Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVoor de eerste keer: 2CBFly. Tripreport.

Voor de eerste keer: 2CBFly. Tripreport.

50 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#1
Neo-Shulginist zei:
Mogen we weten wat voor soort medicatie? Over 2C-B-FLY is namelijk heel weinig bekend dus als er dan zulke negatieve bijwerkingen plaatsvinden dan is het handig om te ontdekken door welke interactie dat mogelijk veroorzaakt kan worden.
Klik om te vergroten...

Ik had recent dus die rare, sterkere reactie op FLY (waar ik een topic over geopend had), nadat mijn medicatie - bupropion - verhoogd was. Ik vraag me nog steeds af of dat nou toeval was of toch een ‘echte’ versterkte respons. Binnenkort nog maar eens een keer testen. :upsidedown:
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ja een interactie is zeker wel denkbaar omdat 2C-B-FLY werkt als MAOI, dus als je dat combineert met een NDRI, SNRI antipsychotica of SSRI dan kun je een breed scala aan mogelijke bijwerkingen verwachten.

Error - Cookies Turned Off

onlinelibrary.wiley.com onlinelibrary.wiley.com
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Roze Olifant zei:
Grappig, ik vind het dan weer helemaal niet op MDMA lijken. Maar wel leuk. :) Hoor dat ook regelmatig van de normale 2C-B trouwens, dat mensen er een MDMA-vibe in ontdekken, maar ik vind dat deze middelen een sederend randje hebben, met momenten. Gek genoeg want tegelijkertijd is er toch ook iets stimulerends. Ik zou het op een feestje alleen minder snel nemen, te weinig energie.
Klik om te vergroten...
Het vergelijk met MDMA is altijd een beetje sketchy. Maar de gelijkenis vind ik in het liefdevolle gevoel wat je ervan krijgt en de waardering voor alles en iedereen om je heen. In zeker zin vind ik het gevoel dat ik krijg van 2-CB-FLY zelfs meer oprecht en verfijnder.

Ik vind 2-CB-FLY ook helemaal niet geschikt voor een feest. Het is heerlijk voor op een lazy sunday in het park met je geliefde. Veel fruit mee, want dat smaakt dan zo lekker. Ontspannen en genieten van het leven.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Neo-Shulginist zei:
Mogen we weten wat voor soort medicatie? Over 2C-B-FLY is namelijk heel weinig bekend dus als er dan zulke negatieve bijwerkingen plaatsvinden dan is het handig om te ontdekken door welke interactie dat mogelijk veroorzaakt kan worden.
Klik om te vergroten...

Helaas kan ik over medicatie, behalve wat kennis erover, niet de echte gedetailleerde privé kwesties daarover hier neerzetten. Sorry.
Dat is linky...dus helaas.
c
chipmunkLid
01-01-2024, 00:00
#5
De Zandman zei:
Ah. Ziedaar.
Pijn in mijn nek, ik ook! Ik óók!
Shitzooi...
De 4 overige tabletjes, paarlen voor de zwijnen, zij gaan dezelfde weg, als het restant van 2FMA. Óók al zoiets fraais...
Zoiets moet je eigenlijk niet eens. Willen! Verkopen...Nee.
Wat mij aangaat:
Weg ermee!
Klik om te vergroten...
Vind het niet de moeite om hiervoor een topic te openen, maar ik heb gisteren 10 mg 2-cb-fly gebruikt dat hier al lang lag te wachten..
Het begon redelijk leuk, niet echt misselijk geworden tijdens de come up, wel verhoogde hartslag en benauwd gevoel.
Tussendoor wat trekjes van een hasj joint erbij.
Maar vanaf een gegeven moment kwam er bij mij ook die pijn in mijn nek / rug + hoofdpijn. Verschrikkelijk.

