Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer LSD BAD TRIP

Eerste keer LSD BAD TRIP

51 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Na mijn eerste keer LSD, voelde ik mij de volgende dag ook futloos. Na goed eten, lekker ontspannen en een goede nacht voelde ik mij weer als normaal.

Gelukkig komt het snel weer goed:). Sterkte in elk geval.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dag Kevin. Interessant verhaal!

KevinHenni zei:
Ik denk dat de combinatie bier lsd en het feit dat ik uiteindelijk er helemaal alleen voor stond er toe heeft geleid dat ik een bad trip heb gehad.
Klik om te vergroten...

En het feit dat je je inzat met die verhuis, sowieso. Je moet weten, LSD duurt eigenlijk 12 uur. Als je na 2 uur inneemt trip je dus eigenlijk tot na 14u en je afspraak is dan al 2 uur bezig.
Ook sluit ikme aan bij @Eik dat je vriend voor iemand die ervaren zou moeten zijn totaal nonchalant omging met het nemen. Om 2u innemen terwijl hij om 3-4u al zei dat hij eigenlijk thuis moest zijn?! Wanneer had hij zijn trip gepland dan?

KevinHenni zei:
Het probleem is dat ik mij al heel de dag psychisch niet fit voel. Nadenken etc gaat me heel moeilijk af en dit baart me lichtjes zorgen.
Klik om te vergroten...

Niet mee inzitten, been there. Paar keer goed slapen en dat gaat over. Vooral nieuwe leuke ervaringen opdoen de komende tijd en die worden bovenop je trip gelegd waardoor dat nare gevoel soort van begraven wordt. Als je ooit weer tript, bouw dan zeer voorzichtig op qua portie want het kan zijn dat je je ervaring op slag weer herinnert dan.

KevinHenni zei:
Graag zie ik reacties op dit trip report over de trip zelf maar ook wil ik graag weten of ik mijn trip report nog kan verbeteren.
Klik om te vergroten...

Wat interessant zou kunnen zijn bijvoorbeeld is dat je beschrijft hoe je exact bepaalde dingen dacht. Hoe je tot de conclusie kwam dat je dagdagelijkse realiteit niet klopt etc.
Gedachtegangen van personen volgen vind ik meestal het interessantste aan trip reports.
M
MindWandererLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik probeer voor mijzelf ook al heel de dag terug te halen hoe ik in die gedachten cirkel ben gekomen.

Het is denk dat het op een gegeven zodanig heftig begon te trippen en me dus realiseerde dat ikom 12 uur gereed moest staan zonder dat de buitenwereld wist wat ik had gedaan. Ik denk juist omdat ik ging focussen op proberen weer nuchter te worden zodat ik kon gaan slapen dat alleen maar een 180 graden gedraaide uitwerking heeft gehad.

Hoe ik er precies kwam kan ik je niet zeggen. Dat weet ik zelf ook nog niet.
Maar gedachten cirkel was als volgt.

Ik begon me dus steeds drukker te maken over het feit dat ik binnen een paar uur ongemerkt gereed moest zijn. Tot dat ik op een bepaald punt in mijn trip kwam dat het eigenlijk allemaal niet uitmaakte want dat alles wat ik wij als realiteit ervaren eigenlijk een illusie is. Dus dat mijn gedachtes de geest van een illusie wereld waren.

Dat wisselde zich steeds af met ook "besef"momenten.

Gedachtecirkel:
1. Ik maak me druk om gereed te staan >> eigenlijk is het niet erg want alles is een illusie >> wow ik trip hard ( daarna gelijk op de klok kijken met de conclusie dat er pas een paar minuten om waren maar voor mijn gevoel al half uur verder was )

En gevolgd door "wow ik trip hard gedachte" kwam ik weer terug bij het druk maken. Want ik tripte te hard om optijd te kunnen gaan slapen om weer gereed te staan ( dus weer terug bij het mezelf druk maken en zo de vizieuse cirkel te bevorderen )


Ik denk juist omdat ik elke keer besefte dat ik te hard tripte ik me zelf nog drukker ging maken om het feit dat ik zo echt niet kon arriveren bij deze personen.

Dus ik denk dat de intensiteit ook wel verhoogd werd als ik dit gedachtenpatroon zo lees en schrijf.



Ik hoop zo een beetje een duidelijke gedachtencirkel te hebben omschreven. Mocht dit niet zo zijn probeer ik nog specifieker alles uit te leggen!
M
MindWandererLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ook heeft het verlies van tijdbesef een flinke rol gespeeld denk ik want ik heb wel 50x gekeken hoe laat het was ( omdat ik op tijd wilde gaan slapen voor die verhuis afspraak ).


Nu vraag ik mij af, weet iemand hoe ik er achter kan komen hoe ik zo ver kwam dat ik mijn realiteit verloor? Dus hoe ik er achter kan komen waarom ik dacht dat mijn gedachten de geest van een illusie wereld waren? Want ik heb echt momenten gehad dat ik dacht dat alles wat er in mijn hoofd gebehrde de realiteit was. Ik probeer hier graag achter te komen.


