Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums~70 gram Paddo trip report (McKennaii)

~70 gram Paddo trip report (McKennaii)

28 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dankje :)

Met trips op zulke doseringen hoef je je niet alteveel zorgen te maken om de omgeving waarin je tript. De visuals worden dan al gauw zo heftig dat je er helemaal niets van herkend. :wink:

Zelf ben ik zelf niet zoveel meer van de extreme ervaringen. Ik heb na die trip nog veel mooiere ervaringen gehad op 1/3 van die dosis, ook al waren die lang zo spectaculair niet.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Denk zelfs dat je dit soort doseringen ook echt beter binnen kunt doen, aangezien je buiten nogal een risico loopt op ongelukken als je zo van de wereld bent. Plus dat visueel gezien de omgeving niet meer uitmaakt inderdaad.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dat zijn dingen die ik niet echt met zekerheid kan zeggen. Op deze doseringen kon ik soms prima rondlopen en dingen herkennen, maar soms kon ik dat ook totaal niet. Ik had denk ik liever niet ergens anders geweest dan thuis tijdens de piek van deze trip. Die mindloop was al erg genoeg, als ik dan ook nog eens in een vreemde omgeving was geweest...

Als je zo'n ervaring mee wilt maken, moet je het doen natuurlijk. Maar ik zou gewoon lekker naar die mooie omgeving gaan als ik jou was en dan een stuk minder nemen. Dat kan net zo'n mooie en waarschijnlijk zelfs een veel mooiere ervaring opleveren. 20 tot 30 gram vers vind ik bijvoorbeeld een heel mooie dosis voor paddo's. Misschien een lompe vergelijking, maar als je heel veel alcohol drinkt wordt je ervaring er vaak ook niet prettiger van, alleen heftiger. :wink:
E
ElvenSpiceLid
01-01-2024, 00:00
#4
Snap wat jullie bedoelen, maar het reizen naar een mooie natuurplek is wel een soort ritueel en is prachtig voor het echte plateau begint. Neem aan dat je op een heroic dose niet meer veel rond gaat lopen toch? Aangezien ik mij best kan voorstellen dat je coördinatie helemaal van de wereld is.
T
ToonLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zeer duidelijk en inspirerend rapport! Het vraagt wel enig lef om zo'n grote dosis te nemen, maar zoals we weten is psylocibine niet toxisch en is er wereldwijd nog nooit een melding geweest van blijvende mentale 'schade', integendeel.
Zelf heb ik ooit erg zwaar getript met dezelfde dissociatie etc als die jij beschrijft en ben er ook lange jaren vanaf gebleven. Sinds een klein jaar ben ik terug bezig met wat basiservaring op te bouwen en dit verslag inspireert me zeker om nog eens all the way te gaan binnenkort
T
ToonLid
01-01-2024, 00:00
#6
Vraagje echter, is die mckennaii volgens jou echt zo potent? Het is en blijft toch een cubensis soort? Sommigen beweren dat de hawaiaanse zelfs moeten onderdoen. Mijn beste/zwaarste trip ooit is overigens op het gewone kaalkopje gebeurd dat we uit de wei gingen plukken. Het hawaiaantje vind ik erg leuk vanwege het visuele aspect maar de mexicaantjes (eigenlijk ontdekt in Cuba en dus vandaar de Latijnse naam cubensis) kan je makkelijker hoog doseren om een spirituele ervaring op te wekken.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Toon zei:
Sinds een klein jaar ben ik terug bezig met wat basiservaring op te bouwen en dit verslag inspireert me zeker om nog eens all the way te gaan binnenkort
Klik om te vergroten...
Nu jaren later heb ik nog steeds niet weer zo'n hoge dosering (of daar in de buurt) gedaan en doe dat ook niet meer. Met veel lagere doseringen heb ik mooiere trips meegemaakt dan deze. Ja, dan moet je er meer werk voor doen (meditatie), maar het risico op dergelijke loops is dan sterk verminderd.

