Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer bezofury 6apb.

Eerste keer bezofury 6apb.

25 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
k
kuikentjehLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo,
Ik vind 6apb wat beter te sturen dan xtc, wanneer ik op een festival een rustig plekje zoek kan ik ook makkelijkernde rust vinden dan als ik bijv. xtc op heb.
Ik denk dat je door de setting die je had wat minder energie ervaarde dan met xtc.
Ben heel benieuwd hoe je het gaat ervaren op en festival! Ik denk dar je zul je hier meer energie zal ervaren.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dat zijn nogal rappe conclusies voor 1 keertje 6-APB. :wink: Al is het ook wel echt anders dan MDMA. Imo beter, maar het is maar net wat je erin zoekt.

Pas wel op met bijnemen zoals je deed. 6-APB kan vrij laat inslaan. Bij mij duurde het laatst ook een uur. Gelukkig is het niet te hard gevallen bij jou door te verdubbelen.

Enjoy!
B
BoymanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mindless zei:
Pas wel op met bijnemen zoals je deed. 6-APB kan vrij laat inslaan. Bij mij duurde het laatst ook een uur. Gelukkig is het niet te hard gevallen bij jou door te verdubbelen.
Klik om te vergroten...
Mee eens! Overigens is 100mg een vrij lichte dosis (afhankelijk van welke variant je hebt, maar volgens mij is succinate het meest gangbaar tegenwoordig). Mijn vriendin (~60-65kg) die heeft bijvoorbeeld met 165mg al een milde ervaring - ik ben zelf wat gevoeliger voor alles, maar voor minder dan 130mg hoef ik het ook niet te doen.

Een goede vuistregel die ik ooit gelezen heb is dat je met dit soort middelen (en tripmiddelen) eigenlijk nooit meer wilt bijnemen dan de helft van je originele dose. Dus mocht je het nog een keer gaan doen, zou ik beginnen met bijvoorbeeld 150-180 en eventueel na een uur of 2 nog een booster dose van 30-50mg. Dat is wel een wilde gok want de juiste dose verschilt per persoon en hangt zoals eerder gezegd ook af van welke variant je hebt.

Ik vind 6-APB voor een thuissetting persoonlijk wel een stuk fijner dan XTC, vooral door de lange werkingsduur en milde comeup en comedown.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#4
Boyman zei:
Ik vind 6-APB voor een thuissetting persoonlijk wel een stuk fijner dan XTC, vooral door de lange werkingsduur en milde comeup en comedown.
Klik om te vergroten...

Ik ben eerder voor het tegenovergestelde.

Met 1 dosis XTC trek je de volledige tijd niet op een feestje.
Het warm dekentje gevoel kan je letterlijk nemen en relaxt op de bank onder een deken vertoeven.
Na 4 a 5 uur kan je gewoon naar bed en slapen als een blok.
Op een feestsetting neigt dat meestal tot bijnemen en meer bijwerkingen.

6-APB lijkt me meer fun voor een festival of nachtje uit door de lange werkingsduur en de milde bijwerkingen.
Het niet te waus worden is net ideaal voor een feestsetting.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Boyman zei:
Mee eens! Overigens is 100mg een vrij lichte dosis (afhankelijk van welke variant je hebt, maar volgens mij is succinate het meest gangbaar tegenwoordig). Mijn vriendin (~60-65kg) die heeft bijvoorbeeld met 165mg al een milde ervaring - ik ben zelf wat gevoeliger voor alles, maar voor minder dan 130mg hoef ik het ook niet te doen.

Een goede vuistregel die ik ooit gelezen heb is dat je met dit soort middelen (en tripmiddelen) eigenlijk nooit meer wilt bijnemen dan de helft van je originele dose. Dus mocht je het nog een keer gaan doen, zou ik beginnen met bijvoorbeeld 150-180 en eventueel na een uur of 2 nog een booster dose van 30-50mg. Dat is wel een wilde gok want de juiste dose verschilt per persoon en hangt zoals eerder gezegd ook af van welke variant je hebt.
Klik om te vergroten...
Ik hoor dat vaak, ik zal er zelf dus de uitzondering in zijn, maar ik heb meer dan genoeg aan 100 mg 6-APB (soort die ik heb weet ik dan weer niet...) en ik moet er ook niet aan denken om nog eens bij te gaan nemen, ik kan met 1 dose uren en uren genieten van een steady high. Dan een hele lange rustige comedown en dan is het ook wel welletjes geweest. Al snap ik dat bijnemen op een langer feest bijvoorbeeld gewenst zou zijn, maar ik doe het thuis.

