Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste solo truffeltrip: terugtrekken als een gewond dier

Eerste solo truffeltrip: terugtrekken als een gewond dier

35 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Roze Olifant zei:
Ik denk dat @Dirkjan hier wil zeggen dat het altijd wat link is met trippen als de set niet helemaal oké is. Overigens is jouw ervaring volgens mij ondanks het verdriet gewoon goed uitgepakt!
Klik om te vergroten...
Ah zo! Ja, dat snap ik. Goeie @Dirkjan !
j
jeroen79Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Wow wat een mooie trip heb je beleefd wat verwoord je je emotie ontzettend goed. Dank voor het delen van je ervaring.
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Eik zei:
Uiteindelijk toch nog best een heftige ervaring voor deze redelijk beperkte dosering. Ben je meestal wat gevoeliger voor psychedelica of was deze batch gewoon relatief sterk (kan bij natuurproducten best wel schommelen).
Klik om te vergroten...
Ja dat vond ik ook! Mogelijk was het iets meer dan 10 gram. Deze trip kon ik helemaal toelaten. Ik denk dat ik me toch meer op mijn gemak voelde, omdat ik alleen was. Er was niemand waar ik rekening mee moest houden.
Eik zei:
:disrelieved: Dat kan echt nooit de juiste boodschap zijn voor een kind. Ik ben best een strenge vader en misschien heb ik soms wel eens teveel kritiek. Maar ik laat ze in ieder geval altijd weten en voelen dat ik enorm veel van ze hou en dat ze er mogen wezen zoals ze zijn!
Klik om te vergroten...
Ja logisch toch. We zijn mensen :wink:. Dat laatste wat je schrijft, is wel heel belangrijk. Ik ontdekte gisteren per toeval het nummer: Doe niet alsof van Spinvis. Ik wilde de tekst hier plaatsen, maar je zou eigenlijk het nummer moeten luisteren. Ik vond het wel treffend.
Eik zei:
Blijft toch altijd zoeken naar de juiste balans van je kinderen laten zijn wie ze zijn en ze toch nog een beetje een opvoeding meegeven. Teveel sturen en je kind kan zich onzeker/ongewaardeerd voelen, te weinig en je krijgt een verwend kind dat zich niet kan aanpassen aan de maatschappij. Pfff dillema's....
Klik om te vergroten...
Herkenbaar! Dat lijkt me ook echt lastig vanaf het moment dat er steeds meer van ze wordt gevraagd vanuit de maatschappij. Maar ik geloof er wel sterk in: als je zelf een goed voorbeeld bent, en meebeleeft met je kind en je vertrouwen voelt in je kind, dan kom je er altijd wel uit. Misschien niet perfect, maar wel goed genoeg.
Eik zei:
Hell yeah!

Hopelijk ga je snel nog eens trippen....want van dit soort tripreports krijg ik niet snel genoeg! Nogmaals dank voor het delen van je ervaring!
Klik om te vergroten...
Hahaha nice! Super thnx voor je woorden! :grin:
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Roze Olifant zei:
Ik denk dat @Dirkjan hier wil zeggen dat het altijd wat link is met trippen als de set niet helemaal oké is. Overigens is jouw ervaring volgens mij ondanks het verdriet gewoon goed uitgepakt!
Klik om te vergroten...
Gemberthee zei:
Ah zo! Ja, dat snap ik. Goeie @Dirkjan !
Klik om te vergroten...
Het plaatje heeft een blik van

oooeeh linke boel, als dat maar goed gaat!

Maar ik stap wel weer terug op letters. Bejaarden hebben het niet zo met informatie overbrengen met memes.
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dirkjan zei:
Het plaatje heeft een blik van

oooeeh linke boel, als dat maar goed gaat!

Maar ik stap wel weer terug op letters. Bejaarden hebben het niet zo met informatie overbrengen met memes.
Klik om te vergroten...
Bejaarden!! Grrrrr!!!

Ik denk dat set een beetje overrated is hoor. Niemand voelt zich toch altijd 100% fantastisch? Het is echt zonde als je daardoor denkt dat je niet kan truffelen. (Zeker als je er al wat ervaring mee hebt.) Want kijk nou zelf wat de opbrengst was? Dat gun ik iedereen!
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik ben me wel heel erg bewust van de mogelijke tegenreacties nu. Van mensen die slechte ervaringen ermee hebben. Ik geef maar gelijk toe dat ik er te weinig van weet om hier uitspraken over te doen.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wat jij hebt ervaren in je trip is voor anderen misschien al een reden om het een bad trip te noemen. Je doorleeft je pijn, als mensen daar niet toe bereid zijn verwacht ik niet dat ze naar aanleiding van jou report aan de truffels gaan.
Je geeft je report nota bene de titel terugtrekken als een gewond dier mee. Daarmee verklap je al dat het meer was dan coole visuals en hopsakee, pret voor twee.

Wat je juist laat zien en omschrijft is dat ook pijn en verdriet er mag zijn. Dat je door dat te omarmen jezelf de mogelijkheid geeft om lief te zijn voor jezelf.

