Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums6apb: anders, maar wel lekker

6apb: anders, maar wel lekker

34 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#1
Leuk report om te lezen, bedankt voor het delen. Ontzettend herkenbaar wat je schrijft, komt overeen met onze ervaringen. Jullie hadden een relaxte voorbereiding, dat is belangrijk.
Fijn dat je zo te lezen meteen de juiste dosering hebt gevonden.
Grappig dat je schrijft dat je je een beetje wiebelig voelt op 6-apb; m'n vrouw zegt dat ook altijd en vindt dit nooit zo fijn, terwijl ik het wiebelige zeker herken maar zelf niet als storend ervaar.
Voor wat betreft de kater herken ik niet helemaal wat je schrijft, bij ons geen sterkere kater dan op Mdma. Hoop dat dit de volgende keer minder is.
B
BoymanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zeker een goed report, dankjewel voor het posten! Ik was zelf ook op Trancemission, wat was het een top feest he? :) Wat een visueel spektakel met die lichten, projectors en lasers, en heerlijke muziek!

Ik ben zelf juist weer eens voor xtc ipv 6-APB gaan, waar ik tegenwoordig juist alleen maar het tweede neem als ik gebruik. Ik herken goed wat je schrijft. 6-APB is qua piek een stukje minder intens; het was voor mij ook weer even wennen om weer ouderwets "hard te gaan" met xtc. Wel merkte ik ook de keerzijde weer, dat het een stuk sneller afbouwt en ik direct op dat moment de behoefte voel om bij te nemen. Wat jij schrijft, dat je bij aankomst je gewenste dosis neemt en daarmee goed zit voor de hele dag, is echt wel een voordeel in mijn ogen.

Het is wel goed dat je een iets hogere dosis hebt genomen voor een festival denk ik. Normaal gesproken neem ik 130mg (m, 30, 1.86m, 85kg) en dat is voor mij in een thuissetting wel prima, maar voor een festival vond ik het echt te mild.
M
MarcieMarcLid
01-01-2024, 00:00
#3
Boyman zei:
Zeker een goed report, dankjewel voor het posten! Ik was zelf ook op Trancemission, wat was het een top feest he? :) Wat een visueel spektakel met die lichten, projectors en lasers, en heerlijke muziek!

Ik ben zelf juist weer eens voor xtc ipv 6-APB gaan, waar ik tegenwoordig juist alleen maar het tweede neem als ik gebruik. Ik herken goed wat je schrijft. 6-APB is qua piek een stukje minder intens; het was voor mij ook weer even wennen om weer ouderwets "hard te gaan" met xtc. Wel merkte ik ook de keerzijde weer, dat het een stuk sneller afbouwt en ik direct op dat moment de behoefte voel om bij te nemen. Wat jij schrijft, dat je bij aankomst je gewenste dosis neemt en daarmee goed zit voor de hele dag, is echt wel een voordeel in mijn ogen.

Het is wel goed dat je een iets hogere dosis hebt genomen voor een festival denk ik. Normaal gesproken neem ik 130mg (m, 30, 1.86m, 85kg) en dat is voor mij in een thuissetting wel prima, maar voor een festival vond ik het echt te mild.
Klik om te vergroten...
Mijn laatste keer was 160mg en benaderde het MDMA effect redelijk. Ga volgende keer ergens tussen de 180 en 220 (succinaat) doseren. 200 totaal of 180 met een boostertje van 40. En accepteren dat slapen even wat lastiger is maar neem dat op de koop toe. Incalculeren.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#4
MarcieMarc zei:
Mijn laatste keer was 160mg en benaderde het MDMA effect redelijk. Ga volgende keer ergens tussen de 180 en 220 (succinaat) doseren. 200 totaal of 180 met een boostertje van 40. En accepteren dat slapen even wat lastiger is maar neem dat op de koop toe. Incalculeren.
Klik om te vergroten...
Maar waarom
w
wolftranceLid
01-01-2024, 00:00
#5
Boyman zei:
Zeker een goed report, dankjewel voor het posten! Ik was zelf ook op Trancemission, wat was het een top feest he? :) Wat een visueel spektakel met die lichten, projectors en lasers, en heerlijke muziek!

