Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVolle maan on acid - 150 mcg LSD + Amnesia Haze wiet

Volle maan on acid - 150 mcg LSD + Amnesia Haze wiet

8 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
h
henkie2Lid
01-01-2024, 00:00
#1
fullmoon.jpg

Wie ben ik?

Mijn naam is Henk, ik ben 34 jaar, en in het dagelijks leven werk ik in het onderwijs. Mijn hobbies zijn: alles wat met cannabis te maken heeft, sporten, reizen en koken.

Lange tijd DF lid, maar dit is mijn eerste tripreport. Tl;dr versie: zeer vermakelijk en leerzaam!

Overzicht

Tripmiddel: (1p-)LSD
Dosis: 150 mcg, blotter
Andere drugs tijdens de trip: koffie, chocolade, cannabis
Locatie: thuis, appartement in een grote drukke stad
Datum: Volle maan, 1 augustus 2023
Tijdstip inname: 18:30 (twee uur voor hoogtepunt supermaan)

Achtergrond

Ik ben enorm geïnteresseerd in drugs, en ben gefascineerd over het idee om te trippen tijdens gebeurtenissen wanneer de hemellichamen op een bijzondere plek staan. Zoals de volle maan, of de zonnewende en equinox. Ik vind ook dat de maancyclus, 28 dagen, een mooie periode is voor een stevige trip. Iedereen die een beetje ervaring heeft met psychedelics weet dat je tijdens een trip soms elementen uit de vorige trip voortzet, alsof "het verder gaat". Het leek me leuk om zelf eens meerdere keren achter elkaar te trippen tijdens de volle maan.

Voorbereidingen

Na een lange periode hier enorm naar uitgekeken te hebben is het eindelijk zo ver! Het plan is om de zegel in te nemen rond 18:30, zo'n twee uur voor het hoogtepunt van de volle maan. Dus heb ik de hele ochtend en middag nog om voor te bereiden. Ik ben een groot liefhebber van buiten trippen, maar tijdens deze eerste Full Moon On Acid Trip wil ik de introspectieve reis van de come-up in haar volle glorie ervaren, dus geen afleidingen van Moeder Natuur :wink: Het strand of bos waar ik regelmatig trip maakt dit keer plaats voor m'n slaapkamer.

Wel ben ik van plan om zoals gewoonlijk tijdens een trip ook te genieten van Mary Jane, dus ga ik een paar dikke bong hits nemen tijdens en na de piek van de trip om er langer in te blijven. Als ik buiten trip neem ik altijd joints mee.

Ik heb heel m'n huis opgeruimd en schoongemaakt (wat voelt dit goed zeg!), en geen afspraken voor de rest van de dag. Na een ontbijt met vers fruit en een lunch met linzencurry met rijst heb ik niks meer gegeten, alleen zelfgeperst sap en water gedronken. Voor gedurende de trip heb ik nog meer sap, extra pure chocolade, mandarijnen, frambozen en water klaar staan. En nog meer rijst met linzen- en groentencurry in de koelkast voor het geval ik trek krijg in iets hartigs.

bong en eten.jpg

Verder heb ik het simpel gehouden wat betreft voorbereidingen. Notitieboekje en pen binnen handbereik, dekentje klaargelegd, slaapmasker voor totale verduistering, paar geurkaarsjes aangestoken voor de sfeer, bong schoongemaakt en Amnesia Haze wiet gereed gezet, gordijnen dicht etc. Na lekker opgefrist te hebben en m'n comfortabele tie dye pyjama aangetrokken te hebben, is het tijd. Met een kopje verse koffie loop ik naar de slaapkamer.

De trip

[T+0:00]
Ik pak de zegel en herhaal m'n intentie hardop, zoals ik het heb opgeschreven in m'n notitieboekje: "Ik wil graag ontdekken hoe het is om te reizen in m'n bewustzijn op deze kosmische speciale dag, en de persoonlijke ontwikkelingen die ik hieruit haal zal ik gebruiken om meer mezelf te zijn. Ik kom in vrede." Vervolgens leg ik de zegel onder m'n tong en ga in bed liggen.

blotter.jpg

De eerste gedachte die stiekem in me opkomt is: heb alsjeblieft genade, LSD! :tonguewink: Maar dat maakt de come-up alleen maar spannender, trippen is ook niet zomaar iets. M'n goede intentie en voorbereidingen, en de gedachte (en het feit) dat LSD één van de veiligste chemische stoffen is om tot je te nemen (het is alleen uiterst potent), tovert meteen een glimlach op m'n gezicht.

