Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste solo truffeltrip: terugtrekken als een gewond dier

Eerste solo truffeltrip: terugtrekken als een gewond dier

35 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#1
Gemberthee zei:
Heb je al een keertje een solo trip gedaan overdag? Ik vind dat vooralsnog veel fijner. De visuals waren veel sterker, omdat het lichter is denk ik en omdat ik geen rekening met anderen hoefde te houden, waardoor ik niet steeds afgeleid raakte.
Klik om te vergroten...
Nope, maar 1 keer solo getript in de avond. Heb er een zeer impopulair tripreport over gemaakt (waarschijnlijk niet zo populair omdat de trip dus best saai was ha-ha). De visuals waren toen best wel sterk! Maar introperspectief komt bij mij gewoon niet zo makkelijk, merk ik... Op geen enkel tripmiddel.

Gemberthee zei:
Ik zou zeggen: doe het! :grin: Jij kan dat ook hoor :).
Klik om te vergroten...
Ga het in de nabije toekomst wel weer opnieuw proberen ja! En ook een beetje met LSD experimenteren... Dat heb ik maar 1 keer gedaan maar was ook geen volwaardige trip te noemen.
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#2
ljuv zei:
Nope, maar 1 keer solo getript in de avond. Heb er een zeer impopulair tripreport over gemaakt (waarschijnlijk niet zo populair omdat de trip dus best saai was ha-ha). De visuals waren toen best wel sterk! Maar introperspectief komt bij mij gewoon niet zo makkelijk, merk ik... Op geen enkel tripmiddel.


Ga het in de nabije toekomst wel weer opnieuw proberen ja! En ook een beetje met LSD experimenteren... Dat heb ik maar 1 keer gedaan maar was ook geen volwaardige trip te noemen.
Klik om te vergroten...
Ik heb je report gelezen. Ken je toevallig felt sense? Dit is een manier om te voelen wat je lijf je te vertellen heeft. Je lichaam slaat belangrijke indrukwekkende ervaringen op en die zijn voelbaar. Denk maar aan de spreekwoorden: met lood in de schoenen, het grijpt me naar de keel, heb er een hard hoofd in, knoop in mijn maag, heb iets op mijn lever, wat draag je op je schouder, etc. Via felt sense maak je contact met met de fysieke gewaarwordingen zonder daar een verklaring aan te geven. Dus bv: het voelen van een hete stroperige brei in het hartgebied. Ik noem maar wat. Daarover tekenen geeft ook inzicht. Daardoor krijg je steeds meer informatie over hoe het met je gaat. Het idee is dat je uiteindelijk zegt: "iets in mij voelt zich verdrietig, en daar ik hallo tegen." Ik vertel het vast nu niet compleet goed, je kunt er wat over opzoeken via internet. Maar het idee ervan is: als je je gevoelens kent, ze er laat zijn, ze de ruimte geeft, dan ontstaat er vanzelf de mogelijkheid om het te reguleren. Je bént niet het gevoel, het gevoel is er, naast alle andere gevoelens, je wordt er niet door opgeslokt, dus je hoeft er niet zo bang voor te zijn. Mensen die bang zijn voor hun gevoel, gaan vaak naar hun hoofd om de controle te houden.

Een ander voordeel van felt sense is dat het je ook info geeft over lijfelijk opgeslagen nare ervaringen waarvan je je eerder niet bewust was.

Ik heb dit ook pas laat ontdekt. Op mijn 28e pas ofzo.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#3
Gemberthee zei:
heb je report gelezen.
Klik om te vergroten...
Wat lief❤️❤️ had het hyperlinkje weer weggehaald want ben er niet zo trots op😂

Gemberthee zei:
Ken je toevallig felt sense? Dit is een manier om te voelen wat je lijf je te vertellen heeft.
Klik om te vergroten...
Ken ik niet! De enige vorm van meditatie die me een beetje past is ook de welbekende bodyscan. Dus nav wat jij uitlegt klinkt het wel als iets wat ik eens zou kunnen proberen!!! Ga eens even googlen zo.

