Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVoor de eerste keer: 2CBFly. Tripreport.

Voor de eerste keer: 2CBFly. Tripreport.

50 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
j
jamLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik vind 2C-C ook wel het beste 'legaal' verkrijgbare alternatief voor 2C-B, zeker omdat de werkingsduur ongeveer het zelfde is.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#2
F.E.A.R. zei:
Wat jammer om te zien dat jouw ervaring ermee zo shit is. Ik vind het werkelijk één van de beste geestverruimende middelen ooit. Een soort subtiele MDMA met een psychedelische edge. Een zware comeup indeed, maar zelfs dat kan ik wel waarderen.
Klik om te vergroten...

Grappig, ik vind het dan weer helemaal niet op MDMA lijken. Maar wel leuk. :) Hoor dat ook regelmatig van de normale 2C-B trouwens, dat mensen er een MDMA-vibe in ontdekken, maar ik vind dat deze middelen een sederend randje hebben, met momenten. Gek genoeg want tegelijkertijd is er toch ook iets stimulerends. Ik zou het op een feestje alleen minder snel nemen, te weinig energie.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het enige effect, wat ik er nu van door aan het maken ben,
Is ongelooflijk beroerd zijn.
Naast het gevoelig zijn voor fel licht, en dat had ik met 1lplsd dus ook.
Verder nu dus narigheden.
Misselijk, hoofdpijn, darmkramp , al deze verschijnselen zijn genoemd als bijwerking inderdaad.
Dat moge dus kloppen!
Het moet toch ook enig positief effect hebben, nietwaar?
Van enig positief effect is geen moment sprake geweest. Nee .

Wat mij betreft, dit mag Grappenhaus verbieden. Ja.
Ik ga het voorlopig maar bij af en toe 2FDCK houden, alhoewel dat ook geen zaligmakende rc is.
Ik weet wel betere, natuurlijk maar het is domweg erg lastig, om deze te kunnen verkrijgen. Is me nog niet gelukt i.i.g.
Jazeker.
De zoektocht blijft....
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ah. Ziedaar.
Pijn in mijn nek, ik ook! Ik óók!
Shitzooi...
De 4 overige tabletjes, paarlen voor de zwijnen, zij gaan dezelfde weg, als het restant van 2FMA. Óók al zoiets fraais...
Zoiets moet je eigenlijk niet eens. Willen! Verkopen...Nee.
Wat mij aangaat:
Weg ermee!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Eindelijk, nu gaat het iets beter.
Niet te geloven! Vanaf vanmiddag zo ontzettend ziek geweest.
Geen woorden voor!
Behalve deze, zie hierboven...
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Je dosis was ook wel erg licht.... probeer eens 30mg.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Nooit van mijn leven.
Nee. Dit was meer dan voldoende.
Als je leest, wat verhoging van dat goedje aanricht, nee.
Met 10 mg al zo beroerd. Hoe wordt dat bij 30 mg?
Ik denk daar nog niet eens aan moet ik eerlijk zeggen, ook, omdat pzychonaut wiki daarover goed waarschuwt, dat e.e.a weleens. Erg nasty kan reageren
Dat voelt niet koosjer, en is het ook niet.
Het is zeer lang geleden dat ik zo ziek ben geweest.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#8
Legio Patria Nostra zei:
Een uurtje geleden een half tabletje van dit rc ingenomen.
Het groene gevaar wellicht.

Razend benieuwd ben ik, een tripje trapje mag wel weer, en nu van iets Wat ik nog niet eerder geprobeerd heb.
En.dus: 5 mg ingenomen.
Uurtje later,: ik merk nog niets.
De tweede halve tablet gaat er zodirect ook maar in. .En dan verder zien...
Klik om te vergroten...

5 mg is weinig, zoals gezegd, en waarschijnlijk heb je wat te laat bijgenomen om alsnog een interessant effect te bekomen. Ik moet zeggen dat ik FLY persoonlijk altijd op 20 mg doseer thuis. Ik vind het op 10 mg underwhelming. Het is weliswaar potenter in gewicht dan 2C-B maar de effecten zijn overall milder (vind ik dan toch).

