#1
Denk dat de combinatie van de eerste keer xtc, meteen een forse dosis als inslag en roken in een benauwde ruimte je de das om hebben gedaan.
Denk dat de combinatie van de eerste keer xtc, meteen een forse dosis als inslag en roken in een benauwde ruimte je de das om hebben gedaan.
Dit is wat je moet weten. Geen zorgen maken maar lekker genieten. Probeer wel de 3 maand pauze na te leven, zo hou je het leuk!Dit. Je bent niet zozeer ‘bad gegaan’ (ik associeer dit zelf iets meer met (ook) mentaal slecht gaan, hoewel lichaam en geest natuurlijk verbonden zijn), het klinkt vooral als een te intense ‘inslag’ die je met name fysiek de das omdeed. XTC kan een forse inslag geven bij de come-up die - zeker beginners - kan overweldigen. Duizeligheid en overgeven komen daarbij best frequent voor. Meestal komt het niet tot flauwvallen, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen dat het gebeurt, zeker als je dan ook nog een sigaret opsteekt (nicotine kan ook wat duizelig maken).
Je bent ervan geschrokken en je lichaam reageert nu met een stress-respons op de herinnering aan het voorval. Geef het de tijd. Volgende keer een iets hogere startdosis, minder bijnemen, om boven al genoemde redenen: de eerste dosis is vrij bepalend. Is die te laag, is het lastig nog op een prettige manier te compenseren.
De piep in mijn oor klinkt bekend, net nadat ik wakker werd. Heel warm kreeg ik het niet. Ik merkte sowieso niet dat er iets fout ging, ik werd eigenlijk opeens wakker en kon mij niks herinneren.Ik heb dit ook wel eens gehad van MDMA. Vrienden van me toen ook. Waren getest en zuivere MDMA.
Had je ook dat je een suis in je oor hoorde en dat je t ineens heel warm kreeg? Ik kan me dat nog goed herinneren. Dat was ook nadat ik opstond.
Is inmiddels precies een week geleden. Ik kon de afgelopen dagen niet goed slapen door de adrenaline rush die soms opkwam.Hoe lang is het nu geleden?
Kan je wel lekker slapen?
Mentaal wel, zoals ik zei had ik het namelijk niet heel eng ervaren en was het meer gewoon gebeurd. Fysiek dus nogsteeds wat problemen maar het is al een stuk minder dus dat gaat wel weg met tijd denk ik.Hoop dat je inmiddels voor zover mogelijk van de schrik bekomen bent. Zowel fysiek als mentaal 👍🏽
Ook een tijdje geleden maar zal toch nog even reageren. Ik was na deze ervaring gestopt met het gebruiken van alle middelen (xtc, wiet maar ook alcohol en nicotine) omdat dit allemaal niet een fijn gevoel opwekte. Ik ben momenteel in behandeling bij een psycholoog ivm met een (waarschijnlijk hierdoor opgewekte) angst/paniekstoornis. Ik denk dat ik uiteindelijk door vermeiden tot dit punt ben gekomen. Verder ben ik nu wel actief bezig met mijn gezondheid en doe ik mijn best om het beste hiermee om te gaan. Het zal niet allemaal te maken hebben gehad met deze ervaring maar meer een combinatie van ongelukkige factoren. Ik wil geïnteresseerde mensen niet afraden om een keer drugs te proberen, maar post dit wel om ook de andere kant te laten zien van onverantwoord omgaan met middelen.Het is al wat maanden terug naar wilde toch nog even reageren. Ik heb vorig jaar zomer een klote ervaring gehad. Paniek en ja was mega rot. Nog maandenlang kwam de paniek opzetten. Bv als ik er aan terug dacht en op plekken waar t heel druk was. Dat jij paniek voelt is toch omdat de gebeurtenis stress oproept. Dat je out bent gegaan heeft misschien weliswaar onbewust indruk gemaakt. Al heb je je toen niet angstig gevoeld, achteraf ben je waarschijnlijk van de verhalen van anderen geschrokken. Vandaar het trillen, zweten en hardkloppingen als je er aan denkt of als iets dat weer Triggert. Dat is wat angst doet. Wat helpt is er veel over praten. Vertel je ervaring aan iedereen die t horen wil of die drugs gebruikt hebben en dat je er over kan blijven praten, want feit is je blijft nieuwsgierig. Dus praat over drugs, lees over drugs, lees allerlei forums na. Dat helpt echt bij de verwerking. (Hoop dat je inmiddels al aardig plekje hebt kunnen geven) en ga dan een x gebruiken in een thuis situatie met een paar of 1 ander vertrouwd persoon. En neem weinig en laat dat zijn werk doen. Dan kan je altijd evalueren en iets meer doseren de keer erop. Zo komt t vertrouwen dat je goed kan doseren en veiliger kan gebruiken terug. Laat nog even weten of je van je angst af bent. Met mij gaat t stukken beter.
Vervelend dat je een angst/paniekstoornis hebt ontwikkeld.. even een vraagje.Ook een tijdje geleden maar zal toch nog even reageren. Ik was na deze ervaring gestopt met het gebruiken van alle middelen (xtc, wiet maar ook alcohol en nicotine) omdat dit allemaal niet een fijn gevoel opwekte. Ik ben momenteel in behandeling bij een psycholoog ivm met een (waarschijnlijk hierdoor opgewekte) angst/paniekstoornis. Ik denk dat ik uiteindelijk door vermeiden tot dit punt ben gekomen. Verder ben ik nu wel actief bezig met mijn gezondheid en doe ik mijn best om het beste hiermee om te gaan. Het zal niet allemaal te maken hebben gehad met deze ervaring maar meer een combinatie van ongelukkige factoren. Ik wil geïnteresseerde mensen niet afraden om een keer drugs te proberen, maar post dit wel om ook de andere kant te laten zien van onverantwoord omgaan met middelen.
slechte xtc pil blijbaar 170mg voel ik zelf veel eerder goede dosis heb je de pil al getest na 2 uur nog niks voelen is bijnemen niet handig 130/140mg zelfs goed merkbaar
Hey vervelend dat je hier zoveel last van hebt, maar goed dat je aan de bel hebt getrokken en om hulp hebt gevraagd.Vervelend dat je een angst/paniekstoornis hebt ontwikkeld.. even een vraagje.
Ik heb tijdens (2e keer) gebruik van 4mmc kort een bad trip gehad en hier PTSS en een paniekstoornis aan over gehouden. Wat voor behandeling ga je volgen? Mij raden ze EMDR aan om de trip te verwerken en me minder angstig te maken voor m'n lichamelijke sensaties. Want daar heb ik namelijk erg last van. Hier een aantal voorbeelden:
-(draai)duizeligheid
- snel schrikken
- de hele dag piekeren en denken aan de klachten
- paniekaanvallen krijgen in drukke ruimtes
- tintelingen in armen
Heb jij ook last van lichamelijke klachten buiten de angsten en paniekaanvallen?
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."