En los daarvan, ik ben een relatief ervaren psychonaut en stoner, en ben al heel lang superbenieuwd hoe het is om te trippen en naar de volle maan te kijken, dus let it go and enjoy the ride! Ik neem een slokje water, maar laat de zegel nog onder m'n tong, en staar zo lang mogelijk zonder te knipperen naar de psychedelic wanddoek die ik boven m'n bed heb hangen:

doek.jpg

[T+0:05] Nog geen effecten voelbaar of zichtbaar. Ik vraag me af hoe mijn beleving van de wanddoek over een paar uur zal zijn :wink:

De geur van de koffie omringt me en dat geeft een goed gevoel, wat is koffie toch lekker! Gedachtes dwalen af. Wat zal ik nu doen? Muziek luisteren? Mediteren? Een bong hit nemen? Chocola eten? Slokje koffie drinken? Had dat laatste geprobeerd, maar de koffie was nog te heet :relaxed: Ik besluit om m'n slaapmasker en oorkappen op te zetten en te focussen op m'n ademhaling.

[T+0:30] Een half uur later voel ik zeer lichtjes de eerste come-up verschijnselen. Een milde druk in de neus en licht gevoel in het hoofd, en algeheel tintelend/stimulerend gevoel in het lichaam, hoe minimaal ook. Ik doe m'n slaapmasker af en kijk naar de wanddoek, maar merk nog geen visuals. Ik drink de koffie, eet een paar frambozen en slik de zegel ook in. Ik sluit m'n ogen weer en laat m'n gedachten lekker afdwalen, en merk dat ik op één of andere manier in staat ben om aan meerdere dingen tegelijk te denken, lastig te beschrijven, maar typisch zo'n LSD effect :hearteyes: De piek van de trip begint nu echt.

Ik hoop steeds bijzondere effecten in de wanddoek te zien, en juist omdat ik het zo verwacht/hoop had ik gedacht dat de psychedelic effecten van LSD me het zou laten zien, maar ik had het mis.

[T+2:00] Een uur of twee na inname van de zegel nog steeds helemaal geen visuals. Gedachten zijn wel all over the place, op een controleerbare en eigenlijk verhelderende manier, alsof alles een plekje krijgt.

Even kijken of de maan al te zien is, mooi niet dus, want het is helemaal bewolkt! Daar gaat m'n plan... Tijd voor een paar bong hits dan maar. Ik ga naar de woonkamer, zet Star Wars 3 op (nog steeds m'n favoriet!), ga onder een deken liggen, en neem de eerste hit Amnesia Haze. Al gauw begint het zwart/grijze patroon van m'n bank in rivier-achtige stroompjes te bewegen in alle richtingen, en lijken de ruimteschepen en lasers van Star Wars op bewegende schilderijen van Van Gogh. Met andere woorden: LSD + wiet ftw :)

Ik eet het fruit in hoog tempo, wat smaakt dat goed! En terwijl ik regelmatig een bong hit neem kijk ik aandachtig verder naar de film. Ik herinner me plotseling m'n doel: naar de maan kijken! Af en toe even naar het balkon, maar het is steeds bewolkt. Geeft niet, een LSD trip met een flinke hoeveelheid wiet duurt gemiddeld zo'n 8-12 uur bij mij (eat that, shrooms!), dus dan maar verder rustig tv kijken en eten :grin: En af en toe checken of de nachtelijke hemel opgeklaard is.

Hoe meer ik op m’n ademhaling focus, en op de gedachte om geen gedachten hebben, hoe dieper ik in de trip gezogen word, en hoe minder m’n zicht er “toe doet”. De wanddoek ziet er eerst normaal uit, dan begint de boel te vervormen, en vervolgens maakt het niet meer uit wat m’n ogen zien, m’n gedachten zijn compleet ergens anders. Lastig te beschrijven waar precies, maar wel ergens wat net zo echt aanvoelt als het hier en nu. Ik denk dat wiet een enorm versterkend effect heeft op LSD, ik vind dit een goede eigenschap die niet misbruikt moet worden. Steeds kleine bong hits met grote pauzes ertussen dus. Maar deze ervaring, compleet in de trip gezogen te worden tot het punt dat zicht er niet meer toe doet, wilde ik dus ervaren tijdens het kijken naar de volle (super)maan! Het was ook heel trippy om te kijken in m'n glazen bol, alsof m'n ogen maar niet konden focusen terwijl m'n gedachten compleet in een andere dimensie waren.

Ik kom in een soort trippy dromerige staat van bewustzijn, waarin m’n gedachten compleet los zijn van wat m’n zintuigen waarnemen, om het op een manier te beschrijven die in woorden te omvatten is. Het lijkt alsof de tijd vervaagt, een moment wegspacen lijkt een eeuwigheid te duren terwijl er op de klok maar twee minuten voorbij zijn. In m’n gedachten bezoek ik andere werelden die onmogelijk te beschrijven zijn maar die zo bekend aanvoelen alsof ik er ook al m’n hele leven gewoond heb. Ik krijg impressies vanuit de “tripdimensie” die aanvoelen als contact met iets wat je meer mens maakt dan de dagelijkse behoeftes en afleidingen die we hebben.