Althans, dat is het gevoel dat je mij hebt gegeven met je report.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#8
Waaaaauw, ge-wel-dig om te lezen @Gemberthee! Ik zou willen dat ik dat kon, zo trippen en het dan ook nog zo goed kunnen opschrijven😍
Heel knap hoe je al je pijn zo hebt durven ontarmen ook, diepe buiging voor jou.
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Casaan zei:
Wat jij hebt ervaren in je trip is voor anderen misschien al een reden om het een bad trip te noemen. Je doorleeft je pijn, als mensen daar niet toe bereid zijn verwacht ik niet dat ze naar aanleiding van jou report aan de truffels gaan.
Je geeft je report nota bene de titel terugtrekken als een gewond dier mee. Daarmee verklap je al dat het meer was dan coole visuals en hopsakee, pret voor twee.

Wat je juist laat zien en omschrijft is dat ook pijn en verdriet er mag zijn. Dat je door dat te omarmen jezelf de mogelijkheid geeft om lief te zijn voor jezelf.

Althans, dat is het gevoel dat je mij hebt gegeven met je report.
Klik om te vergroten...
Exact!

Nee dit was absoluut geen bad trip voor mij!! Sterker nog: het was mijn beste trip so far.

En wat een mooie rake omschrijving van je trouwens!
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#10
ljuv zei:
Waaaaauw, ge-wel-dig om te lezen @Gemberthee! Ik zou willen dat ik dat kon, zo trippen
Klik om te vergroten...
Ik zou zeggen: doe het! :grin: Jij kan dat ook hoor :). Ik denk dat het voor veel mensen geschikt is, mits je je "demonen" een beetje kent en ze kan laten komen zoals ze zijn. Heb je al een keertje een solo trip gedaan overdag? Ik vind dat vooralsnog veel fijner. De visuals waren veel sterker, omdat het lichter is denk ik en omdat ik geen rekening met anderen hoefde te houden, waardoor ik niet steeds afgeleid raakte.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#11
Gemberthee zei:
Heb je al een keertje een solo trip gedaan overdag? Ik vind dat vooralsnog veel fijner. De visuals waren veel sterker, omdat het lichter is denk ik en omdat ik geen rekening met anderen hoefde te houden, waardoor ik niet steeds afgeleid raakte.
Klik om te vergroten...
Nope, maar 1 keer solo getript in de avond. Heb er een zeer impopulair tripreport over gemaakt (waarschijnlijk niet zo populair omdat de trip dus best saai was ha-ha). De visuals waren toen best wel sterk! Maar introperspectief komt bij mij gewoon niet zo makkelijk, merk ik... Op geen enkel tripmiddel.

Gemberthee zei:
Ik zou zeggen: doe het! :grin: Jij kan dat ook hoor :).
Klik om te vergroten...
Ga het in de nabije toekomst wel weer opnieuw proberen ja! En ook een beetje met LSD experimenteren... Dat heb ik maar 1 keer gedaan maar was ook geen volwaardige trip te noemen.
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#12
ljuv zei:
Nope, maar 1 keer solo getript in de avond. Heb er een zeer impopulair tripreport over gemaakt (waarschijnlijk niet zo populair omdat de trip dus best saai was ha-ha). De visuals waren toen best wel sterk! Maar introperspectief komt bij mij gewoon niet zo makkelijk, merk ik... Op geen enkel tripmiddel.


Ga het in de nabije toekomst wel weer opnieuw proberen ja! En ook een beetje met LSD experimenteren... Dat heb ik maar 1 keer gedaan maar was ook geen volwaardige trip te noemen.
Klik om te vergroten...
Ik heb je report gelezen. Ken je toevallig felt sense? Dit is een manier om te voelen wat je lijf je te vertellen heeft. Je lichaam slaat belangrijke indrukwekkende ervaringen op en die zijn voelbaar. Denk maar aan de spreekwoorden: met lood in de schoenen, het grijpt me naar de keel, heb er een hard hoofd in, knoop in mijn maag, heb iets op mijn lever, wat draag je op je schouder, etc. Via felt sense maak je contact met met de fysieke gewaarwordingen zonder daar een verklaring aan te geven. Dus bv: het voelen van een hete stroperige brei in het hartgebied. Ik noem maar wat. Daarover tekenen geeft ook inzicht. Daardoor krijg je steeds meer informatie over hoe het met je gaat. Het idee is dat je uiteindelijk zegt: "iets in mij voelt zich verdrietig, en daar ik hallo tegen." Ik vertel het vast nu niet compleet goed, je kunt er wat over opzoeken via internet. Maar het idee ervan is: als je je gevoelens kent, ze er laat zijn, ze de ruimte geeft, dan ontstaat er vanzelf de mogelijkheid om het te reguleren. Je bént niet het gevoel, het gevoel is er, naast alle andere gevoelens, je wordt er niet door opgeslokt, dus je hoeft er niet zo bang voor te zijn. Mensen die bang zijn voor hun gevoel, gaan vaak naar hun hoofd om de controle te houden.

Een ander voordeel van felt sense is dat het je ook info geeft over lijfelijk opgeslagen nare ervaringen waarvan je je eerder niet bewust was.