Ik maakte me er niet gek in omdat ik hierover had gelezen. Ik vind de spierspanning bij speed al verschrikkelijk maar dan voel ik het enkel bij de comedown, dit was gewoonweg ondraaglijk. Had een douche genomen en vanaf dan leek mijn lichaamstemperatuur helemaal in de war.
Ik had het enorm koud. De spanning in mijn nek werd niet beter en positieve effecten waren er niet dus ben ik overgeschakeld naar Diazepam.
In totaal 3x5mg. Bij de eerste 2 Diazepams voelde ik de hoofdpijn wegtrekken; de pijn in mijn nek werd minder maar verdween niet.
Na de laatste Diazepam was de pijn in mijn nek bijna weg. Niet veel later voor tv in slaap gevallen, ' s nachts wakker geworden met barstende hoofdpijn en nog een joint gerookt.

Moest ik bv. van 4-FA zoveel spierspanning / hoofdpijn hebben zou ik op een feest naar de ehbo lopen denkend dat ik een hersenbloeding heb.
Heb wel eens een lage dosis 2 CB met 4-FA gecombineerd, wat schitterend was. Misschien 2 CC / 2 CD eens een kans geven maar de fly is niet voor herhaling vatbaar. Kunnen deze trouwens wel gecombineerd worden met bv. 4-FA / mdma? (zijn geen MAO zoals de fly denk ik?)
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
chipmunk zei:
Vind het niet de moeite om hiervoor een topic te openen, maar ik heb gisteren 10 mg cb .......
Het begon redelijk leuk, niet echt misselijk geworden tijdens de come up, wel verhoogde hartslag en benauwd gevoel.
Tussendoor wat trekjes van een hasj joint erbij.
Maar vanaf een gegeven moment kwam er bij mij ook die pijn in mijn nek / rug + ...........
Klik om te vergroten...
chipmunk zei:
Had een douche genomen en vanaf dan leek mijn lichaamstemperatuur helemaal in de war.
Ik had het enorm koud. De spanning in .............
Klik om te vergroten...
chipmunk zei:
Heb wel eens een lage dosis 2 CB met ........Kunnen deze trouwens wel gecombineerd worden met bv. 4-FA / mdma? (zijn geen MAO zoals de fly denk ik?)
Klik om te vergroten...
2cb fly?!
1x geprobeerd, en dat was meteen de laatste keer, ook .(20 mg)
Wat een tinnef, dit spul.
Wat doet die fly eigenlijk in dit kader, bij Jove!
Mijn darmen raakten helemaal van slag, ik bleef maar naar de plee rennen, En totaal geen trip ervaring mogen vernemen..
Zooi is het!
c
chipmunkLid
01-01-2024, 00:00
#7
De Zandman zei:
2cb fly?!
1x geprobeerd, en dat was meteen de laatste keer, ook .(20 mg)
Wat een tinnef, dit spul.
Wat doet die fly eigenlijk in dit kader, bij Jove!
Mijn darmen raakten helemaal van slag, ik bleef maar naar de plee rennen, En totaal geen trip ervaring mogen vernemen..
Zooi is het!
Klik om te vergroten...
De combo met 4-fa was de klassieke 2CB en buiten het gevoel naar het wc te moeten gaan heb ik daar geen negatieve bijwerkingen van ondervonden.
F
FenomenaalLid
01-01-2024, 00:00
#8
chipmunk zei:
De combo met 4-fa was de klassieke 2CB en buiten het gevoel naar het wc te moeten gaan heb ik daar geen negatieve bijwerkingen van ondervonden.
Klik om te vergroten...
Ik had laatst ook 2cb-fly geprobeerd, 25 mg. Beste 2cb trip die ik ooit heb gehad en heerlijk dat het zo lang duurde. Op het einde in combinatie met ketamine een innerlijk gevoel van rust en geluk ervaren, ongekend. Voor mij vanaf nu alleen nog maar 2cb-fly!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Smaken verschillen.....
Van 20 mg werd ik alleen maar beroerd.
F
FenomenaalLid
01-01-2024, 00:00
#10
jam zei:
Ik vind 2C-C ook wel het beste 'legaal' verkrijgbare alternatief voor 2C-B, zeker omdat de werkingsduur ongeveer het zelfde is.
Klik om te vergroten...
Die ga ik ook nog maar een keertje proberen dan! Hoe vond je de effecten, ook vergelijkbaar?
j
jamLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik vind 2C-C ook wel het beste 'legaal' verkrijgbare alternatief voor 2C-B, zeker omdat de werkingsduur ongeveer het zelfde is.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#12
Rivalrie zei:
Je dosis was ook wel erg licht.... probeer eens 30mg.
Klik om te vergroten...