Ik heb trouwens wel verhalen gehoord dat mensen blijvend mentale klachten hebben na dergelijke loops. Misschien was er dan al een aanleg voor psychose of iets dergelijks hoor. Persoonlijk heb ik zoiets van, ik hoef niet weer zo'n ervaring mee te maken. Ook omdat hetgeen waarvoor ik trip helemaal mogelijk is op een lage dosering (gewoon 15 gram truffels bijvoorbeeld).

Toon zei:
Vraagje echter, is die mckennaii volgens jou echt zo potent? Het is en blijft toch een cubensis soort? Sommigen beweren dat de hawaiaanse zelfs moeten onderdoen. Mijn beste/zwaarste trip ooit is overigens op het gewone kaalkopje gebeurd dat we uit de wei gingen plukken. Het hawaiaantje vind ik erg leuk vanwege het visuele aspect maar de mexicaantjes (eigenlijk ontdekt in Cuba en dus vandaar de Latijnse naam cubensis) kan je makkelijker hoog doseren om een spirituele ervaring op te wekken.
Klik om te vergroten...
Een cubensis soort ja. Ik had ze zelf gekweekt in zo'n kweekbak en ze deden goed hun werk. :wink: Uitzonderlijk potent denk ik niet, gewoon goede paddo's. Waar ik om de paar weken een overvloed aan had, dus kon ik er ook zoveel van nemen. Maar zoals gezegd zal dat wel nooit meer gebeuren dus.
T
ToonLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindless zei:
Nu jaren later heb ik nog steeds niet weer zo'n hoge dosering (of daar in de buurt) gedaan en doe dat ook niet meer. Met veel lagere doseringen heb ik mooiere trips meegemaakt dan deze. Ja, dan moet je er meer werk voor doen (meditatie), maar het risico op dergelijke loops is dan sterk verminderd.

Ik heb trouwens wel verhalen gehoord dat mensen blijvend mentale klachten hebben na dergelijke loops. Misschien was er dan al een aanleg voor psychose of iets dergelijks hoor. Persoonlijk heb ik zoiets van, ik hoef niet weer zo'n ervaring mee te maken. Ook omdat hetgeen waarvoor ik trip helemaal mogelijk is op een lage dosering (gewoon 15 gram truffels bijvoorbeeld).


Een cubensis soort ja. Ik had ze zelf gekweekt in zo'n kweekbak en ze deden goed hun werk. :wink: Uitzonderlijk potent denk ik niet, gewoon goede paddo's. Waar ik om de paar weken een overvloed aan had, dus kon ik er ook zoveel van nemen. Maar zoals gezegd zal dat wel nooit meer gebeuren dus.
Klik om te vergroten...
Ik zou natuurlijk ook niet graag in een loop terecht komen en heb ooit wel eens een bad trip gedaan met alle paniek enzo vandien waar ik bovendien wekenlang last van bleef hebben in de zin van soms plotse visuele hallucinaties en constante vervelende flikkeringen in allerhande kleurtjes in de periferie van mijn zicht. Dit is wel geleidelijkaan weg gegaan. Echter angsten heb ik niet meer gehad toen die trip voorbij was. Sommige mensen met latente psychische problemen of aanleg voor psychose moeten wel uitkijken maar zoals ik zeg is er geen enkele wetenschappelijke notering ter wereld van blijvend letsel, psychisch of fysisch. Wanneer de psylocine uitgewerkt is en dus volledig gemetaboliseerd kan er niks mis gaan.
De dosis die je nam is idd extreem hoog, zo ver wil ik het niet drijven, maar zo rond de 45 gram vers, dus hoe ik ze droog en verwerk tot poeder in capsules zijn dat 4 caps. Uiteraard zal ik dan wel goed voorbereid zijn zoals jij deed qua hydratatie enzo en voor tijdens de trip een flinke portie vers fruit voor als het mis zou gaan. Uiteraard ook zorgen voor een leuke setting waar ik me prettig en veilig voel en weet dat ik tijd genoeg heb om rustig op reis te gaan en terug te komen.
T
ToonLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mindless zei:
Met veel lagere doseringen heb ik mooiere trips meegemaakt dan deze.
Klik om te vergroten...
Ik hoef doorsnee genomen ook zo geen sterke dosis meer hoor. 1 cap van 1,2 gram is voor mij een plezierig tripje. Maar dat is dus recreatief en ik wil nog wel eens spiritueel gaan. Heb in het verleden zeer mooie inzichten opgedaan daardoor die ik me jaren later nog herinnerde en mij ongetwijfeld een ruimer denkend mens heeft gemaakt, een soort sjamanistische wijsheid heeft bijgebracht als het ware.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Toon zei:
Sommige mensen met latente psychische problemen of aanleg voor psychose moeten wel uitkijken maar zoals ik zeg is er geen enkele wetenschappelijke notering ter wereld van blijvend letsel, psychisch of fysisch.
Klik om te vergroten...
Nee, maar op dat moment dat het gebeurde dacht ik daar niet aan. Toen dacht ik dat ik echt doorgedraaid was. En wat als ik nou zo'n dergelijk latent psychisch probleem heb? Maar goed, met mijn historie van drugsgebruik was dat waarschijnlijk al lang aan het licht gekomen haha.