Een psychedelische trip kan worden gezien als het contact maken met een stukje menselijkheid in ons wat diepzinniger is dan eten, drinken of seks. En tijdens de volle maan is deze ervaring extra speciaal. Iedereen zou in zijn/haar leven op volwassen leeftijd moeten trippen, ook al is het maar één keer. Of er zeker niet over te kunnen denken oordelen zonder het ooit zelf geprobeerd te hebben, dit geldt zowel voor cannabis als psychedelics.

[T+6:00] De rest van de trip verliep zeer rustig. Het bestond voornamelijk uit eten en wiet roken, zowel op het balkon als voor de tv en op bed, en nadenken over van alles en nog wat. Er waren momenten dat ik tot diepzinnige inzichten kwam en tot tranen gebracht werd, momenten dat ik in lachen uitbarstte (geen idee of m'n buren dat hoorde, was ver na middernacht!), en momenten dat ik realiseerde dat ik heel blij ben dat ik dit doe, en vooral dankbaar dat ik dit kán doen. Ik voelde een diepe connectie met m'n familie en het belang van het behouden van goede relaties met mensen van wie ik hou. Ik moet meer dingen loslaten en/of een plekje geven, in ieder geval niet druk maken om zaken waar ik geen controle over heb.

Na Star Wars 3 heb ik op tv een rustige spacey meditatiefilmpje opgezet:

tv.jpg

[T+10:00] Bijna een gram wiet later, heel wat chocolade, en een lichte warme maaltijd, denk ik weer na over de intentie van m'n trip en realiseer dat ik niet erg "diep" in m'n bewustzijn gegaan ben voor m'n gevoel, maar toch wel wijze lessen geleerd heb, en me bovenal enorm vermaakt heb. Zowel bij de voorbereidingen, als tijdens de trip. Hopelijk is het de volgende keer niet de hele tijd bewolkt, en bevindt de maan zich op een positie dat ik 'm daadwerkelijk kan zien!

[T+12:00] Tanden poetsen, groot glas water drinken, en slapen. Duurt even voordat ik in slaap val, ik voel nog zeer lichte effecten van de LSD en ben aardig stoned van de wiet, maar ik heb een heerlijk geslapen, zoals gebruikelijk na een psychedelic trip :wink:

EINDE TRIP REPORT

Notities


Ik had ook kunnen kiezen voor psilocybine paddo’s of truffels voor deze Full Moon Trip(s). Mijn ervaring met psilocybine is altijd meer "in your face" en minder controleerbaar dan LSD, zeker wanneer je het met cannabis combineert. En een LSD trip duurt veel langer! En niet iedereen houdt er van om misselijk te worden, wat bijna altijd het geval is bij een degelijke dosis paddo’s maar nooit bij een LSD trip, en zo zijn er nog veel meer redenen te bedenken om voor LSD te kiezen. LSD is voor mij de Moeder der psychedelics, in de tijd van nu.

Hoewel ik tijdens de piek en het roken van de wiet best hard aan het spacen was, had ik voor m’n gevoel geen "breakthrough" of ego-oplossing ervaring gehad. Hier had ik stiekem wel op gehoopt, zeker omdat ik tijdens de come-up in stilte in het donker lag. Misschien de volgende keer :wink:

Wie weet of de inzichten van deze trip vervolgd worden bij de volgende Full Moon On Acid Trip, ik ben in ieder geval zeer benieuwd! Wellicht dat ik daar ook een (beknoptere) report van post.


LEGALIZE CANNABIS & PSYCHEDELICS
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#2
Leuk beschreven tripreport! En echt, met elke alinea die ik net las hoopte ik dat je de maan had gezien tijdens het trippen maar helaas haha. Trippen met een volle maan energie lijkt me intens maar ook vet.

Ik kijk uit naar je volgende tripreport! 😄
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb pas na 10 jaar trippen geleerd dat ik het eigenlijk helemaal niet chill vind om erbij te blowen. Dat deed ik wel altijd. Maar toen ik het een keer niet deed voelde ik me ineens veel meer aanwezig, scherp, en minder vertwijfeld.
Van cannabis, zo blijkt na verder experinenteren, word ik warrig, in mezelf gekeerd. Ik kan dan ineens een voorwerp compleet kwijtraken en het idee niet meer loslaten, waarna ineens blijkt dat het toch in mijn broekzak zit. Maar dan heb ik niet echt door dat het eigenlijk de wiet is die me zo met paranoïde gedachten voedt.