Je kunt ook pech hebben gehad. Ik ben de laatste keer dat ik FLY deed in het opkomst vrij ziek geworden (urenlang erg misselijk tot bijna overgeven), ik ging ook flinker trippen dan gebruikelijk (visueel vooral, normaal amper visuals van FLY) en ik weet dat aan het feit dat ik net mijn medicatie opgehoogd had, maar achteraf gezien is dit waarschijnlijk gewoon toeval geweest. Ik heb FLY regelmatig gebruikt. Het is net als bij 2C-B vaak even doorzitten in de come up, deze middelen kunnen een onprettige bodyload geven, maar meestal is dit tijdelijk en wel te doen. Bij FLY kan deze fase wat langer duren, gezien de wat meer slepende op- en afbouw en werkingsduur. Een bepaalde niet al te prettige spier- en kaakpanning krijg ik er ook van, maar dat hoort een beetje bij de phenethylamine-groep i.m.o.

Wat mij betreft, dit mag Grappenhaus verbieden. Ja.

Wel een beetje kort door de bocht. Omdat jij er een keer slecht op gaat, mag het maar verboden worden. :wink: FLY is best een leuk stofje als het goed zijn werk doet. Het is anders, maar de effecten verschillen ook weer niet zó ontzettend veel van die van 2C-B.

Ik begrijp dat je er klaar mee bent na deze ervaring, en iedereen reageert anders. Maar om maar even aan te geven dat ik toch zeker zo'n tien keer FLY heb gebruikt en nou net die elfde keer, bij wijze van spreken, viel het fysiek een stuk zwaarder tot aan het onaangename toe. Die ene keer was simpelweg niet representatief voor 2C-B FLY in het algemeen, alle keren in beschouwing genomen.

Jammer in ieder geval dat je je zo ziek hebt gevoeld, gelukkig ben je weer opgekrabbeld.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#9
Rivalrie zei:
Je dosis was ook wel erg licht.... probeer eens 30mg.
Klik om te vergroten...

30 mg is wel heel veel, en een grote stap als je van 10 mg komt... 20 mg zou het bij FLY moeten doen lijkt mij. Ik ben wel aan het overwegen ooit nog eens een dosis van 30 mg te proberen, gewoon bij wijze van experiment, maar a) het spul is niet goedkoop, en b) ik ben een beetje bang dat, zoals ook wel vaker over 2C-B gerapporteerd wordt, op een dergelijke dosis júist de bijwerkingen niet meer in verhouding gaan staan tot de psychedelische effecten (hoe intens kunnen die worden...? het is geen diepgaand psychedelicum ansich, waarschijnlijk word je vooral heel waus?), waardoor dit overheerst en de ervaring negatief beïnvloedt. Dat houdt mij tegen. Maar correct me if I'm wrong, misschien heb jij er goede ervaring mee?
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Roze Olifant zei:
30 mg is wel heel veel, en een grote stap als je van 10 mg komt... 20 mg zou het bij FLY moeten doen lijkt mij. Ik ben wel aan het overwegen ooit nog eens een dosis van 30 mg te proberen, gewoon bij wijze van experiment, maar a) het spul is niet goedkoop, en b) ik ben een beetje bang dat, zoals ook wel vaker over 2C-B gerapporteerd wordt, op een dergelijke dosis júist de bijwerkingen niet meer in verhouding gaan staan tot de psychedelische effecten (hoe intens kunnen die worden...? het is geen diepgaand psychedelicum ansich, waarschijnlijk word je vooral heel waus?), waardoor dit overheerst en de ervaring negatief beïnvloedt. Dat houdt mij tegen. Maar correct me if I'm wrong, misschien heb jij er goede ervaring mee?
Klik om te vergroten...
Mijn ervaring is juist dat je niet waus wordt van 30mg. Ik heb gewoon boodschappen gedaan en rondgelopen en voelde mij mentaal helder. Ook gesprekken voeren met mn vriendin lukte prima. Wel was het zo dat het leek alsof ik in een cartoonwereld liep en mezelf vanuit een 3rd person game zag.

Ik moet wel veel scheten laten van 2cb-fly.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#11
Rivalrie zei:
Mijn ervaring is juist dat je niet waus wordt van 30mg. Ik heb gewoon boodschappen gedaan en rondgelopen en voelde mij mentaal helder. Ook gesprekken voeren met mn vriendin lukte prima. Wel was het zo dat het leek alsof ik in een cartoonwereld liep en mezelf vanuit een 3rd person game zag.

Ik moet wel veel scheten laten van 2cb-fly.
Klik om te vergroten...