Ik ben zelf juist weer eens voor xtc ipv 6-APB gaan, waar ik tegenwoordig juist alleen maar het tweede neem als ik gebruik. Ik herken goed wat je schrijft. 6-APB is qua piek een stukje minder intens; het was voor mij ook weer even wennen om weer ouderwets "hard te gaan" met xtc. Wel merkte ik ook de keerzijde weer, dat het een stuk sneller afbouwt en ik direct op dat moment de behoefte voel om bij te nemen. Wat jij schrijft, dat je bij aankomst je gewenste dosis neemt en daarmee goed zit voor de hele dag, is echt wel een voordeel in mijn ogen.

Het is wel goed dat je een iets hogere dosis hebt genomen voor een festival denk ik. Normaal gesproken neem ik 130mg (m, 30, 1.86m, 85kg) en dat is voor mij in een thuissetting wel prima, maar voor een festival vond ik het echt te mild.
Klik om te vergroten...
Ja het was helemaal top. Vooraan was de security wel erg uit om mannen met vlaggen uit het publiek te verwijderen. Vrouwen met vlaggen vonden ze OK. Misschien zijn ze nog geen trance publiek gewend, dat is over het algemeen toch een lief publiek en niet uit op rellen en statements maken, zeg maar.

Ik had me vooraf goed ingelezen en was tot de conclusie gekomen dat het 170 mg moest worden. Ik vond meerdere rapporten waarbij mensen zeiden dat 100 en ook 130 te weinig was voor een festival. Het was wel spannend - maar dat hoort erbij. Het hielp wel om te weten dat het spul goed was, ik zou nooit ongeteste spullen innemen.
M
MarcieMarcLid
01-01-2024, 00:00
#6
Snuffelaar zei:
Maar waarom
Klik om te vergroten...
Waarom niet?
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#7
MarcieMarc zei:
Waarom niet?
Klik om te vergroten...
Hoger is niet altijd beter, zeker in het geval van benzofuries. Herinner me vage waves van kotsaanvallen.

IMG_1128.png
w
wolftranceLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zeehond zei:
Leuk report om te lezen, bedankt voor het delen. Ontzettend herkenbaar wat je schrijft, komt overeen met onze ervaringen. Jullie hadden een relaxte voorbereiding, dat is belangrijk.
Fijn dat je zo te lezen meteen de juiste dosering hebt gevonden.
Grappig dat je schrijft dat je je een beetje wiebelig voelt op 6-apb; m'n vrouw zegt dat ook altijd en vindt dit nooit zo fijn, terwijl ik het wiebelige zeker herken maar zelf niet als storend ervaar.
Voor wat betreft de kater herken ik niet helemaal wat je schrijft, bij ons geen sterkere kater dan op Mdma. Hoop dat dit de volgende keer minder is.
Klik om te vergroten...
Als jullie dan na mdma dezelfde kater hebben als ik had na 6apb, wil je het dan nog wel doen? Ik vond het onverwacht onaangenaam, maar, zoals ik al schreef, het was voor mij vergelijkbaar met een alcoholkater terwijl ik hoopte op een mdma-kater, die ik altijd ervaar als een beetje vermoeidheid, meer niet.
M
MarcieMarcLid
01-01-2024, 00:00
#9
Snuffelaar zei:
Hoger is niet altijd beter, zeker in het geval van benzofuries. Herinner me vage waves van kotsaanvallen.

