Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLive report, 1e keer speed!

Live report, 1e keer speed!

49 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
J
Jumping JackLid
01-01-2024, 00:00
#1
Haha je leert het wel kennen.
Ik zei het alleen omdat je zo euforisch was van de speed dat je weet als je zo hoog gaat ook weer omlaag gaat.
Maar have fun!
Zes uurtjes na je laatste snuif kan je wel liggen.
En als je daar een downer bij neemt zoals Etizolam of een joint komt het wel goed.
T
TomorrowneverknowsLid
01-01-2024, 00:00
#2
Niet gezond? Jammer! Hahaha nee duidelijk, dan weet ik dat ook weer, dankjewel!
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#3
gekkemanlol zei:
ik vind speed ook geweldig werken voor het gamen heel veel potjes cod erop gedaan
:grin:
Klik om te vergroten...
Daarom was mijn K/D ratio altijd < 0.5

ik speelde tegen drugsgebruikers!
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#4
Flualhamdulillam zei:
Daarom was mijn K/D ratio altijd < 0.5

ik speelde tegen drugsgebruikers!
Klik om te vergroten...
hey ik zei niet dat ik goed was hahahah
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#5
Flualhamdulillam zei:
Daarom was mijn K/D ratio altijd < 0.5

ik speelde tegen drugsgebruikers!
Klik om te vergroten...

Heb ook soms dat gevoel dat ik tegen methheads speel met een focus x 100.
T
TomorrowneverknowsLid
01-01-2024, 00:00
#6
Nog even een laatste vraag, hoop dat jullie me willen helpen. Hoe zit het met tolerantie tov speed? En nee lieve vrienden, niet dat ik het van plan was, maar zou je speed 2 dagen achter elkaar kunnen gebruiken bijvoorbeeld? Of werkt het dan niet meer (zo goed), zoals bij de meeste psychedelica?

Nogmaals voordat er verontwaardigd en gepikeerd gereageerd wordt; niet van plan, wel benieuwd hoe het zit!

Groet!
T
TomorrowneverknowsLid
01-01-2024, 00:00
#7
Nou, dat was hem dan. Rond een uur of 12 begon ik gek genoeg langzaamaan wat te gapen en merkte dat ik over de 'piek' heen was? Toen heb ik me in bed genesteld met flink wat water en nog wat koekjes om vulling in m'n maag te hebben. Van 12 tot 1 wat serie gekeken op Netflix en merkte wel dat het langzaamaan minder werd. Toch kon ik nog niet slapen, dus rond een uur of kwart over 1/ half 2 een Eti geslikt en binnen 3 kwartier begonnen m'n ogen dicht te vallen. Ik werd om 08.00 uitgerust wakker en ik moet zeggen; voel me prima!

Geen koppijn of iets, geen duf gevoel. Eigenlijk wel oke! Net wel nog wat magnesium geslikt om de spieren wat te ontlasten, maar alles goed en wel.

Conclusie: Speed is een drug waar je sterke drang hebt om bij te pakken, omdat het effect zo ongelooflijk chill is. Energie voor 10, je vermaakt je met alles, of dat nu thuis is of op een feestje, en alles is gewoon oke. Verder voel je je ook wel redelijk 'nuchter', al zal dat misschien veranderen naarmate je meer en meer neemt zoals met alle poedertjes, pilletjes en zegeltjes! :laughing: Het blijft wel pittig lang werken, maar dat valt natuurlijk in te calculeren. Al met al, een prima eerste indruk van dit leuke stofje! Ga ik het nog eens gebruiken? Vast wel, maar waarschijnlijk laat ik er wel een flinke poos overheen gaan! Verslaving? Ain't nobody got time for that!
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#8
Tomorrowneverknows zei:
Nog even een laatste vraag, hoop dat jullie me willen helpen. Hoe zit het met tolerantie tov speed? En nee lieve vrienden, niet dat ik het van plan was, maar zou je speed 2 dagen achter elkaar kunnen gebruiken bijvoorbeeld? Of werkt het dan niet meer (zo goed), zoals bij de meeste psychedelica?
Klik om te vergroten...
JE MOET NOOIT TWEE DAGEN ACHTER ELKAAR SPE…

