Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer bezofury 6apb.

Eerste keer bezofury 6apb.

25 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
k
kuikentjehLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo,
Ik vind 6apb wat beter te sturen dan xtc, wanneer ik op een festival een rustig plekje zoek kan ik ook makkelijkernde rust vinden dan als ik bijv. xtc op heb.
Ik denk dat je door de setting die je had wat minder energie ervaarde dan met xtc.
Ben heel benieuwd hoe je het gaat ervaren op en festival! Ik denk dar je zul je hier meer energie zal ervaren.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
-Rataplan- zei:
Wat ik ook probeer, ik zie geen visuele afwijkingen. Heeft wss te maken met dat ik dagelijks antipsychotica neem omwille dat ik sukkel met psychoses. Ik gebruik ook heel af en toe 1cp LSD en dan moet ik van de dag ervoor mijn antipsychotica overslaan want anders krijg ik daar ook bijna geen visuele hallucinaties van.
Klik om te vergroten...
Ik heb ook geen visuals op 6-APB en zou het ook niet psychedelisch noemen zoals het wel vaak wordt genoemd. Heeft misschien ook (deels) te maken met mijn lage doseren.

Of je moet het nadenken over je leven en het bestaan in het algemeen psychedelisch noemen, maar dat doe ik nuchter ook al. Met echte psychedelica ga ik automatisch heel diep en anders denken, dat noem ik ook het psychedelische eraan. Op 6-APB (en ook MDMA) kies ik er zelf voor dat te doen. Dat is imo toch heel anders.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mindless zei:
4 a 5 uur?
Klik om te vergroten...

Daarmee doel ik op de volledige ervaring van inname tot gaan slapen. Altijd spannend tot het gaat opkomen na inname dus tel ik ook wel mee in de ervaring 😁.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
Ik heb ook geen visuals op 6-APB en zou het ook niet psychedelisch noemen zoals het wel vaak wordt genoemd. Heeft misschien ook (deels) te maken met mijn lage doseren.
Klik om te vergroten...

Ik doseer een stuk hoger dan jij en ervaar ook geen echte trippy effecten van 6-APB, maar heb wel gemerkt dat dit sterk verschilt per persoon. Ik was jaren terug een keer met m’n zus en een vriendin van haar op een festival en zij namen voor het eerst 6-APB (wel beide ervaring met MDMA). Die vriendin ging heel hard en kreeg er serieuze tripeffecten van, echt hallucineren, alle mensen waren groen, dat soort dingen (maar die reageert blijkbaar altijd heel sterk, ze had al een super bescheiden dosis die ik meegenomen had als mijn eigen eventuele ‘bijboost-dosisje’ voor mocht het nodig zijn - kun je nagaan hoe licht haar dosis dus was - als ik had geweten dat haar reactie zó sterk zou zijn had ik haar dosis nog verder verlaagd). Mijn zusje zat qua sterkte van de ervaring een beetje tussen die vriendin en mijzelf in en beschreef 6-APB als een soort midden tussen MDMA en 2C-B. Wat mij wat verwonderde. Zij had dus ook (weliswaar milde) hallucinogene effecten. Dit was wel nog die sterkere versie van 6-APB die destijds in omloop was, succinate (?). Maar mij gaf ook die variant niet dat soort tripeffecten - op geen van alle doseringen die ik geprobeerd heb.

@StimsalaBanne (niet meer actief hier) rapporteerde ook vaak vervormingen van objecten, en andere trippy effecten bij gebruik van 6-APB.

Ik heb zelf vroeger wel regelmatig hallucinaties gehad van MDMA/XTC, eigenlijk vooral in de uitwerking. Moet zeggen dat ik in die tijd nog niet op dit forum zat, minder voor-onderzoek deed en dus ook wel gewoon te hoog doseerde. Hangt dus zeker ook samen met de dosis, is mijn ervaring.