Bekijk bijlage 55716
Klik om te vergroten...
Dank voor de waarschuwing. Doel ook niet op overdoseren maar zoals bij 6apb bekend reageert de een totaal anders dan de ander.
Ik ben zoekende naar mijn eigen sweet spot. 160 was zeker oke maar mi niet helemaal waar ik naar streef. Het is niet dat ik meteen naar 300mg ga, wat voor velen geen uitzondering is als je de diverse threads leest.

Maar nogmaals dank, ik neem het in mijn overweging mee.
H
Hebbenze?Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Snuffelaar zei:
Hoger is niet altijd beter, zeker in het geval van benzofuries. Herinner me vage waves van kotsaanvallen.

Bekijk bijlage 55716
Klik om te vergroten...
Hm dit maakt mij aan t twijfelen over de 200mg, kan ook 175 doen met een redose. De 25 redose
Vorige keer deed niks.

kotsen op mdma gebeurd ook na teveel nemen tho.

10 uur werking heb ik totaal niet gehad, veel korter
M
MarcieMarcLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hebbenzekezine? zei:
Hm dit maakt mij aan t twijfelen over de 200mg, kan ook 175 doen met een redose. De 25 redose
Vorige keer deed niks.

kotsen op mdma gebeurd ook na teveel nemen tho.

10 uur werking heb ik totaal niet gehad, veel korter
Klik om te vergroten...
Kotsen van MDMA heb ik nog niet ervaren. Ook niet in mijn onbelezen en onverstandige beginnersperiode waarin overdoseren meer regel dan uitzondering was. Maar, wil het lot ook niet tarten...

Zal, bij nader inzien, de volgende keer niet boven de 200 gaan zitten ipv de 220 die ik eerder aan gaf en eerst maar eens kijken hoe dat mij bevalt.

Fijn zo'n forum waarin we delen maar ook veel op de harm reduction zitten👌🏼
H
Hebbenze?Lid
01-01-2024, 00:00
#12
MarcieMarc zei:
Kotsen van MDMA heb ik nog niet ervaren. Ook niet in mijn onbelezen en onverstandige beginnersperiode waarin overdoseren meer regel dan uitzondering was. Maar, wil het lot ook niet tarten...

Zal, bij nader inzien, de volgende keer niet boven de 200 gaan zitten ipv de 220 die ik eerder aan gaf en eerst maar eens kijken hoe dat mij bevalt.

Fijn zo'n forum waarin we delen maar ook veel op de harm reduction zitten👌🏼
Klik om te vergroten...
Wanneer ben je het weer van plan? Ben benieuwd!
M
MarcieMarcLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hebbenzekezine? zei:
Wanneer ben je het weer van plan? Ben benieuwd!
Klik om te vergroten...
Zal ergens in het zomerfestivalseizoen zijn ivm de duur van het festival. Als ik eraan denk dan zal ik tegen zmdij tijd even laten weten hoe het was. Mits ik niet in een permanente baan om de aarde ben geschoten dan, dan was het teveel.
H
Hebbenze?Lid
01-01-2024, 00:00
#14
MarcieMarc zei:
Zal ergens in het zomerfestivalseizoen zijn ivm de duur van het festival. Als ik eraan denk dan zal ik tegen zmdij tijd even laten weten hoe het was. Mits ik niet in een permanente baan om de aarde ben geschoten dan, dan was het teveel.
Klik om te vergroten...
Haha ik zal het je eerder laten weten dan: 20 Jan time to reactivate!
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hebbenzekezine? zei:
Hm dit maakt mij aan t twijfelen over de 200mg, kan ook 175 doen met een redose. De 25 redose
Vorige keer deed niks.

kotsen op mdma gebeurd ook na teveel nemen tho.

10 uur werking heb ik totaal niet gehad, veel korter
Klik om te vergroten...
Wij nemen altijd 200mg succinate en nemen niet bij.
Ik ben ongeveer 77kg, mijn vrouw is wat zwaarder.
Voor ons is deze dosering altijd goed (2 capsules van 100mg tegelijk oraal).
Veel plezier in januari dan!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."