Boyman zei:
Ik vind 6-APB voor een thuissetting persoonlijk wel een stuk fijner dan XTC, vooral door de lange werkingsduur en milde comeup en comedown.
Klik om te vergroten...
Same. MDMA doe ik niet eens meer. Zonde van mijn sero-moment. :wink: In gezelschap was wel erg leuk MDMA, maar nu ben ik toch alleen en dan prefereer ik ook 6-APB om jouw genoemde redenen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
PsyTekz zei:
Ik ben eerder voor het tegenovergestelde.

Met 1 dosis XTC trek je de volledige tijd niet op een feestje.
Het warm dekentje gevoel kan je letterlijk nemen en relaxt op de bank onder een deken vertoeven.
Na 4 a 5 uur kan je gewoon naar bed en slapen als een blok.
Op een feestsetting neigt dat meestal tot bijnemen en meer bijwerkingen.

6-APB lijkt me meer fun voor een festival of nachtje uit door de lange werkingsduur en de milde bijwerkingen.
Het niet te waus worden is net ideaal voor een feestsetting.
Klik om te vergroten...
4 a 5 uur?

Ik heb tegenwoordig geluk als ik de 3,5 uur met MDMA aantik en dan nog is de echte piek al een uur eerder dan dat gestopt.

En los daarvan vind ik die waves van euforie irritant worden, zeker nu ik bekend ben met 6-APB. Krijg je een vlaag euforie, wordt het daarna minder en is het nog steeds wel lekker, maar niet zo lekker als zonet.... Nee ik hou van de stabiele euforie van "benzo fury". :) Kan ik gewoon intens genieten van het fijne gevoel, de kalmte van geest, etc.
B
BoymanLid
01-01-2024, 00:00
#7
PsyTekz zei:
Ik ben eerder voor het tegenovergestelde.

Met 1 dosis XTC trek je de volledige tijd niet op een feestje.
Het warm dekentje gevoel kan je letterlijk nemen en relaxt op de bank onder een deken vertoeven.
Na 4 a 5 uur kan je gewoon naar bed en slapen als een blok.
Op een feestsetting neigt dat meestal tot bijnemen en meer bijwerkingen.

6-APB lijkt me meer fun voor een festival of nachtje uit door de lange werkingsduur en de milde bijwerkingen.
Het niet te waus worden is net ideaal voor een feestsetting.
Klik om te vergroten...
Zit ook zeker wat in.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik maar 1x 6-APB op een festival heb gebruikt. Het nadeel vond ik dat je daar wel merkt dat je echt wel wat nuchterder bent. De mensen om je heen aan de XTC gaan volledig op in de vibe terwijl jij je wel ontzettend lekker voelt, maar er niet echt helemaal in op kunt gaan. Scheelt wel dat jij niet om het uur in een zakje staat te graven :)

XTC duurt trouwens qua piek wel een stuk korter, maar ik ben zeker nog 10-12 uur na inname te opgefokt om te kunnen slapen. Jij niet dus?
A
AnjovisLid
01-01-2024, 00:00
#8
Boyman zei:
Zit ook zeker wat in.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik maar 1x 6-APB op een festival heb gebruikt. Het nadeel vond ik dat je daar wel merkt dat je echt wel wat nuchterder bent. De mensen om je heen aan de XTC gaan volledig op in de vibe terwijl jij je wel ontzettend lekker voelt, maar er niet echt helemaal in op kunt gaan. Scheelt wel dat jij niet om het uur in een zakje staat te graven :)

XTC duurt trouwens qua piek wel een stuk korter, maar ik ben zeker nog 10-12 uur na inname te opgefokt om te kunnen slapen. Jij niet dus?
Klik om te vergroten...
Ik heb net 6APB getest als alternatief voor xtc net om die redenen. Als je xtc gebruikt staat dat op je hele uiterlijk te lezen, die mensen beginnen gewoon compleet te flippen en als ze te veel pakken lijken het wel mentale gekken.

Ik heb 6apb nu eenmaal thuis getest maar de volgende keer dat ik uitga ga ik zeker daarvoor kiezen in de hoop dat ik xtc achterwege kan laten. Want geef toe, daar ga je toch serieus raar van doen niet?
B
BoymanLid
01-01-2024, 00:00
#9
-Rataplan- zei:
Ik heb net 6APB getest als alternatief voor xtc net om die redenen. Als je xtc gebruikt staat dat op je hele uiterlijk te lezen, die mensen beginnen gewoon compleet te flippen en als ze te veel pakken lijken het wel mentale gekken.

Ik heb 6apb nu eenmaal thuis getest maar de volgende keer dat ik uitga ga ik zeker daarvoor kiezen in de hoop dat ik xtc achterwege kan laten. Want geef toe, daar ga je toch serieus raar van doen niet?
Klik om te vergroten...
Haha, zeker! Grappige is dat als je er zelf in zit, je altijd denkt dat je het aardig onder controle hebt. Maar als je dan een keer nuchter anderen bekijkt die aan de pillen zitten, dat het ZO extreem opvalt.