Toon zei:
De dosis die je nam is idd extreem hoog, zo ver wil ik het niet drijven, maar zo rond de 45 gram vers, dus hoe ik ze droog en verwerk tot poeder in capsules zijn dat 4 caps.
Klik om te vergroten...
Ik heb ook diverse trips van rond de 40 en 50 gram vers gedaan. Destijds vond ik dat mooie doseringen die zeer visueel waren en heb er niet van die mindloops mee gehad. Echte meerwaarde hadden de hogere doseringen van 60 en 70 gram imo niet. Het voegde vooral verwarring toe.

Toon zei:
Ik hoef doorsnee genomen ook zo geen sterke dosis meer hoor. 1 cap van 1,2 gram is voor mij een plezierig tripje. Maar dat is dus recreatief en ik wil nog wel eens spiritueel gaan. Heb in het verleden zeer mooie inzichten opgedaan daardoor die ik me jaren later nog herinnerde en mij ongetwijfeld een ruimer denkend mens heeft gemaakt, een soort sjamanistische wijsheid heeft bijgebracht als het ware.
Klik om te vergroten...
Ik zie het eigenlijk al jaren niet meer als een recreatieve of spirituele dosis. Je intentie is oftewel recreatief of spiritueel/introspectief. Hoger doseren leidt misschien sneller uit zichzelf tot een spirituele ervaring, maar dat is met intentie allemaal ook haalbaar met normale doseringen. Natuurlijk kun je het gebruiken om makkelijker door een barrière heen te pushen.

Misschien ben ik er ook wel gevoeliger voor geworden, want 30 gram was op een gegeven moment eigenlijk even visueel als 50 gram. En nu trip ik eigenlijk altijd op 15 gram truffels en die trips zijn misschien wel minder visueel overweldigend dan die hogere doseringen van vroeger, maar niets minder spiritueel.
T
ToonLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mindless zei:
Maar goed, met mijn historie van drugsgebruik was dat waarschijnlijk al lang aan het licht gekomen haha.
Klik om te vergroten...

