#1

Wie ben ik?
Mijn naam is Henk, ik ben 34 jaar, en in het dagelijks leven werk ik in het onderwijs. Mijn hobbies zijn: alles wat met cannabis te maken heeft, sporten, reizen en koken.
Lange tijd DF lid, maar dit is mijn eerste tripreport. Tl;dr versie: zeer vermakelijk en leerzaam!
Overzicht
Tripmiddel: (1p-)LSD
Dosis: 150 mcg, blotter
Andere drugs tijdens de trip: koffie, chocolade, cannabis
Locatie: thuis, appartement in een grote drukke stad
Datum: Volle maan, 1 augustus 2023
Tijdstip inname: 18:30 (twee uur voor hoogtepunt supermaan)
Achtergrond
Ik ben enorm geïnteresseerd in drugs, en ben gefascineerd over het idee om te trippen tijdens gebeurtenissen wanneer de hemellichamen op een bijzondere plek staan. Zoals de volle maan, of de zonnewende en equinox. Ik vind ook dat de maancyclus, 28 dagen, een mooie periode is voor een stevige trip. Iedereen die een beetje ervaring heeft met psychedelics weet dat je tijdens een trip soms elementen uit de vorige trip voortzet, alsof "het verder gaat". Het leek me leuk om zelf eens meerdere keren achter elkaar te trippen tijdens de volle maan.
Voorbereidingen
Na een lange periode hier enorm naar uitgekeken te hebben is het eindelijk zo ver! Het plan is om de zegel in te nemen rond 18:30, zo'n twee uur voor het hoogtepunt van de volle maan. Dus heb ik de hele ochtend en middag nog om voor te bereiden. Ik ben een groot liefhebber van buiten trippen, maar tijdens deze eerste Full Moon On Acid Trip wil ik de introspectieve reis van de come-up in haar volle glorie ervaren, dus geen afleidingen van Moeder Natuur
Wel ben ik van plan om zoals gewoonlijk tijdens een trip ook te genieten van Mary Jane, dus ga ik een paar dikke bong hits nemen tijdens en na de piek van de trip om er langer in te blijven. Als ik buiten trip neem ik altijd joints mee.
Ik heb heel m'n huis opgeruimd en schoongemaakt (wat voelt dit goed zeg!), en geen afspraken voor de rest van de dag. Na een ontbijt met vers fruit en een lunch met linzencurry met rijst heb ik niks meer gegeten, alleen zelfgeperst sap en water gedronken. Voor gedurende de trip heb ik nog meer sap, extra pure chocolade, mandarijnen, frambozen en water klaar staan. En nog meer rijst met linzen- en groentencurry in de koelkast voor het geval ik trek krijg in iets hartigs.

Verder heb ik het simpel gehouden wat betreft voorbereidingen. Notitieboekje en pen binnen handbereik, dekentje klaargelegd, slaapmasker voor totale verduistering, paar geurkaarsjes aangestoken voor de sfeer, bong schoongemaakt en Amnesia Haze wiet gereed gezet, gordijnen dicht etc. Na lekker opgefrist te hebben en m'n comfortabele tie dye pyjama aangetrokken te hebben, is het tijd. Met een kopje verse koffie loop ik naar de slaapkamer.
De trip
[T+0:00] Ik pak de zegel en herhaal m'n intentie hardop, zoals ik het heb opgeschreven in m'n notitieboekje: "Ik wil graag ontdekken hoe het is om te reizen in m'n bewustzijn op deze kosmische speciale dag, en de persoonlijke ontwikkelingen die ik hieruit haal zal ik gebruiken om meer mezelf te zijn. Ik kom in vrede." Vervolgens leg ik de zegel onder m'n tong en ga in bed liggen.