Thanks voor de tips Gembertheetje😘
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Gemberthee zei:
Mensen die bang zijn voor hun gevoel, gaan vaak naar hun hoofd om de controle te houden.
Klik om te vergroten...
Zeg maar bijna altijd.

Mooi gezegd verder.
Jammer dat je al een man en kinderen hebt. Anders had ik graag wat van je gemberthee willen proeven.


3oKIP8kNuTJJL3zT0I.gif
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#5
ljuv zei:
Wat lief❤️❤️ had het hyperlinkje weer weggehaald want ben er niet zo trots op😂
Klik om te vergroten...
Dat is helemaal nergens voor nodig. Ik vond het best een mooi report zelfs! En had er nog inhoudelijk op willen reageren.
ljuv zei:
Ken ik niet! De enige vorm van meditatie die me een beetje past is ook de welbekende bodyscan. Dus nav wat jij uitlegt klinkt het wel als iets wat ik eens zou kunnen proberen!!! Ga eens even googlen zo.

Thanks voor de tips Gembertheetje😘
Klik om te vergroten...
Ik twijfelde ook even of ik je de tip wilde meegeven, omdat het best overweldigend kan zijn (focussen wordt het ook wel genoemd). Maar omdat je in je tripreport aangaf op zoek te zijn naar inzichten en je in je eerdere post aangaf introspectie moeilijk te vinden, leek me dit een praktische eerste stap voor je. Vaak doen mensen dit met begeleiding en/of steun. Lees je maar eens in en kijk dan of je het überhaupt wil en of je je daar klaar voor voelt. Je hoeft niets te overhaasten.
Eventueel kun je ook een ander soort truffel nemen, waarmee je juist de filosofische hoek induikt en dan voorzichtig beginnen: met 10 gram, een uur na de eerste effecten besluiten of je nog 5 gram meer neemt. Dan zou ik dat wel overdag doen. Licht geeft ook lichtere gedachten. De reden dat ik zo diep kon gaan, was naar mijn idee ook omdat ik de eerste paar minuten een overweldigende golf aan liefde heb ervaren. Het is makkelijker om iets moeilijks te doorvoelen als je het naast het fijne en mooie kan plaatsen.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#6
Gemberthee zei:
Dat is helemaal nergens voor nodig. Ik vond het best een mooi report zelfs! En had er nog inhoudelijk op willen reageren.

Ik twijfelde ook even of ik je de tip wilde meegeven, omdat het best overweldigend kan zijn (focussen wordt het ook wel genoemd). Maar omdat je in je tripreport aangaf op zoek te zijn naar inzichten en je in je eerdere post aangaf introspectie moeilijk te vinden, leek me dit een praktische eerste stap voor je. Vaak doen mensen dit met begeleiding en/of steun. Lees je maar eens in en kijk dan of je het überhaupt wil en of je je daar klaar voor voelt. Je hoeft niets te overhaasten.
Eventueel kun je ook een ander soort truffel nemen, waarmee je juist de filosofische hoek induikt en dan voorzichtig beginnen: met 10 gram, een uur na de eerste effecten besluiten of je nog 5 gram meer neemt. Dan zou ik dat wel overdag doen. Licht geeft ook lichtere gedachten. De reden dat ik zo diep kon gaan, was naar mijn idee ook omdat ik de eerste paar minuten een overweldigende golf aan liefde heb ervaren. Het is makkelijker om iets moeilijks te doorvoelen als je het naast het fijne en mooie kan plaatsen.
Klik om te vergroten...
Hahaha stiekem beetje minitraantjes in mijn ogen, dit is PRECIES waar ik toen (en nog steeds) naar opzoek was inderdaad. Tips voor meer introperspectief tijdens mijn trips! Ook écht de reden dat ik me hier aanmelde die dag, maar ben intussen nogal verdwaald geraakt in alle onzin-topics heheh.
Ik ben niet zo heel bang ermee aan de slag te gaan. Voel eigenlijk al ruim een jaar dat ik daar klaar voor ben, en dat het ook wel echt "nodig" is, voor mijn eigen gevoel. Ik weet alleen niet zo goed waar te beginnen. Ik ga me inderdaad wel nog even extra goed inlezen, van wat ik tot nu toe tegenkwam klinkt het best intens, maar wel heel erg als waar ik nartoe wil.
HEEL erg bedankt (en deze is dan nog even voor jou heheh). En ook nog een keer thanks voor je mooie report :redheart:
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wie: vrouw 36 jaar, 1.74 en 64 kilo
Wat: Truffels Atlantis 10 gram
Waar: Thuis in m'n uppie :)

Set: mwah
Setting: relax

Excuus, dit wordt lang!

