Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDeschloroetizolam blijft best wel lang doorwerken

Deschloroetizolam blijft best wel lang doorwerken

17 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#1
Het valt me op dat ik twee dagen na inname van deschloroetizolam nog steeds onder invloed ben. Aangezien er nog zo weinig over deze drug bekend is, wil ik graag mijn ervaringen delen.

Ik heb dit weekend geëxperimenteerd met deschloroetizolam. Op zaterdagavond nam ik twee pillen met daarin vermoedelijk 5 milligram deschloroetizolam (dus in totaal zo'n 10 milligram). De pillen zijn ongetest dus ik ga af op wat de vendor heeft gezegd dat er in de pillen zit. Op zondagavond nam ik voor het slapen één pil.

Nu is het dinsdagochtend, en ik kan duidelijk merken dat ik nog onder invloed ben. Ik voel me licht duizelig, en ik ben ook een beetje misselijk. De misselijkheid komt steeds op als de deschloroetizolam begint uit te werken. Daarnaast merk ik dat ik een beetje achter mijn ogen zit. Daarmee bedoel ik dat ik me wat meer een observant voel van mijn eigen ervaringen. Ik ben ietwat ontkoppeld van de buitenwereld en van mezelf. Tegelijkertijd ervaar ik een soort emotionele afvlakking die een kalmte met zich meebrengt.

Gisteren heb ik het grootste gedeelte van de dag op bed gelegen, zonder me te vervelen. Ik heb wel wat dingen op Netflix gekeken. Maar verder heb ik niet zoveel gedaan. Ik ben even boodschappen gaan doen en ik heb gekookt. Overdag nog een boek gelezen en wat muziek geluisterd. Dat wel even fijn eigenlijk want de afgelopen tijd heb ik zoveel (werk)stress gehad dat zo'n dag als dit wel even hemels aanvoelde.

Ik las online in een gepubliceerde literatuur review dat deschloroetizolam een werkingstijd heeft van 18 uur. Alleen ik ben erachter gekomen dat die claim niet klopt, want het is gebaseerd op een artikel dat gaat over clonazolam. Nogal slordig van de auteurs en de journal dus..

Edinoff A.N., et al. (2022). Novel Designer Benzodiazepines: Comprehensive Review of Evolving Clinical and Adverse Effects. Neurology International, 14(3), 648-663. https://doi.org/10.3390/neurolint14030053

Op Psychonautwiki staat vermeld dat deschloroetizolam 8-10 uur werkt. Mijn inschatting is dat het toch wel langer duurt. Ik zit nu op zo'n 36 uur na inname en ik kan nog steeds de effecten merken. Wel merk ik dat de deschloroetizolam begint uit te werken. Dat merk ik bijvoorbeeld aan een lichte tinteling in mijn gezicht, en wat spierstijfheid in mijn nek en armen. Daarnaast ben ik een beetje duizelig.

Al met al ervaar ik dus redelijk wat bijwerkingen van deschloroetizolam. Ik kan anderen aanraden om voorzichting met deze research chemical om te springen. Het is mogelijk dat 5 milligram eigenlijk al een te hoge dosis is. Dus dat je er beter niet 10 milligram van kunt nemen.... :wink:
Overigens heb ik geen tolerantie voor benzo's.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#2
Herkenbaar. Voor mij voelde het niet aan als een benzodiazepine en had enkel negatieve neveneffecten zoals anxiety en -zoals in jouw geval- misselijkheid. Dikke troep. Had het niet zo goed gedocumenteerd dus de werkingsduur herinner ik me niet.

IMG_2752.png
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#3
Snuffelaar zei:
Herkenbaar. Voor mij voelde het niet aan als een benzodiazepine en had enkel negatieve neveneffecten zoals anxiety en -zoals in jouw geval- misselijkheid. Dikke troep. Had het niet zo goed gedocumenteerd dus de werkingsduur herinner ik me niet.

Bekijk bijlage 61803
Klik om te vergroten...
Oh bij mij was het zeker wel effectief: de slaap werd wel goed ingeleid. Ik heb van zaterdag op zondag 10 uur geslapen. Ook het kalmerende effect was de dag erna goed merkbaar. Ik heb verder geen tolerantie voor benzo's dus het kan zijn dat ik ook meer van de effecten merk.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#4
Neo-Shulginist zei:
Ik voel me licht duizelig, en ik ben ook een beetje misselijk. De misselijkheid komt steeds op als de deschloroetizolam begint uit te werken.
Klik om te vergroten...
:thinking:

Ooit met andere benzos gehad?
Of anderen die dit ook ervaren met deschloroetizolam?
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#5
Over de dosis:
PW vermeldt common 4-6 mg.
Maar er staat ook:

Deschloroetizolam has a relatively fast onset of action and symptomatic relief. It is half as potent as its parent compound etizolam with a duration which is twice as long. It also has a similar bioavailibility and a similar time to onset in comparison to the parent drug. 2mg of deschloroetizolam is thought to be of similar potency to 10mg of diazepam.