Lastig één op één vergelijken dus, maar voor mij persoonlijk lijkt de hallucinatie-drempel voor 6-APB hoger te liggen dan die van MDMA, zoals bij 6-APB eigenlijk alle effecten wat subtieler zijn (which I love, want ook dubbel zo lang, stabieler en minder crash en craving 😍) waardoor ik helderder blijf en dus ook weinig tot geen visuele veranderingen opmerk. Hoogstens dat kleuren feller of structuren wat meer gedefinieerd zijn, of hele lichte tracers. Waarschijnlijk zouden die trip-achtige effecten wel toenemen bij hoog genoeg doseren, maar tegenwoordig begin ik (bejaard mens 😂) daar niet meer aan i.v.m. kater.

Maar het blijft bijzonder dat er dus een groep mensen is die 6-APB wel degelijk als duidelijk meer trippy/hallucinogeen ervaart dan MDMA.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Roze Olifant zei:
Ik doseer een stuk hoger dan jij en ervaar ook geen echte trippy effecten van 6-APB, maar heb wel gemerkt dat dit sterk verschilt per persoon. Ik was jaren terug een keer met m’n zus en een vriendin van haar op een festival en zij namen voor het eerst 6-APB (wel beide ervaring met MDMA). Die vriendin ging heel hard en kreeg er serieuze tripeffecten van, echt hallucineren, alle mensen waren groen, dat soort dingen (maar die reageert blijkbaar altijd heel sterk, ze had al een super bescheiden dosis die ik meegenomen had als mijn eigen eventuele ‘bijboost-dosisje’ voor mocht het nodig zijn - kun je nagaan hoe licht haar dosis dus was - als ik had geweten dat haar reactie zó sterk zou zijn had ik haar dosis nog verder verlaagd).
Klik om te vergroten...
Wauw...

Zo zie je dus hoe riskant het kan zijn om zoals de TS hier na een tijd wachten en geen effect maar 100 mg extra (verdubbeling van de dosering) erin te gooien.

Dat ging hier dus gelukkig goed, maar wat als je dus ook iemand blijkt te zijn die er extreem gevoelig voor is. 6-APB slaat ook nou eenmaal vaak laat in. Bij mij vorige week ook pas na een uur ongeveer. Moet er niet aan denken dat ik dan maar uit ongeduld een extra 100 mg had genomen.

Maar daarom blijf ik hier dus ook altijd wat over "doorzeuren". :wink: Sommigen praten er zo makkelijk over en alsof de ervaring van anderen ook wel zo zal zijn zoals die van hen, maar die kan totaal anders zijn. Ook met entactogenen.
A
AnjovisLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik zou graag nog 1 ding weten, is 6APB een soort amfhetamine on niet? De reden waarom ik dat vraag is omdat ik graag eens naar een technofeetsje zou gaan om het middel daar te testen.

En één van mijn beste vrienden die ik er graag zou bijhebben, en die er ook voor openstaat heeft een lange geschiednis van speed misbruik. ik ben een beetje bang dat door hem bloot te stellen aan apb hij wel eens zou kunnen hervallen.

ik ben ook niet zomaar bij hem terecht gekomen, hij loopt al maanden te pleiten om nog is 1keertje uit ons dak te gaan op xtc. en hij pushed me wel wat. Ik ben bereid om hem te laten kennismaken met 6apb maar ik zou Absoluut niet willen dat die hervalt in zijn dagelijks speedmisbruik.

Hoe pak ik dat het beste aan?
A
AnjovisLid
01-01-2024, 00:00
#7
Beste mede psychonauten.

Ik heb nu voor de eerste keer bezeofury 6apb genomen en wilde een tripreport schrijven. Het staat bekend als partydrug maar omdat ik het nog nooit gebruikt had wilde ik het eerst thuis eens uitproberen, om te vermijden dat ik op een technofeestje tussen 5000 man ineens slecht zou gaan.. Dit is mijn ervaring.

Ik heb om 16u15 een eerste dosis genomen van 100mg. Tegen 17u 30 voelde ik er nog niets van en heb dan een 2de dosis van 100mg bijgenomen.

Nu is het aan het pieken denk ik maar de ervaring is helemaal niet wat ik ervan verwachte. Het wordt omschreven als gelijkaardig aan xtc maar imo is dat helemaal onjuist. Van xtc wordt je enorm energetisch, euforisch en zo hevig dat je ervan gaat knarsetanden. Ik merk dat hier helemaal niet.