Ik werd vanochtend te vroeg wakker, want mijn vriend vertrok in de vroege morgen voor zijn vakantie. De kinderen logeren elders en ik heb het rijk voor mezelf alleen. Dat heb ik nooit, daarom besluit ik om, ondanks mijn niet al te goede staat van zijn, toch nú te gaan truffelen! Komt wel goed. Ik draag die trip wel.

Zonnetje schijnt. Het is een mooie dag. Ik wandel rustig naar de winkel om mijn truffeltjes te halen. Ik vraag de relaxte dude achter de toonbank welke truffels het meest geschikt zullen zijn voor mij. Hij vertelt wat over de uitgebalanceerde Atlantis truffel: alles komt aan bod, zegt hij. Dat klinkt me goed in de oren, die neem ik!

In afwachting op de eerste effecten van de truffels, bedenk ik me dat ik mijn plantjes beter moet verzorgen. Ik geef ze wat water en knip de bruine bladeren weg. Net op tijd, denk ik, want op dat moment begint het in te werken. Ik zie al dat ik de glinstering van de gouden schaar net iets te mooi vind.

Op dat moment had ik nog top 40 liedjes opstaan. Het nummer It will be okey van Shawn Mendes kwam voorbij. Ik zoog het nummer zowat op. Ik had mijn ogen gesloten en liet de betoverende warmte van de zon ten overvloede over me heen uitbarsten. (Terwijl ik dit schrijf denk ik: welke woorden moet ik hier in godsnaam voor gebruiken!) Een explosie aan emoties en closed eye visuals! ROOD! Intens veel rood die steeds veranderde in allerlei dieptes en nuances van rood, zodat het interessant bleef om er met mijn ogen dicht van te genieten. Een bloem die open klapte en transformeerde in een octopus achtig wezen. De tentakels kwamen uit de bloem rollen en omvatte ineens álles! Het hele leven! Af en toe ervoer ik het octopusachtige wezen ook in mijn nabijheid, maar als ik mijn ogen opende, was het meteen weer weg. Ik werd erg emotioneel van de volgende tekst:

If you tell me you're leaving, I'll make it easy
It'll be okay. I will love you either way.

Hierin voelde ik een allesomvattende liefde die mijn vriend en ik ten overvloede hebben om aan elkaar te geven. Er is meer dan we nodig hebben. Ook als we uit elkaar zouden gaan, dan nog zou ik de intense verbinding blijven voelen en deze liefde blijft dan ook altijd voortbestaan. Zo prachtig om dat te doorvoelen. Ik huilde van blijdschap dat ik dit mag beleven. (Ja ja en dat op een nummer van Shawn Mendes, schaamrood op de kaken).

Op een gegeven moment ging de top 40 me tegenstaan en ik zette een live optreden van Air op via Youtube. Wauw! Wat magnifiek om deze virtuoze muzikanten te zien samenwerken. Zo gepassioneerd, bedreven, invoelend, afgestemd, doorzettingsvermogen, bezieling. Ik moest ook soms lachen: Wow! hebben ze zelf door hoe fucking MOOI dit is?! En ook dat hemelse licht op hun gezichten. Prachtig! Ik ga op de vloer zitten. Een eikenhouten vloer is zo heerlijk tijdens het trippen. Wauw, wat is daarin ontzettend veel te beleven, patronen, bewegingen, lichtjes! Ik dacht dat ik goed had schoongemaakt voor de trip, maar nou ontdekte ik nog wat spatjes yoghurt op de vloer (kinderen), super interessant somehow! Ineens zie ik ook hoe mooi mijn broek is (gewoon grijs, licht patroontje, maar super comfi en zacht). Ineens schittert mijn broek van de patronen en is het fel blauw geworden. Vooral als ik er overheen wrijf ontstaat dit effect.

