#1
Ook een tijdje geleden maar zal toch nog even reageren. Ik was na deze ervaring gestopt met het gebruiken van alle middelen (xtc, wiet maar ook alcohol en nicotine) omdat dit allemaal niet een fijn gevoel opwekte. Ik ben momenteel in behandeling bij een psycholoog ivm met een (waarschijnlijk hierdoor opgewekte) angst/paniekstoornis. Ik denk dat ik uiteindelijk door vermeiden tot dit punt ben gekomen. Verder ben ik nu wel actief bezig met mijn gezondheid en doe ik mijn best om het beste hiermee om te gaan. Het zal niet allemaal te maken hebben gehad met deze ervaring maar meer een combinatie van ongelukkige factoren. Ik wil geïnteresseerde mensen niet afraden om een keer drugs te proberen, maar post dit wel om ook de andere kant te laten zien van onverantwoord omgaan met middelen.Het is al wat maanden terug naar wilde toch nog even reageren. Ik heb vorig jaar zomer een klote ervaring gehad. Paniek en ja was mega rot. Nog maandenlang kwam de paniek opzetten. Bv als ik er aan terug dacht en op plekken waar t heel druk was. Dat jij paniek voelt is toch omdat de gebeurtenis stress oproept. Dat je out bent gegaan heeft misschien weliswaar onbewust indruk gemaakt. Al heb je je toen niet angstig gevoeld, achteraf ben je waarschijnlijk van de verhalen van anderen geschrokken. Vandaar het trillen, zweten en hardkloppingen als je er aan denkt of als iets dat weer Triggert. Dat is wat angst doet. Wat helpt is er veel over praten. Vertel je ervaring aan iedereen die t horen wil of die drugs gebruikt hebben en dat je er over kan blijven praten, want feit is je blijft nieuwsgierig. Dus praat over drugs, lees over drugs, lees allerlei forums na. Dat helpt echt bij de verwerking. (Hoop dat je inmiddels al aardig plekje hebt kunnen geven) en ga dan een x gebruiken in een thuis situatie met een paar of 1 ander vertrouwd persoon. En neem weinig en laat dat zijn werk doen. Dan kan je altijd evalueren en iets meer doseren de keer erop. Zo komt t vertrouwen dat je goed kan doseren en veiliger kan gebruiken terug. Laat nog even weten of je van je angst af bent. Met mij gaat t stukken beter.