#1
Ik vind het heel mooi en openhartig geschreven. Bedankt voor het delen!
Sterkte met je issues. Jij bent het ook waard om te bestaan 😘💙
Sterkte met je issues. Jij bent het ook waard om te bestaan 😘💙
Nogal een gok en aanname. Hier op aarde hebben we nog de beschikking over een onderbewuste, waar we de dingen die we niet willen voelen in weg kunnen stoppen. Wat als dat wegvalt bij je dood en je alles onverdoofd op je dak krijgt? Ook een aanname, maar dit kan net zo goed. Mensen zijn zo overtuigd van rust na de dood, maar gebaseerd op wat?De dag waarop ik sterf zou de meest fijne dag in mijn leven zijn, en misschien dat sterven mij uiteindelijk dat geluk zal brengen waar ik zo hard naar op zoek was.
Je schrijft mooi.![]()
Inderdaad mooi geschreven.
Heel mooi uitgelegd. Ik kan me zeker vinden in die lower death drive.Nogal een gok en aanname. Hier op aarde hebben we nog de beschikking over een onderbewuste, waar we de dingen die we niet willen voelen in weg kunnen stoppen. Wat als dat wegvalt bij je dood en je alles onverdoofd op je dak krijgt? Ook een aanname, maar dit kan net zo goed. Mensen zijn zo overtuigd van rust na de dood, maar gebaseerd op wat?
Er is lagere en hogere acceptatie denk ik. Lagere acceptatie is opgeven. Je erbij neerleggen dat je de dood kiest om verlost te zijn van dit bestaan. Verdoving zoeken van de pijn van het leven. De zogenaamde 'lower death drive'.
Maar er is ook hogere acceptatie. Dit is de dood van het verlangen verlost te zijn en daarmee de omarming en acceptatie van de pijn van het leven. Het stoppen van het zoeken naar een uitweg. Het tegenovergestelde van verdoving. De 'higher death drive'.
Elk moment, hoe pijnlijk ook, kun je overgaan van lagere naar hogere acceptatie, is mijn overtuiging.
Sertraline, Remergon, Trazodone en Lambipol.Inderdaad mooi geschreven. Mag ik vragen welke medicatie je toen nam?
Het kan heel erg nuttig zijn om hier veel bij stil te staan. En om steeds weer opnieuw te kiezen om je lagere acceptatie wanneer die er is om te zetten in hogere (ware) acceptatie.@Mindless
Heb wat zitten nadenken en heb mijn reactie op jouw overtuiging aangepast.
Ten eerste vind ik het vreemd dat je Sertraline krijgt, omdat deze een manische episode kan uitlokken. Maar dit terzijde.Sertraline, Remergon, Trazodone en Lambipol.
En om de twee weken vitamine C![]()
Dat lijkt momenteel nog een ver van mijn bed show, maar ik denk wel dat me dat uiteindelijk zal lukken met behulp van mijn psychologe. Ik denk niet dat ik me ooit echt gelukkig ga voelen maar ik doe wel mijn best om te overleven en mezelf beter te leren begrijpen.Het kan heel erg nuttig zijn om hier veel bij stil te staan. En om steeds weer opnieuw te kiezen om je lagere acceptatie wanneer die er is om te zetten in hogere (ware) acceptatie.
Mijn diagnose is pas eind juli gekomen, toen was het nog niet bekend.Ten eerste vind ik het vreemd dat je Sertraline krijgt, omdat deze een manische episode kan uitlokken. Maar dit terzijde.
De Sertraline (alle SSRI's eigenlijk) combineren met psychedelica is lopen op een slappe koord. De twee werken elkaar tegen. Je kan er ernstige verwikkelingen aan over houden. Je speelt o.a. met je waardevolle serotonines. Ik geef het maar mee...
Nog een persoonlijke vraag: Waar zit je nu? Hoog, laag of stabiel? (Ik vermoed namelijk dat de speed je nu wel hoog zal houden, tenzij je tolerantie te hoog is.)
Edit: Zelf bipolair, en werkend als ervaringsdeskundige.
Snap ik wel dat het dat lijkt.Dat lijkt momenteel nog een ver van mijn bed show, maar ik denk wel dat me dat uiteindelijk zal lukken met behulp van mijn psychologe. Ik denk niet dat ik me ooit echt gelukkig ga voelen maar ik doe wel mijn best om te overleven en mezelf beter te leren begrijpen.
Dank je voor je lieve woordenMooi geschreven report @SpeedIsLekker ! Het raakt me wel als mensen aangeven maar zo weinig geluk in hun leven te vinden. Ik heb een schoonzus met een bipolaire stoornis en zie de strijd die zij voert met haar verdriet en angsten Van dichtbij. Ik zou willen dat ik iets nuttigs voor je zou kunnen doen maar ik heb een iets te stevige microdosis lsd op en kan op dit moment niets zinnigs bedenken waar je ook echt iets aan zou hebben...
ik kom helaas niet verder dan een oprecht gemeende “ik Hoop dat ook jij een keer mag proeven van hoe mooiste leven soms kan zijn”... veel sterkte in ieder geval!!!
Je hebt zitten trippen in een inrichting en kreeg wat versterkte depressieve gedachtes en gevoelens.Dit is een relatief lang verhaal en bepaalde dingen kunnen shockerend zijn om te lezen.
Je hebt zitten trippen in een inrichting en kreeg wat versterkte depressieve gedachtes en gevoelens.
Dat is niet zo ongelofelijk shocking als je zelf lijkt denken![]()
Mooi report @SpeedIsLekker. Je kunt zeker goed schrijven. Wanneer mogen we joúw boek verwachten?Heftige content wel, daarom extra knap dat je het zo kwetsbaar durft te brengen.
Mooi report @SpeedIsLekker
Ik vroeg me bij het lezen nog af of je bij psychedelica geen gedempt effect ervaart door de combinatie met de SSRI. Ik heb zelf duloxetine (een SNRI) gebruikt voor depressie en ik merkte echt een ernstig verminderd effect van onder andere LSD. Echt drie keer de normale dosis moeten nemen, minimaal, om een gewenst effect te krijgen. Dit is logisch ook, gezien de werking van beide middelen, maar ik vond de mate waarin toch stuitend.
Mooi report @SpeedIsLekker
Welke vorm van bipolariteit heb je precies als ik vragen mag? Snel of langzaam wisselende stemmingen?
Heel veel sterkte! <3 Er zijn bij mijn weten verschillende mensen met bipolaire stoornis en al zeker met depressie op het forum; dit kan jouw problemen niet verhelpen helaas, maar biedt misschien wel wat steun.
Dank je 🥰 graag gedaan hoor! het negatieve mag ook eens in het daglicht komen.Ik vind het heel mooi en openhartig geschreven. Bedankt voor het delen!
Sterkte met je issues. Jij bent het ook waard om te bestaan 😘💙
De reden waarom die waarschuwing er staat is omdat ik genoeg vrienden heb bij wie het negatieve emoties of herinneringen kan triggeren.Je hebt zitten trippen in een inrichting en kreeg wat versterkte depressieve gedachtes en gevoelens.
Dat is niet zo ongelofelijk shocking als je zelf lijkt denken![]()
Ohhh zou je een verhaal willen posten? Dit kan bv in het onzin subforum.De kans dat ik ooit een volledig boek ga schrijven is zeer klein haha, ik hou me vooral bezig met het schrijven van soft erotica, ofja ik probeer het.
Faacckk! Yes!Sinds ik gestopt ben met een fuck te geven over wat mensen over me denken ben ik veel gelukkiger geworden, aangezien ik nu echt mezelf kan zijn.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."