Tomorrowneverknows zei:
maar zou je speed 2 dagen achter elkaar kunnen gebruiken bijvoorbeeld?
Klik om te vergroten...
Dat kan 👍🏻 Het effect zal op eenzelfde dosis misschien wat milder zijn, maar tolerantie bouwt niet extreem snel op bij amfetamine. Gezond is anders, maar dat was duidelijk haha.
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#9
Nog wakker?
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#10
WonderTheName zei:
Nog wakker?
Klik om te vergroten...
Ikkuhh denk dat ik je teleur moet stellen. OP zat eergisteren voor het eerst aan de speed, hij zal wel niet meer wakker zijn 😆
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Flualhamdulillam zei:
Ikkuhh denk dat ik je teleur moet stellen. OP zat eergisteren voor het eerst aan de speed, hij zal wel niet meer wakker zijn 😆
Klik om te vergroten...
Lol, niet zomaar ergens vanuit gaan 😋de tijd gaat snel met speed
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#12
Zeelanddude zei:
Lol, niet zomaar ergens vanuit gaan 😋de tijd gaat snel met speed
Klik om te vergroten...
Speed? Jeez, zo 2024… Ga eens mee met de tijd jongen..!
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#13
Neo-Shulginist zei:
Dacht ik eerst ook. Maar cafeïne werkt via adrenaline en niet dopamine. Heel ander werkingsmechanisme dus. Van koffie kan je dus ook nogal drukkend en chaotisch actief worden, terwijl je van speed intern juist een heel rustgevend gevoel kunt ervaren.
Klik om te vergroten...

Precies! Van een hoge dosis caffeïne kan je behoorlijk tweaken.

Pure amfetamine werkt niet geheel rustgevend in je hoofd bij flinke lijnen maar oraal is het voor mij perfect om niet alles door elkaar heen te gaan doen en alle gedachtes in je hoofd worden mooi "gesorteerd" (en bij een recreatieve dosis zou je eens je hand door je haar moeten halen haha, helaas heb ik een perma tolerance)

Met caffeïne in je speed zul je beven, je handen kunnen trillen, hartkloppingen komen voor net als zweet aanvallen.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#14
Een tripreport over amfetamine? Dat wordt natuurlijk onwijs spannende lectuur!
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dirkjan zei:
Een tripreport over amfetamine? Dat wordt natuurlijk onwijs spannende lectuur!
Klik om te vergroten...

Nou mijnheer Dirk,

Op speed heb ik de meest bizarre capriolen uitgehaald. En dan laat ik de stimpsychoses nog achterwege haha!
T
TomorrowneverknowsLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hoi allemaal! Excuses als ik dit topic misschien onterecht weer nieuw leven inblaas, maar ik moet toch nog even iets kwijt. Hoewel ik jullie plechtig heb beloofd incidenteel speed te gebruiken, ben ik gistermiddag door een vriend toch verleidt om samen het aangebroken zakje wat ik nog over had op te maken. Ik weet het, niet slim, maar nu is het op en weg en blijf ik er weer een flinke poos vanaf.

Toch is me iets opgevallen: Ik heb dezelfde speed als vorige week gesnoven, waar ik toen erg lekker op ging en waar ik extreem euforisch van werd, en waarvan ik dus aanneem dat het goede kwaliteit pep was. Ook heb ik ongeveer net zoveel gebruikt als vorige keer (begonnen met 2 lijntjes, en om de zoveel tijd wat puntjes). Echter, de extreem fijne 'rush' die ik vorige week voelde, die van mn tenen tot m'n kruin ging, bleef dit keer uit. Ja, ik merkte natuurlijk de fysieke effecten (eindeloos lullen, overal zin in, energie voor 10, scherp en alert), maar zoals gezegd, het hele extreme euforische fijne gevoel van vorige week was er niet.

Nu mijn vraag: Mensen zeggen weleens dat de eerste keer MDMA die ze doen, de meest bijzondere en intense keer is, en dat het de keren daarna nooit meer zo gevoeld wordt.. is dit hetzelfde bij Speed? Dat die rush niet meer zo terugkomt als toen? Is dit dus niet iets om vreemd van op te kijken, en blijven de effecten van speed vanaf nu zo?

Het lijkt me niet dat ik na een week geleden een keer speed te hebben gebruikt, nu al een enorme tolerantie heb opgebouwd toch? Verder heb ik me in de tussentijd goed verzorgd, goed gegeten en rust gehad, en fitness ik 3/4 keer per week? Zou mijn dopamine reservoir al zo geplunderd zijn na vorige keer?