Dus nu blow ik alleen als de LSD is uitgewerkt; want dan is het heerlijk maar doet het verder geen fuck. En ik heb er dus veel rustigere en heldere trips van, waarvan ik in ieder geval meer geniet.
B
BoymanLid
01-01-2024, 00:00
#4
henkie2 zei:
Bekijk bijlage 53171

Wie ben ik?

Mijn naam is Henk, ik ben 34 jaar, en in het dagelijks leven werk ik in het onderwijs. Mijn hobbies zijn: alles wat met cannabis te maken heeft, sporten, reizen en koken.

Lange tijd DF lid, maar dit is mijn eerste tripreport. Tl;dr versie: zeer vermakelijk en leerzaam!

Overzicht

Tripmiddel: (1p-)LSD
Dosis: 150 mcg, blotter
Andere drugs tijdens de trip: koffie, chocolade, cannabis
Locatie: thuis, appartement in een grote drukke stad
Datum: Volle maan, 1 augustus 2023
Tijdstip inname: 18:30 (twee uur voor hoogtepunt supermaan)

Achtergrond

Ik ben enorm geïnteresseerd in drugs, en ben gefascineerd over het idee om te trippen tijdens gebeurtenissen wanneer de hemellichamen op een bijzondere plek staan. Zoals de volle maan, of de zonnewende en equinox. Ik vind ook dat de maancyclus, 28 dagen, een mooie periode is voor een stevige trip. Iedereen die een beetje ervaring heeft met psychedelics weet dat je tijdens een trip soms elementen uit de vorige trip voortzet, alsof "het verder gaat". Het leek me leuk om zelf eens meerdere keren achter elkaar te trippen tijdens de volle maan.

Voorbereidingen

Na een lange periode hier enorm naar uitgekeken te hebben is het eindelijk zo ver! Het plan is om de zegel in te nemen rond 18:30, zo'n twee uur voor het hoogtepunt van de volle maan. Dus heb ik de hele ochtend en middag nog om voor te bereiden. Ik ben een groot liefhebber van buiten trippen, maar tijdens deze eerste Full Moon On Acid Trip wil ik de introspectieve reis van de come-up in haar volle glorie ervaren, dus geen afleidingen van Moeder Natuur :wink: Het strand of bos waar ik regelmatig trip maakt dit keer plaats voor m'n slaapkamer.

Wel ben ik van plan om zoals gewoonlijk tijdens een trip ook te genieten van Mary Jane, dus ga ik een paar dikke bong hits nemen tijdens en na de piek van de trip om er langer in te blijven. Als ik buiten trip neem ik altijd joints mee.

Ik heb heel m'n huis opgeruimd en schoongemaakt (wat voelt dit goed zeg!), en geen afspraken voor de rest van de dag. Na een ontbijt met vers fruit en een lunch met linzencurry met rijst heb ik niks meer gegeten, alleen zelfgeperst sap en water gedronken. Voor gedurende de trip heb ik nog meer sap, extra pure chocolade, mandarijnen, frambozen en water klaar staan. En nog meer rijst met linzen- en groentencurry in de koelkast voor het geval ik trek krijg in iets hartigs.

Bekijk bijlage 53161

Verder heb ik het simpel gehouden wat betreft voorbereidingen. Notitieboekje en pen binnen handbereik, dekentje klaargelegd, slaapmasker voor totale verduistering, paar geurkaarsjes aangestoken voor de sfeer, bong schoongemaakt en Amnesia Haze wiet gereed gezet, gordijnen dicht etc. Na lekker opgefrist te hebben en m'n comfortabele tie dye pyjama aangetrokken te hebben, is het tijd. Met een kopje verse koffie loop ik naar de slaapkamer.

De trip

[T+0:00]
Ik pak de zegel en herhaal m'n intentie hardop, zoals ik het heb opgeschreven in m'n notitieboekje: "Ik wil graag ontdekken hoe het is om te reizen in m'n bewustzijn op deze kosmische speciale dag, en de persoonlijke ontwikkelingen die ik hieruit haal zal ik gebruiken om meer mezelf te zijn. Ik kom in vrede." Vervolgens leg ik de zegel onder m'n tong en ga in bed liggen.

Bekijk bijlage 53162

De eerste gedachte die stiekem in me opkomt is: heb alsjeblieft genade, LSD! :tonguewink: Maar dat maakt de come-up alleen maar spannender, trippen is ook niet zomaar iets. M'n goede intentie en voorbereidingen, en de gedachte (en het feit) dat LSD één van de veiligste chemische stoffen is om tot je te nemen (het is alleen uiterst potent), tovert meteen een glimlach op m'n gezicht.

