#1
3 juli 2021
Intentie: beter mezelf leren kennen en oude trauma’s/ herinneringen naar boven krijgen.
Nadat we de intentie hebben medegedeeld aan de groep hebben we twee verschillende inzichtkaarten getrokken. De eerste was van de doos “boodschappen uit het dierenrijk”
Zeepaardje:
“Ik laat je ervaren wat het is om boven de dualistische wereld uit te stijgen en zo je authentieke zelf te zien, te zijn en daaraan trouw te blijven. Vanuit deze staat van zijn kun je op zielsniveau keuzes maken en loskomen van aardse illusies”
De tweede kaart was bekrachtiging:
“ Deze kaart laat een zachte, maar krachtige opening zien, een stroom energie van het derde chakra, je krachtcentrum. Vanuit je eigen bereidheid om pal te staan voor wie en wat je bent, wie je bedoelt bent te zijn, straal je vanzelf een dynamische energie uit, die een positieve uitwerking heeft op anderen, die ook hen in hun kracht brengt. Doordat je aardig bent voor jezelf en van jezelf houdt, straal je automatisch vriendelijke en liefdevolle kracht uit. En dit is precies wat de wereld op dit moment nodig heeft. Zo geef je de gift van zelfbekrachtiging aan ieder die je ontmoet”
De ceremonie werd geopend en een kwartiertje na de mao remmer dronken we de Ayahuasca. De ceremoniebegeleidster vertelde dat het ongeveer werkt na 15 minuten tot 60 minuten. Dat is per persoon verschillend. Ik werd direct misselijk en ben nog even gaan plassen.
We zijn gaan liggen en de begeleidster begon met een ingeleide meditatie. Ik had een slaapmasker opgedaan omdat ik me snel laat afleiden door geluiden en gebeurtenissen om mij heen.
Ik was aan het luisteren naar haar meditatie en merkte vrijwel direct dat ik warmer werd, ik kreeg tintelingen en haar stem klonk steeds verder en verder weg. Toen was daar ineens geneurie van een hele zware mannenstem. Ook hoorde ik veel gefluister. Het kwam zacht op en werd steeds luider. Heel ver in de verte hoorde ik de begeleidster nog bezig met haar meditatie. Toen vroeg ik mij af waar die stem vandaan kwam. Er kwam muziek bij, een soort getrommel. De mannenstem begon tegen mij te praten en te zingen en ik weet inhoudelijk niet meer wat hij zei of zong. Toen dacht ik “he, waarom krijg ik nou weer een mannenstem? Iedereen hoort altijd een vrouwenstem” De muziek werd luider en luider, en had een heerlijk ritme. Dit ging een tijdje zo door en ineens stopte het en maakte plaats voor een gezang van vrouwenstemmen met flinke uithalen. Zo hoog en zo zuiver, ik dacht dit komt letterlijk uit de hemel. De muziek die ik erbij hoorde kon ik ook niet plaatsen bij instrumenten. Dus het moest wel uit de hemel komen. Ook dacht ik als ik de vrouwen adem hoor halen tussen de uithalen door dan hoort het bij de muziek die ze hier afspelen en als ik dat niet hoor dan komt het echt uit de hemel. Ik hoorde het niet..
Toen moest ik plassen en ben opgestaan om naar het toilet te lopen. Ik zag vrij helder en moest overgeven op de wc. Terug bij mijn matras weer mijn oogmasker opgedaan en lekker gaan liggen.
En ineens was daar de vrouwenstem… In het Engels! Weer dacht ik “he, waarom nou weer in het Engels”?
De stem was mooi, zacht en warm en het meest heldere geluid wat ik ooit had gehoord. Ik dacht ook oh wat een mooie stem, dit heb ik nog nooit in mijn leven gehoord. Toen zag ik een soort grot, met hangende lianen en ‘zag’ de wereld. Ze zei:
“I created the earth, the water, the animals, the people. I am so grateful to you all. I am so grateful. I am so glad you chose this life on earth. I am so grateful” “ breathe in, breathe out, let the light come into you”
“this is how you can reach me. breathe in breathe out and I'm there, always. Just breathe in and breathe out”
Dit herhaalde zich een paar keer. Het leek of mijn moeder tegen me sprak.
Ik heb tussendoor in mijn schriftje geschreven: het is net of me moeder tegen me sprak. Niet mijn moeder op aarde, maar mijn echte moeder.
