Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMethamfetamine

Methamfetamine

113 antwoorden
26 weergaven
18-5-2026
e
el-terribleLid
01-01-2024, 00:00
#1
nutsss zei:
Helloooooo!!?????


Ga je aan de crystal?! Leuk!!! Nog toekomstplannen? Niet doen!!!!

Crystal of Meth dus is vele malen sterker dan gewone speed en sloopt je ook veel meer. Het heeft ook veel meer een euforische werking en is daarom ook geestelijk meer verslavend.

De bekende Amerikaanse anti-drugs spotjes met de gezichten die in korte tijd kompleet vervallen zijn, zijn gebaseerd op extreme voorbeelden van gebruikers van deze stof.

Gelukkig is Meth in Nederland zo goed als niet te krijgen. Blijf er alsjeblieft vanaf en als je dan toch speed moet nemen probeer dan de dextro-amfetamine te krijgen die is het meest zuiver en zal je minder nadelige bijwerkingen bezorgen.
Klik om te vergroten...

dextro amfetamine, kan je die bij elke dealer vinden?
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#2
el-terrible zei:
nutsss zei:
Helloooooo!!?????


Ga je aan de crystal?! Leuk!!! Nog toekomstplannen? Niet doen!!!!

Crystal of Meth dus is vele malen sterker dan gewone speed en sloopt je ook veel meer. Het heeft ook veel meer een euforische werking en is daarom ook geestelijk meer verslavend.

De bekende Amerikaanse anti-drugs spotjes met de gezichten die in korte tijd kompleet vervallen zijn, zijn gebaseerd op extreme voorbeelden van gebruikers van deze stof.

Gelukkig is Meth in Nederland zo goed als niet te krijgen. Blijf er alsjeblieft vanaf en als je dan toch speed moet nemen probeer dan de dextro-amfetamine te krijgen die is het meest zuiver en zal je minder nadelige bijwerkingen bezorgen.
Klik om te vergroten...

dextro amfetamine, kan je die bij elke dealer vinden?
Klik om te vergroten...
euh NEE :P

alleen bij de veel betere dealer...
miss ook wel bij de blokker :P :wave: :grin:
m
mattskovicLid
01-01-2024, 00:00
#3
Endymion zei:
Was laatst weer een herhaling van Rapportage op tv over methamfetamine (crank). Daar zag je mensen die dagelijks meth inspoten en verslaafd waren. Maargoed dat zijn dan ook van die lui die echt geen leven hebben en zowiezo wel snel verslaafd zijn heb ik het idee.
Klik om te vergroten...

wat je daar zegt over dat die mensen geen leven hebben is niet comleet waar in de meeste aziatische landen word crystal meth in de mijnen- , bouw- , prostitutie-industrie gebruikt

meestal gebruiken ze het om hun angsten te overwinnen. en bij de prostitutie industrie omdat ze dan meer geld op 1 avond kunen verdienen dan een avond zonder meth, zodat ze hun kinderen en familie te eten kunnen geven maar dat gaat meestal zo slegt dat ze moeten blijven werken zodat ze hun verslaving kunnen blijven betalen

dus mijn advies is : BLIJF ER VAN AF neem maar gewoone amfethamine of blijf gewoon van alles af wat natuurlijk nog beter is
F
Fat Freddy's catLid
01-01-2024, 00:00
#4
nutsss zei:
Helloooooo!!?????


Ga je aan de crystal?! Leuk!!! Nog toekomstplannen? Niet doen!!!!

Crystal of Meth dus is vele malen sterker dan gewone speed en sloopt je ook veel meer.

De bekende Amerikaanse anti-drugs spotjes met de gezichten die in korte tijd kompleet vervallen zijn, zijn gebaseerd op extreme voorbeelden van gebruikers van deze stof.
Klik om te vergroten...


geloof je nu echt in die Amerikaanse spotjes?? hahaha Als je maar lang genoeg dagelijks gewone speed snuift en je voeding verwaarloost zal je er ook zo uit zien hoor.

Crystal Meth is zeker op een (tot op zekere hoogte) normale manier te gebruiken.

Maar als je echter lang gezond wil blijven moet je als 30-plusser eigenlijk gewoon van alle pep afblijven. Heb er uiteraard niks tegen, maar bovenstaande post ergert me mateloos.

Meth is ook zeker niet even zwaar lichamelijk verslavend als heroïne. Ik heb het vroeger veel gerookt.
m
maverickLid
01-01-2024, 00:00
#5
chrystal meth is slopend, het werkt harder en langer dan speed door de extra methyl molecuul die aan de amfetamine hangt, hierdoor is het lichaam langer bezig met het afbreken van de drugs, je gaat er zwaar van na de klote...

ik zag laatste tijden op national geographic channel een voorstukje/reclame over nieuw programma: the world's most dangerous drugs, heb de documantaire zelf niet gezien.. en in voorstukje/reclame zeggen ze ook neit welke drugs, maar ik denk dat het meth of crack is..

speed kun je ook hard genoeg vn gaan... ik hoef die bende niet.. ckur neit als het ook nog meer euforisch werkt.. zie je dr op je 30ste uit als iemand vn 60
B
BscwLid
01-01-2024, 00:00
#6
[/quote]


geloof je nu echt in die Amerikaanse spotjes?? hahaha Als je maar lang genoeg dagelijks gewone speed snuift en je voeding verwaarloost zal je er ook zo uit zien hoor.