En los daarvan, ik ben een relatief ervaren psychonaut en stoner, en ben al heel lang superbenieuwd hoe het is om te trippen en naar de volle maan te kijken, dus let it go and enjoy the ride! Ik neem een slokje water, maar laat de zegel nog onder m'n tong, en staar zo lang mogelijk zonder te knipperen naar de psychedelic wanddoek die ik boven m'n bed heb hangen:

Bekijk bijlage 53163

[T+0:05] Nog geen effecten voelbaar of zichtbaar. Ik vraag me af hoe mijn beleving van de wanddoek over een paar uur zal zijn :wink:

De geur van de koffie omringt me en dat geeft een goed gevoel, wat is koffie toch lekker! Gedachtes dwalen af. Wat zal ik nu doen? Muziek luisteren? Mediteren? Een bong hit nemen? Chocola eten? Slokje koffie drinken? Had dat laatste geprobeerd, maar de koffie was nog te heet :relaxed: Ik besluit om m'n slaapmasker en oorkappen op te zetten en te focussen op m'n ademhaling.

[T+0:30] Een half uur later voel ik zeer lichtjes de eerste come-up verschijnselen. Een milde druk in de neus en licht gevoel in het hoofd, en algeheel tintelend/stimulerend gevoel in het lichaam, hoe minimaal ook. Ik doe m'n slaapmasker af en kijk naar de wanddoek, maar merk nog geen visuals. Ik drink de koffie, eet een paar frambozen en slik de zegel ook in. Ik sluit m'n ogen weer en laat m'n gedachten lekker afdwalen, en merk dat ik op één of andere manier in staat ben om aan meerdere dingen tegelijk te denken, lastig te beschrijven, maar typisch zo'n LSD effect :hearteyes: De piek van de trip begint nu echt.

Ik hoop steeds bijzondere effecten in de wanddoek te zien, en juist omdat ik het zo verwacht/hoop had ik gedacht dat de psychedelic effecten van LSD me het zou laten zien, maar ik had het mis.

[T+2:00] Een uur of twee na inname van de zegel nog steeds helemaal geen visuals. Gedachten zijn wel all over the place, op een controleerbare en eigenlijk verhelderende manier, alsof alles een plekje krijgt.

Even kijken of de maan al te zien is, mooi niet dus, want het is helemaal bewolkt! Daar gaat m'n plan... Tijd voor een paar bong hits dan maar. Ik ga naar de woonkamer, zet Star Wars 3 op (nog steeds m'n favoriet!), ga onder een deken liggen, en neem de eerste hit Amnesia Haze. Al gauw begint het zwart/grijze patroon van m'n bank in rivier-achtige stroompjes te bewegen in alle richtingen, en lijken de ruimteschepen en lasers van Star Wars op bewegende schilderijen van Van Gogh. Met andere woorden: LSD + wiet ftw :)

Ik eet het fruit in hoog tempo, wat smaakt dat goed! En terwijl ik regelmatig een bong hit neem kijk ik aandachtig verder naar de film. Ik herinner me plotseling m'n doel: naar de maan kijken! Af en toe even naar het balkon, maar het is steeds bewolkt. Geeft niet, een LSD trip met een flinke hoeveelheid wiet duurt gemiddeld zo'n 8-12 uur bij mij (eat that, shrooms!), dus dan maar verder rustig tv kijken en eten :grin: En af en toe checken of de nachtelijke hemel opgeklaard is.

Hoe meer ik op m’n ademhaling focus, en op de gedachte om geen gedachten hebben, hoe dieper ik in de trip gezogen word, en hoe minder m’n zicht er “toe doet”. De wanddoek ziet er eerst normaal uit, dan begint de boel te vervormen, en vervolgens maakt het niet meer uit wat m’n ogen zien, m’n gedachten zijn compleet ergens anders. Lastig te beschrijven waar precies, maar wel ergens wat net zo echt aanvoelt als het hier en nu. Ik denk dat wiet een enorm versterkend effect heeft op LSD, ik vind dit een goede eigenschap die niet misbruikt moet worden. Steeds kleine bong hits met grote pauzes ertussen dus. Maar deze ervaring, compleet in de trip gezogen te worden tot het punt dat zicht er niet meer toe doet, wilde ik dus ervaren tijdens het kijken naar de volle (super)maan! Het was ook heel trippy om te kijken in m'n glazen bol, alsof m'n ogen maar niet konden focusen terwijl m'n gedachten compleet in een andere dimensie waren.

Ik kom in een soort trippy dromerige staat van bewustzijn, waarin m’n gedachten compleet los zijn van wat m’n zintuigen waarnemen, om het op een manier te beschrijven die in woorden te omvatten is. Het lijkt alsof de tijd vervaagt, een moment wegspacen lijkt een eeuwigheid te duren terwijl er op de klok maar twee minuten voorbij zijn. In m’n gedachten bezoek ik andere werelden die onmogelijk te beschrijven zijn maar die zo bekend aanvoelen alsof ik er ook al m’n hele leven gewoond heb. Ik krijg impressies vanuit de “tripdimensie” die aanvoelen als contact met iets wat je meer mens maakt dan de dagelijkse behoeftes en afleidingen die we hebben.

