#1
Persoonlijk vind ik rc-stimulanten heftiger. Daarvan is het gezondheidsrisico namelijk onbekend. Wie weet...misschien raak je er wel onvruchtbaar van, is het kankerverwekkend, krijg je er de ziekte van Parkinson van, of alzheimer op jonge leeftijd.. je weet het niet.Uiterraad niet @FredKroket ! Ik zou niemand het willen toe wensen om zoiets heftigs als crack of andere drugs die in mijn zwarte lijstje staan (Methamfetamine, GHB & Opiumtroep) te laten nemen waar ik bij ben, Daar trek ik wel een grens!🤌
Wat wel overduidelijk is, is dat 4-MPD soortgelijke affiniteit heeft voor dopamine, serotonine en noradrenaline als middelen zoals cocaïne, speed, MDMA, of methamfetamine. De ontwikkeling van het brein is heel gevoelig voor verstoringen in de balans van neurotransmitters. Ondanks dat de vrijwel niks weten over 4-MPD, weet je dus eigenlijk wel zeker dat gebruik op 14-jarige leeftijd zal leiden tot een verstoring van de ontwikkeling van het brein. Daarom hebben 14-jarigen meer bescherming nodig tegen dit soort middelen.