Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums2C-B-FLY - Lage dosis (10mg pellet)

2C-B-FLY - Lage dosis (10mg pellet)

16 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik moet zelf minimaal 20 mg ophebben wil ik echt een beetje trippen. Alles daaronder voelt meer als MDMA met leuke kleurtjes. Verder een heel leuke drug, maar het wordt vaak overschat voor wat het is.
A
AeternumLid
01-01-2024, 00:00
#2
Achtergrond
Tussen mijn 24e en 27e heb ik enkele keren in groepsverband XTC/MDMA en 2C-B in gebruikt. Deze ervaringen heb ik binnenshuis en als positief ervaren. De 2C-B dosis was behoorlijk sterk en leverde ademende en geanimeerde objecten op. Ook het formaat van de ruimte leek voortdurend te veranderen. Kort geleden leek het mij leuk om opnieuw 2C-B te gebruiken, dit keer in een zelfstandige setting thuis. Omdat ik niet gemakkelijk aan 2C-B kon komen ben ik daarom voor 2C-B-FLY gegaan, wat als een soortgelijke drug wordt gepresenteerd.

Omstandigheden
Inmiddels ben ik 32 en omdat er veel tijd tussen mijn laatste trip zat heb ik besloten om voor een lage dosis te gaan (10mg pellet). Ook om te kijken hoe ik daar in een zelfstandige situatie op reageer. Mijn appartement was voldoende verlicht, ik had een laptop met muziek bij de hand, een schaal met fruitcocktail op de tafel, tekenmateriaal naast mij liggen, een beker water naast mij staan, uitzicht op het bed, meerdere comfortabele zitplaatsen en geen dode hoeken. Mijn doel was om hiermee voldoende vertrouwenspunten te creëren. Dit kan voor ervaren gebruikers misschien een beetje knullig overkomen, maar ik wilde zo voorzichtig mogelijk zijn.

15:00 uur - Inname

17:00 uur - Het duurde bijzonder lang voordat ik iets begon te merken. Ik heb het ingenomen op een lege maag, maar het duurde minstens tot 16:30 voordat ik het gevoel had dat ik iets had gebruikt. Het gevoel is intens en positief, maar ik ervaar geen visuals. Het voelt alsof ik naar de wc moet, maar dat is niet het geval. Verder heb ik het behoorlijk koud. Nadat ik meerdere pyjama's, een trui en ochtendjas heb aangetrokken, een deken over mij heen heb gelegd en de verwarming omhoog heb gezet blijft het koud. Toch merk ik aan de roodheid in mijn handen, keel en gezicht dat ik het behoorlijk warm moet hebben. Nadat ik twee glazen water heb gedronken heb ik het gevoel dat ik er wel 20 kan drinken. Mentaal en cognitief ben ik 100% helder, maar qua temperatuur en behoeftes geeft mijn lichaam geen duidelijke signalen meer.

19:30 uur - Als ik rond 18:00 in bed ga liggen zie ik bij het sluiten van mijn ogen heel even een paar bomen met demonenhoofdjes voor me. Een korte gedachte, verder niets bijzonders. Als ik om 19:30 weer uit bed kom zit ik duidelijk op de piek van de trip. Geen visuals, maar de bodyload is intens.

22:30 uur
- De nasleep is bijzonder prettig. Het voelt nu meer aan als XTC/MDMA. Zelfs een 10mg pellet heeft blijkbaar een langdurige werking. Voor de volgende keer zal ik zeker 20mg overwegen. Het uitblijven van visuals is niet vervelend, maar daardoor is het psychedelisch gezien geen complete trip.

23:30 uur - Het spul begint uit te werken. Het fijne gevoel duurde toch nog wel zeker tot 13:30 uur. De volgende ochtend heb ik zeer lichte hoofdpijn, maar verder geen klachten.
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Toch ook wel benieuwd naar dit goedje..

Je schrijft dat je geen visuals had, maar de bodyload is intens. Intens voor je op een positieve of negatieve manier?
Hoe was je slaap erna?

Dat je temperatuurregeling even van slag is, is een bekende van tripmiddelen. Ik heb dat zelf vooral ook met truffels. Noemen het dan "intern koud" haha, want dekens of kleding doet helaas niets. Trekt bij mij wel altijd weg nadat de trip meer richting zijn piek gaat.
W
WowflowLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zolang ik normaal aan 2c-b kan komen ga ik de fly variant niet proberen denk ik. Ik vind 2c-b al lang genoeg duren (T+04:00), en mocht ik langer willen neem ik iets bij. Dat je met met fly makkelijk 8 uur verder bent zint me niet echt.