Typisch. Ik ervaar 20 mg wel als lekker waus. Ik word er eigenlijk meer waus van dan dat ik het een trip kan noemen, wel met duidelijke (licht-)psychedelische randen. Met waus bedoel ik trouwens niet perse mentaal onhelder, misschien gebruikte ik niet helemaal de juiste term. Het gekke is namelijk dat ik op FLY niet 'ver weg' ben en behoorlijk normale gesprekken kan voeren met mensen, omdat het dus gewoon niet ontzettend trippy wordt. Maar het geeft tegelijkertijd toch al een aardig aanwezige headspace op die dosis bij mij. Naar de supermarkt gaan zit er niet in. :wink:
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Legio Patria Nostra zei:
Nou. Wat een toestand.
Na veel last te hebben gekregen van het felle zonlicht, met een giga buikkrampen ter toilet gegaan.
Laat ik zeggen, dat het een zeer goed middel blijkt te zijn tegen obstipatie!
Ik ben dus 3 kilo minstens lichter.
Van leuke effecten, niets mogen bespeuren....
Exit 2CBFly!
Klik om te vergroten...

ja, met een vriend van me ook een keer 2cb- fly gedaan.. ik had het al een keer gedaan 17 mg.
hij nam 15mg .. hij heeft ook uren op de bank liggen creperen van de maagkrampen..
gevoel constant naar de wc te moeten als hij bewoog en ook moeten overgeven.

ik vind vooral de opkomst ervan er onprettig.. dat heb ik bij geen andere drug.
visueel vind ik het leuk.. maar de emotionele beleving ervan niet zo.
ben wel benieuwd hoe anders 2C-B is?
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#13
Gympie zei:
ja, met een vriend van me ook een keer 2cb- fly gedaan.. ik had het al een keer gedaan 17 mg.
hij nam 15mg .. hij heeft ook uren op de bank liggen creperen van de maagkrampen..
gevoel constant naar de wc te moeten als hij bewoog en ook moeten overgeven.

ik vind vooral de opkomst ervan er onprettig.. dat heb ik bij geen andere drug.
visueel vind ik het leuk.. maar de emotionele beleving ervan niet zo.
ben wel benieuwd hoe anders 2C-B is?
Klik om te vergroten...

Als ik het goed begrijp heb je eenmalig FLY gedaan maar nog nooit 2C-B?

2C-B is wat volwaardiger in zijn effect, in mijn beleving. Niet in de zin van diepgang, maar het heeft alles wat leuk is aan een avondje net-niet-helemaal-maar-toch-een-beetje-wel-trippen nét in iets sterkere mate. Meer visuele effecten, een meer aanwezige piek. Snellere opkomst maar het werkt ook sneller uit (de werkingsduur is veel korter dan die van FLY), met andere woorden, efficiënter. 2C-B heeft ook niet altijd een even prettige opkomst helaas, alleen is deze over het algemeen korter dan bij FLY, zoals alles bij 2C-B dus wat korter verloopt.

Let wel, dit is hoe ik het voel, de ervaringen met zowel 2C-B als 2C-B FLY - de hevigheid van effecten alsook de verschillen tussen die twee - lopen nogal uiteen.

Ik gebruik FLY als substituut voor 2C-B, als ik aan goede 2C-B kan komen (de markt was een tijdlang regelmatig vervuild) dan heeft dit mijn voorkeur, maar als ik het niet heb, dan vind ik FLY een prima RC-alternatief.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
@ Eik,
De opmerking dat Grappenhaus deze rc mag verbieden, die moet je niet Aux Serieux nemen. Niet letterlijk maar figuurlijk.
Dat is een soort van " dichterlijke vrijheid ".
Geeft aan, hoe slecht ik gegaan ben.
Meer niet...anderen kunnen deze rc immers wél waarderen...
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#15
Legio Patria Nostra zei:
@ Eik,
De opmerking dat Grappenhaus deze rc mag verbieden, die moet je niet Aux Serieux nemen. Niet letterlijk maar figuurlijk.
Dat is een soort van " dichterlijke vrijheid ".
Geeft aan, hoe slecht ik gegaan ben.
Meer niet...anderen kunnen deze rc immers wél waarderen...
Klik om te vergroten...