Dat laatste met een slag onder de arm, heel precies is die equivalentie niet.
Dan zou 5 - 10 mg aan de hoge kant zijn.

Heb het zelf nooit gebruikt.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
Relmuis zei:
:thinking:

Ooit met andere benzos gehad?
Of anderen die dit ook ervaren met deschloroetizolam?
Klik om te vergroten...
Nou die misselijkheid niet zo nee. En duizeligheid misschien wel een keer een beetje na lang hoge doseringen gebruiken. Maar niet zoveel als nu.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ben benieuwd of je die duizeligheid en misselijkheid ook zou hebben gehad bij 5 mg. Want dit klinkt niet chill en niet om te denken; "das een leuke rc om eens te proberen"
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#8
Lijkt me een middeltje om ver vandaan te blijven. Genoeg andere "betere" alternatieven.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#9
Raver zei:
Lijkt me een middeltje om ver vandaan te blijven. Genoeg andere "betere" alternatieven.
Klik om te vergroten...
Inderdaad. Pyrazolam is echt wel een gem. Bromazolam om te slapen.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Snuffelaar zei:
is echt wel een gem
Klik om te vergroten...

Wat is een gem?
X
XMRLid
01-01-2024, 00:00
#11
Kordie zei:
Wat is een gem?
Klik om te vergroten...
Vanuit het engels "hidden gem"

AI: Het concept refereert aan iets waardevols, leuk of interessants dat verborgen of onopgemerkt is, maar waardeert worden kan als het ontdekt wordt.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#12
Kan over dit stofje bijzonder weinig vinden.

Edit:
Niet goed gekeken, een tien pagina's tellend topic op 'het Zwitserse forum'.

Ik zou het zelf moeten proberen maar ik zie niet zo goed wat het gaat toevoegen aan de benzos die ik in huis heb.
De meeste nieuwe rc benzos heb ik links laten liggen, meestal vanwege een te lange werkingsduur.
Anxiety en misselijkheid, beide vrij vreemde bijwerkingen.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#13
Relmuis zei:
Anxiety
Klik om te vergroten...

Anxiety zou ook echt niet de bedoeling horen te zijn bij een benzo. Dan zou ik eerder neigen naar een (milde) paradoxale reactie. Dat kan weer te wijten zijn aan dat ze gewoon veel te potent zijn.
R
RosseGod96Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Al enkele keren deschloroetizolam gebruikt. Zelfs na een impulsieve "change of plans" met nog wat coke en drank ertussen en naar de club. Niet zo slim of verstandig, maar ik ben nooit slecht gegaan, integendeel. Ik had hier voor mij persoonlijk een goede ervaring mee.

Maar zoals hierboven meerdere keren vermeld: oppassen, en neem mij zeker niet als voorbeeld.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#15
Relmuis zei:
een tien pagina's tellend topic op 'het Zwitserse forum'
Klik om te vergroten...
Daar word je niet veel wijzer van.
Discussie over verschillende batches, dose range is erg breed.
Veel reacties nvt vanwege polygebruik.
Voornamelijk anxiolytisch maar dan ook weer mensen die er van in slaap vallen.
Wat wel consistent is, is de heel snelle intreding van de werking. (een kwartier)
@Neo-Shulginist herken je dat?

Heb uiteraard gelet op anxiety en misselijkheid maar ben dat niet tegengekomen.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#16
Relmuis zei:
Wat wel consistent is, is de heel snelle intreding van de werking. (een kwartier)
@Neo-Shulginist herken je dat?
Klik om te vergroten...
Ja na een kwartier merkbare effecten herken ik wel bij nader inzien.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#17
Neo-Shulginist zei:
Ja na een kwartier merkbare effecten herken ik wel bij nader inzien.
Klik om te vergroten...

Sloeg dan ook mokerhard in?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#18
Kordie zei:
Sloeg dan ook mokerhard in?
Klik om te vergroten...
Nee dat viel wel mee. Gewoon wat eerste effecten.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."