Ik heb eerder het gevoel dat het mij een plezante relaxte high geeft. Ik voel me echt lekker maar ook ontspannen, zeker geen overdosis aan energie. Van hallucogene werking is ook helemaal geen sprake en muziek en licht komen niet per sè harder binnen.

Ik speel voor de moment online videogames en kon me nogal eens frustreren als mijn teamgenoten niet goed spelen, dat heb ik nu helemaal niet. Ik heb eerder de neiging ze complimenten te geven omdat ze toch hun best doen. Dus daar heeft het wel gemeen met xtc dat je gaat houden van andere mensen en er veel vriendelijker tegen bent.

Voor de rest geeft het een stevige aangename roes en ik voel me kiplekker. Maar veel meer dan dat hoef je niet te verwachten.

Mensen die dit als vervanger van xtc willen gebruiken zullen eerder teleurgesteld zijn maar het is echt wel een leuk middel om af en toe eens te nemen.

Volgende keer neem ik het mee naar een technofeestje en dan zal ik opnieuw een tripreport schrijven hoe dat gegaan is.

Groetjes.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#8
De werking op een thuissetting valt sowieso anders dan op een feestje met luide muziek waar iedereen aan het dansen en stampen gaat.
Dat is net het zelfde met mdma.
Op een feestje kan je lekker hard gaan maar thuis kan een dekentje met wat muziek genoeg zijn om helemaal relaxt te worden.
Setting en mindset bepalen de gehele ervaring bij de meeste entactogene stimulerende middelen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dat zijn nogal rappe conclusies voor 1 keertje 6-APB. :wink: Al is het ook wel echt anders dan MDMA. Imo beter, maar het is maar net wat je erin zoekt.

Pas wel op met bijnemen zoals je deed. 6-APB kan vrij laat inslaan. Bij mij duurde het laatst ook een uur. Gelukkig is het niet te hard gevallen bij jou door te verdubbelen.

Enjoy!
B
BoymanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindless zei:
Pas wel op met bijnemen zoals je deed. 6-APB kan vrij laat inslaan. Bij mij duurde het laatst ook een uur. Gelukkig is het niet te hard gevallen bij jou door te verdubbelen.
Klik om te vergroten...
Mee eens! Overigens is 100mg een vrij lichte dosis (afhankelijk van welke variant je hebt, maar volgens mij is succinate het meest gangbaar tegenwoordig). Mijn vriendin (~60-65kg) die heeft bijvoorbeeld met 165mg al een milde ervaring - ik ben zelf wat gevoeliger voor alles, maar voor minder dan 130mg hoef ik het ook niet te doen.

Een goede vuistregel die ik ooit gelezen heb is dat je met dit soort middelen (en tripmiddelen) eigenlijk nooit meer wilt bijnemen dan de helft van je originele dose. Dus mocht je het nog een keer gaan doen, zou ik beginnen met bijvoorbeeld 150-180 en eventueel na een uur of 2 nog een booster dose van 30-50mg. Dat is wel een wilde gok want de juiste dose verschilt per persoon en hangt zoals eerder gezegd ook af van welke variant je hebt.

Ik vind 6-APB voor een thuissetting persoonlijk wel een stuk fijner dan XTC, vooral door de lange werkingsduur en milde comeup en comedown.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#11
Boyman zei:
Ik vind 6-APB voor een thuissetting persoonlijk wel een stuk fijner dan XTC, vooral door de lange werkingsduur en milde comeup en comedown.
Klik om te vergroten...

Ik ben eerder voor het tegenovergestelde.

Met 1 dosis XTC trek je de volledige tijd niet op een feestje.
Het warm dekentje gevoel kan je letterlijk nemen en relaxt op de bank onder een deken vertoeven.
Na 4 a 5 uur kan je gewoon naar bed en slapen als een blok.
Op een feestsetting neigt dat meestal tot bijnemen en meer bijwerkingen.

6-APB lijkt me meer fun voor een festival of nachtje uit door de lange werkingsduur en de milde bijwerkingen.
Het niet te waus worden is net ideaal voor een feestsetting.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Boyman zei:
Mee eens! Overigens is 100mg een vrij lichte dosis (afhankelijk van welke variant je hebt, maar volgens mij is succinate het meest gangbaar tegenwoordig). Mijn vriendin (~60-65kg) die heeft bijvoorbeeld met 165mg al een milde ervaring - ik ben zelf wat gevoeliger voor alles, maar voor minder dan 130mg hoef ik het ook niet te doen.