De eikenhouten vloer vind ik toch interessanter. Plots ontdek ik een beschadiging in het hout dat nog echt van de boom zelf afkomstig is. Een beschadiging die de boom geleden heeft dus. Ik omring het met mijn handen, alsof ik het steun en warmte wil geven. Daarna kijk ik naar mijn handen die er altijd hetzelfde uitzien bij mijn trips. Dik, groot, roze, en dan weer opeens oud en zie ik alle adertjes en dan weer opeens heel jeugdig. Ik vind dit altijd wel even mooi om naar te kijken, maar het verveelt al snel: been there, done that.

Op een gegeven moment kreeg ik de ingeving: "That our love stretch until forever." Ik weet nu even niet of Air dit zong of dat ik dat voor me zag ofzo. In elk geval vond ik het prachtig en wilde dit vast leggen. Ik ging in de kelder op zoek naar tekenpapier, krijt, verf etc. Het viel me meteen op hoe helder, licht en kleurrijk de kelder is (haha dat is natuurlijk raar voor een kelder). Anyway ik dacht: ik ga lekker in mijn trip. Maar ik kon echt niets meer vinden. Ik had mijn tekenmateriaal vooraf klaar moeten leggen, bedacht ik me. Dan maar roeien met de riemen die ik heb. Ik vond nog een paar grote vellen, een zwarte stift en de waterverf van mijn dochter en ging terug naar de woonkamer.

Ik ging nu helemaal op in het tekenvel en de stift op het papier. De stift was bijna leeg, maar daar genoot ik wel van. Het gaf iets authentieks, iets rauws. Zo gaat het soms in het leven, dat de stift (of je energie) bijna leeg is. Ik geniet intens van het geluid van de stift op het vel. Ik ga zo op in het moment, dat ik bijna vergeet wat ik wou schrijven. Ik zoom weer even uit en ik denk: wat een prachtige zin! That our love stretch until forever. Zo anders dan wat ik van thuis uit heb meegekregen. Daarbij werd liefde juist gemeten en was de boodschap dat ik nooit genoeg liefde gaf. Hoe zeer ik ook mijn best deed. Ik was het gevoelige kind in een verhard gezin.

Ineens slaan de twijfels toe. Heb ik until wel goed gespeld? Ik google en schiet in de lach omdat er een heel artikel aan gewijd is met een grafiek waar ik helemaal niets van begrijp. Met moeite zie ik dat ik het goed gespeld heb. Dan twijfel ik ineens bij alles: is het that of tath? Is het stretch of strech? Ik vind het niet leuk dat ik zo aan het twijfelen sla, terwijl ik met zoiets moois bezig ben, dus ik besluit om eventuele fouten te accepteren. Ik vind het witte vel met die zwarte woorden te kil en wil het op te leuken met kleur. Ik kijk naar het waterverfdoosje van mijn dochter en schiet in de lach. De kleuren zijn helemaal niet meer zoals ze waren. Er zit blauw op de geel, bruin op de rood en grijs op de roze, etc. Alles loopt door elkaar en ik vind het prachtig. Want zo is het in het echte leven ook. Niets is perfect en juist dát maakt het zo fucking mooi!

