Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums4mpd snuiven tripreport :)

4mpd snuiven tripreport :)

42 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#1
PieterPedia zei:
Uiterraad niet @FredKroket ! Ik zou niemand het willen toe wensen om zoiets heftigs als crack of andere drugs die in mijn zwarte lijstje staan (Methamfetamine, GHB & Opiumtroep) te laten nemen waar ik bij ben, Daar trek ik wel een grens!🤌
Klik om te vergroten...
Persoonlijk vind ik rc-stimulanten heftiger. Daarvan is het gezondheidsrisico namelijk onbekend. Wie weet...misschien raak je er wel onvruchtbaar van, is het kankerverwekkend, krijg je er de ziekte van Parkinson van, of alzheimer op jonge leeftijd.. je weet het niet.
Wat wel overduidelijk is, is dat 4-MPD soortgelijke affiniteit heeft voor dopamine, serotonine en noradrenaline als middelen zoals cocaïne, speed, MDMA, of methamfetamine. De ontwikkeling van het brein is heel gevoelig voor verstoringen in de balans van neurotransmitters. Ondanks dat de vrijwel niks weten over 4-MPD, weet je dus eigenlijk wel zeker dat gebruik op 14-jarige leeftijd zal leiden tot een verstoring van de ontwikkeling van het brein. Daarom hebben 14-jarigen meer bescherming nodig tegen dit soort middelen.
P
PieterPediaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Neo-Shulginist zei:
Ja, sorry, maar ik vind dat jij als volwassene ook verantwoordelijkheid hebt. Het is niet okee om met 14-jarigen drugs te gebruiken, en al helemaal niet dit soort drugs. Je hebt misschien gelijk dat als jij weigert om drugs met ze te gaan gebruiken dat ze het dan misschien ergens anders gaan doen. Maar dan heb jij tenminste je verantwoordelijkheid genomen.

Drugs gebruiken op minderjarige leeftijd, en zeker voor het 16e levensjaar, kan ernstige ontwikkelingsstoornissen met zich meebrengen. Dan hebben we het bijvoorbeeld over emotie-regulatiestoornissen, concentratieproblemen, moeite met leren, dat soort dingen. Dat zijn dingen die mensen een leven lang blijven achtervolgen, en die heel bepalend zijn in de verdere kansen die mensen nog krijgen in hun leven. Dus alsjeblieft, neem voortaan je verantwoordelijkheid en accepteer niet dat deze kinderen met jou drugs gebruiken. Zorg er ook voor dat er geen kinderen bij jou in de buurt zijn als jij drugs gebruikt.
Klik om te vergroten...

Neo-Shulginist zei:
Persoonlijk vind ik rc-stimulanten heftiger. Daarvan is het gezondheidsrisico namelijk onbekend. Wie weet...misschien raak je er wel onvruchtbaar van, is het kankerverwekkend, krijg je er de ziekte van Parkinson van, of alzheimer op jonge leeftijd.. je weet het niet.
Wat wel overduidelijk is, is dat 4-MPD soortgelijke affiniteit heeft voor dopamine, serotonine en noradrenaline als middelen zoals cocaïne, speed, MDMA, of methamfetamine. De ontwikkeling van het brein is heel gevoelig voor verstoringen in de balans van neurotransmitters. Ondanks dat de vrijwel niks weten over 4-MPD, weet je dus eigenlijk wel zeker dat gebruik op 14-jarige leeftijd zal leiden tot een verstoring van de ontwikkeling van het brein. Daarom hebben 14-jarigen meer bescherming nodig tegen dit soort middellen
Klik om te vergroten...
Dankuwel voor deze uitleg over 4mpd! Ik zelf had 4-mpd minder zwaar gerekend en ik heb het er ook met haar over gehad dat ze zeker even moet stoppen met dit soort substanties te nemen!👍🏻👍🏻
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wel goed omschreven meerdere aspecten van je ervaring

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."