Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums3mmc trip report (verslavend?)

3mmc trip report (verslavend?)

52 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zie je, ik laat die 3mmc wel links liggen.... :grimacing:
It scares me!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ganggang💯 zei:
Verstandig. Als je goed in je vel zit en er mee om kan gaan is het best leuk. Maar er zijn naar mijn mening leukere stofjes.
Klik om te vergroten...
Ik ben best verslavingsgevoelig denk ik. Ben met een verslaafde ouder opgegroeid (indirect gestorven ook door de verslaving). Ik ben zelf heeeeeeeeel lang verslaafd geweest aan nicotine/roken, wel 1 a 1,5 pakje per dag minimaal 25 jaar lang. Ook was ik, of ben ik, net hoe je het bekijkt, al 10+ jaren verslaafd aan wiet (geweest). Toen ik jong was, tussen de 18 en tot zo halverwege de 20 me haast elke weekend de tyfus gezopen, uitgaan zonder drank kon ik niet.
Speed zou ik om die reden nooit gebruiken maar toch begonnen 2,5 jaar terug. Nou heb ik de speed heel goed in de hand en neig totaal niet naar verslaving maarrrrr het is wel naast wiet een drug waar ik vaak aan denk als ik t in huis heb. Kan er goed afblijven maar ben er van bewust dat het in de kast ligt. Snap je?

Dus nee, 3mmc waag ik me maar niet aan!
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zeelanddude zei:
jup, maar als TS vragen heeft kan hij beter een topic openen onder verslaving oid. Dit tripraport laat mij nog niet merken dat ie een
Klik om te vergroten...
Ganggang💯 zei:
Ben ik het niet mee eens. Speed en in iets mindere mate coke hebben dat effect op mij ook. 3-mmc doet alleen meer met dopamine en serotonine waardoor je beloningssysteem sneller daar naar craved.

Maar ook vaak genoeg gevlucht met coke en speed.
Klik om te vergroten...

Raar hoe iedereen anders reageert..
De enige werking die ik van speed krijg is, dat als ik eenmaal ergens aan begin, ik niet zal stoppen vooraleer het perfect is. Maar mijn "negatieve" gedachtes blijven.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#4
mijn interesse ervoor werd gewekt op het forum.. ( op zich een negatief bij effect van deze plek )
ik heb het 3 keer gebruikt in de eerste maand dat ik het had.. omdat er low impact was qua nasleep.. en idd naar meer smaakte..
maar de 3e keer was het het effect al zoveel minder dan de 1e keer.. eigenlijk de moeite niet meer waard.
dus kan ik er nu makkelijk van af blijven..
nou is mijn sero niveau door extreem veel mdma gebruik in het verleden..en voor m'n 25e verjaardag toch al snel op.
dus dat bewaar ik liever voor mdma.
S
StaytightLid
01-01-2024, 00:00
#5
Snelle update ik heb vannacht niet kunnen slapen maar voel me wel gewoon prima nog steeds geen nare bijwerkingen wel vaak moeten denken aan het gebruik.
De voornaamste reden waarom ik 3mmc wilde gebruiken was omdat ik een andere drug wilde vinden die xtc kon vervangen.
Het werd 3mmc omdat ik had gelezen dat 3mmc minder op je serotonine receptoren werkt dus minder effecten zou leveren op langere termijn en bedacht ik mij dat 3mmc iets kon zijn wat ik vaker kon gebruiken dan xtc.
Het werd vooral verleidelijk voor mij omdat de werking zo subtiel was en ik het eigenlijk elk moment kon gebruiken zonder dat mensen het zouden merken of wat van konden zeggen.
Bij xtc plannen we vaak een datum eens in de 2 maanden en vaker zou ik ook niet kunnen gebruiken.
Maar het gevoel van xtc is me wel heel erg bij gebleven.
Voornamelijk kwam ik erachter dat "uppers" mij meer bevielen vandaar de keuze naar 3mmc.
Voor de duidelijkheid heb ik de 3mmc geslikt en niet gesnoven de doseringen verschillen.
Maar nog steeds heb ik geen idee hoe ik zoveel besloot te gebruiken.
Ik heb dit eerder (1 maand geleden) ook wel eens gehad met xtc waarbij ik 3 pillen had gebruikt op een avond en achteraf niks van kon herinneren (de bedoeling was een halve😂).
Wellicht heb ik wel een sterke verslavingsgevoeligheid maar daar ga ik komende dagen even goed over nadenken😉.

