#1
25 glazen bier?

spacekonijn zei:25 glazen bier?
GabberFreak17 zei:dus als ik het goed snap is het naar verhouding gezonder om te zuipen? dan gebruik van speed en xtc.. heb t nie over combi want meestal drink ik geen drank als ik drugs op heb?
Bal0n zei:Precies zou ik het niet weten, maar je serotonine en dopamine systeem zullen iig stukken sneller genezen dan wanneer je doorgaat met gebruiken.
Je moet niet vergeten dat alcohol ook heel erg veel hersenschade doet, hé. Geen specifieke schade, voor zo ver ik weet, maar het sloopt wel hersencellen. Ik heb me ooit eens laten vertellen dat er 40.000 cellen stuk gaan als je dronken ben. Wat er van waar is weet ik niet.
Marcel zei:Alcohol is idd de ENIGE drug die hersencellen echt af laat sterven. Allerlei andere drugs beschadigen overigens wel hersencellen.
Alcohol veroorzaakt effecten op je lichaam door het beïnvloeden van verschillende neurotransmittersystemen: dopamine, serotonine, opiaat, GABA en glutamaat. GABA werkt remmend op andere neuronen, dit heeft als gevolg dat je bepaalde delen van de hersenen langzamer gaan werken. Ook kan de afgifte van allerlei neurotransmitters geremd worden.
Als je XTC en speed hebt gebruikt en tijdens dit gebruik of erna (veel) alcohol drinkt dan wordt het steeds moeilijke voor je hersenen om alles weer netjes op het oude niveau te krijgen.
Zie voor meer info over werking van o.a. alcohol op je hersenen:
http://www.jellinek.nl/brain/index.html.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."