30 mg is wel heel veel, en een grote stap als je van 10 mg komt... 20 mg zou het bij FLY moeten doen lijkt mij. Ik ben wel aan het overwegen ooit nog eens een dosis van 30 mg te proberen, gewoon bij wijze van experiment, maar a) het spul is niet goedkoop, en b) ik ben een beetje bang dat, zoals ook wel vaker over 2C-B gerapporteerd wordt, op een dergelijke dosis júist de bijwerkingen niet meer in verhouding gaan staan tot de psychedelische effecten (hoe intens kunnen die worden...? het is geen diepgaand psychedelicum ansich, waarschijnlijk word je vooral heel waus?), waardoor dit overheerst en de ervaring negatief beïnvloedt. Dat houdt mij tegen. Maar correct me if I'm wrong, misschien heb jij er goede ervaring mee?
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#13
Roze Olifant zei:
30 mg is wel heel veel, en een grote stap als je van 10 mg komt... 20 mg zou het bij FLY moeten doen lijkt mij. Ik ben wel aan het overwegen ooit nog eens een dosis van 30 mg te proberen, gewoon bij wijze van experiment, maar a) het spul is niet goedkoop, en b) ik ben een beetje bang dat, zoals ook wel vaker over 2C-B gerapporteerd wordt, op een dergelijke dosis júist de bijwerkingen niet meer in verhouding gaan staan tot de psychedelische effecten (hoe intens kunnen die worden...? het is geen diepgaand psychedelicum ansich, waarschijnlijk word je vooral heel waus?), waardoor dit overheerst en de ervaring negatief beïnvloedt. Dat houdt mij tegen. Maar correct me if I'm wrong, misschien heb jij er goede ervaring mee?
Klik om te vergroten...
Mijn ervaring is juist dat je niet waus wordt van 30mg. Ik heb gewoon boodschappen gedaan en rondgelopen en voelde mij mentaal helder. Ook gesprekken voeren met mn vriendin lukte prima. Wel was het zo dat het leek alsof ik in een cartoonwereld liep en mezelf vanuit een 3rd person game zag.

Ik moet wel veel scheten laten van 2cb-fly.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#14
Rivalrie zei:
Mijn ervaring is juist dat je niet waus wordt van 30mg. Ik heb gewoon boodschappen gedaan en rondgelopen en voelde mij mentaal helder. Ook gesprekken voeren met mn vriendin lukte prima. Wel was het zo dat het leek alsof ik in een cartoonwereld liep en mezelf vanuit een 3rd person game zag.

Ik moet wel veel scheten laten van 2cb-fly.
Klik om te vergroten...

Typisch. Ik ervaar 20 mg wel als lekker waus. Ik word er eigenlijk meer waus van dan dat ik het een trip kan noemen, wel met duidelijke (licht-)psychedelische randen. Met waus bedoel ik trouwens niet perse mentaal onhelder, misschien gebruikte ik niet helemaal de juiste term. Het gekke is namelijk dat ik op FLY niet 'ver weg' ben en behoorlijk normale gesprekken kan voeren met mensen, omdat het dus gewoon niet ontzettend trippy wordt. Maar het geeft tegelijkertijd toch al een aardig aanwezige headspace op die dosis bij mij. Naar de supermarkt gaan zit er niet in. :wink:
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Legio Patria Nostra zei:
Nou. Wat een toestand.
Na veel last te hebben gekregen van het felle zonlicht, met een giga buikkrampen ter toilet gegaan.
Laat ik zeggen, dat het een zeer goed middel blijkt te zijn tegen obstipatie!
Ik ben dus 3 kilo minstens lichter.
Van leuke effecten, niets mogen bespeuren....
Exit 2CBFly!
Klik om te vergroten...