Graag jullie gedachten hierover....

Groet!
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#17
Tomorrowneverknows zei:
Hoi allemaal! Excuses als ik dit topic misschien onterecht weer nieuw leven inblaas, maar ik moet toch nog even iets kwijt. Hoewel ik jullie plechtig heb beloofd incidenteel speed te gebruiken, ben ik gistermiddag door een vriend toch verleidt om samen het aangebroken zakje wat ik nog over had op te maken. Ik weet het, niet slim, maar nu is het op en weg en blijf ik er weer een flinke poos vanaf.

Toch is me iets opgevallen: Ik heb dezelfde speed als vorige week gesnoven, waar ik toen erg lekker op ging en waar ik extreem euforisch van werd, en waarvan ik dus aanneem dat het goede kwaliteit pep was. Ook heb ik ongeveer net zoveel gebruikt als vorige keer (begonnen met 2 lijntjes, en om de zoveel tijd wat puntjes). Echter, de extreem fijne 'rush' die ik vorige week voelde, die van mn tenen tot m'n kruin ging, bleef dit keer uit. Ja, ik merkte natuurlijk de fysieke effecten (eindeloos lullen, overal zin in, energie voor 10, scherp en alert), maar zoals gezegd, het hele extreme euforische fijne gevoel van vorige week was er niet.

Nu mijn vraag: Mensen zeggen weleens dat de eerste keer MDMA die ze doen, de meest bijzondere en intense keer is, en dat het de keren daarna nooit meer zo gevoeld wordt.. is dit hetzelfde bij Speed? Dat die rush niet meer zo terugkomt als toen? Is dit dus niet iets om vreemd van op te kijken, en blijven de effecten van speed vanaf nu zo?

Het lijkt me niet dat ik na een week geleden een keer speed te hebben gebruikt, nu al een enorme tolerantie heb opgebouwd toch? Verder heb ik me in de tussentijd goed verzorgd, goed gegeten en rust gehad, en fitness ik 3/4 keer per week? Zou mijn dopamine reservoir al zo geplunderd zijn na vorige keer?

Graag jullie gedachten hierover....

Groet!
Klik om te vergroten...
Je eerste keer ga je niet meer meemaken maar dat heeft niks te maken met je hersenen maar met verwachting. Je lichaam zal zich herstellen maar dit heeft tijd nodig. Heb je de speed getest? Over het algemeen is speed vaak vervuild en versneden.
M
MaximussoLid
01-01-2024, 00:00
#18
Tomorrowneverknows zei:
Hoi allemaal! Excuses als ik dit topic misschien onterecht weer nieuw leven inblaas, maar ik moet toch nog even iets kwijt. Hoewel ik jullie plechtig heb beloofd incidenteel speed te gebruiken, ben ik gistermiddag door een vriend toch verleidt om samen het aangebroken zakje wat ik nog over had op te maken. Ik weet het, niet slim, maar nu is het op en weg en blijf ik er weer een flinke poos vanaf.

Toch is me iets opgevallen: Ik heb dezelfde speed als vorige week gesnoven, waar ik toen erg lekker op ging en waar ik extreem euforisch van werd, en waarvan ik dus aanneem dat het goede kwaliteit pep was. Ook heb ik ongeveer net zoveel gebruikt als vorige keer (begonnen met 2 lijntjes, en om de zoveel tijd wat puntjes). Echter, de extreem fijne 'rush' die ik vorige week voelde, die van mn tenen tot m'n kruin ging, bleef dit keer uit. Ja, ik merkte natuurlijk de fysieke effecten (eindeloos lullen, overal zin in, energie voor 10, scherp en alert), maar zoals gezegd, het hele extreme euforische fijne gevoel van vorige week was er niet.

Nu mijn vraag: Mensen zeggen weleens dat de eerste keer MDMA die ze doen, de meest bijzondere en intense keer is, en dat het de keren daarna nooit meer zo gevoeld wordt.. is dit hetzelfde bij Speed? Dat die rush niet meer zo terugkomt als toen? Is dit dus niet iets om vreemd van op te kijken, en blijven de effecten van speed vanaf nu zo?