IMG_20220205_130204154_HDR.jpg
Vanuit mijn onderbewuste kies ik precies de kleuren van mijn kamer van vroeger, pastel geel en groen. De kleuren herinneren me aan de periode dat ik als meisje ontpopte naar jongevrouw. Aan de periode waar het goed mis ging. Ik begin KEI KEI KEI hard te janken. Echt niet normaal! Op dat moment ploft er ineens een brief op de deurmat en ik ben even bang dat de postbode me gehoord heeft. Maar ik keer weer snel terug naar mijn creatie en het diepe verdriet. Ik ben nog steeds bezig met de kleuren van mijn oude kamer. Ik zie ineens mijn vader voor me die zegt: "Ik had het zo niet gewild voor je" en ik zeg terug: "Ik had het zo ook niet gewild, maar toch is het wel zo gegaan." En weer begin ik kei hard te brullen. Ik besluit meerdere kleuren toe te voegen, voor de balans. Omdat niet alles in mijn leven is blijven hangen vanaf dat moment. (Geen correcte zin, ik weet even niet hoe ik dat moet formuleren. Het is niet bevroren in de tijd, bedoel ik ongeveer). Ik vind het raar dat mijn moeder in de context van dit verhaal niet naar boven komt. Als ik aan haar denk, ervaar ik heel lichtjes een benauwende schaduw.

Ik ervaar wat ongemak. Ik weet nog even niet precies wat het is. Heb ik honger, dorst, moet ik plassen? Ik ga maar naar de wc. Na het plassen, kijk ik in de spiegel. Ik vind het super interessant wat er dan gebeurt!! Ten eerste hebben wij twee spiegels tegenover elkaar in de wc hahahaha, waardoor je sowieso al een psychedelic effect krijgt, maar met truffels erbij!! Waaauuuuuwww!! Ik keek ook even goed naar mezelf. Ik zag ineens een leeuw. Die hááren! Was me nooit opgevallen dat ik van die gouden manen heb. Ik verspreidde mijn lokken over mijn schouders zodat ik er nog meer als een leeuw uit ging zien. Ik zie dat ik mooi ben, maar ook moe. Een gewonde leeuw, denk ik opeens. En ik word me plots mega bewust van de pijn in mijn stuitje. Ik geeuw aan één stuk door. Ik trek me terug op de bank en ga daar met een dekentje over me heen en mijn onderrug tegen de hete verwarming genieten van Air en het zonlicht in de huiskamer.

Verdriet en fysieke pijn was de hoofdmoot van deze trip. Ik heb denk ik aan één stuk door gehuild. In het begin beleefde ik de pijn nog op een driedimensionale manier. Ik weet niet hoe ik dat moet uitleggen. Ik beleefde de pijn als een soort klein, zwart en wendbaar diertje in mij, dat allerlei uitwegen zocht. Dat vond ik wel heel mooi om zo te beleven. Ik vroeg me ook af hoe ik deze pijn zo heb weten te onderschatten al die jaren. Maar goed dat ik het nu wel serieus neem. Ik denk erover na om andere muziek op te zetten, om mijn gemoed wat op te vrolijken en mezelf naar buiten te slepen. Maar dan denk ik gelukkig ook: "Laat het nou toch. Je lijf heeft het nodig om te rusten. Je ligt nog maar 5 minuten!"

Plots komt er in me op: "Laat iets ervan heel." En ik begin weer vreselijk te huilen. Ik besluit om deze tekst op een papier te schrijven. Dit gaat echt over mijn moeder. Over dat ze zo perse op microniveau zich met mij wilde bezig houden en al mijn foutjes moest aanstippen. Hoe ik onder andere daardoor bijna verpulverde tijdens het opbloeien.

IMG_20220205_200200860.jpg
Ik sta toch even op uit de bank om buiten een luchtje te scheppen. Ik hoor het vertrouwde gelach van de winkelier naast ons huis. Hij lijkt met iemand te kletsen die door een alluminium koker praat, zo blikkerig klinkt het. Wanneer ik me er op focus, hoor ik dat zijn stem volkomen normaal is. Bizar hoe je beleving zo kan veranderen. Ik zie plotseling een soldaat op het dak van de overburen. Is niet echt, denk ik meteen. Ik voel er ook helemaal niets bij. Ik ben nog steeds overweldigd door al het verdriet.

