Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums4mpd snuiven tripreport :)

4mpd snuiven tripreport :)

42 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
P
PieterPediaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Paracetamolletje zei:
Wel bijzonder om te lezen dat je daar de grens zet, maar een obscuur in China of India gefabriceerde research chemical wel prima is! Denk niet dat je beter bezig bent door door 4MPD te gebruiken dan methamfetamine, GHB en Opiumtroep. Ik zou zelf veel liever die drie gebruiken (waar wel onderzoek naar is gedaan) dan 4MPD.
Klik om te vergroten...
Van die dingen die ik heb opgenoemd weet ik zeker dat het extreem sloopend voor het lichaam en geest is. Omdat er vrienden van mij zijn geweest die hun hele leven daarmee kapot hebben gemaakt. Dus dan neem ik liever iets wat MISSCHIEN schadelijk is dan iets waarvan ik zeker weet dat het geen 'goeie toeie' is.
Ook weet jij niet zeker of dit spul uit het buitenland word gehaald omdat:
'over 4-MPD is geen onderzoek gedaan'
-Paracetamolletje
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#2
Neo-Shulginist zei:
Goed tripreport, thanks!
Klik om te vergroten...

Ik vind het ook een heel goed report! Zeker voor iemand aan de stimulanten ook relatief lekker kort en duidelijk. Dank voor het delen. Ondanks dat ik deze stof nooit heb gebruikt (zelfs niet kende), klinkt het allemaal erg herkenbaar en typisch ‘stim-achtig’, zowel het wenselijke als het negatieve.

Ik krijg er niet perse zin van het zelf te gebruiken, want ik weet iets te precies wat je bedoelt met dat lichamelijk uitgeputte maar toch nog apart mentale alerte terwijl toch door de vermoeidheid je concentratie op den duur inzakt (maar tegelijk wel vreemd specifiek/obsessief op een bepaald iets gefocust blijft), ergens menen dat je scherper denkt maar tegelijk merken dat je juist slechter uit je woorden komt (wat zeker opvalt als je met niet-medegebruikers communiceert), zwakkere besluitvorming en van daaruit komen tot het punt om ‘dan maar helemaal door te halen’, onrust maar tegelijk heeft het op dat moment ook wel iets (terwijl je later soms denkt: WTF, waarom moest dit zo), etc. Dat paradoxale. Leuk en niet leuk tegelijkertijd. Heel typerend. (En het stomme is dat je hersenen het leuke deel vaak een stuk beter onthouden. Dus pas op.)

Ook ik vond het heftig om jullie leeftijden te lezen, zeker die van je medegebruikers. Dat mensen daar iets van zeggen is uit (terechte) zorg, vat dat niet beledigend op maar als een goedbedoelde serieuze waarschuwing. Op je 14e aan dit soort middelen zitten, is wel echt een beetje een recipe voor disaster. Je moet je nu vooral niet gaan schamen dat je het benoemt, maar het is logisch dat er op gereageerd wordt.

Laat ons nog even weten hoe de kater verliep.
P
ParacetamolletjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
PieterPedia zei:
Van die dingen die ik heb opgenoemd weet ik zeker dat het extreem sloopend voor het lichaam en geest is. Omdat er vrienden van mij zijn geweest die hun hele leven daarmee kapot hebben gemaakt. Dus dan neem ik liever iets wat MISSCHIEN schadelijk is dan iets waarvan ik zeker weet dat het geen 'goeie toeie' is.
Ook weet jij niet zeker of dit spul uit het buitenland word gehaald omdat:
'over 4-MPD is geen onderzoek gedaan'
-Paracetamolletje
Klik om te vergroten...
Met onderzoek bedoel ik wetenschappelijk onderzoek naar de risico's, dit ontbreekt volledig met 4MPD. Veel webshops hier in Nederland halen vermoedelijk hun cathinones goedkoop uit China of India. Hier kan ik alleen geen hard bewijs voor geven. Lysergamides, tryptamines en phenethylamines daarintegen komen wel vaak van een lab uit Nederland aangezien je hun afkorting kan terugvinden op hun producten.
Over 4 en 3-MMC is ook weinig onderzoek gedaan, maar daar kan je nog wel veel gebruikerservaringen over vinden. Als bleek dat 3 en 4-MMC buitengewoon acuut giftig bleek te zijn had je dit gedeeltelijk wel kunnen concluderen uit de gebruikerservaringen, en daar zijn er dus een heel stuk minder van over 4MPD.