ja, met een vriend van me ook een keer 2cb- fly gedaan.. ik had het al een keer gedaan 17 mg.
hij nam 15mg .. hij heeft ook uren op de bank liggen creperen van de maagkrampen..
gevoel constant naar de wc te moeten als hij bewoog en ook moeten overgeven.

ik vind vooral de opkomst ervan er onprettig.. dat heb ik bij geen andere drug.
visueel vind ik het leuk.. maar de emotionele beleving ervan niet zo.
ben wel benieuwd hoe anders 2C-B is?
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#16
Gympie zei:
ja, met een vriend van me ook een keer 2cb- fly gedaan.. ik had het al een keer gedaan 17 mg.
hij nam 15mg .. hij heeft ook uren op de bank liggen creperen van de maagkrampen..
gevoel constant naar de wc te moeten als hij bewoog en ook moeten overgeven.

ik vind vooral de opkomst ervan er onprettig.. dat heb ik bij geen andere drug.
visueel vind ik het leuk.. maar de emotionele beleving ervan niet zo.
ben wel benieuwd hoe anders 2C-B is?
Klik om te vergroten...

Als ik het goed begrijp heb je eenmalig FLY gedaan maar nog nooit 2C-B?

2C-B is wat volwaardiger in zijn effect, in mijn beleving. Niet in de zin van diepgang, maar het heeft alles wat leuk is aan een avondje net-niet-helemaal-maar-toch-een-beetje-wel-trippen nét in iets sterkere mate. Meer visuele effecten, een meer aanwezige piek. Snellere opkomst maar het werkt ook sneller uit (de werkingsduur is veel korter dan die van FLY), met andere woorden, efficiënter. 2C-B heeft ook niet altijd een even prettige opkomst helaas, alleen is deze over het algemeen korter dan bij FLY, zoals alles bij 2C-B dus wat korter verloopt.

Let wel, dit is hoe ik het voel, de ervaringen met zowel 2C-B als 2C-B FLY - de hevigheid van effecten alsook de verschillen tussen die twee - lopen nogal uiteen.

Ik gebruik FLY als substituut voor 2C-B, als ik aan goede 2C-B kan komen (de markt was een tijdlang regelmatig vervuild) dan heeft dit mijn voorkeur, maar als ik het niet heb, dan vind ik FLY een prima RC-alternatief.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
@ Eik,
De opmerking dat Grappenhaus deze rc mag verbieden, die moet je niet Aux Serieux nemen. Niet letterlijk maar figuurlijk.
Dat is een soort van " dichterlijke vrijheid ".
Geeft aan, hoe slecht ik gegaan ben.
Meer niet...anderen kunnen deze rc immers wél waarderen...
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#18
Legio Patria Nostra zei:
@ Eik,
De opmerking dat Grappenhaus deze rc mag verbieden, die moet je niet Aux Serieux nemen. Niet letterlijk maar figuurlijk.
Dat is een soort van " dichterlijke vrijheid ".
Geeft aan, hoe slecht ik gegaan ben.
Meer niet...anderen kunnen deze rc immers wél waarderen...
Klik om te vergroten...

Ik maakte die opmerking. :wink: Snap dat-ie niet serieus bedoeld was. Ik begreep dat je erg slecht gegaan was, ja. Ik wilde alleen aangeven dat dat mij de vorige keer dus ook min of meer gebeurde, behoorlijk ziek worden... maar dat ik daarvoor ook veel prima ervaringen heb gehad met FLY. Ik kan me echter indenken dat wanneer dit je de eerste keer overkomt dat je afgeschrikt bent.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Roze Olifant zei:
Als ik het goed begrijp heb je eenmalig FLY gedaan maar nog nooit 2C-B?