Ik maakte die opmerking. :wink: Snap dat-ie niet serieus bedoeld was. Ik begreep dat je erg slecht gegaan was, ja. Ik wilde alleen aangeven dat dat mij de vorige keer dus ook min of meer gebeurde, behoorlijk ziek worden... maar dat ik daarvoor ook veel prima ervaringen heb gehad met FLY. Ik kan me echter indenken dat wanneer dit je de eerste keer overkomt dat je afgeschrikt bent.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Roze Olifant zei:
Als ik het goed begrijp heb je eenmalig FLY gedaan maar nog nooit 2C-B?

2C-B is wat volwaardiger in zijn effect, in mijn beleving. Niet in de zin van diepgang, maar het heeft alles wat leuk is aan een avondje net-niet-helemaal-maar-toch-een-beetje-wel-trippen nét in iets sterkere mate. Meer visuele effecten, een meer aanwezige piek. Snellere opkomst maar het werkt ook sneller uit (de werkingsduur is veel korter dan die van FLY), met andere woorden, efficiënter. 2C-B heeft ook niet altijd een even prettige opkomst helaas, alleen is deze over het algemeen korter dan bij FLY, zoals alles bij 2C-B dus wat korter verloopt.

Let wel, dit is hoe ik het voel, de ervaringen met zowel 2C-B als 2C-B FLY - de hevigheid van effecten alsook de verschillen tussen die twee - lopen nogal uiteen.

Ik gebruik FLY als substituut voor 2C-B, als ik aan goede 2C-B kan komen (de markt was een tijdlang regelmatig vervuild) dan heeft dit mijn voorkeur, maar als ik het niet heb, dan vind ik FLY een prima RC-alternatief.
Klik om te vergroten...

dank je voor het delen van je ervaring...
ik lees overal dat 2C-B ook wel en beetje als MDMA voelt..naast het trippen.
dat heb ik bij FLY helemaal niet.
kheb het twee keer gebruikt.. 17mg en 10mg.
ik ben er nog niet uit of ik het echt fijn spul vind lol.
zitten wat vreemde sensaties/gevoelens bij die niet persé chill voelen voor mij.
't maakt me wat emotioneel instabiel, is de beste manier om het uit te leggen.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#17
Gympie zei:
dank je voor het delen van je ervaring...
ik lees overal dat 2C-B ook wel en beetje als MDMA voelt..naast het trippen.
dat heb ik bij FLY helemaal niet.
kheb het twee keer gebruikt.. 17mg en 10mg.
ik ben er nog niet uit of ik het echt fijn spul vind lol.
zitten wat vreemde sensaties/gevoelens bij die niet persé chill voelen voor mij.
't maakt me wat emotioneel instabiel, is de beste manier om het uit te leggen.
Klik om te vergroten...

En heb je verder ervaring met trippen? Tijdelijk emotioneel kwetsbaar of ‘instabiel’ zijn kan onderdeel uitmaken van een psychedelische ervaring. Het is natuurlijk aan jou of je daarop zit te wachten.

Zelf vind ik 2C-B niet op MDMA lijken. Ik kan me ergens wel voorstellen dat sommige mensen het zo kunnen ervaren (muziek klinkt mooier, er kan euforie optreden, bij sommige mensen kan het een beetje stimulerend werken, etc.). Voor mij heeft het veel minder energie dan MDMA en ik vind überhaupt de hele ervaring anders; die van FLY net zo, dat heeft nog wat minder van het stimulerende en euforische. Ik vind ze beide te ‘lui’ voor een feest, nog niet geprobeerd maar ik vermoed dat ik daar de nacht zeker niet op zou redden qua energieniveau. Thuis op de bank vind ik ze wel leuk. :) Lekker slap lullen, lachen en soms een beetje filosoferen.

Ik vind tot nu toe eigenlijk het gevoel van geen enkele stof uit een andere categorie echt veel weg hebben van MDMA. Binnenkort 5-MeO-MiPT proberen, daar wordt het ook wel van gezegd op lage dosis, maar dit is een tryptamine, ik vermoed toch ook weer weinig overeenkomsten met MDMA.

MDMA is vrij uniek in zijn soort lijkt me, het heeft wel een aantal familieleden (bijv. MDA) en analogen (6-APB vind ik goed geslaagd) die er dichtbij komen, maar goed die zijn dus chemisch zeer verwant en dat zijn allemaal geen psychedelica, al kunnen sommigen wel een hallucinogene werking hebben. :)
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Roze Olifant zei:
En heb je verder ervaring met trippen? Tijdelijk emotioneel kwetsbaar of ‘instabiel’ zijn kan onderdeel uitmaken van een psychedelische ervaring. Het is natuurlijk aan jou of je daarop zit te wachten.