Ik voelde zoveel liefde, zoveel liefde. Nog nooit zoveel liefheid, liefde en geluk gevoeld.
Toen werd ik wakker. En dat was denk ik al na een uurtje, want heb heel lang gelegen en gewacht tot de twee ronde. Mijn vriend was ook wakker zag ik en hij lag twee plekken verderop. We hebben de hele tijd naar elkaar liggen kijken en kusjes in de lucht gegeven. Ook moesten we soms even wegkijken omdat we anders de slappe lach zouden krijgen.
Toen was het zover en gingen we voor de tweede keer de Ayahuasca drinken. Er was kort een bespreking van hoe de eerste ronde was geweest. 1 deelnemer had een slang gezien en de begeleidster vertelde dat dit positief is en dat de slang je meeneemt in je onderbewustzijn.
De bekende weg, ik ging plassen en ging weer liggen met mijn oogmasker.
Ik voelde vrij snel misselijkheid opkomen, en het werd erger en erger. Ik ging weer rechtop zitten en heb flink overgegeven in mijn emmer. Ik had het zo ontzettend heet daarna en ben zonder deken gaan liggen. De begeleiders gingen op een trommel spelen en dat klonk steeds harder en harder en was erg onheilspellend. Ik begaf me in de film Jumanji.
Toen kreeg ik visuals in de vorm van caleidoscopische vormen. Daaruit ontstond een grot, en daaromheen vormde zich een slang. Ook hoorde ik gesis. De slang was net als in de film Harry Potter.
Ik werd bang, maar bedacht me wat de begeleidster had gezegd over de slang. Ik besloot mijn angst toe te laten en de slang verdween weer.
Ik zat in een bioscoop en er werden allemaal thema’s uit mijn leven behandeld. Op het moment dat er een onderwerp werd behandeld, wist ik al dat ik dit niet ging onthouden als ik weer wakker was. Dat was frustrerend. Achteraf heb ik 1 ding onthouden en dat was dat ik in het huis was waar ik ben opgegroeid en ik stond bovenaan de trap bij de kamer van mijn broer. Ik probeerde om het hoekje te kijken de kamer in maar dit lukte steeds maar niet.
Het enige wat ik van deze ronde heb onthouden was de slang en de kamer. De rest ben ik vergeten. Zoals ik dat al wist tijdens de sessies.
Ik hoorde iedereen overgeven, constant. De een na de ander. Ik wilde opkijken maar dat lukte niet.
Toen hoorde ik mijn vriend overgeven, zo ontzettend hard ik had met hem te doen. Ik heb nog nooit iemand zo hard horen overgeven. Ik dacht mooi, dat is je sores van de afgelopen 15 jaar die er nu uitkomt. Ik zag ook het beeld van hem voor me een straal zwarte drab eruit komen. Ik was blij voor hem.
Toen iedereen wakker was gingen we eten en daarna slapen. ’s morgens waren mijn vriend en ik als eerste wakker en zijn we gaan praten in de ontbijtzaal. Ik was erg teleurgesteld en was bang dat alles wat ik had gezien niet echt was. Dat ik was beïnvloed door de muziek en ik voelde me een beetje beetgenomen.
’s avonds thuis heb ik voordat ik ging slapen aan het Universum gevraagd om mij de volgende dag een teken te geven voor de bevestiging dat het allemaal wel waar was.
Einde van de volgende dag kreeg ik die dan ook. Ik had de hele dag niet meer aan het teken die ik gevraagd had gedacht. Ik opende Pinterest en het eerst plaatje was op de pagina stond was dit:

Ik wist meteen dat dit het was. Zo mooi.
Inmiddels ben ik ‘geland’ en ben wel zeker van dat het voor mij nuttig is geweest. Ik ben ook erg dankbaar dat ik dit heb mogen meemaken en ben erg blij hoe het is gegaan. In mijn eerste ronde heb ik zoveel moois gezien en gehoord. En mijn tweede ronde was wellicht te heftig voor nu en zou met oude trauma’s te maken kunnen hebben. Die ik dus ook ben vergeten. Het zal stapje voor stapje moeten en ik voelde na de Ayahuasca meteen weer de honger naar een nieuwe Ayahuasca ervaring. Heel sterk, nog sterker dan eerst. Ik voelde ook direct een soort heimwee en liefdesverdriet naar de Ayahuasca toe. Nog steeds is dat aanwezig. Ik heb nog iets af te maken.