Daarom snap ik ook altijd wel dat mensen die het nooit geprobeerd hebben er soms op tegen zijn. Want zeker als je niet weet hoe het is, ziet het er best wel intens uit. Maar als je het eenmaal geprobeerd hebt, dan weet je wel beter :)

EDIT: even gemist dat je er nu nog in zit. Ik lees dat je geen sprake hebt van een hallucinogeen randje. Kun je eens proberen om een minuut naar hetzelfde punt te staren, bijvoorbeeld naar een schilderij of iets met patronen? Het viel mij tijdens mijn laatste ervaring op dat er echt wel een visueel randje aan zit, waar ik bij XTC totaal geen ervaring mee heb. Het duurde alleen wel even voordat het "op kwam", dus je moet het even de tijd geven.
A
AnjovisLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik zal eens wat optische illusies bekijken op YT en zien of er iets gebereud, laat het je zodadelijk weten.
A
AnjovisLid
01-01-2024, 00:00
#11
Wat ik ook probeer, ik zie geen visuele afwijkingen. Heeft wss te maken met dat ik dagelijks antipsychotica neem omwille dat ik sukkel met psychoses. Ik gebruik ook heel af en toe 1cp LSD en dan moet ik van de dag ervoor mijn antipsychotica overslaan want anders krijg ik daar ook bijna geen visuele hallucinaties van.

Maar daar gaat het mij niet om, het is de high die telt voor mij. En die bevalt me wel, ik denk dat ik een goed partydrugje gevonden heb hiermee. Ik ga het alvast testen de volgende kans die ik krijg. En dan schrijf ik een nieuw trip-report.
S
SnuifcabineLid
01-01-2024, 00:00
#12
Heb je ook zo'n ding voor hoofdmassage? Of iets anders voor massage? Dat is echt zo chill kan ik je vertellen
A
AnjovisLid
01-01-2024, 00:00
#13
Snuifcabine zei:
Heb je ook zo'n ding voor hoofdmassage? Of iets anders voor massage? Dat is echt zo chill kan ik je vertellen
Klik om te vergroten...
Geef eens een voorbeeld van wat je bedoeld.
S
SnuifcabineLid
01-01-2024, 00:00
#14
Zo'n hoofdmassage spin
S
SnuifcabineLid
01-01-2024, 00:00
#15
Of een massage kussen, ook heel fijn
A
AnjovisLid
01-01-2024, 00:00
#16
Snuifcabine zei:
Zo'n hoofdmassage spin
Klik om te vergroten...
Heb ik al eens getest, voelt lekker maar wat doet dat eigenlijk? Beetje kwakzalverij.
S
SnuifcabineLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hahah ja goede vraag, wat doet dat eigenlijk. Geen flauw idee, maar toen ik LSD op had was het echt zo lekker. Denk met 6-APB of XTC ook wel. Gaan altijd elkaars schouders masseren met XTC, zo fijn
A
AnjovisLid
01-01-2024, 00:00
#18
Snuifcabine zei:
Hahah ja goede vraag, wat doet dat eigenlijk. Geen flauw idee, maar toen ik LSD op had was het echt zo lekker. Denk met 6-APB of XTC ook wel. Gaan altijd elkaars schouders masseren met XTC, zo fijn
Klik om te vergroten...
OK, goeie tip wel, zal het ook eens proberen.
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#19
Snuifcabine zei:
Hahah ja goede vraag, wat doet dat eigenlijk
Klik om te vergroten...
Kippenvel geven😍
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
-Rataplan- zei:
Wat ik ook probeer, ik zie geen visuele afwijkingen. Heeft wss te maken met dat ik dagelijks antipsychotica neem omwille dat ik sukkel met psychoses. Ik gebruik ook heel af en toe 1cp LSD en dan moet ik van de dag ervoor mijn antipsychotica overslaan want anders krijg ik daar ook bijna geen visuele hallucinaties van.
Klik om te vergroten...
Ik heb ook geen visuals op 6-APB en zou het ook niet psychedelisch noemen zoals het wel vaak wordt genoemd. Heeft misschien ook (deels) te maken met mijn lage doseren.

Of je moet het nadenken over je leven en het bestaan in het algemeen psychedelisch noemen, maar dat doe ik nuchter ook al. Met echte psychedelica ga ik automatisch heel diep en anders denken, dat noem ik ook het psychedelische eraan. Op 6-APB (en ook MDMA) kies ik er zelf voor dat te doen. Dat is imo toch heel anders.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."