Het lijkt me niet dat ik na een week geleden een keer speed te hebben gebruikt, nu al een enorme tolerantie heb opgebouwd toch? Verder heb ik me in de tussentijd goed verzorgd, goed gegeten en rust gehad, en fitness ik 3/4 keer per week? Zou mijn dopamine reservoir al zo geplunderd zijn na vorige keer?

Graag jullie gedachten hierover....

Groet!
Klik om te vergroten...

Ik heb na mijn eerste keer speed zo'n 6 weken later de tweede keer gedaan. De eerste keer was heel anders, was rustig relaxed en voelde me goed, Dit was op Koninginnedag, waarbij ik ook de nodige drankjes had genuttigd. Was een goeie lijn en verder niet. Ook heerlijk geslapen die nacht. De tweede keer voelde ik de echt de euforie en kreeg een heel zelfverzekerd gevoel. Ik had iets meer in totaal gehad en had volgens mij mijn eerste plafonddienst.

Toen ik het sneller achter elkaar ging gebruiken werd dat na een paar keer al anders. Waar ik eerst alleen speed nodig had en me dan prima vermaakte, moest ik al gauw wat activiteiten (Gamen was voor mij de activiteit om te doen tijdens speed) te doen hebben om me te vermaken. Het was nog steeds een fijn middel vond ik, maar dat gevoel zoals in het begin haalde ik niet meer en dat was niet omdat ik het niet probeerde. Ging meer gebruiken om het op die manier weer te krijgen. En dat is natuurlijk wel het domste wat ik kon doen.

Bij mij gaf speed me jaren een goed gevoel. De echte euforie top was er alleen snel af, maar bleef daarna lange tijd wel voor een goed gevoel zorgen. Bij mij ging het door tot in dagelijks ging gebruiken. En het dagelijkse gebruik maakte van die zeldverzekerde jongen die ik in het begin van werd, een onzekere en angstige (hebben ze door dat ik gebruik) man. Mag duidelijk zijn dat het oppassen is, want verslaving kan snel optreden als je niet op de gevaren let.
T
TomorrowneverknowsLid
01-01-2024, 00:00
#19
Bedankt voor jullie reactie! Tja, dat het nooit meer zo leuk als de eerste zal worden kijk ik niet gek van op.

Dus zal het dan toch met tolerantie te maken hebben? Wat zou een gemiddelde periode (uitgaande van een gezonde levensstijl) zijn, waarin de tolerantie verdwenen is? Kwestie van dagen, weken? En ja, ik hou me over het algemeen strikt aan de 3 maanden regel, gewoon benieuwd 😉
S
SpiegtigeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Tomorrowneverknows zei:
Hallo allen,

Tijdje niet op het forum aanwezig geweest door allerlei zaken. Ben eigenlijk alleen geïnteresseerd is psychedelica, maar na lang wikken en wegen vandaag besloten toch een keer speed te kopen/proberen.

Ik realiseer me terwijl ik dit type, dat echt niemand het een reet boeit hoe ik speed ervaar, maar toch haha!

Om 18.00 m’n eerste 2 lijntjes gelegd en man.. ik voel me goed! Niet gedacht dat het zo zou zijn. Ja, het snuiven brandt enigzins in de neus en keel, maar niet zo erg als dat ik dat had gedacht.

Tien minuten na m’n eerste lijntjes ben ik een groot stuk gaan wandelen met de hond en oef, alles is leuk. Terwijl ik het tennisballetje van de hond weggooi, ren ik er soms zelf ook achteraan. Ik heb energie voor 10, ik kan niet stoppen met 43 liedjes tegelijk neuriën en zingen en het rondje vloog voorbij.

Nu heerlijk bezig de keuken op te ruimen, en dalijk nog een wasje ophangen. Ohja, tussendoor drink ik ook nog een heerlijk koel biertje. Wat is dit top!

Merk al gelijk dat dit een valkuil gaat kunnen zijn. Gek genoeg voel ik me op speed veel ‘fijner hyperactief’ dan met cocaïne. Ervaren jullie dat ook zo?

Ben benieuwd hoe de avond verloopt, knal in de loop van de avond nog wel wat dingen hier neer! Nu dalijk eerst maar eens de Playstation aan! Fijn weekend allemaal!
Klik om te vergroten...
Ik lees je bericht en ben nu zo benieuwd hoe het nu met je is... 1 jaar later,
Nog steeds met regelmaat aan het genieten van speed?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."