Een psychedelische trip kan worden gezien als het contact maken met een stukje menselijkheid in ons wat diepzinniger is dan eten, drinken of seks. En tijdens de volle maan is deze ervaring extra speciaal. Iedereen zou in zijn/haar leven op volwassen leeftijd moeten trippen, ook al is het maar één keer. Of er zeker niet over te kunnen denken oordelen zonder het ooit zelf geprobeerd te hebben, dit geldt zowel voor cannabis als psychedelics.

[T+6:00] De rest van de trip verliep zeer rustig. Het bestond voornamelijk uit eten en wiet roken, zowel op het balkon als voor de tv en op bed, en nadenken over van alles en nog wat. Er waren momenten dat ik tot diepzinnige inzichten kwam en tot tranen gebracht werd, momenten dat ik in lachen uitbarstte (geen idee of m'n buren dat hoorde, was ver na middernacht!), en momenten dat ik realiseerde dat ik heel blij ben dat ik dit doe, en vooral dankbaar dat ik dit kán doen. Ik voelde een diepe connectie met m'n familie en het belang van het behouden van goede relaties met mensen van wie ik hou. Ik moet meer dingen loslaten en/of een plekje geven, in ieder geval niet druk maken om zaken waar ik geen controle over heb.

Na Star Wars 3 heb ik op tv een rustige spacey meditatiefilmpje opgezet:

Bekijk bijlage 53164

[T+10:00] Bijna een gram wiet later, heel wat chocolade, en een lichte warme maaltijd, denk ik weer na over de intentie van m'n trip en realiseer dat ik niet erg "diep" in m'n bewustzijn gegaan ben voor m'n gevoel, maar toch wel wijze lessen geleerd heb, en me bovenal enorm vermaakt heb. Zowel bij de voorbereidingen, als tijdens de trip. Hopelijk is het de volgende keer niet de hele tijd bewolkt, en bevindt de maan zich op een positie dat ik 'm daadwerkelijk kan zien!

[T+12:00] Tanden poetsen, groot glas water drinken, en slapen. Duurt even voordat ik in slaap val, ik voel nog zeer lichte effecten van de LSD en ben aardig stoned van de wiet, maar ik heb een heerlijk geslapen, zoals gebruikelijk na een psychedelic trip :wink:

EINDE TRIP REPORT

Notities


Ik had ook kunnen kiezen voor psilocybine paddo’s of truffels voor deze Full Moon Trip(s). Mijn ervaring met psilocybine is altijd meer "in your face" en minder controleerbaar dan LSD, zeker wanneer je het met cannabis combineert. En een LSD trip duurt veel langer! En niet iedereen houdt er van om misselijk te worden, wat bijna altijd het geval is bij een degelijke dosis paddo’s maar nooit bij een LSD trip, en zo zijn er nog veel meer redenen te bedenken om voor LSD te kiezen. LSD is voor mij de Moeder der psychedelics, in de tijd van nu.

Hoewel ik tijdens de piek en het roken van de wiet best hard aan het spacen was, had ik voor m’n gevoel geen "breakthrough" of ego-oplossing ervaring gehad. Hier had ik stiekem wel op gehoopt, zeker omdat ik tijdens de come-up in stilte in het donker lag. Misschien de volgende keer :wink:

Wie weet of de inzichten van deze trip vervolgd worden bij de volgende Full Moon On Acid Trip, ik ben in ieder geval zeer benieuwd! Wellicht dat ik daar ook een (beknoptere) report van post.


LEGALIZE CANNABIS & PSYCHEDELICS
Klik om te vergroten...
Gaaf report! Heel leuk geschreven en klinkt als een mooie trip. Wat bijzonder dat je 2 uur na inname van 150ug nog geen visuals had. Heb je van jezelf een hoge tolerantie? En is dat je normale dosis? Ik zie een flinke strip postzegels in je foto :tonguewink:

Klinkt alsof je nog best introspectief bent gegaan ondanks dat je niet een echte "breakthrough" hebt ervaren. Dus toch je intentie redelijk waargemaakt. Dank voor het schrijven!
Neo-Shulginist zei:
Ik heb pas na 10 jaar trippen geleerd dat ik het eigenlijk helemaal niet chill vind om erbij te blowen. Dat deed ik wel altijd. Maar toen ik het een keer niet deed voelde ik me ineens veel meer aanwezig, scherp, en minder vertwijfeld.
Van cannabis, zo blijkt na verder experinenteren, word ik warrig, in mezelf gekeerd. Ik kan dan ineens een voorwerp compleet kwijtraken en het idee niet meer loslaten, waarna ineens blijkt dat het toch in mijn broekzak zit. Maar dan heb ik niet echt door dat het eigenlijk de wiet is die me zo met paranoïde gedachten voedt.