Met 2c-b heb ik ook wel eens een hele kleine dosis alleen thuis gedaan (6mg), maar dat vond ik alles behalve een succes. Ik voelde enkel het stimulerende effect met een klein beetje headspace, waardoor ik niet echt precies wist wat ik met de situatie aan moest.

Hoe heb je het in het geheel ervaren?
A
AeternumLid
01-01-2024, 00:00
#5
HierEnDaarEenFuifje zei:
Je schrijft dat je geen visuals had, maar de bodyload is intens. Intens voor je op een positieve of negatieve manier?
Hoe was je slaap erna?
Klik om te vergroten...
Het voelde wat ongemakkelijker dan ik met XTC en 2C-B gewend was, ook het gevoel wel/niet naar een wc te moeten is niet echt geweldig. Dat zou vervelend kunnen worden als dat met 20mg erger zou zijn. Misschien dat het door gebrek aan visuals en sociale interactie meer is opgevallen. Slapen ging prima.

Wowflow zei:
Hoe heb je het in het geheel ervaren?
Klik om te vergroten...
Waarschijnlijk vond ik de tijdsduur het leukste. Je hoeft bij deze drug in ieder geval niet bang te zijn dat het te snel voorbij is. Dat is natuurlijk wel een probleem als je met te heftige visuals en/of bad trip te maken zou krijgen. De mentale helderheid geeft trouwens een veilig gevoel. Ondanks wat gedachtenloops heb je nooit het gevoel de controle te verliezen.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
Aeternum zei:
Omdat ik niet gemakkelijk aan 2C-B kon komen ben ik daarom voor 2C-B-FLY gegaan, wat als een soortgelijke drug wordt gepresenteerd.
Klik om te vergroten...
Dat misverstand help ik graag uit de wereld want ik denk dat 2C-B-FLY echt een heel andere drug is. De werkingsduur is meer dan twee keer zo lang, het is (waarschijnlijk) een MAOI waardoor je op je dieet moet letten en het heeft helemaal geen overweldigende tripeffecten.

Tuurlijk, de naam begint met '2C-B', maar dat zegt niet zoveel.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#7
Het is een beetje alsof je DOM en speed met elkaar vergelijkt omdat het allebei amfetamines zijn. Dat klopt wel, en ze hebben ergens in de verte misschien wat vergelijkbare effecten zoals dat je er teringlang niet van kunt slapen. Maar verder zijn het totaal andere stoffen.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#8
Neo-Shulginist zei:
Het is een beetje alsof je DOM en speed met elkaar vergelijkt omdat het allebei amfetamines zijn. Dat klopt wel, en ze hebben ergens in de verte misschien wat vergelijkbare effecten zoals dat je er teringlang niet van kunt slapen. Maar verder zijn het totaal andere stoffen.
Klik om te vergroten...

Ik vind 2C-B en 2C-B FLY wel echt veel en veel meer vergelijkbaar dan DOC (met DOM geen ervaring) en speed.

Verder wel eens dat ze beide wel degelijk een heel eigen effect hebben. Maar ze zitten voor mij wel zeer merkbaar in dezelfde hoek; als iemand 2C-B niks vindt, dan is de kans groot dat diegene 2C-B FLY ook niet zal waarderen, al kan er wel een duidelijke voorkeur zijn uiteraard.
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#9
Bij had het ongeveer dit effect: behoorlijk bodyload, voelde als een zwakke erg chemische extase, geen enkel visueel effect, maar wel een gigatijdvertraging, met als gevolg dat ik me 240 uur lang de tering zat te vervelen, echt de meest verschrikkelijke trip ooit.
А
АЛ-90Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Verder heb ik het behoorlijk koud. Nadat ik meerdere pyjama's, een trui en ochtendjas heb aangetrokken, een deken over mij heen heb gelegd en de verwarming omhoog heb gezet blijft het koud. Toch merk ik aan de roodheid in mijn handen, keel en gezicht dat ik het behoorlijk warm moet hebben.

Een kleine waarschuwing bij gebruik van 2C-B-FLY is wel gepast. 2C-B-FLY heeft een sterk ontregelend effect op je lichaamstemperatuur zonder dat je daar zelf veel van merkt. Een sterk verhoogde kerntemperatuur is zeer schadelijk voor je lichaam en hersenen. Probeer daarom, ook al denk je het koud te hebben, er op een manier achter te komen wat je lichaamstemperatuur is. Als je lichaam al extra warm is en je gaat daarbovenop meerdere lagen kleding aandoen en de verwarming hoog zetten, is de kans op oververhitting reëel.

Het is misschien lastig, maar probeer bij 2c-b-fly gebruik ondanks dat je het misschien koud denkt te hebben gekleed te blijven zoals je je normaal zou kleden bij de temperatuur in de ruimte waar je je bevindt.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#11
ik had op ± 17mg goeie visuals en vervormingen.. na 12 uur verdwenen de laatste restjes van de visuele effecten.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#12
Roze Olifant zei:
Ik vind 2C-B en 2C-B FLY wel echt veel en veel meer vergelijkbaar dan DOC (met DOM geen ervaring) en speed.

