:
Er is geen verschil tussen XTC en MDMA. Het gaat erom dat je het 2 dagen achter elkaar hebt gebruikt. Normaal wordt geadviseerd er een aantal maanden tussen te laten, dus je kan wel nagaan dat dit een flinke kater geeft.

Het trekt heus wel weer bij, maar ik zou er voortaan wel echt mee oppassen!
Klik om te vergroten...
Het is dus de overdosis MDMA geweest... Ik heb er nooit bij stil gestaan dat twee dagen achter elkaar gebruiken dus gewoon echt killing voor je is. Want als ik er over na denk voelde ik het effect van de M ook niet echt die tweede avond.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Henkyz zei:
Het is dus de overdosis MDMA geweest... Ik heb er nooit bij stil gestaan dat twee dagen achter elkaar gebruiken dus gewoon echt killing voor je is. Want als ik er over na denk voelde ik het effect van de M ook niet echt die tweede avond.
Klik om te vergroten...
Als je deze basisinformatie niet weet, zou ik je echt aanraden wat meer over mdma te lezen.

Beterschap! En sterkte.
I
IkbeneenfietsLid
01-01-2024, 00:00
#15
Henkyz zei:
Heeft het bij jou dan te maken met de hoeveelheid (teveel) die je neemt, of heb je sowieso na gebruik van MDMA hier last van?
Klik om te vergroten...
Ja dit is zeker dosis afhankelijk. Maar 150 is voor mij echt te veel, eigenlijk 120 zelfs al.
d
dirkstepLid
01-01-2024, 00:00
#16
Wat eerder gezegd werd over 'dit is twee avonden achter elkaar xtc' ben ik het sterk mee eens.

De drank erbij ook, doe ik zelf nooit, word je kater snel erger van en je trip veranderd wat.

Voeding wil ik graag nog toevoegen ! De bouwstenen van serotonine zijn in voedsel te vinden. Geef je brein, je lijf, wat het nodig heeft om weer te herstellen. tryptofaan en htp-5 zoiets uit mijn hoofd, lang geleden dit. Sinaasappelsap en biefstuk. Ik deed altijd een 'ontbijtje' de day after, die er uiteindelijk smiddags met een joint inging.
d
dirkstepLid
01-01-2024, 00:00
#17
Nou dat je eigen buurt anders lijkt de dag erna, zeker, dat het wat aanhoud, ook zeker.
Meer met lsd dan met xtc of mdma. De xtc/mdma kater is nog het beste te managen met voeding.
Als je er veel drank bij drinkt, dat hakt zo hard in je systeem, die drank, dat zoiezo. Dan nog eens een hele aparte kater eroverheen van xtc, gewoon emotionele uitputting, naast drank wat behoorlijk giftig is in je systeem. Ja die combinatie leid al snel tot kronkels in je hoofd de dag erna.
Je bent gewoon he-le-maal leeg en neigt naar het negatieve qua emoties.

De truuk is om niks toe te voegen. Geen gedachtes, ideeen, goh dit is er aan de hand, dat is er aan de hand.
Dan put je het hoofd en de emoties alleen maar meer uit.
Je ligt gewoon half naast de put met zo een kater, en je kan er zo snel inrollen.
Gaat wel over.
Rustig.
Lekker eten, geef je lijf wat het nodig heeft. Zie het ook zo.
'Ik moet gewoon herstellen, dan ben ik mezelf weer en kan ik weer verder'

Veel ervaring met het verliezen van jezelf (:
en terugvinden !

zorg voor jezelf. dat ben je meer dan waard
H
HenkyzLid
01-01-2024, 00:00
#18
@dirkstep Heb jij dezelfde ervaringen hiermee gehad?
H
HenkyzLid
01-01-2024, 00:00
#19
Goedenavond,

De meeste zullen er wel bekend mee zijn, een weekend weg met vrienden op een plek waar niemand last van ons heeft, en waar niks "te gek is". Nou dit was dus zo'n weekend, om precies te zijn een week geleden. In het kader van toch even los kunnen gaan in deze vervelend corona periode (je moet er tenslotte zelf het beste van maken). Zoals je wel kan voorstellen keek iedereen hier heel erg naar uit, en zoals je kan raden ging bij iedereen letterlijk de remmen los. Graag deel ik mijn ervaring hiervan en ook de "nasleep" die ik hier van heb ervaren. Vandaar dat ik ook vraag (voor diegene die zich hierin kunnen inleven) laat vooral een reactie achter als je dit bekend voor komt. Eerst een korte inleiding.

