Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums~70 gram Paddo trip report (McKennaii)

~70 gram Paddo trip report (McKennaii)

28 antwoorden
19 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik had al eerder 50 en 60 gram geprobeerd, wat enorm overweldigende ervaringen waren maar niet zoals McKenna heroic doses omschreef (ineens in een compleet andere wereld/alien stad of zo zijn en letterlijk praten met een entiteit). En eerlijk gezegd had ik dat ook niet op 70 gram. Dus of ik heb nog steeds niet "genoeg" genomen, of ik heb gewoon een totaal andere beleving van een trip. Ik denk dat het laatste meer waar is. Anyway, ik heb nu niet meer zo'n interesse in wat er gezien wordt qua visuals, maar veel meer in wat het is dat deze visuals ziet. Met andere woorden wie/wat ik eigenlijk ben dus. :wink:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
Dus of ik heb nog steeds niet "genoeg" genomen, of ik heb gewoon een totaal andere beleving van een trip. Ik denk dat het laatste meer waar is. Anyway, ik heb nu niet meer zo'n interesse in wat er gezien wordt qua visuals, maar veel meer in wat het is dat deze visuals ziet. Met andere woorden wie/wat ik eigenlijk ben dus.
Klik om te vergroten...
Zoals je zelf ook al zegt is ieder zijn beleving van een trip en de bijbehorende visuals gewoon anders. Het belangrijkste is inderdaad je eigen beleving een kans geven en iets leren over jezelf. Wel eens changa trip gedaan met een vriend van mij die zich zo ging fixeren op dat hij ook dezelfde visuals als mij wilde ervaren dat hij bijna geen visuals meer had. Heb hem toen trippend verteld dat hij gewoon voor zijn eigen trip moest gaan.
E
ElvenSpiceLid
01-01-2024, 00:00
#3
Goed geschreven stukje tekst! Ik zag dit langskomen en aangezien jij veel met meditatie/non-dualiteit bezig bent leek het mij wel leuk om je ervaring te lezen. Wat jij beschrijft als die egoloze ervaring herken ik wel uit mijn ervaringen met psychedelica maar heb ik nog nooit in een extreem extent mogen waarnemen. Ik kan soms wel een egoloze toestand nuchter forceren waarbij ik mijn waarneming als ik die naar mijzelf kijkt ervaar.
Zou ooit nog eens een heroic dose willen proberen, maar dan wel alleen in een mooi natuurgebied.
Liefste zou ik dan de trip willen laten overlappen met een stukje nacht zodat je de sterrenhemel (of noorderlicht) in al zijn glorie kan bewonderen. Zal ver in de toekomst liggen, maar heb je dan nog specifieke tips hebben voor dan?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dankje :)

Met trips op zulke doseringen hoef je je niet alteveel zorgen te maken om de omgeving waarin je tript. De visuals worden dan al gauw zo heftig dat je er helemaal niets van herkend. :wink:

Zelf ben ik zelf niet zoveel meer van de extreme ervaringen. Ik heb na die trip nog veel mooiere ervaringen gehad op 1/3 van die dosis, ook al waren die lang zo spectaculair niet.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Denk zelfs dat je dit soort doseringen ook echt beter binnen kunt doen, aangezien je buiten nogal een risico loopt op ongelukken als je zo van de wereld bent. Plus dat visueel gezien de omgeving niet meer uitmaakt inderdaad.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dat zijn dingen die ik niet echt met zekerheid kan zeggen. Op deze doseringen kon ik soms prima rondlopen en dingen herkennen, maar soms kon ik dat ook totaal niet. Ik had denk ik liever niet ergens anders geweest dan thuis tijdens de piek van deze trip. Die mindloop was al erg genoeg, als ik dan ook nog eens in een vreemde omgeving was geweest...

Als je zo'n ervaring mee wilt maken, moet je het doen natuurlijk. Maar ik zou gewoon lekker naar die mooie omgeving gaan als ik jou was en dan een stuk minder nemen. Dat kan net zo'n mooie en waarschijnlijk zelfs een veel mooiere ervaring opleveren. 20 tot 30 gram vers vind ik bijvoorbeeld een heel mooie dosis voor paddo's. Misschien een lompe vergelijking, maar als je heel veel alcohol drinkt wordt je ervaring er vaak ook niet prettiger van, alleen heftiger. :wink:
E
ElvenSpiceLid
01-01-2024, 00:00
#7
Snap wat jullie bedoelen, maar het reizen naar een mooie natuurplek is wel een soort ritueel en is prachtig voor het echte plateau begint. Neem aan dat je op een heroic dose niet meer veel rond gaat lopen toch? Aangezien ik mij best kan voorstellen dat je coördinatie helemaal van de wereld is.
T
ToonLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zeer duidelijk en inspirerend rapport! Het vraagt wel enig lef om zo'n grote dosis te nemen, maar zoals we weten is psylocibine niet toxisch en is er wereldwijd nog nooit een melding geweest van blijvende mentale 'schade', integendeel.
Zelf heb ik ooit erg zwaar getript met dezelfde dissociatie etc als die jij beschrijft en ben er ook lange jaren vanaf gebleven. Sinds een klein jaar ben ik terug bezig met wat basiservaring op te bouwen en dit verslag inspireert me zeker om nog eens all the way te gaan binnenkort
T
ToonLid
01-01-2024, 00:00
#9
Vraagje echter, is die mckennaii volgens jou echt zo potent? Het is en blijft toch een cubensis soort? Sommigen beweren dat de hawaiaanse zelfs moeten onderdoen. Mijn beste/zwaarste trip ooit is overigens op het gewone kaalkopje gebeurd dat we uit de wei gingen plukken. Het hawaiaantje vind ik erg leuk vanwege het visuele aspect maar de mexicaantjes (eigenlijk ontdekt in Cuba en dus vandaar de Latijnse naam cubensis) kan je makkelijker hoog doseren om een spirituele ervaring op te wekken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."