Een goede vuistregel die ik ooit gelezen heb is dat je met dit soort middelen (en tripmiddelen) eigenlijk nooit meer wilt bijnemen dan de helft van je originele dose. Dus mocht je het nog een keer gaan doen, zou ik beginnen met bijvoorbeeld 150-180 en eventueel na een uur of 2 nog een booster dose van 30-50mg. Dat is wel een wilde gok want de juiste dose verschilt per persoon en hangt zoals eerder gezegd ook af van welke variant je hebt.
Klik om te vergroten...
Ik hoor dat vaak, ik zal er zelf dus de uitzondering in zijn, maar ik heb meer dan genoeg aan 100 mg 6-APB (soort die ik heb weet ik dan weer niet...) en ik moet er ook niet aan denken om nog eens bij te gaan nemen, ik kan met 1 dose uren en uren genieten van een steady high. Dan een hele lange rustige comedown en dan is het ook wel welletjes geweest. Al snap ik dat bijnemen op een langer feest bijvoorbeeld gewenst zou zijn, maar ik doe het thuis.

Boyman zei:
Ik vind 6-APB voor een thuissetting persoonlijk wel een stuk fijner dan XTC, vooral door de lange werkingsduur en milde comeup en comedown.
Klik om te vergroten...
Same. MDMA doe ik niet eens meer. Zonde van mijn sero-moment. :wink: In gezelschap was wel erg leuk MDMA, maar nu ben ik toch alleen en dan prefereer ik ook 6-APB om jouw genoemde redenen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
PsyTekz zei:
Ik ben eerder voor het tegenovergestelde.

Met 1 dosis XTC trek je de volledige tijd niet op een feestje.
Het warm dekentje gevoel kan je letterlijk nemen en relaxt op de bank onder een deken vertoeven.
Na 4 a 5 uur kan je gewoon naar bed en slapen als een blok.
Op een feestsetting neigt dat meestal tot bijnemen en meer bijwerkingen.

6-APB lijkt me meer fun voor een festival of nachtje uit door de lange werkingsduur en de milde bijwerkingen.
Het niet te waus worden is net ideaal voor een feestsetting.
Klik om te vergroten...
4 a 5 uur?

Ik heb tegenwoordig geluk als ik de 3,5 uur met MDMA aantik en dan nog is de echte piek al een uur eerder dan dat gestopt.

En los daarvan vind ik die waves van euforie irritant worden, zeker nu ik bekend ben met 6-APB. Krijg je een vlaag euforie, wordt het daarna minder en is het nog steeds wel lekker, maar niet zo lekker als zonet.... Nee ik hou van de stabiele euforie van "benzo fury". :) Kan ik gewoon intens genieten van het fijne gevoel, de kalmte van geest, etc.
B
BoymanLid
01-01-2024, 00:00
#14
PsyTekz zei:
Ik ben eerder voor het tegenovergestelde.

Met 1 dosis XTC trek je de volledige tijd niet op een feestje.
Het warm dekentje gevoel kan je letterlijk nemen en relaxt op de bank onder een deken vertoeven.
Na 4 a 5 uur kan je gewoon naar bed en slapen als een blok.
Op een feestsetting neigt dat meestal tot bijnemen en meer bijwerkingen.

6-APB lijkt me meer fun voor een festival of nachtje uit door de lange werkingsduur en de milde bijwerkingen.
Het niet te waus worden is net ideaal voor een feestsetting.
Klik om te vergroten...
Zit ook zeker wat in.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik maar 1x 6-APB op een festival heb gebruikt. Het nadeel vond ik dat je daar wel merkt dat je echt wel wat nuchterder bent. De mensen om je heen aan de XTC gaan volledig op in de vibe terwijl jij je wel ontzettend lekker voelt, maar er niet echt helemaal in op kunt gaan. Scheelt wel dat jij niet om het uur in een zakje staat te graven :)