Misschien handig om te vermelden, voordat ik dit weekend wegging had ik c.a. 2 maanden geen drank en drugs aangeraakt, een soort weddenschap met een paar vrienden van mij. Vandaar dat ik ook vooral heel erg naar dit weekend uitkeek, niet alleen om weer een lekker drankje te kunnen doen maar ook om weer is even goed "los" te gaan met wat middelen. Vrijdagmiddag aangekomen gingen de eerste drankjes er al lekker in, en kort daarna werd het eerste pak (sos) alweer opengetrokken. Want ja we wilde wel lekker knallen natuurlijk dit weekend met verstand op 0. Uiteindelijk verder de avond vorderde is er nog wat XTC ingegaan, drank en sos. Zoals niet geheel gek was het een lange nacht, waarin zoals gewoonlijk de eerste nacht (te) weinig slaap werd gerealiseerd. De volgende ochtend op wat lichte hoofdpijn niet heel veel aan de hand.

De tweede avond moest "DE" avond worden, niet gek onder jonge gasten, je maakt elkaar gek en de wildste plannen ontstaan. Eén ding stond vast, we zouden die avond (naast de gewoonlijke drank en sos) 2cb doen en wat verder ter tafel kwam. Lang verhaal kort, er werd veel alcohol genuttigd, af en toe wat sos, klein beetje pep, maar vooral veel MDMA. En dat laatste is nou ook net datgene waarin ik denk dat dit mij die vage nasleep heeft gegeven. MDMA doe ik niet zo heel vaak, puur omdat ik (persoonlijk) voorkeur geef aan andere middelen (als ik het heb over feesten dan). Die avond heb ik dus ook veelste veel MDMA genomen, en dat steeds gemixt met drank. Op een gegeven moment werd het steeds maar in mijn drank gegooid zonder er bij na te denken van heb ik niet 20 min geleden ook al wat genomen (niet heel slim natuurlijk). Maar puur omdat je zo die vieze smaak niet steeds hebt. Naast die MDMA heb ik ook nog 1 2cb pil op en ook nog twee tikken Keta. Uiteindelijk na een nacht doorhalen, toch in bed beland maar natuurlijk amper een oog dicht gedaan (misschien hoogstens 1,5 uur geslapen totaal). Dus al de tweede nacht met bijna tot geen slaapuren, iets wat ik normaal gesproken nooit doe.

Uiteindelijk de laatste dag niks meer genomen en die laatste nacht dus voor het eerst aardige slaapuren gemaakt. Die nacht heb ik trouwens wel gebruik gemaakt van temazepam puur omdat ik MOEST slapen die nacht.

Maandag was ik weer thuis, en ik had beetje het gevoel dat mijn huis en omgeving een beetje vreemd overkwam (wat je wel is kan hebben na een lange vakantie en dan weer moet wennen aan je eigen omgeving). Nu een week later heb ik hier voor mijn idee nog steeds last van. Het is niet dat ik mijzelf een vreemdeling voel, maar puur als ik door de straat/wijk loop dan (je herkent natuurlijk alles, en dat besef is er ook), lijkt het net alsof het niet je "thuis" is. Ik ben natuurlijk wat gaan rondstruinen (ook zeker op dit forum), en het lijkt wat weg te hebben van derealisatie. De halve week heb ik verder ook last gehad van duizeligheid/misselijkheid (hoorde dat dit door een overdosis van o.a. MDMA kan komen), en was ik vooral heel erg moe. Ik heb bijna dagelijks smiddags nog een dutje gedaan, terwijl ik gewoon goede nachten heb geslapen. Ook wel vreemde dromen moet ik zeggen.

Hebben meerder mensen deze ervaring gehad of kunnen deze delen? Zijn de symptomen die ik hierboven noem hiervan bekend? Kortom, en dat weet ik ook, o.a. gewoon teveel gemixt en te hoge doseringen en veelste weinig slaap (wat ik in zo'n extreme mate niet gewend ben). Maar graag jullie reacties/ervaringen hierop, Ik heb dit namelijk nog nooit eerder meegemaakt en ben heel erg benieuwd. Het heeft me toch wel aan het denken gezet, en meer in de zin dat ik me besef dat ik gewoon "te gek" heb gedaan.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#20
Herkenbaar, ook wel eens gehad na een wild weekend. Bij mij ging het vanzelf over na een poosje gezond leven, veel soorten en op normale tijden genoeg slaap pakken.

Je kan ook altijd even met de huisarts contact opnemen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."