Intentie: beter mezelf leren kennen en oude trauma’s/ herinneringen naar boven krijgen.
Nadat we de intentie hebben medegedeeld aan de groep hebben we twee verschillende inzichtkaarten getrokken. De eerste was van de doos “boodschappen uit het dierenrijk”
Zeepaardje:
“Ik laat je ervaren wat het is om boven de dualistische wereld uit te stijgen en zo je authentieke zelf te zien, te zijn en daaraan trouw te blijven. Vanuit deze staat van zijn kun je op zielsniveau keuzes maken en loskomen van aardse illusies”
De tweede kaart was bekrachtiging:
“ Deze kaart laat een zachte, maar krachtige opening zien, een stroom energie van het derde chakra, je krachtcentrum. Vanuit je eigen bereidheid om pal te staan voor wie en wat je bent, wie je bedoelt bent te zijn, straal je vanzelf een dynamische energie uit, die een positieve uitwerking heeft op anderen, die ook hen in hun kracht brengt. Doordat je aardig bent voor jezelf en van jezelf houdt, straal je automatisch vriendelijke en liefdevolle kracht uit. En dit is precies wat de wereld op dit moment nodig heeft. Zo geef je de gift van zelfbekrachtiging aan ieder die je ontmoet”
De ceremonie werd geopend en een kwartiertje na de mao remmer dronken we de Ayahuasca. De ceremoniebegeleidster vertelde dat het ongeveer werkt na 15 minuten tot 60 minuten. Dat is per persoon verschillend. Ik werd direct misselijk en ben nog even gaan plassen.
We zijn gaan liggen en de begeleidster begon met een ingeleide meditatie. Ik had een slaapmasker opgedaan omdat ik me snel laat afleiden door geluiden en gebeurtenissen om mij heen.
Ik was aan het luisteren naar haar meditatie en merkte vrijwel direct dat ik warmer werd, ik kreeg tintelingen en haar stem klonk steeds verder en verder weg. Toen was daar ineens geneurie van een hele zware mannenstem. Ook hoorde ik veel gefluister. Het kwam zacht op en werd steeds luider. Heel ver in de verte hoorde ik de begeleidster nog bezig met haar meditatie. Toen vroeg ik mij af waar die stem vandaan kwam. Er kwam muziek bij, een soort getrommel. De mannenstem begon tegen mij te praten en te zingen en ik weet inhoudelijk niet meer wat hij zei of zong. Toen dacht ik “he, waarom krijg ik nou weer een mannenstem? Iedereen hoort altijd een vrouwenstem” De muziek werd luider en luider, en had een heerlijk ritme. Dit ging een tijdje zo door en ineens stopte het en maakte plaats voor een gezang van vrouwenstemmen met flinke uithalen. Zo hoog en zo zuiver, ik dacht dit komt letterlijk uit de hemel. De muziek die ik erbij hoorde kon ik ook niet plaatsen bij instrumenten. Dus het moest wel uit de hemel komen. Ook dacht ik als ik de vrouwen adem hoor halen tussen de uithalen door dan hoort het bij de muziek die ze hier afspelen en als ik dat niet hoor dan komt het echt uit de hemel. Ik hoorde het niet..
Toen moest ik plassen en ben opgestaan om naar het toilet te lopen. Ik zag vrij helder en moest overgeven op de wc. Terug bij mijn matras weer mijn oogmasker opgedaan en lekker gaan liggen.
En ineens was daar de vrouwenstem… In het Engels! Weer dacht ik “he, waarom nou weer in het Engels”?
De stem was mooi, zacht en warm en het meest heldere geluid wat ik ooit had gehoord. Ik dacht ook oh wat een mooie stem, dit heb ik nog nooit in mijn leven gehoord. Toen zag ik een soort grot, met hangende lianen en ‘zag’ de wereld. Ze zei:
“I created the earth, the water, the animals, the people. I am so grateful to you all. I am so grateful. I am so glad you chose this life on earth. I am so grateful” “ breathe in, breathe out, let the light come into you”
“this is how you can reach me. breathe in breathe out and I'm there, always. Just breathe in and breathe out”
Dit herhaalde zich een paar keer. Het leek of mijn moeder tegen me sprak.
Ik heb tussendoor in mijn schriftje geschreven: het is net of me moeder tegen me sprak. Niet mijn moeder op aarde, maar mijn echte moeder.