Maargoed iemand moet de eerste zijn denk ik dan? Daarom is het wel interessant om te lezen, maar ik zou zelf mijn gezondheid niet zo op het spel zetten. (ondanks dat ik zelf ook veel verschillende RC's heb geprobeerd)

Ondanks dat 4MPD ook beschikbaar was toen 4 en 3-MMC nog legaal waren was 4MPD niet zo boeiend lijkt het. Om die reden zou ik het ook persoonlijk ook links laten liggen aangezien het enige pluspunt lijkt dat het nu nog legaal is.
PieterPedia zei:
Ik zat te twijfelen of ik de leeftijden zou vermelden... ik schaam me er nu voor dat ik dit gedaan heb! Het besef is er, dat het niet okey is.
Klik om te vergroten...
Fijn dat je dat realiseert!
P
PieterPediaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Nu een halve week na het gebruik van 4mpd beginnen de na-effecten (moe, chagrijnig en luiheid) te verdwijnen. Als ik er op terug kijk was het de kater niet waard. Het zorgt ervoor dat je snel strak staat en met weinig euforie. Je krijgt tijdens de trip snel last van spierpijn. Om op te starten heb ik elke dag 2 blikjes bullit moeten drinken als ik opstond, anders was ik fysiek niet in staat om te functioneren.

Dus voor mij zit een 2de keer er niet in.
Als iemand een anders stimulant kent die kan zorgen voor lichte euforie en waar je niet de helenacht van wakker ligt hoor ik het graag!
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mooi verhaal alleen, strikt tegen het feit aan dat je drugs gebruikt met een 14 jarige?!! Al geef ze toestemming dit is niet iets wat je der zou willen aansmeren of in jou bijzijn wil doen!!
Op z’n jonge leeftijd al in aanmerking komen met deze middelen is vragen om problemen als ze ouder wordt,

tip voor je zelf doe dit niet meer met deze personen, laat ze zelf hun graf graven, maar graaf niet mee
P
PieterPediaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Alert ik heb vandaag weer 4mpd gedaan 200mg
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#7
PieterPedia zei:
Kom net tot de realisatie dat 1 fles passion gram seedsman la mousse hasj en snuif niet een heel goeie combi is.
Klachten:
Kleine halucinaties / vervormingen
Waanideeen maar ook hele leuke inzichten
Doelloos om me heen staren als ik lig
Droge bek
Zweten maar andere geur (zeer vreemde vieze geur)
Niet gedachten aan woorden kunnen linken
Klik om te vergroten...
Ja cannabis en stimulerende middelen is meestal niet een heel fijne combi inderdaad.

Pas je ook een beetje op jezelf? Want het is nog geen week geleden dat je de hele nacht door bent gegaan. Eigenlijk kun je dan beter 3 maanden wachten voordat je weer een middel zoals 4-MPD gebruikt.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#8
steeds meer red flags
I
ILoveRCsLid
01-01-2024, 00:00
#9
PieterPedia zei:
Kom net tot de realisatie dat 1 fles passion gram seedsman la mousse hasj en snuif niet een heel goeie combi is.
Klachten:
Kleine halucinaties / vervormingen
Waanideeen maar ook hele leuke inzichten
Doelloos om me heen staren als ik lig
Droge bek
Zweten maar andere geur (zeer vreemde vieze geur)
Niet gedachten aan woorden kunnen linken
Klik om te vergroten...
Waanideeen/droge bek sws door combinatie met wiet. rest is bijna standaard bij 4-mpd en slaapgebrek.
je hebt geluk dat je geen last hebt van het allerergste, namelijk de vaatvernauwing.


Neo-Shulginist zei:
Het is nog geen week geleden dat je de hele nacht door bent gegaan
Klik om te vergroten...
alhoewel ik je post zeer waardeer en dit persoon elke goeie tip kan gebruiken moest ik toch wel ff lachen om deze, net alsof ik m'n moeder hoor spreken
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#10
ILoveRCs zei:
alhoewel ik je post zeer waardeer en dit persoon elke goeie tip kan gebruiken moest ik toch wel ff lachen om deze, net alsof ik m'n moeder hoor spreken
Klik om te vergroten...
Kennelijk heb je een erg zinnige moeder :wink:
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#11
ILoveRCs zei:
alhoewel ik je post zeer waardeer en dit persoon elke goeie tip kan gebruiken moest ik toch wel ff lachen om deze, net alsof ik m'n moeder hoor spreken
Klik om te vergroten...
Maar even serieus, het is niet zo'n goed idee om wekelijks, laat staan vaker dan wekelijks, 4-MPD (of vergelijkbare middelen) te gebruiken toch?
I
ILoveRCsLid
01-01-2024, 00:00
#12
Neo-Shulginist zei:
Kennelijk heb je een erg zinnige moeder :wink:
Klik om te vergroten...
absoluut waar ja!