De eerste gedachte die stiekem in me opkomt is: heb alsjeblieft genade, LSD!
En los daarvan, ik ben een relatief ervaren psychonaut en stoner, en ben al heel lang superbenieuwd hoe het is om te trippen en naar de volle maan te kijken, dus let it go and enjoy the ride! Ik neem een slokje water, maar laat de zegel nog onder m'n tong, en staar zo lang mogelijk zonder te knipperen naar de psychedelic wanddoek die ik boven m'n bed heb hangen:

[T+0:05] Nog geen effecten voelbaar of zichtbaar. Ik vraag me af hoe mijn beleving van de wanddoek over een paar uur zal zijn
De geur van de koffie omringt me en dat geeft een goed gevoel, wat is koffie toch lekker! Gedachtes dwalen af. Wat zal ik nu doen? Muziek luisteren? Mediteren? Een bong hit nemen? Chocola eten? Slokje koffie drinken? Had dat laatste geprobeerd, maar de koffie was nog te heet
[T+0:30] Een half uur later voel ik zeer lichtjes de eerste come-up verschijnselen. Een milde druk in de neus en licht gevoel in het hoofd, en algeheel tintelend/stimulerend gevoel in het lichaam, hoe minimaal ook. Ik doe m'n slaapmasker af en kijk naar de wanddoek, maar merk nog geen visuals. Ik drink de koffie, eet een paar frambozen en slik de zegel ook in. Ik sluit m'n ogen weer en laat m'n gedachten lekker afdwalen, en merk dat ik op één of andere manier in staat ben om aan meerdere dingen tegelijk te denken, lastig te beschrijven, maar typisch zo'n LSD effect
Ik hoop steeds bijzondere effecten in de wanddoek te zien, en juist omdat ik het zo verwacht/hoop had ik gedacht dat de psychedelic effecten van LSD me het zou laten zien, maar ik had het mis.
[T+2:00] Een uur of twee na inname van de zegel nog steeds helemaal geen visuals. Gedachten zijn wel all over the place, op een controleerbare en eigenlijk verhelderende manier, alsof alles een plekje krijgt.
Even kijken of de maan al te zien is, mooi niet dus, want het is helemaal bewolkt! Daar gaat m'n plan... Tijd voor een paar bong hits dan maar. Ik ga naar de woonkamer, zet Star Wars 3 op (nog steeds m'n favoriet!), ga onder een deken liggen, en neem de eerste hit Amnesia Haze. Al gauw begint het zwart/grijze patroon van m'n bank in rivier-achtige stroompjes te bewegen in alle richtingen, en lijken de ruimteschepen en lasers van Star Wars op bewegende schilderijen van Van Gogh. Met andere woorden: LSD + wiet ftw
Ik eet het fruit in hoog tempo, wat smaakt dat goed! En terwijl ik regelmatig een bong hit neem kijk ik aandachtig verder naar de film. Ik herinner me plotseling m'n doel: naar de maan kijken! Af en toe even naar het balkon, maar het is steeds bewolkt. Geeft niet, een LSD trip met een flinke hoeveelheid wiet duurt gemiddeld zo'n 8-12 uur bij mij (eat that, shrooms!), dus dan maar verder rustig tv kijken en eten
Hoe meer ik op m’n ademhaling focus, en op de gedachte om geen gedachten hebben, hoe dieper ik in de trip gezogen word, en hoe minder m’n zicht er “toe doet”. De wanddoek ziet er eerst normaal uit, dan begint de boel te vervormen, en vervolgens maakt het niet meer uit wat m’n ogen zien, m’n gedachten zijn compleet ergens anders. Lastig te beschrijven waar precies, maar wel ergens wat net zo echt aanvoelt als het hier en nu. Ik denk dat wiet een enorm versterkend effect heeft op LSD, ik vind dit een goede eigenschap die niet misbruikt moet worden. Steeds kleine bong hits met grote pauzes ertussen dus. Maar deze ervaring, compleet in de trip gezogen te worden tot het punt dat zicht er niet meer toe doet, wilde ik dus ervaren tijdens het kijken naar de volle (super)maan! Het was ook heel trippy om te kijken in m'n glazen bol, alsof m'n ogen maar niet konden focusen terwijl m'n gedachten compleet in een andere dimensie waren.
Ik kom in een soort trippy dromerige staat van bewustzijn, waarin m’n gedachten compleet los zijn van wat m’n zintuigen waarnemen, om het op een manier te beschrijven die in woorden te omvatten is. Het lijkt alsof de tijd vervaagt, een moment wegspacen lijkt een eeuwigheid te duren terwijl er op de klok maar twee minuten voorbij zijn. In m’n gedachten bezoek ik andere werelden die onmogelijk te beschrijven zijn maar die zo bekend aanvoelen alsof ik er ook al m’n hele leven gewoond heb. Ik krijg impressies vanuit de “tripdimensie” die aanvoelen als contact met iets wat je meer mens maakt dan de dagelijkse behoeftes en afleidingen die we hebben.
Een psychedelische trip kan worden gezien als het contact maken met een stukje menselijkheid in ons wat diepzinniger is dan eten, drinken of seks. En tijdens de volle maan is deze ervaring extra speciaal. Iedereen zou in zijn/haar leven op volwassen leeftijd moeten trippen, ook al is het maar één keer. Of er zeker niet over te kunnen denken oordelen zonder het ooit zelf geprobeerd te hebben, dit geldt zowel voor cannabis als psychedelics.
[T+6:00] De rest van de trip verliep zeer rustig. Het bestond voornamelijk uit eten en wiet roken, zowel op het balkon als voor de tv en op bed, en nadenken over van alles en nog wat. Er waren momenten dat ik tot diepzinnige inzichten kwam en tot tranen gebracht werd, momenten dat ik in lachen uitbarstte (geen idee of m'n buren dat hoorde, was ver na middernacht!), en momenten dat ik realiseerde dat ik heel blij ben dat ik dit doe, en vooral dankbaar dat ik dit kán doen. Ik voelde een diepe connectie met m'n familie en het belang van het behouden van goede relaties met mensen van wie ik hou. Ik moet meer dingen loslaten en/of een plekje geven, in ieder geval niet druk maken om zaken waar ik geen controle over heb.
Na Star Wars 3 heb ik op tv een rustige spacey meditatiefilmpje opgezet:

[T+10:00] Bijna een gram wiet later, heel wat chocolade, en een lichte warme maaltijd, denk ik weer na over de intentie van m'n trip en realiseer dat ik niet erg "diep" in m'n bewustzijn gegaan ben voor m'n gevoel, maar toch wel wijze lessen geleerd heb, en me bovenal enorm vermaakt heb. Zowel bij de voorbereidingen, als tijdens de trip. Hopelijk is het de volgende keer niet de hele tijd bewolkt, en bevindt de maan zich op een positie dat ik 'm daadwerkelijk kan zien!
[T+12:00] Tanden poetsen, groot glas water drinken, en slapen. Duurt even voordat ik in slaap val, ik voel nog zeer lichte effecten van de LSD en ben aardig stoned van de wiet, maar ik heb een heerlijk geslapen, zoals gebruikelijk na een psychedelic trip
EINDE TRIP REPORT
Notities
Ik had ook kunnen kiezen voor psilocybine paddo’s of truffels voor deze Full Moon Trip(s). Mijn ervaring met psilocybine is altijd meer "in your face" en minder controleerbaar dan LSD, zeker wanneer je het met cannabis combineert. En een LSD trip duurt veel langer! En niet iedereen houdt er van om misselijk te worden, wat bijna altijd het geval is bij een degelijke dosis paddo’s maar nooit bij een LSD trip, en zo zijn er nog veel meer redenen te bedenken om voor LSD te kiezen. LSD is voor mij de Moeder der psychedelics, in de tijd van nu.
Hoewel ik tijdens de piek en het roken van de wiet best hard aan het spacen was, had ik voor m’n gevoel geen "breakthrough" of ego-oplossing ervaring gehad. Hier had ik stiekem wel op gehoopt, zeker omdat ik tijdens de come-up in stilte in het donker lag. Misschien de volgende keer
Wie weet of de inzichten van deze trip vervolgd worden bij de volgende Full Moon On Acid Trip, ik ben in ieder geval zeer benieuwd! Wellicht dat ik daar ook een (beknoptere) report van post.
LEGALIZE CANNABIS & PSYCHEDELICS