XTC duurt trouwens qua piek wel een stuk korter, maar ik ben zeker nog 10-12 uur na inname te opgefokt om te kunnen slapen. Jij niet dus?
A
AnjovisLid
01-01-2024, 00:00
#15
Boyman zei:
Zit ook zeker wat in.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik maar 1x 6-APB op een festival heb gebruikt. Het nadeel vond ik dat je daar wel merkt dat je echt wel wat nuchterder bent. De mensen om je heen aan de XTC gaan volledig op in de vibe terwijl jij je wel ontzettend lekker voelt, maar er niet echt helemaal in op kunt gaan. Scheelt wel dat jij niet om het uur in een zakje staat te graven :)

XTC duurt trouwens qua piek wel een stuk korter, maar ik ben zeker nog 10-12 uur na inname te opgefokt om te kunnen slapen. Jij niet dus?
Klik om te vergroten...
Ik heb net 6APB getest als alternatief voor xtc net om die redenen. Als je xtc gebruikt staat dat op je hele uiterlijk te lezen, die mensen beginnen gewoon compleet te flippen en als ze te veel pakken lijken het wel mentale gekken.

Ik heb 6apb nu eenmaal thuis getest maar de volgende keer dat ik uitga ga ik zeker daarvoor kiezen in de hoop dat ik xtc achterwege kan laten. Want geef toe, daar ga je toch serieus raar van doen niet?
B
BoymanLid
01-01-2024, 00:00
#16
-Rataplan- zei:
Ik heb net 6APB getest als alternatief voor xtc net om die redenen. Als je xtc gebruikt staat dat op je hele uiterlijk te lezen, die mensen beginnen gewoon compleet te flippen en als ze te veel pakken lijken het wel mentale gekken.

Ik heb 6apb nu eenmaal thuis getest maar de volgende keer dat ik uitga ga ik zeker daarvoor kiezen in de hoop dat ik xtc achterwege kan laten. Want geef toe, daar ga je toch serieus raar van doen niet?
Klik om te vergroten...
Haha, zeker! Grappige is dat als je er zelf in zit, je altijd denkt dat je het aardig onder controle hebt. Maar als je dan een keer nuchter anderen bekijkt die aan de pillen zitten, dat het ZO extreem opvalt.

Daarom snap ik ook altijd wel dat mensen die het nooit geprobeerd hebben er soms op tegen zijn. Want zeker als je niet weet hoe het is, ziet het er best wel intens uit. Maar als je het eenmaal geprobeerd hebt, dan weet je wel beter :)

EDIT: even gemist dat je er nu nog in zit. Ik lees dat je geen sprake hebt van een hallucinogeen randje. Kun je eens proberen om een minuut naar hetzelfde punt te staren, bijvoorbeeld naar een schilderij of iets met patronen? Het viel mij tijdens mijn laatste ervaring op dat er echt wel een visueel randje aan zit, waar ik bij XTC totaal geen ervaring mee heb. Het duurde alleen wel even voordat het "op kwam", dus je moet het even de tijd geven.
A
AnjovisLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik zal eens wat optische illusies bekijken op YT en zien of er iets gebereud, laat het je zodadelijk weten.
A
AnjovisLid
01-01-2024, 00:00
#18
Wat ik ook probeer, ik zie geen visuele afwijkingen. Heeft wss te maken met dat ik dagelijks antipsychotica neem omwille dat ik sukkel met psychoses. Ik gebruik ook heel af en toe 1cp LSD en dan moet ik van de dag ervoor mijn antipsychotica overslaan want anders krijg ik daar ook bijna geen visuele hallucinaties van.

Maar daar gaat het mij niet om, het is de high die telt voor mij. En die bevalt me wel, ik denk dat ik een goed partydrugje gevonden heb hiermee. Ik ga het alvast testen de volgende kans die ik krijg. En dan schrijf ik een nieuw trip-report.
S
SnuifcabineLid
01-01-2024, 00:00
#19
Heb je ook zo'n ding voor hoofdmassage? Of iets anders voor massage? Dat is echt zo chill kan ik je vertellen
A
AnjovisLid
01-01-2024, 00:00
#20
Snuifcabine zei:
Heb je ook zo'n ding voor hoofdmassage? Of iets anders voor massage? Dat is echt zo chill kan ik je vertellen
Klik om te vergroten...
Geef eens een voorbeeld van wat je bedoeld.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."