En even iets anders wat nog niet besproken is. Heeft iemand ervaring met het buikgevoel + kleine paniek aanval die ik had toen ik de papertrip 20 minuten onder mijn tong had terwijl ik nog geen trip/visuals ervaarde?
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#5
Je geeft het zelf al aan maar ik maak dus eigenlijk uit je verhaal op dat er twee dingen mis zijn gegaan. Dosering en planning. Je had de volgende dag een afspraak, wat al een slecht plan is om de avond ervoor te gaan trippen, en je hebt nogal veel genomen voor de eerste keer. Maar toch moet ik me aansluiten bij Eik. Zegels met daadwerkelijk 250 microgram LSD zijn heel zeldzaam. Ik heb zelf sinds kort 2 keer 1-P-LSD gedaan (1x60 en 1x100) dus ik ben verre van expert. Wat ik wel geleerd heb is hoe goed je je ook op het moment voelt, het blijft nou eenmaal een tripmiddel. Er kunnen nu eenmaal gedachtes en gevoelens naar boven komen waar je op dat moment niet op voorbereid bent. Maar dat is eigenlijk ook meteen het leuke met (1-P)LSD. De wereld op een andere manier bekijken. Ik vond het zelf een hele bijzondere ervaring, maar ik kan me voorstellen dat 250 microgram waarschijnlijk een stuk heftiger is dan 100 microgram.

KevinHenni zei:
Nu vraag ik mij af, weet iemand hoe ik er achter kan komen hoe ik zo ver kwam dat ik mijn realiteit verloor? Dus hoe ik er achter kan komen waarom ik dacht dat mijn gedachten de geest van een illusie wereld waren? Want ik heb echt momenten gehad dat ik dacht dat alles wat er in mijn hoofd gebehrde de realiteit was. Ik probeer hier graag achter te komen.
Klik om te vergroten...

Dat is eigenlijk heel makkelijk te verklaren. Je hebt een tripmiddel genomen. Je hele brein chemie is veranderd. Je denkt in hele andere patronen als je normaal doet, en daar horen dit soort gedachtes nu eenmaal bij. Ik heb nuchter soms ook dit soort gedachtes, als ik bijvoorbeeld ga nadenken wat "tijd" nu precies is of de "zin van het leven", dan komen daar nu eenmaal vragen van naar boven waar je even geen antwoord op weet. Of waarvan je even heel erg schrikt. En als je 250 microgram neemt (voor je eerste keer) is dit natuurlijk niet zo raar.

KevinHenni zei:
En even iets anders wat nog niet besproken is. Heeft iemand ervaring met het buikgevoel + kleine paniek aanval die ik had toen ik de papertrip 20 minuten onder mijn tong had terwijl ik nog geen trip/visuals ervaarde?
Klik om te vergroten...

Bij mij kickte hij wel wat later in maar ik had wel wat voedsel in mijn maag. Ik heb tijdens het moment van inslaan wel wat ongemak en kleine paniek gevoel ja, maar het was verder goed te handelen. Even dat momentje van een drempel overgaan. Maar dat heeft maar een minuutje of 15 á 20 geduurd. Toen ik er op een gegeven moment lekker inzat had ik nergens meer last van.

Ik weet niet of ik 250 microgram goed zou handelen. Ik denk het totaal niet eigenlijk.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#6
KevinHenni zei:
Nu vraag ik mij af, weet iemand hoe ik er achter kan komen hoe ik zo ver kwam dat ik mijn realiteit verloor? Dus hoe ik er achter kan komen waarom ik dacht dat mijn gedachten de geest van een illusie wereld waren? Want ik heb echt momenten gehad dat ik dacht dat alles wat er in mijn hoofd gebehrde de realiteit was. Ik probeer hier graag achter te komen.
Klik om te vergroten...

Ik, en veel anderen, hebben net hetzelfde.
Ken je het gevoel van wakker worden terwijl je aan het dromen bent, en dan terugdenken aan je droom, dat de hele droom aanvoelt als een illusie? Omdat je precies maar deels "bewust" bent.
Exact datzelfde gevoel heb ik wanneer ik psychedelische drugs neem. Als ze beginnen goed werken dan voelt de dagdagelijks erealiteit alsof het een droom was, en dat ik nu terug in de échte realiteit zit. Nóg bewuster ben.

KevinHenni zei:
En even iets anders wat nog niet besproken is. Heeft iemand ervaring met het buikgevoel + kleine paniek aanval die ik had toen ik de papertrip 20 minuten onder mijn tong had terwijl ik nog geen trip/visuals ervaarde?
Klik om te vergroten...

Ja, bodyload heet het. Op truffels heb ik het al gehad toen het insloeg de allereerste keer, en op LSD heb ik (de enige keer dat ik het deed tot nu toe) uren lang een branderig gevoel in mijn maag gehad.
M
MindWandererLid
01-01-2024, 00:00
#7
Bedankt voor je reactie!