Ik heb dit ook pas laat ontdekt. Op mijn 28e pas ofzo.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#13
Gemberthee zei:
heb je report gelezen.
Klik om te vergroten...
Wat lief❤️❤️ had het hyperlinkje weer weggehaald want ben er niet zo trots op😂

Gemberthee zei:
Ken je toevallig felt sense? Dit is een manier om te voelen wat je lijf je te vertellen heeft.
Klik om te vergroten...
Ken ik niet! De enige vorm van meditatie die me een beetje past is ook de welbekende bodyscan. Dus nav wat jij uitlegt klinkt het wel als iets wat ik eens zou kunnen proberen!!! Ga eens even googlen zo.

Thanks voor de tips Gembertheetje😘
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Gemberthee zei:
Mensen die bang zijn voor hun gevoel, gaan vaak naar hun hoofd om de controle te houden.
Klik om te vergroten...
Zeg maar bijna altijd.

Mooi gezegd verder.
Jammer dat je al een man en kinderen hebt. Anders had ik graag wat van je gemberthee willen proeven.


3oKIP8kNuTJJL3zT0I.gif
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#15
ljuv zei:
Wat lief❤️❤️ had het hyperlinkje weer weggehaald want ben er niet zo trots op😂
Klik om te vergroten...
Dat is helemaal nergens voor nodig. Ik vond het best een mooi report zelfs! En had er nog inhoudelijk op willen reageren.
ljuv zei:
Ken ik niet! De enige vorm van meditatie die me een beetje past is ook de welbekende bodyscan. Dus nav wat jij uitlegt klinkt het wel als iets wat ik eens zou kunnen proberen!!! Ga eens even googlen zo.

Thanks voor de tips Gembertheetje😘
Klik om te vergroten...
Ik twijfelde ook even of ik je de tip wilde meegeven, omdat het best overweldigend kan zijn (focussen wordt het ook wel genoemd). Maar omdat je in je tripreport aangaf op zoek te zijn naar inzichten en je in je eerdere post aangaf introspectie moeilijk te vinden, leek me dit een praktische eerste stap voor je. Vaak doen mensen dit met begeleiding en/of steun. Lees je maar eens in en kijk dan of je het überhaupt wil en of je je daar klaar voor voelt. Je hoeft niets te overhaasten.
Eventueel kun je ook een ander soort truffel nemen, waarmee je juist de filosofische hoek induikt en dan voorzichtig beginnen: met 10 gram, een uur na de eerste effecten besluiten of je nog 5 gram meer neemt. Dan zou ik dat wel overdag doen. Licht geeft ook lichtere gedachten. De reden dat ik zo diep kon gaan, was naar mijn idee ook omdat ik de eerste paar minuten een overweldigende golf aan liefde heb ervaren. Het is makkelijker om iets moeilijks te doorvoelen als je het naast het fijne en mooie kan plaatsen.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#16
Gemberthee zei:
Dat is helemaal nergens voor nodig. Ik vond het best een mooi report zelfs! En had er nog inhoudelijk op willen reageren.

Ik twijfelde ook even of ik je de tip wilde meegeven, omdat het best overweldigend kan zijn (focussen wordt het ook wel genoemd). Maar omdat je in je tripreport aangaf op zoek te zijn naar inzichten en je in je eerdere post aangaf introspectie moeilijk te vinden, leek me dit een praktische eerste stap voor je. Vaak doen mensen dit met begeleiding en/of steun. Lees je maar eens in en kijk dan of je het überhaupt wil en of je je daar klaar voor voelt. Je hoeft niets te overhaasten.
Eventueel kun je ook een ander soort truffel nemen, waarmee je juist de filosofische hoek induikt en dan voorzichtig beginnen: met 10 gram, een uur na de eerste effecten besluiten of je nog 5 gram meer neemt. Dan zou ik dat wel overdag doen. Licht geeft ook lichtere gedachten. De reden dat ik zo diep kon gaan, was naar mijn idee ook omdat ik de eerste paar minuten een overweldigende golf aan liefde heb ervaren. Het is makkelijker om iets moeilijks te doorvoelen als je het naast het fijne en mooie kan plaatsen.
Klik om te vergroten...
Hahaha stiekem beetje minitraantjes in mijn ogen, dit is PRECIES waar ik toen (en nog steeds) naar opzoek was inderdaad. Tips voor meer introperspectief tijdens mijn trips! Ook écht de reden dat ik me hier aanmelde die dag, maar ben intussen nogal verdwaald geraakt in alle onzin-topics heheh.
Ik ben niet zo heel bang ermee aan de slag te gaan. Voel eigenlijk al ruim een jaar dat ik daar klaar voor ben, en dat het ook wel echt "nodig" is, voor mijn eigen gevoel. Ik weet alleen niet zo goed waar te beginnen. Ik ga me inderdaad wel nog even extra goed inlezen, van wat ik tot nu toe tegenkwam klinkt het best intens, maar wel heel erg als waar ik nartoe wil.
HEEL erg bedankt (en deze is dan nog even voor jou heheh). En ook nog een keer thanks voor je mooie report :redheart:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."