Eenmaal binnen word ik weer geconfronteerd met de tekst: "Laat iets ervan heel", maar ik denk nu ook aan mijn vriend. Hij heeft in essentie begrepen hoe je nergens aan moet komen. Hoe je dingen moet laten, zoals ze zijn, omdat het dan zijn pure schoonheid kan tonen. Is het daarom dat ik bij hem ben denk ik? Ik mijmer verder. Plots zie ik de koerier met zijn busje langs komen. Oja fuck! De bel gaat, ik droog snel mijn tranen, trippel naar de voordeur: "Hooooiiii! Jaaa dankjewel!" (Jezus, hopelijk heeft ie mijn gezicht niet gezien) Ik maak mijn pakketje open: roze Tommy Hilfinger sandalen met sleehak en een Lascana badpak. Ik moet lachen om het onmogelijke contrast wat hier is ontstaan. Ik wil het meteen aanpassen, maar dat kan niet met Air op. Ik heb zin in Caribbean muziek, aangezien ik bijna op vakantie ga. Ik weet ineens niet hoe ik dat moet opzoeken en gelukkig word ik weer terug gezogen in mijn gewond-dier-trip. Wat moet ik in godsnaam met roze Tommy Hilfinger sandalen?! Denk ik dan. Wat is miskoop. Dit is helemaal niet wie ik ben!

Ik denk na over mezelf als moeder. En dat mijn dochtertje nu nog vollop in de magische denkfase zit. Ze is inmiddels al wel zo oud dat ze vragen begint te stellen en ik merk hoe ik haar magische wereld aan gort sla met mijn botte down to earth antwoorden. Laat iets ervan heel. Prachtig. Het zou prachtig zijn als ik iets van die magische denkwereld heel kan laten voor haar.

Air laat plotseling lange stiltes vallen tussen hun liedjes in en daardoor moet ik aan mijn schoonmoeder denken, omdat zij alle stiltes meteen opvult en ik moet erom lachen. Ik vind haar grappig, uniek en ondanks haar leeftijd nog steeds zo leuk kinderlijk. Ik denk aan de vader van mijn schoonvader die ik nooit ontmoet heb (gestorven), maar waar ik me plotseling heel verbonden mee voel. Waarschijnlijk omdat mijn vriend op hem lijkt. Hij had tegen zijn kinderen gezegd: "Je zou pas echt een uitvinder zijn als je flauw kan uitvinden, voor als het eten te zout is." Ik moest daar hard om lachen. Wat een geweldig idee. Wat een leuke manier om je kinderen mee te nemen in humor, out of the box denken, magisch denken. Het hoeft niet zo hard te gaan in het leven, denk ik dan, het mag ook met een beetje magie :wink:.

Dan speelt Air het liedje Cherry Blossom Girl en dit liedje neemt een lading emotie mee. Ik denk aan een oude vriend. Ik vond hem heel fijn als vriend van mij. Wij voelden destijds meer voor elkaar, maar ik was nog niet toe aan een relatie. Ik denk nog altijd: als ik toen wel toe was aan een relatie, dan was dat nu mijn vriend geweest. Ik besluit dat ik na mijn trip hem een mail ga sturen. Ookal is het al 180 duizend jaar geleden dat we elkaar voor het laatst gesproken hebben. Ik heb genoeg van Air en ik zet Bach op.

Door de muziek van Bach denk ik aan een ex van mij en de ongezonde, maar ook hartstochtelijke liefdevolle en kleurrijke relatie die wij hadden. Allebei onze eigen pijn die we nog vrolijk ontkende en waar we toen succesvol aan ontsnapten door precies het tegenovergestelde te gaan doen. Oftewel: super veel plezier maken! Ik baalde er meteen van dat ik hem al jaren geblokkeerd heb. Dat hoort niet, vind ik. Ik snap dat ik het toen deed, het was uit zelfbescherming, maar het hoort niet dat ik hem op deze manier helemaal afwijs. Echter hem ontblokken was nog een hele opgave, want ik zat toch nog meer in de trip dan ik zelf dacht. Eenmaal ontblokt, was hij plots uit mijn telefoon verdwenen. Ik herinnerde me nog dat ik ergens zijn telefoonnummer had opgeschreven, voor de zekerheid. Maar ik had het ook ergens, heel onvindbaar, in een diep hoekje in de kelder bewaard. Ik heb echt heel erg mijn best gedaan en net toen ik het wou opgeven, vond ik zijn nummer opeens! Fijn…