Ik snap je punt met de vragen over tijd en zin van het leven. Hier kan ik mijzelf nuchter ook mee bezig houden.

Maar hoe kon ik zover komen dat alles wat in mijn hoofd zat ook geprojecteerd werd in de wereld om mij heen en dat ik dus dacht dat alles wat in mijn hoofd zich afspeelde de realiteit was??....
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#8
KevinHenni zei:
Maar hoe kon ik zover komen dat alles wat in mijn hoofd zat ook geprojecteerd werd in de wereld om mij heen en dat ik dus dacht dat alles wat in mijn hoofd zich afspeelde de realiteit was??....
Klik om te vergroten...

Was deze vraag aan mij? Want ik moet zeggen dat je mij helemaal kwijt bent geraakt. Formuleer je vraag eens opnieuw want ik snap niet wat je bedoeld.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
KevinHenni zei:
Maar hoe kon ik zover komen dat alles wat in mijn hoofd zat ook geprojecteerd werd in de wereld om mij heen en dat ik dus dacht dat alles wat in mijn hoofd zich afspeelde de realiteit was??....
Klik om te vergroten...
Welkom in de wondere wereld van trippen. :)

Dit soort dingen zijn normaal bij trippen op LSD. Je raakt je normale werkelijkheid kwijt en gaat een tijdje in een andere rondkijken. Geef je je daaraan over, dan is dat een heerlijke vakantie voor je hoofd. Geef je je daar niet aan over, dan kan dat mogelijk een vervelende tot zelfs helse ervaring worden.
M
MindWandererLid
01-01-2024, 00:00
#10
Excuus! Ik probeer alles zo duidelijk mogelijk te projecteren doormiddel van dit te schrijven maar merk dat ik daar een beetje moeite mee heb.



Ik had op een bepaald moment het idee dat alles wat er in mijn brein gebeurde dat dat ook de "normale" wereld om mijn heen was. Oftewel, alles wat er in mijn brein gebeurde werd ook geprojecteerd om mij heen en andersom. De normale wereld was dus veranderd naar de wereld in mijn hoofd. Waardoor ik dus de realiteit verloor. Misschien is het een logische reden maar ik heb het zelf nog niet ontrafeld.


EDIT: PS: mijn huidige nieuwe profielfoto zijn mijn doppen van de bad trip waar we het nu over hebben 😁
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
KevinHenni zei:
Ik had op een bepaald moment het idee dat alles wat er in mijn brein gebeurde dat dat ook de "normale" wereld om mijn heen was. Oftewel, alles wat er in mijn brein gebeurde werd ook geprojecteerd om mij heen en andersom. De normale wereld was dus veranderd naar de wereld in mijn hoofd. Waardoor ik dus de realiteit verloor. Misschien is het een logische reden maar ik heb het zelf nog niet ontrafeld.
Klik om te vergroten...
Ja, dit zijn dus normale dingen wanneer je tript op LSD. :wink:

Vind je dit niks, dan kun je misschien beter niet weer LSD doen, want er is grote kans op dit soort ervaringen. Maar je kunt ook denken, hmm wat een interessante ervaring. Dat wil ik nog weleens ondergaan en ontdekken hoe dat allemaal werkt. :)

De truc is dat je accepteert dat je inderdaad de normale werkelijkheid even (tijdelijk) verliest. Daarom heet het ook trippen trouwens. Je gaat even op reis naar een andere werkelijkheid dan deze. :)

Maar ik snap je. Zo'n eerste keer goed trippen kan best overdonderend zijn. Het is net alsof een kopie de normale werkelijkheid heeft vervangen. Het ziet er grotendeels hetzelfde uit (afgezien van visuals), maar het voelt alsof je heel ergens anders bent.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mindless zei:
Geef je je daar niet aan over, dan kan dat mogelijk een helse ervaring worden.
Klik om te vergroten...

Dit weet je uit ervaring? Toch wel een beetje benieuwd of je dit kort kan toelichten. Een zweefkees sprookje voor het slapengaan is nooit verkeerd.

KevinHenni zei:
Ik had op een bepaald moment het idee dat alles wat er in mijn brein gebeurde dat dat ook de "normale" wereld om mijn heen was. Oftewel, alles wat er in mijn brein gebeurde werd ook geprojecteerd om mij heen en andersom. De normale wereld was dus veranderd naar de wereld in mijn hoofd. Waardoor ik dus de realiteit verloor. Misschien is het een logische reden maar ik heb het zelf nog niet ontrafeld.
Klik om te vergroten...

Maar de wereld om je heen IS toch de wereld om je heen hoe je deze ervaart? Je BENT je brein. Of bedoel je dat wat je aan het trippen was, dat je dacht dat dat écht was? Want dan heb ik slecht nieuws voor je. LSD is een tripmiddel, het laat je trippen. Als je dit niet leuk vind neem dan óf een lagere dosis of geen tripmiddel.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."