(Bedankt voor de reacties)
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#6
Staytight zei:
omdat ik een andere drug wilde vinden die xtc kon vervangen.
Klik om te vergroten...
Dat ga je niet vinden.
Staytight zei:
Het werd 3mmc omdat ik had gelezen dat 3mmc minder op je serotonine receptoren werkt dus minder effecten zou leveren op langere termijn en bedacht ik mij dat 3mmc iets kon zijn wat ik vaker kon gebruiken dan xtc.
Klik om te vergroten...
Dit is nog nooit onderzocht of getest. Alles wat hier over gezegd wordt is op basis van vermoedens en subjectieve gebruikerservaringen. Dus zou ik zeker niet van uit gaan!

Wees voorzichtig met jezelf. Je kunt tijdens je mdma pauze beter geen 3-mmc gebruiken want dit werkt op dezelfde receptoren in je hersens.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#7
Staytight zei:
Ondertussen paar dagen verder.
Zondag nacht 9 uur kunnen slapen toen ik wakker werd om 9 uur om te werken voelde ik dat mijn keel nek tong en gehemelte wat opgezwollen waren en voelde me echt ontzettend ziek alsnog naar werk gegaan.
Op het werk had ik totaal geen energie en voelde me ontzettend ziek.
Naar huis gegaan en hele dag geslapen en flinke eetbuien gehad ik heb het idee dat mijn lichaam mineralen en vitamines tekort komt waardoor mn spieren geen energie hebben en verslappen.
Vandaag voel ik me nog steeds slecht maar ben wel gewoon gaan werken.
Ik weet niet zeker of dit directe gevolgen zijn van 3mmc maar ga er wel vanuit dat dit zeker een gevolg is van het extreem uitputten van mijn lichaam.
Klik om te vergroten...
Niet perse een direct gevolg maar stel dat je een virusje hebt opgelopen dan zal dat wel wat heftiger zijn dan normaal omdat je lichaam een aardige klap te verwerken heeft.
S
StaytightLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ondertussen paar dagen verder.
Zondag nacht 9 uur kunnen slapen toen ik wakker werd om 9 uur om te werken voelde ik dat mijn keel nek tong en gehemelte wat opgezwollen waren en voelde me echt ontzettend ziek alsnog naar werk gegaan.
Op het werk had ik totaal geen energie en voelde me ontzettend ziek.
Naar huis gegaan en hele dag geslapen en flinke eetbuien gehad ik heb het idee dat mijn lichaam mineralen en vitamines tekort komt waardoor mn spieren geen energie hebben en verslappen.
Vandaag voel ik me nog steeds slecht maar ben wel gewoon gaan werken.
Ik weet niet zeker of dit directe gevolgen zijn van 3mmc maar ga er wel vanuit dat dit zeker een gevolg is van het extreem uitputten van mijn lichaam.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Mijn advies voor jou is om je meer in te lezen voordat je iets gaat proberen, goede site hiervoor is psychonautwiki bijvoorbeeld.
Als je van tevoren had geweten (ik ga er vanuit van niet) dat 3mmc een cathinone is, deze drugssoort staat erom bekend dat deze heel belastend voor je hart is. Nog meer dan xtc of speed.
Wat een gemiddelde dosis is, zoek je op voordat je ergens aan begint, bijvoorbeeld op psychonautwiki.
3mmc is extreem bloedvatvernauwend in hoge doseringen, ik heb verhalen gelezen over mensen met blauwe plekken en afgestorven tenen.

Ik neem aan, dat als je dit van tevoren wist, je niet zomaar 250 a 300 mg ineens slikt?

Ga je goed inlezen op internet! En stel regels voor jezelf op voor verstandig gebruik.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Natozlato zei:
3mmc is extreem bloedvatvernauwend in hoge doseringen, ik heb verhalen gelezen over mensen met blauwe plekken en afgestorven tenen.
Klik om te vergroten...

Over welke doseringen spreken we hier dan?
Blauwe plekken is inderdaad een veel voorkomend (tijdelijk) fenomeen. Maar ledematen die afsterven? Pakken die mensen dan 10g op een avond ofzo?

Er zijn verhalen van mensen uit Engeland die er ook in slaagden om 25g Mephedrone te gebruiken op een week, daar nie van, maar toch...
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#11
CuriousExplorer zei:
Over welke doseringen spreken we hier dan?
Blauwe plekken is inderdaad een veel voorkomend (tijdelijk) fenomeen. Maar ledematen die afsterven? Pakken die mensen dan 10g op een avond ofzo?