Dus nu blow ik alleen als de LSD is uitgewerkt; want dan is het heerlijk maar doet het verder geen fuck. En ik heb er dus veel rustigere en heldere trips van, waarvan ik in ieder geval meer geniet.
Klik om te vergroten...
Ook herkenbaar voor mij, vroeger wel geblowd op trips maar ik werd daar altijd mentaal erg onstabiel van. Ik probeerde het juist om te kalmeren, maar door de wiet raakten m'n gedachten compleet op hol en keerde ik enorm in mezelf. Grappig dat je altijd leest dat het 50/50 is; de helft van de mensen zweert bij wiet tijdens een trip, de andere helft is juist enorm tegen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Boyman zei:
Grappig dat je altijd leest dat het 50/50 is; de helft van de mensen zweert bij wiet tijdens een trip, de andere helft is juist enorm tegen.
Klik om te vergroten...
Zeg niet dat het sowieso zal gebeuren, maar ik zat eerst ook in het eerste kamp dat de combinatie gouden vond, totdat het verkeerd ging: compleet verkeerd. Retourtje Hel ervaren. Nu ben ik er tegen en zou het iedereen helemaal afraden: nooit wiet nemen in de piek van LSD. Ook al gebeurt het misschien nooit, het risico dat het gebeurt is het imo verre van waard. Het is een ervaring (die dus weer overgaat), maar op dat moment is het je realiteit waarvan je kunt geloven dat het je eeuwige lot is: verdoemenis, verstoten van al het goede, bezeten, geestelijk gemarteld zonder einde in zicht.

Maar goed, mensen denken toch altijd dat zij de uitzondering zullen zijn. Ik ook.

Zoals @Neo-Shulginist zegt: als je het toch doet, gewoon in de comedown doen (wel zeker weten dat je daarin zit, LSD komt soms in vlagen terug). Dan is het (relatief) safe.

En o ja: eens met de helderheid van LSD alleen: zoveel beter!
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
Zeg niet dat het sowieso zal gebeuren, maar ik zat eerst ook in het eerste kamp dat de combinatie gouden vond, totdat het verkeerd ging: compleet verkeerd. Retourtje Hel ervaren. Nu ben ik er tegen en zou het iedereen helemaal afraden: nooit wiet nemen in de piek van LSD. Ook al gebeurt het misschien nooit, het risico dat het gebeurt is het imo verre van waard. Het is een ervaring (die dus weer overgaat), maar op dat moment is het je realiteit waarvan je kunt geloven dat het je eeuwige lot is: verdoemenis, verstoten van al het goede, bezeten, geestelijk gemarteld zonder einde in zicht.
Klik om te vergroten...
Vond die thought-loops vervelender dan mijn multiple Helletocht in Amsterdam-Nieuw-West bij nacht.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Casrus zei:
Vond die thought-loops vervelender dan mijn multiple Helletocht in Amsterdam-Nieuw-West bij nacht.
Klik om te vergroten...
Op dat moment dacht ik werkelijk bezeten te zijn door satan zelf. De dingen die "hij zei" waren verschrikkelijker dan ik ooit had gehoord. Extreem hatelijk, walgelijk met een onderliggende genoegdoening daarover. Oftewel: kwaadaardig.

Nu denk ik er anders over: dat ik een diepe duik in mijn eigen schaduw/onderbewuste heb gemaakt.

Maar goed, de ervaring komt op hetzelfde neer. Wil iemand ook eens de ervaring van bezeten door de duivel zijn ervaren: ga vooral door met wiet gebruiken tijdens LSD. (Grapje natuurlijk: niet doen) Het is Russian roulette, op een onoplettend punt pakt het je. Je kunt op zo'n moment echt je ergste eigen vijand zijn en je kunt niet aan jezelf ontsnappen. Behalve met liefde: de duivel haat liefde. Maar probeer dat maar eens op te brengen als je in de diepste put van wanhoop zit terwijl je letterlijk mensen om je heen hoort schreeuwen en branden.

"De geest is een fantastische dienaar en een verschrikkelijke meester."
B
BoymanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindless zei:
Op dat moment dacht ik werkelijk bezeten te zijn door satan zelf. De dingen die "hij zei" waren verschrikkelijker dan ik ooit had gehoord. Extreem hatelijk, walgelijk met een onderliggende genoegdoening daarover. Oftewel: kwaadaardig.