Verder wel eens dat ze beide wel degelijk een heel eigen effect hebben. Maar ze zitten voor mij wel zeer merkbaar in dezelfde hoek; als iemand 2C-B niks vindt, dan is de kans groot dat diegene 2C-B FLY ook niet zal waarderen, al kan er wel een duidelijke voorkeur zijn uiteraard.
Klik om te vergroten...
Het gaat mij er voornamelijk om dat je echt moet kijken naar de eigenschappen van stoffen en niet of de basisstructuur/naam een beetje op elkaar lijkt. Verder kan en mag je natuurlijk zoveel vergelijkingen maken als je wil.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Neo-Shulginist zei:
het heeft helemaal geen overweldigende tripeffecten.
Klik om te vergroten...
Kun je dit even verduidelijken?
Ben benieuwd op wat je dit baseert eerlijk gezegd.
G
GoldenGrowLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hey, Misschien wel leuk om mijn mening over 2cb-fly te delen.
ik heb het zo'n 5 keer een kans gegeven, maar ik vind het maar niks. De come-up (misselijkheid en een ongemakkelijk gevoel) duurt veel te lang en als de piek dan eindelijk daar is dan valt het heel erg tegen. Als het is uitgewerkt kan ik zonder een benzo niet slapen en lig ik de hele nacht wakker. ook heb ik 2 keer hoofdpijn gekregen de dag erna.

1 keer heb ik het met ketamine gecombineerd, dat was wel een redelijk leuke ervaring.
voor mij nooit meer 2cbfly maar fijn dat jij wel een goede ervaring hebt gehad. ik raad je aan de volgende keer voor 20 mg te gaan.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#15
CuriousExplorer zei:
Kun je dit even verduidelijken?
Ben benieuwd op wat je dit baseert eerlijk gezegd.
Klik om te vergroten...
Bijvoorbeeld mijn eigen ervaring:

2C-B-FLY: emotionele helderheid op een feestje

Gisteravond heb ik 2C-B-FLY genomen op een feestje in Amsterdam. Ik vind het lekker subtiel spul, een ideale mix tussen onder invloed zijn maar toch helder genoeg blijven voor sociale gelegenheden. Als bonus kan 2C-B-FLY je ook helpen te ontdekken wat je precies voelt. Vlak voordat we naar het...
drugsforum.nl drugsforum.nl

Maar ook andere tripreports want ik doe altijd vooraf mijn huiswerk.

2C-B-FLY neigt meer naar het entactogene/stimulerende en wat minder naar de psychedelische kant. Mensen (onder wie ik) ervaren in mindere mate visuele patronen over oppervlakten, verstoringen van de perceptie van ruime, hebben minder last het gevoel van tijd kwijt te raken en ik heb ook geen verhalen gelezen over een ego-dood of een andere soortgelijke mystieke ervaring.

Visuele effecten zijn wel aanwezig maar subtiel en de headspace is relatief helder.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Neo-Shulginist zei:
Bijvoorbeeld mijn eigen ervaring:

2C-B-FLY: emotionele helderheid op een feestje

Gisteravond heb ik 2C-B-FLY genomen op een feestje in Amsterdam. Ik vind het lekker subtiel spul, een ideale mix tussen onder invloed zijn maar toch helder genoeg blijven voor sociale gelegenheden. Als bonus kan 2C-B-FLY je ook helpen te ontdekken wat je precies voelt. Vlak voordat we naar het...
drugsforum.nl drugsforum.nl

Maar ook andere tripreports want ik doe altijd vooraf mijn huiswerk.
Klik om te vergroten...
Neo-Shulginist zei:
2C-B-FLY neigt meer naar het entactogene/stimulerende en wat minder naar de psychedelische kant. Mensen (onder wie ik) ervaren in mindere mate visuele patronen over oppervlakten, verstoringen van de perceptie van ruime, hebben minder last het gevoel van tijd kwijt te raken en ik heb ook geen verhalen gelezen over een ego-dood of een andere soortgelijke mystieke ervaring.

Visuele effecten zijn wel aanwezig maar subtiel en de headspace is relatief helder.
Klik om te vergroten...
Doseer hoger.
Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat 35mg 2cb-fly 15gr truffels laat verbleken alsof het niks is.

* op deze dosis zijn zowel de OEV's als de CEV's echt wel heel aanwezig.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#17
Met zo'n lange werkingsduur en relatief grote kans op lichamelijk ongemak ben ik altijd wat terughoudender met heel hoge doseringen, maar ik zal het eens overwegen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."