Zelf vind ik 2C-B niet op MDMA lijken. Ik kan me ergens wel voorstellen dat sommige mensen het zo kunnen ervaren (muziek klinkt mooier, er kan euforie optreden, bij sommige mensen kan het een beetje stimulerend werken, etc.). Voor mij heeft het veel minder energie dan MDMA en ik vind überhaupt de hele ervaring anders; die van FLY net zo, dat heeft nog wat minder van het stimulerende en euforische. Ik vind ze beide te ‘lui’ voor een feest, nog niet geprobeerd maar ik vermoed dat ik daar de nacht zeker niet op zou redden qua energieniveau. Thuis op de bank vind ik ze wel leuk. :) Lekker slap lullen, lachen en soms een beetje filosoferen.

Ik vind tot nu toe eigenlijk het gevoel van geen enkele stof uit een andere categorie echt veel weg hebben van MDMA. Binnenkort 5-MeO-MiPT proberen, daar wordt het ook wel van gezegd op lage dosis, maar dit is een tryptamine, ik vermoed toch ook weer weinig overeenkomsten met MDMA.

MDMA is vrij uniek in zijn soort lijkt me, het heeft wel een aantal familieleden (bijv. MDA) en analogen (6-APB vind ik goed geslaagd) die er dichtbij komen, maar goed die zijn dus chemisch zeer verwant en dat zijn allemaal geen psychedelica, al kunnen sommigen wel een hallucinogene werking hebben. :)
Klik om te vergroten...

ja, hehe.. op zo'n beetje alles wat los en vast zit getript.. ben in de 40..en vanaf midden tienerjaren onderweg.
hersengymnastiek en door issues heen werken onder invloed van paddo's, LSD, of andere 2C- letters enzovoorts zijn me niet vreemd.
idd FLY maar 2 keer gedaan maar voelde me instabieler dan menig ander middel.

ja, dat vergelijk tussen middelen uit andere categoriën is vaak subjectief.. kvind ook niet dat er echt iets op MDMA lijkt.
mss als paddo's opkomen, dat gevoel, een beetje.
en met 3-meo-pcp wel die golven van weldaad en liefde.

afgelopen weekend 3mmc + 1p-lsd in de latere fase was een fijne combi :)
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Gympie zei:
afgelopen weekend 3mmc + 1p-lsd in de latere fase was een fijne combi :)
Klik om te vergroten...
Huh wat? Oké dit gaat wel een beetje off-topic, maar eerst 3mmc en dan later 1p-lsd?
In wat voor doseringen was dat dan? En wat voor tijd zat er tussen?
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Zeelanddude zei:
Huh wat? Oké dit gaat wel een beetje off-topic, maar eerst 3mmc en dan later 1p-lsd?
In wat voor doseringen was dat dan? En wat voor tijd zat er tussen?
Klik om te vergroten...

ha, ja de insteek was voor mij een beetje trippen x mdma gevoel.
khad geen weegschaaltje.. dus eerst allergie testje 3mmc gegokt.. gewoon een klein lijntje..voelde goed.
toen steeds grotere lijntjes.. uiteindelijk hadden we met z'n tweeën denk 2/5e van het zakje van 1 gram op(?)
rond 21u begonnen en rond 1u een kwart zegeltje 1p.. half uur later nog een kwartje.
het was m'n idee om met de lsd de cravings van de 3mmc te ondervangen..werkte goed.
na 1u nog wel een paar keer een klein lijntje 3mmc genomen.
khad geen dip zondag, maandag of dinsdag.. eerder een fijne reset, die ik nodig had.
heb/had veel last van spierspanningen en hoofdpijn.
n paar uur in de vroege ochtend gedoezeld en zondag om 20u in slaap gevallen en to maandag ochten doorgeslapen
khad ergens begin januari voor het laatst een heel klein beetje mdma gedaan.. in de nasleep van 3-meo.. 1/8e tabletje of minder.
dus aardig wat sero-voorraad.
hoe aanlokkelijk het ook is zal ik toch proberen iig 2 maanden geen 3mmc te doen.
je manier van vragen doet vermoeden dat je het een onorthodoxe combi/volgorde vind?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."