Neo-Shulginist zei:
Maar even serieus, het is niet zo'n goed idee om wekelijks, laat staan vaker dan wekelijks, 4-MPD (of vergelijkbare middelen) te gebruiken toch?
Klik om te vergroten...
heb je helemaal gelijk in ja, sws bij RC's in t algemeen. dat is het advies ook ja. wekelijks vind ik nog wel kunnen imo. nachtje doorhalen in t weekend.
hoe ouder je word hoe lastiger die maandagen en dinsdagen wel worden op t werk.

maar dagelijks aan rc's zitten, nope. beste is natuurlijk gewoon 1x per maand mja dat is wel weer erg weinig.
wekelijks heb ik iig altijd gedaan met pep, ook dagelijks 5 jaar lang. maar daar zijn de lange termijn gevolgen van bekend, van RC's dan weer haast niet.
maar ook dat is voor een groot deel zelf in te vullen. bijna alle stims zorgen voor tekort aan stofjes op den duur en vervangen je natuurlijke energie met kunstmatige energie. verder niet heel veel. afgezien van leverschade en mss een vergroot hart. tenzij een RC ineens kanker blijkt te geven achteraf, maar dat krijg je van t supermarkt voedsel sowieso al, met zoveel anders.

maar 4-mpd specifiek.. ik maak me wel oprecht zorgen over langdurig gebruik daarvan. ik denk oprecht dat sommige mensen hier mogelijk ledematen aan zullen verliezen. puur door de vasocontrictie.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#13
ILoveRCs zei:
wekelijks heb ik iig altijd gedaan met pep, ook dagelijks 5 jaar lang.
Klik om te vergroten...
Okee ja, ik denk dat dat wel een verschil in achtergrond is tussen ons beide. Want als ik eerlijk ben vind ik elke week pep ook al behoorlijk impact hebben. Ik heb het zelf nooit gedaan. Ik heb wel periodes gehad dat ik maandelijks stimulerende middelen gebruikte. Maar als ik terugkijk op die periodes was ik dan best wel ongelukkig en kon ik vaak niet goed functioneren op werk. Ik denk dus wel echt dat stimulerende middelen (zeker als je een nacht doorhaalt) wekenlang effect hebben op je welzijn. Dus als je dat te vaak doet dat je dan eigenlijk chronisch jezelf tekort doet.
I
ILoveRCsLid
01-01-2024, 00:00
#14
Neo-Shulginist zei:
Okee ja, ik denk dat dat wel een verschil in achtergrond is tussen ons beide. Want als ik eerlijk ben vind ik elke week pep ook al behoorlijk impact hebben. Ik heb het zelf nooit gedaan. Ik heb wel periodes gehad dat ik maandelijks stimulerende middelen gebruikte. Maar als ik terugkijk op die periodes was ik dan best wel ongelukkig en kon ik vaak niet goed functioneren op werk. Ik denk dus wel echt dat stimulerende middelen (zeker als je een nacht doorhaalt) wekenlang effect hebben op je welzijn. Dus als je dat te vaak doet dat je dan eigenlijk chronisch jezelf tekort doet.
Klik om te vergroten...
ondanks dat ik dit zelf wel heb gedaan ben ik het volledig met je eens. zou er tegenwoordig ook niet meer aan moeten denken. toen ik begin 20 was was t echter geen enkel punt. weken lang voor 1 nacht door vind ik wel wat extreem maar ik snap je punt.
P
PieterPediaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik heb vannacht weer 2 sleutels genomen maar dit keer 3mmc
P
PieterPediaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Moet ik me zorgen gaan maken over mijn gesteldheid? Moet ik hulp gaan zoeken bij vnn?
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#17
Neo-Shulginist zei:
Ja cannabis en stimulerende middelen is meestal niet een heel fijne combi inderdaad.