Er zijn verhalen van mensen uit Engeland die er ook in slaagden om 25g Mephedrone te gebruiken op een week, daar nie van, maar toch...
Klik om te vergroten...
Dat weet ik niet meer. In ieder geval veel. Als TS al meteen begint met extreem gebruik, zie ik het niet rooskleurig in voor hem. En hij is ook pas 19. Ik wou hem natuurlijk ook een beetje laten schrikken, voor het goede doel 😉
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Natozlato zei:
Dat weet ik niet meer. In ieder geval veel. Als TS al meteen begint met extreem gebruik, zie ik het niet rooskleurig in voor hem. En hij is ook pas 19. Ik wou hem natuurlijk ook een beetje laten schrikken, voor het goede doel 😉
Klik om te vergroten...
Nou ben ik ook geschrokken. Missie geslaagd 😄
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#13
Natozlato zei:
Dat weet ik niet meer. In ieder geval veel. Als TS al meteen begint met extreem gebruik, zie ik het niet rooskleurig in voor hem. En hij is ook pas 19. Ik wou hem natuurlijk ook een beetje laten schrikken, voor het goede doel 😉
Klik om te vergroten...
Omdat hij 1x 250mg pakt wil niet zeggen dat die verslaafd word. Mijn eerste x 3mmc was meteen een halve gram in mijn neus heb ik het hierna ooit nog aanraakt ? Nee
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#14
Blauweaap zei:
Omdat hij 1x 250mg pakt wil niet zeggen dat die verslaafd word. Mijn eerste x 3mmc was meteen een halve gram in mijn neus heb ik het hierna ooit nog aanraakt ? Nee
Klik om te vergroten...
Heb je de OP wel gelezen? Hij heeft 3 dagen lang 3MMC misbruikt, in doseringen van 250 en 350mg, meerdere keren per avond.

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat hij per se verslaafd wordt, maar het is wel een teken dat verstandig gebruik niet erg waarschijnlijk is.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik dacht dat het circus al vertrokken was maar ik zie nog steeds clowns op het forum. Kom op nou man, waar ben je in godsnaam mee bezig? Die doseringen die je neemt. En dan ook nog doodleuk in je auto stappen? Gooi jezelf alsjeblieft van een brug.
B
BoromeijLid
01-01-2024, 00:00
#16
ik heb toevallig vanmiddag om 3 uur 3mmc in huis gehaald, gek genoeg is dit dus ook niet illegaal omdat het officieel voor scheikunde projecten is.
tevens een etui gehaald met snuifartikelen, dus een spiegeltje, scheermesje, snuifbuisje, mesje/lepeltje (een aan een van de 2 kanten) en een waterdicht bewaar potje.
heel handig, tevens een weegschaal die tot 0.001 gr kan wegen, 2 decimalen dus.

zojuist 0.2 gram naar binnen gewerkt in 2 lijntjes, direct gebruik kunnen maken van mijn aankopen, hoef ik geen geld briefje meer op te rollen en mijn telefoon te gebruiken als snuiftafel.

kreeg na ongeveer 5 minuten een soort focus effect qua visual en een soort (fijne) druk aan de zijkant van mijn hoofd net boven mijn oren, tevens verbeterde voor mijn gevoel mijn gehoor ook want ik kon nu dingen horen (zoals de cv) die ik normaal niet kan horen, nar nog eens 5 minuten kwam de energie, ik merk dat ik nu ook een stuk vrolijker ben en echt gewoon energiek,
heb ook echt moeite om op mijn bureau stoel te blijven zitten, gelukkig ga ik zo eten en ff peukje roken dus komt goed.

wat ik onwijs fijn vind is dat het niet super erg in mijn neus brand, dit komt waarschijnlijk tevens omdat ik speed gewend ben en dat ook de afgelopen 4 dagen gebruikt heb (heb wel normaal slaapritme en heb ook gewoon geslapen)
daarnaast heb ik hierbij gelukkig geen last van dat het in mijn keel schiet en daar blijft hangen, dus geen vieze smaak en raar gevoel in je keel alsof je je net verslikt hebt.

al met al positief over 3mmc, en hoop dat dit ook legaal blijft in NL
B
BoromeijLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dirkjan zei:
Ik dacht dat het circus al vertrokken was maar ik zie nog steeds clowns op het forum. Kom op nou man, waar ben je in godsnaam mee bezig? Die doseringen die je neemt. En dan ook nog doodleuk in je auto stappen? Gooi jezelf alsjeblieft van een brug.
Klik om te vergroten...