Ik denk aan het woord herinneren. Ik schrijf het op een vel en ik twijfel of het herrinneren of herinneren is. Ineens denk ik: wat een ontzettend prachtig woord! Her-inner. Nooit zo over nagedacht. Alsin: opnieuw verinnerlijken. Ik vind dat mooi, omdat herinneringen altijd subjectief zijn, maar daarom ook op meerdere manieren opgeslagen kunnen worden. Ik zie het voor me als meerdere laagjes beelden over elkaar, met wat verschuivingen her en der. Het is nooit meer het échte plaatje, maar het is dát plaatje wat jij ervan maakt en dat ziet er per situatie anders uit, omdat je zelf ook groeit als persoon.

Nu begint de trip echt tot zijn einde te komen. Ik ben opgelucht over de therapeutische werking. Ik ben blij dat ik mijn verdriet zo zijn gang heb kunnen laten gaan en dat ik me heb terug kunnen trekken als een ziek dier. Daar heb ik in mijn dagelijks leven geen kans voor en kan geen therapiesessie tegenop. Ben wel echt heel moe nu. (Het was ook vandaag, heb alles meteen opgeschreven).
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#8
MaddMonkey zei:
Nice! Mooi geschreven stuk.

De magie van de belevenissen van kinderen is ongekend. Zo zouden we allemaal wat meer naar de wereld mogen kijken. Puur en oprecht.

Ik snap nu ook wel dat je mijn berichten waardeert. Je bent heel goed in introspectie.

Moe maar voldaan?
Klik om te vergroten...
Absoluut!
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#9
Wat een ontzettend mooi report en wat een ontzettend mooie en waardevolle trip! Je hebt je gevoelens en dat wat je kreeg weten te omarmen: het mag er zijn. Het is, dus het mag er zijn. Ik vind zelf huilen in een trip altijd heel fijn maar ook heel overweldigend. Alsof ik uit elkaar scheur en àlles eruit moet, en alsof dat nooit meer stopt. Dat doet het natuurlijk wel, en dan ben ik altijd verbaasd dat 'alles' voor dat moment blijkbaar een einde heeft.

Ook je laatste stukje over herinneren (of her-inneren): echt prachtig, en zo waar!
S
SneeuwStormLid
01-01-2024, 00:00
#10
Geweldig geschreven met een hele mooie reflectie over jezelf als moeder. Ik lees vooral veel liefde in en tussen de regels. Dank!
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#11
Gemberthee zei:
Ik denk na over mezelf als moeder. En dat mijn dochtertje nu nog vollop in de magische denkfase zit. Ze is inmiddels al wel zo oud dat ze vragen begint te stellen en ik merk hoe ik haar magische wereld aan gort sla met mijn botte down to earth antwoorden. Laat iets ervan heel. Prachtig. Het zou prachtig zijn als ik iets van die magische denkwereld heel kan laten voor haar.
Klik om te vergroten...

Deze vind ik zo lief, het zou prachtig zijn als jij ook een stukje van de magische denkwereld van je trip in de 'realiteit' kan heel laten.

Prachtig report, dank!
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Purplext zei:
Deze vind ik zo lief, het zou prachtig zijn als jij ook een stukje van de magische denkwereld van je trip in de 'realiteit' kan heel laten.

Prachtig report, dank!
Klik om te vergroten...
Aaaahhhh hier krijg ik tranen van in mijn ogen. Zo raak! Ik denk dat het me wel gaat lukken. En anders weet ik mijn weg naar de truffels wel te vinden :grin:.
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mevrouw Pløp zei:
Wat een ontzettend mooi report en wat een ontzettend mooie en waardevolle trip! Je hebt je gevoelens en dat wat je kreeg weten te omarmen: het mag er zijn. Het is, dus het mag er zijn. Ik vind zelf huilen in een trip altijd heel fijn maar ook heel overweldigend. Alsof ik uit elkaar scheur en àlles eruit moet, en alsof dat nooit meer stopt. Dat doet het natuurlijk wel, en dan ben ik altijd verbaasd dat 'alles' voor dat moment blijkbaar een einde heeft.