Pas je ook een beetje op jezelf? Want het is nog geen week geleden dat je de hele nacht door bent gegaan. Eigenlijk kun je dan beter 3 maanden wachten voordat je weer een middel zoals 4-MPD gebruikt.
Klik om te vergroten...

In de wat latere stadia is cannabis wel chill na bijvoorbeeld pep vind ik. Cannabis haalt dan een beetje de scherpe randjes af van de uitwerkende stim en de nog aanwezige pep geeft een minder lamme stonedheid, waardoor je meer kunt doen. Ik heb er niet veel ervaring mee, maar de eerste keer dat ik ze combineerde was ik verrast over hoe ze elkaar complementeerden terwijl ik had juist had verwacht dat ze een beetje zouden botsen.

Kan me echter voorstellen dat als je gevoelig bent voor paranoia (ik ben dit niet echt, voor zover ik weet), ze elkaar hier nogal in kunnen versterken. Dat is tricky shit.

De combinatie cannabis en alcohol (‘stronken’) heb ik nooit begrepen. Ooit eenmalig impulsief aan een bar enkele hijsjes genomen na een paar speciaalbiertjes, never again. Vreselijk. Werd ineens 1000x zo bezopen, draaierig, misselijk. Meteen naar huis gegaan en met winterjas en al nog aan op bed geploft. Totaal gevloerd en naar de t*fus. Gedver.

Hetzelfde met ketamine nemen vanuit medium-aangeschoten toestand (leek erg op ‘stronken’, plots 1000x zo bezopen, duizelig, kots- en kotsmisselijk, verdoofd en tegelijk hartstikke beroerd, met als extraatje een kil, alien/weird, oncomfortabel gedissocieerd sausje over dit alles heen gegoten). Wederom een gevalletje: eens en nooit weer.

Maar even OT, @PieterPedia, dit gaat niet goed zo, hè. Dat heb je zelf ook wel door, toch? Stel grenzen, NU, dan ben je misschien nog op tijd. Je gaat als een sneltrein richting rand van de Afgrond der Verslaving, dude, als je nou niet keihard aan de rem trekt donder je erin.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#18
PieterPedia zei:
Moet ik me zorgen gaan maken over mijn gesteldheid? Moet ik hulp gaan zoeken bij vnn?
Klik om te vergroten...

Ja.

En ja.

Zoek hulp als je de rem niet kunt vinden (zie laatste alinea van mijn vorige comment). Liefst snel ook.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#19
Roze Olifant zei:
In de wat latere stadia is cannabis wel chill na bijvoorbeeld pep vind ik. Cannabis haalt dan een beetje de scherpe randjes af van de uitwerkende stim en de nog aanwezige pep geeft een minder lamme stonedheid, waardoor je meer kunt doen. Ik heb er niet veel ervaring mee, maar de eerste keer dat ik ze combineerde was ik verrast over hoe ze elkaar complementeerden terwijl ik had juist had verwacht dat ze een beetje zouden botsen.

Kan me echter voorstellen dat als je gevoelig bent voor paranoia (ik ben dit niet echt, voor zover ik weet), ze elkaar hier nogal in kunnen versterken. Dat is tricky shit.
Klik om te vergroten...
Soms is het misschien chill, maar het kan ook wel echt uitmonden in psychotische symptomen zoals verwarde spraak, katatonie, of in ernstigere gevallen wanen. Dat zijn dan weer minder chille uitingsvormen :wink:
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#20
Roze Olifant zei:
Maar even OT, @PieterPedia, dit gaat niet goed zo, hè. Dat heb je zelf ook wel door, toch? Stel grenzen, NU, dan ben je misschien nog op tijd. Je gaat als een sneltrein richting rand van de Afgrond der Verslaving, dude, als je nou niet keihard aan de rem trekt donder je erin.
Klik om te vergroten...
dit kan ik be-amen ik kreeg door al mijn drugsgebruik wat steeds erger werd (zowel in frequentie als in middel , van speed naar coke naar 3mmc naar nep naar mdphp ) 3 psychoses in totaal
om arm het nuchtere leven en kijk hoe mooi dat opzich zelf is en ik vond het heel eng
na 3 jaar drugsgebruik nu 10 weken clean ,en weer dingen gaan voelen (emoties e.d ) vond ik vrij lastig maar je zult zien dat ermee te leven valt dat is wat het is om mens te zijn

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."