Nu denk ik er anders over: dat ik een diepe duik in mijn eigen schaduw/onderbewuste heb gemaakt.

Maar goed, de ervaring komt op hetzelfde neer. Wil iemand ook eens de ervaring van bezeten door de duivel zijn ervaren: ga vooral door met wiet gebruiken tijdens LSD. (Grapje natuurlijk: niet doen) Het is Russian roulette, op een onoplettend punt pakt het je. Je kunt op zo'n moment echt je ergste eigen vijand zijn en je kunt niet aan jezelf ontsnappen. Behalve met liefde: de duivel haat liefde. Maar probeer dat maar eens op te brengen als je in de diepste put van wanhoop zit terwijl je letterlijk mensen om je heen hoort schreeuwen en branden.

"De geest is een fantastische dienaar en een verschrikkelijke meester."
Klik om te vergroten...
Mooi verwoord!

Ik ben nooit zo ver gegaan als jij hier schrijft, maar ik heb wel altijd het idee gehad dat wiet roken tijdens de piek van een trip een soort sneltrein naar psychose was. Ik merkte vrijwel direct dat ik niet meer logisch aan het nadenken was en dat "alles niet meer klopte". Een keer ben ik er een half uur lang van overtuigd geweest dat ik in een film zat en ik precies wist wat iedereen in de kamer ging zeggen, want er was tenslotte een script. En eigenlijk deed ik zelf ook niet wat ik wilde, maar volgde ik gewoon "instructies" op zodat ik de film niet verstoorde..? Extreem vaag.

Ik sluit me ook aan bij wat je zegt, ik zou persoonlijk niemand aanraden om het te combineren in de piek. Ook al is het nog nooit mis gegaan.
h
henkie2Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Bedankt voor de reacties, iedereen! :redheart:

Was erg leuk om deze trip voor te bereiden en erover te posten, ben zó blij dat dit kan en mag, en ben benieuwd naar de volgende keer!

HappyMind zei:
Leuk beschreven tripreport! En echt, met elke alinea die ik net las hoopte ik dat je de maan had gezien tijdens het trippen maar helaas haha. Trippen met een volle maan energie lijkt me intens maar ook vet.

Ik kijk uit naar je volgende tripreport! 😄
Klik om te vergroten...

Dank je :grin: Yep, ik voelde de bui zelf ook al hangen voor de trip aan de hand van het weerbericht en verwachte maanposities, maar dat mocht de pret voor mij niet drukken! Volgende keer hopelijk meer geluk :manmoon:


Boyman zei:
Gaaf report! Heel leuk geschreven en klinkt als een mooie trip. Wat bijzonder dat je 2 uur na inname van 150ug nog geen visuals had. Heb je van jezelf een hoge tolerantie? En is dat je normale dosis? Ik zie een flinke strip postzegels in je foto :tonguewink:

Klinkt alsof je nog best introspectief bent gegaan ondanks dat je niet een echte "breakthrough" hebt ervaren. Dus toch je intentie redelijk waargemaakt. Dank voor het schrijven!

Ook herkenbaar voor mij, vroeger wel geblowd op trips maar ik werd daar altijd mentaal erg onstabiel van. Ik probeerde het juist om te kalmeren, maar door de wiet raakten m'n gedachten compleet op hol en keerde ik enorm in mezelf. Grappig dat je altijd leest dat het 50/50 is; de helft van de mensen zweert bij wiet tijdens een trip, de andere helft is juist enorm tegen.
Klik om te vergroten...

Thanks! :grin: Ik denk dat het zo'n introspectieve trip was omdat ik gewend ben om buiten te trippen en van de natuur te genieten zoals het strand of bos. Ik weet niet of ik een hoge tolerantie heb voor LSD, maar 150 mcg was de hoogste dosis die ik ook vóór deze trip had genomen, enkele keren eerder en dat was ook altijd goed bevallen. Ben van plan om de volgende keer een kwart zegel erbij te nemen, dan wordt het iets meer dan 180 mcg. En inderdaad, een klein voorraadje (1p-)LSD zou elke ruimdenkende hippie in huis moeten hebben :greenheart:

Ook in reactie op andere posts met betrekking tot het combineren van cannabis met LSD: ik denk dat er een hoop over gezegd kan worden. Lang verhaal kort is dat het heel erg afhangt van de set en setting. Als je tijdens de piek lekker in je vel zit en je wilt nog dieper gaan maar bent voorbij het punt dat het nog zin heeft om LSD bij te nemen (T+2:00), neem een kleine bong hit, wacht een kwartier, en voel wat het met je doet. Het werkt dan echt versterkend, maar dat moet je dus niet doen als je tijdens de come-up en begin van de piek al in een negatieve vibe zat. Bij twijfel niet doen! :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."