Tja, dat heb jij gezegd hé

Ik zie het eigenlijk al jaren niet meer als een recreatieve of spirituele dosis. Je intentie is oftewel recreatief of spiritueel/introspectief. Hoger doseren leidt misschien sneller uit zichzelf tot een spirituele ervaring, maar dat is met intentie allemaal ook haalbaar met een lagere dosis.
Klik om te vergroten...
daar ben ik het mee eens, als je je mindset goed hebt staan hoef je geen enorme dosissen te nemen om eens goed aan introspectie te doen.
nu trip ik eigenlijk altijd op 15 gram truffels en die trips zijn misschien wel minder visueel overweldigend dan die hogere doseringen van vroeger, maar niets minder spiritueel.
Klik om te vergroten...
ik heb nog maar 1 keer een truffel gegeten en dat ging zooo heftig dat ik na een half uurtje heb gebraakt en dat die trip supervisueel is geworden. Alles leek echt getekend zoals in een stripboek en had de meest onlogische kleuren. Denk aan bomen met paarse bladeren en blauw lichtgevende puntjes, rood gras, een hond met belachelijk grote kop die helemaal roze was, groene muren met zwarte lijnen erdoor....
Ik vind dit visuele trippen erg leuk en vond het achteraf bekeken dus niet zo erg dat ik eventjes 2 minuutjes over mijn nek ben gegaan. Heb er erg van genoten, het was bedoeld als recreatieve trip en dat is prima geslaagd.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Toon zei:
ik heb nog maar 1 keer een truffel gegeten en dat ging zooo heftig dat ik na een half uurtje heb gebraakt en dat die trip supervisueel is geworden. Alles leek echt getekend zoals in een stripboek en had de meest onlogische kleuren. Denk aan bomen met paarse bladeren en blauw lichtgevende puntjes, rood gras, een hond met belachelijk grote kop die helemaal roze was, groene muren met zwarte lijnen erdoor....
Ik vind dit visuele trippen erg leuk en vond het achteraf bekeken dus niet zo erg dat ik eventjes 2 minuutjes over mijn nek ben gegaan. Heb er erg van genoten, het was bedoeld als recreatieve trip en dat is prima geslaagd.
Klik om te vergroten...
Hoe neem jij je truffels in?

Ik at ze eerst altijd gewoon op, maar dan had ik meer last van bodyload. Nooit echt misselijk van geworden maar lekker was anders. Nu door er thee van te zetten ligt het niet meer zwaar op de maag.
T
ToonLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mindless zei:
Hoe neem jij je truffels in?

Ik at ze eerst altijd gewoon op, maar dan had ik meer last van bodyload. Nooit echt misselijk van geworden maar lekker was anders. Nu door er thee van te zetten ligt het niet meer zwaar op de maag.
Klik om te vergroten...
Zoals ik zei heb ik nog maar 1 keer een truffel gegeten, het was wel een grote knots, maar ik ga ervan uit dat het een standaard portie was aangezien netjes in het doosje vd smartshop.

Ik heb ze moedig helemaal opgeknauwd en doorgeslikt. Ik eet graag champignons in de keuken en vind de smaak niet zo smerig als vele anderen. Mijn zelfgemaakt poeder van paddo's vind ik zelfs lekker.

Ik was er wel flink misselijk van met krampen enzo, maar eens dat eruit was ging het direkt over en had ik een heel mooie cartoonachtige grappige trip. Want ik moest ook wel heel hard lachen van die truffel.

In ieder geval goeie tip dat er thee van zetten de bodyload vermindert. Die neem ik mee voor als het er nog eens van komt truffels te gebruiken. Mijn ervaring met stoeltjes is in ieder geval dat ik dan ook lacheriger word dan ze zo eten. Dus dat gaat dan wel héél grappig worden
r
rijkiedijkieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Bedoel je dus,
met serotonine zeg maar dat je die aanmaakt in het lichaam vervolgens breekt die serotonine af omdat het giftig is? Ik leg het dus niet goed uit, me vraag. Ongeveer.