2C-B is wat volwaardiger in zijn effect, in mijn beleving. Niet in de zin van diepgang, maar het heeft alles wat leuk is aan een avondje net-niet-helemaal-maar-toch-een-beetje-wel-trippen nét in iets sterkere mate. Meer visuele effecten, een meer aanwezige piek. Snellere opkomst maar het werkt ook sneller uit (de werkingsduur is veel korter dan die van FLY), met andere woorden, efficiënter. 2C-B heeft ook niet altijd een even prettige opkomst helaas, alleen is deze over het algemeen korter dan bij FLY, zoals alles bij 2C-B dus wat korter verloopt.

Let wel, dit is hoe ik het voel, de ervaringen met zowel 2C-B als 2C-B FLY - de hevigheid van effecten alsook de verschillen tussen die twee - lopen nogal uiteen.

Ik gebruik FLY als substituut voor 2C-B, als ik aan goede 2C-B kan komen (de markt was een tijdlang regelmatig vervuild) dan heeft dit mijn voorkeur, maar als ik het niet heb, dan vind ik FLY een prima RC-alternatief.
Klik om te vergroten...

dank je voor het delen van je ervaring...
ik lees overal dat 2C-B ook wel en beetje als MDMA voelt..naast het trippen.
dat heb ik bij FLY helemaal niet.
kheb het twee keer gebruikt.. 17mg en 10mg.
ik ben er nog niet uit of ik het echt fijn spul vind lol.
zitten wat vreemde sensaties/gevoelens bij die niet persé chill voelen voor mij.
't maakt me wat emotioneel instabiel, is de beste manier om het uit te leggen.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#20
Gympie zei:
dank je voor het delen van je ervaring...
ik lees overal dat 2C-B ook wel en beetje als MDMA voelt..naast het trippen.
dat heb ik bij FLY helemaal niet.
kheb het twee keer gebruikt.. 17mg en 10mg.
ik ben er nog niet uit of ik het echt fijn spul vind lol.
zitten wat vreemde sensaties/gevoelens bij die niet persé chill voelen voor mij.
't maakt me wat emotioneel instabiel, is de beste manier om het uit te leggen.
Klik om te vergroten...

En heb je verder ervaring met trippen? Tijdelijk emotioneel kwetsbaar of ‘instabiel’ zijn kan onderdeel uitmaken van een psychedelische ervaring. Het is natuurlijk aan jou of je daarop zit te wachten.

Zelf vind ik 2C-B niet op MDMA lijken. Ik kan me ergens wel voorstellen dat sommige mensen het zo kunnen ervaren (muziek klinkt mooier, er kan euforie optreden, bij sommige mensen kan het een beetje stimulerend werken, etc.). Voor mij heeft het veel minder energie dan MDMA en ik vind überhaupt de hele ervaring anders; die van FLY net zo, dat heeft nog wat minder van het stimulerende en euforische. Ik vind ze beide te ‘lui’ voor een feest, nog niet geprobeerd maar ik vermoed dat ik daar de nacht zeker niet op zou redden qua energieniveau. Thuis op de bank vind ik ze wel leuk. :) Lekker slap lullen, lachen en soms een beetje filosoferen.

Ik vind tot nu toe eigenlijk het gevoel van geen enkele stof uit een andere categorie echt veel weg hebben van MDMA. Binnenkort 5-MeO-MiPT proberen, daar wordt het ook wel van gezegd op lage dosis, maar dit is een tryptamine, ik vermoed toch ook weer weinig overeenkomsten met MDMA.

MDMA is vrij uniek in zijn soort lijkt me, het heeft wel een aantal familieleden (bijv. MDA) en analogen (6-APB vind ik goed geslaagd) die er dichtbij komen, maar goed die zijn dus chemisch zeer verwant en dat zijn allemaal geen psychedelica, al kunnen sommigen wel een hallucinogene werking hebben. :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."