Ik voelde zoveel liefde, zoveel liefde. Nog nooit zoveel liefheid, liefde en geluk gevoeld.
Toen werd ik wakker. En dat was denk ik al na een uurtje, want heb heel lang gelegen en gewacht tot de twee ronde. Mijn vriend was ook wakker zag ik en hij lag twee plekken verderop. We hebben de hele tijd naar elkaar liggen kijken en kusjes in de lucht gegeven. Ook moesten we soms even wegkijken omdat we anders de slappe lach zouden krijgen.
Toen was het zover en gingen we voor de tweede keer de Ayahuasca drinken. Er was kort een bespreking van hoe de eerste ronde was geweest. 1 deelnemer had een slang gezien en de begeleidster vertelde dat dit positief is en dat de slang je meeneemt in je onderbewustzijn.
De bekende weg, ik ging plassen en ging weer liggen met mijn oogmasker.
Ik voelde vrij snel misselijkheid opkomen, en het werd erger en erger. Ik ging weer rechtop zitten en heb flink overgegeven in mijn emmer. Ik had het zo ontzettend heet daarna en ben zonder deken gaan liggen. De begeleiders gingen op een trommel spelen en dat klonk steeds harder en harder en was erg onheilspellend. Ik begaf me in de film Jumanji.
Toen kreeg ik visuals in de vorm van caleidoscopische vormen. Daaruit ontstond een grot, en daaromheen vormde zich een slang. Ook hoorde ik gesis. De slang was net als in de film Harry Potter.
Ik werd bang, maar bedacht me wat de begeleidster had gezegd over de slang. Ik besloot mijn angst toe te laten en de slang verdween weer.
Ik zat in een bioscoop en er werden allemaal thema’s uit mijn leven behandeld. Op het moment dat er een onderwerp werd behandeld, wist ik al dat ik dit niet ging onthouden als ik weer wakker was. Dat was frustrerend. Achteraf heb ik 1 ding onthouden en dat was dat ik in het huis was waar ik ben opgegroeid en ik stond bovenaan de trap bij de kamer van mijn broer. Ik probeerde om het hoekje te kijken de kamer in maar dit lukte steeds maar niet.
Het enige wat ik van deze ronde heb onthouden was de slang en de kamer. De rest ben ik vergeten. Zoals ik dat al wist tijdens de sessies.
Ik hoorde iedereen overgeven, constant. De een na de ander. Ik wilde opkijken maar dat lukte niet.
Toen hoorde ik mijn vriend overgeven, zo ontzettend hard ik had met hem te doen. Ik heb nog nooit iemand zo hard horen overgeven. Ik dacht mooi, dat is je sores van de afgelopen 15 jaar die er nu uitkomt. Ik zag ook het beeld van hem voor me een straal zwarte drab eruit komen. Ik was blij voor hem.
Toen iedereen wakker was gingen we eten en daarna slapen. ’s morgens waren mijn vriend en ik als eerste wakker en zijn we gaan praten in de ontbijtzaal. Ik was erg teleurgesteld en was bang dat alles wat ik had gezien niet echt was. Dat ik was beïnvloed door de muziek en ik voelde me een beetje beetgenomen.
’s avonds thuis heb ik voordat ik ging slapen aan het Universum gevraagd om mij de volgende dag een teken te geven voor de bevestiging dat het allemaal wel waar was.
Einde van de volgende dag kreeg ik die dan ook. Ik had de hele dag niet meer aan het teken die ik gevraagd had gedacht. Ik opende Pinterest en het eerst plaatje was op de pagina stond was dit:

Ik wist meteen dat dit het was. Zo mooi.
Inmiddels ben ik ‘geland’ en ben wel zeker van dat het voor mij nuttig is geweest. Ik ben ook erg dankbaar dat ik dit heb mogen meemaken en ben erg blij hoe het is gegaan. In mijn eerste ronde heb ik zoveel moois gezien en gehoord. En mijn tweede ronde was wellicht te heftig voor nu en zou met oude trauma’s te maken kunnen hebben. Die ik dus ook ben vergeten. Het zal stapje voor stapje moeten en ik voelde na de Ayahuasca meteen weer de honger naar een nieuwe Ayahuasca ervaring. Heel sterk, nog sterker dan eerst. Ik voelde ook direct een soort heimwee en liefdesverdriet naar de Ayahuasca toe. Nog steeds is dat aanwezig. Ik heb nog iets af te maken.