rijden onder invloed van wat dan ook is sowieso nooit verstandig, al doe je het nog zo vaak.
vooral niet van de middelen die genoemd zijn.
zelf als ik ga fietsen en door drukke plekken moet zorg ik dat ik nuchter ben of dat het al heel laat is waardoor het op dat moment niet druk is.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dirkjan zei:
Ik dacht dat het circus al vertrokken was maar ik zie nog steeds clowns op het forum. Kom op nou man, waar ben je in godsnaam mee bezig? Die doseringen die je neemt. En dan ook nog doodleuk in je auto stappen? Gooi jezelf alsjeblieft van een brug.
Klik om te vergroten...

Die laatste zin is nergens voor nodig.
Ik snap de frustratie, maar dit soort uitspraken horen gewoon niet te gebeuren. 🤐
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#19
Boromeij zei:
ik heb toevallig vanmiddag om 3 uur 3mmc in huis gehaald, gek genoeg is dit dus ook niet illegaal omdat het officieel voor scheikunde projecten is.
tevens een etui gehaald met snuifartikelen, dus een spiegeltje, scheermesje, snuifbuisje, mesje/lepeltje (een aan een van de 2 kanten) en een waterdicht bewaar potje.
heel handig, tevens een weegschaal die tot 0.001 gr kan wegen, 2 decimalen dus.

zojuist 0.2 gram naar binnen gewerkt in 2 lijntjes, direct gebruik kunnen maken van mijn aankopen, hoef ik geen geld briefje meer op te rollen en mijn telefoon te gebruiken als snuiftafel.

kreeg na ongeveer 5 minuten een soort focus effect qua visual en een soort (fijne) druk aan de zijkant van mijn hoofd net boven mijn oren, tevens verbeterde voor mijn gevoel mijn gehoor ook want ik kon nu dingen horen (zoals de cv) die ik normaal niet kan horen, nar nog eens 5 minuten kwam de energie, ik merk dat ik nu ook een stuk vrolijker ben en echt gewoon energiek,
heb ook echt moeite om op mijn bureau stoel te blijven zitten, gelukkig ga ik zo eten en ff peukje roken dus komt goed.

wat ik onwijs fijn vind is dat het niet super erg in mijn neus brand, dit komt waarschijnlijk tevens omdat ik speed gewend ben en dat ook de afgelopen 4 dagen gebruikt heb (heb wel normaal slaapritme en heb ook gewoon geslapen)
daarnaast heb ik hierbij gelukkig geen last van dat het in mijn keel schiet en daar blijft hangen, dus geen vieze smaak en raar gevoel in je keel alsof je je net verslikt hebt.

al met al positief over 3mmc, en hoop dat dit ook legaal blijft in NL
Klik om te vergroten...

Pas er mee op. Je hebt de afgelopen vier (!) dagen speed gebruikt en je begint nu aan de 3-MMC? Shit is verslavend as f*ck, zeker gesnoven, zie dit topic en tig andere topics op het forum. Als je gevoelig ervoor bent zit je eraan vast voor je het weet, na vier dagen speed kap je beter en geef je je lichaam de rust die het nodig heeft. Toch veel plezier nog maar een gewaarschuwd mens telt voor twee zullen we maar zeggen.

Zo’n snobby etuitje is inderdaad handig, ik noem dat altijd mijn foute coke-setje (ik heb hem ook bewust in een zo ernstig mogelijke versie, met ‘gouden’ inhoud, lol). :’)

Dirkjan zei:
Ik dacht dat het circus al vertrokken was maar ik zie nog steeds clowns op het forum. Kom op nou man, waar ben je in godsnaam mee bezig? Die doseringen die je neemt. En dan ook nog doodleuk in je auto stappen? Gooi jezelf alsjeblieft van een brug.
Klik om te vergroten...
CuriousExplorer zei:
Die laatste zin is nergens voor nodig.
Ik snap de frustratie, maar dit soort uitspraken horen gewoon niet te gebeuren. 🤐
Klik om te vergroten...

Eens. Dit is niet de bedoeling.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#20
Los van de verkrijgbaarheid, en prijs.
3MMC heeft een eigenschap dat noch speed, noch coke hebben...

En dat is het " i don't care for anything feeling"...Het laat je van gans de wereld niks aantrekken, je hebt extra energie en toch een heldere focus.

Met speed / coke ging je ook kunnen vluchten, maar 3MMC leent zich daar beter voor toe.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."