Ik ken dat, dat stukje toen je dat gezin uit die boot zag stappen, dat wanneer je tript ineens allemaal dingen opvallen aan voorbijgangers etc. Het is heel raar. Alsof vanaf 't moment dat je aan het trippen bent ineens alles betekenis krijgt, of juist niet, wat mensen doen, terwijl normaal is het gewoon een voorbijganger inderdaad.
T
ToonLid
01-01-2024, 00:00
#15
rijkiedijkie zei:
Bedoel je dus,
met serotonine zeg maar dat je die aanmaakt in het lichaam vervolgens breekt die serotonine af omdat het giftig is? Ik leg het dus niet goed uit, me vraag. Ongeveer.
Klik om te vergroten...
Elke stof wordt gemetaboliseerd in het lichaam, dus afgebroken. Maar zeker niet omdat het giftig is! Lichaamseigen of ingenomen serotonine ( moderne antidepressiva die onder de noemer SSRI oftewel selective serotonin reupper inhibator vallen zijn medicatie die je lichaam stimuleren meer serotonine aan te maken) is zeker niet giftig, in tegendeel, je moet een voldoende dosis (lichaamseigen) serotonine in je systeem hebben of je wordt depressief.

Paddo's werken op dezelfde neuroreceptoren als serotonine.

Het metaboliet van serotonine is overigens 5-hydroxyindol-azijnzuur (5-HIAA)

Alle drugstests inclusief legale medicijnen en lichaamseigen stoffen worden uitgevoerd door het metaboliet van het product op te sporen in urine of bloed en niet het product zelf.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#16
Toon zei:
( moderne antidepressiva die onder de noemer SSRI oftewel selective serotonin reupper inhibator vallen zijn medicatie die je lichaam stimuleren meer serotonine aan te maken)
Klik om te vergroten...
Sorry hierop toch even een klein kanttekening:
Een SSRI zorgt er niet voor dat je lichaam "meer" serotonine aan gaat maken.
Een SSRI remt selectief de heropname van serotonine in het presynaptische neuron. Hierdoor neemt de beschikbaarheid van serotonine toe. Dit komt dus omdat de heropname wordt geremd waardoor er meer serotonine in je hersentjes blijft zitten.
T
ToonLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mezelf zei:
Sorry hierop toch even een klein kanttekening:
Een SSRI zorgt er niet voor dat je lichaam "meer" serotonine aan gaat maken. Ik had moeten zeggen dat er dan meer serotonine beschikbaar wordt.
Een SSRI remt selectief de heropname van serotonine in het presynaptische neuron. Hierdoor neemt de beschikbaarheid van serotonine toe. Dit komt dus omdat de heropname wordt geremd waardoor er meer serotonine in je hersentjes blijft zitten.
Klik om te vergroten...
Jij bent me er toch eentje hoor. Inderdaad zegt de term reupper inhibator het al zelf, ik wilde het wat simpeler houden voor de doorsnee lezer. Ik had ook kunnen zeggen dat er meer serotonine beschikbaar wordt voor je receptoren.
Maar misschien moet ik dat niet meer doen en in ieder geval heb jij hier weer een waardevolle toevoeging gedaan!
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#18
Toon zei:
Jij bent me er toch eentje hoor.
Klik om te vergroten...
Haha gelukkig wel, stel je voor er waren er meer zoals Mezelf :wink:
T
ToonLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mezelf zei:
Haha gelukkig wel, stel je voor er waren er meer zoals Mezelf :wink:
Klik om te vergroten...
Lolbroek!
O
OxieLid
01-01-2024, 00:00
#20
Bijzonder mooi report met leuke details en uitleg!

Ik heb gister zo'n mCkennaii kweeksetje gekocht om uit te proberen, dus zodoende kwam ik op dit report uit.
Dat 'loop' stukje doet mij denken aan een LSD trip die ik een keer heb gehad. Hierbij lag ik in bed waar ik gebombardeerd werd met 'egyptische tekens'. Zeg 10 beelden in 3 seconden.

Ik heb het idee dat verschillende paddo's je in een verschillend bewustzijnsstuk kunnen draperen. Bijvoorbeeld verschillen in 'Himalaya, Atlantis, Rain, dragons dynamite' hadden voor mij allemaal een specifieke tendens. Als ik het zou moeten omschrijven dan was himalaya 'hoog', atlantis subtiel en zacht, rain meer omgevingsgericht en dragonsdynamite met veel power. Maar wellicht is dat wat mijn geest er van wilde maken... :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."