Ook je laatste stukje over herinneren (of her-inneren): echt prachtig, en zo waar!
Klik om te vergroten...
Zo waar! Ik ben echt dankbaar dat ik het heb kunnen omarmen. Het viel me tijdens mijn trip op dat ik alleen vanuit mijn eigen perspectief naar mijn verdriet kon kijken (EINDELIJK!). Voorheen kon ik dat niet (oa vanuit loyaliteitsgevoelens voor mijn ouders). Maar nu waren alle beschermlaagjes weg en was ik in directe verbinding met mijn eigen kern. Een heel bevrijdende ervaring. Zonder truffels kan ik dat helemaal niet. Echt bizar hoor!

Wat betreft het verdriet: ik voelde niet alléén verdriet. Ik beleefde nog steeds ook andere dingen, zoals de warmte van de verwarming, de wolken die voorbij dreven, honger/dorst/plassen, etc. Het verdriet was prominent aanwezig, terwijl ik ondertussen ook andere ervaringen binnen kon laten komen, waardoor ik veiligheid en koestering óók voelde. Daardoor kon ik het ook zo over me heen laten komen, denk ik, en voelde het niet alléén overweldigend maar ook bevrijdend: laat maar stromen.

Inderdaad bizar wat een mindfuck je tijdsbeleving is tijdens de trip. Vooral bij de bloem en octopus had ik het gevoel dat er een leven voorbij was gegaan, terwijl het daadwerkelijk maar 2 minuten waren hahaha. Maar ik vond de Atlantic truffel wel zachtaardig hierin. Ik begreep het concept van tijd nog wel enigszins.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#14
Zelden zo’n mooi report gelezen. Lijkt wel alsof ik kan voelen wat je hebt meegemaakt tijdens je trip. Echt super mooi dat je dit met ons hebt gedeeld.
Denk dat het over een paar jaar weer mooi is om dit report nog eens te lezen.
Onvergetelijke trip voor je ❤️
F
FlowriderLid
01-01-2024, 00:00
#15
Wat een prachtig geschreven report en heel erg herkenbaar al deze gevoelens en emoties tijdens de trip. Vooral de liefde en zachtheid naar je zelf gaan ervaren, en ook het vanaf een afstandje kunnen kijken naar relaties die je hebt en gehad hebt. Wat een mooie ervaring zo, ik snap helemaal dat je moe was. Hoe is het nu de day after?
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#16
Als je een keer niet weet wat voor muziek. Luister hier eens naar.. vooral dit nr is pittige op de piek (als ik er opnieuw naar luister voel ik de tranen alweer opkomen): Screenshot_20220206-190124_Spotify.jpg
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Gemberthee zei:
"Laat iets ervan heel."
Klik om te vergroten...
Dit heeft rechtstreeks zijn weg gevonden naar mijn hart.
Dank je wel.

Je schrijft heel fijn, ik vind het prettig om te lezen.
Ik ben onder de indruk van de manier waarop je je pijn hebt omarmt.
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Nice! Mooi geschreven stuk.

De magie van de belevenissen van kinderen is ongekend. Zo zouden we allemaal wat meer naar de wereld mogen kijken. Puur en oprecht.

Ik snap nu ook wel dat je mijn berichten waardeert. Je bent heel goed in introspectie.

Moe maar voldaan?
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Flowrider zei:
Wat een prachtig geschreven report en heel erg herkenbaar al deze gevoelens en emoties tijdens de trip. Vooral de liefde en zachtheid naar je zelf gaan ervaren, en ook het vanaf een afstandje kunnen kijken naar relaties die je hebt en gehad hebt. Wat een mooie ervaring zo, ik snap helemaal dat je moe was. Hoe is het nu de day after?
Klik om te vergroten...
Ik voel me heel goed! Ik ben er zelf verbaasd over. En wat een super lieve en fijne reacties van iedereen :grin:.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#20
Práchtig report! 😍

Je hebt het emotionele karakter van psilo echt briljant in kaart gebracht en je neemt ons helemaal mee in je ervaring, wauw, heel erg mooi.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."