Crystal Meth is zeker op een (tot op zekere hoogte) normale manier te gebruiken.

Maar als je echter lang gezond wil blijven moet je als 30-plusser eigenlijk gewoon van alle pep afblijven. Heb er uiteraard niks tegen, maar bovenstaande post ergert me mateloos.

Meth is ook zeker niet even zwaar lichamelijk verslavend als heroïne. Ik heb het vroeger veel gerookt.[/quote]

Heb je vroeger veel Meth gerookt?
Y
Yuppie 2 WasteLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik doe een hoop stoute dingetjes en kan me heel goed inleven in bijv. een hero-junk of een crack verslaafde, maar dat Crystal Meth gebeuren is naar mijn mening echt linke soep. Eerlijk is eerlijk de Amerikanen overdrijven dit ook wel op de hun welbekende manier*, maar dit vind ik serieus beangstigend. Het gebruik van dit goedje overstijgt het totale gebruik van Coke/crack en heroine in de VS en het grijpt als een razende om zich heen in bepaalde delen van de wereld, Australie, Zuidoost Azie (Yaba) en VS.

We doen hier allemaal wel wat, Coke, Speed, Wiet, Horse, Crack allemaal prima, moeten we allemaal zelf weten en ik neem aan dat we allemaal de gevaren en consequenties kennen, maar zeg nou zelf, als je een drug kan maken uit Crofty gootsteenontstopper, lithium uit batterijen, thinner, koelvloeistof en andere zeer zwaar chemische klotezooi waarbij op termijn je hele belonigscentrum, en God weet wat nog meer, letterlijk verteerd wordt ben je niet goed bezig. Tuurlijk zijn er meer drugs die chemisch bewerkt of gemaakt zijn en je hersenen aantasten maar ik kan gewoon niet begrijpen dat iemand daar voor kiest. Doe je dat wel, even goeie vrienden maar van deze drug ben ik iig echt bang.



* er gaan op het net idd een aantal van die foto's rond van voor en na, twee daarvan stonden een aantal jaar geleden in Nieuwe Revu en toen werden dezelfde vrouwen als heroine verslaafd benoemd....Go figure :)
F
Fat Freddy's catLid
01-01-2024, 00:00
#8
Bscw zei:
Heb je vroeger veel Meth gerookt?
Klik om te vergroten...



Wat is veel? In totaal heb ik het toch wel een keer of 20-30 gedaan.
Verslavend is dat niet hoor. Welke idioot gaat nu een drug als deze elke dag blijven gebruiken?? Diegene die daar aan verslaafd raken zijn gewoon van nature erg dom denk ik.
B
BscwLid
01-01-2024, 00:00
#9
Fat Freddy's cat zei:
Bscw zei:
Heb je vroeger veel Meth gerookt?
Klik om te vergroten...



Wat is veel? In totaal heb ik het toch wel een keer of 20-30 gedaan.
Verslavend is dat niet hoor. Welke idioot gaat nu een drug als deze elke dag blijven gebruiken?? Diegene die daar aan verslaafd raken zijn gewoon van nature erg dom denk ik.
Klik om te vergroten...

Ok Chill om te horen wil 't namelijk een keertje doen
ik raak zelf dus echt niet snel verslaafd dus ermee handelen kan ik wel

PEace :stoned:
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Fat Freddy's cat zei:
Bscw zei:
Heb je vroeger veel Meth gerookt?
Klik om te vergroten...



Wat is veel? In totaal heb ik het toch wel een keer of 20-30 gedaan.
Verslavend is dat niet hoor. Welke idioot gaat nu een drug als deze elke dag blijven gebruiken?? Diegene die daar aan verslaafd raken zijn gewoon van nature erg dom denk ik.
Klik om te vergroten...
dude gij zijt achterlijk om zoiets te zeggen... :wave:
D
DissonantLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik hoop dat ik nooit meth in m'n handen geduwd krijg op een feestje :P

Zou dat goed op mdma lijken qua textuur en smaak?
S
SupervliegLid
01-01-2024, 00:00
#12
Bscw zei:
Fat Freddy's cat zei:
Bscw zei:
Heb je vroeger veel Meth gerookt?
Klik om te vergroten...



Wat is veel? In totaal heb ik het toch wel een keer of 20-30 gedaan.
Verslavend is dat niet hoor. Welke idioot gaat nu een drug als deze elke dag blijven gebruiken?? Diegene die daar aan verslaafd raken zijn gewoon van nature erg dom denk ik.
Klik om te vergroten...

Ok Chill om te horen wil 't namelijk een keertje doen
ik raak zelf dus echt niet snel verslaafd dus ermee handelen kan ik wel

PEace :stoned:
Klik om te vergroten...

Wat een fucking idioten zijn jullie zeg. Je kan niet vantevoren zeggen of je ergens niet verslaafd aan kan raken. Er komt echt wel wat meer kijken bij een beginnende verslaving dan je denkt. Stel je raakt je baan kwijt, school mislukt, vrienden kwijt of er gaat een naaste van je de pijp uit. Kijken hoe sterk je dan staat knulletjes..
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dissonant zei:
Ik hoop dat ik nooit meth in m'n handen geduwd krijg op een feestje :P

Zou dat goed op mdma lijken qua textuur en smaak?
Klik om te vergroten...

Klein beetje maar veel meer op amfetamine (speed..). Het heet tenslotte niet voor niets meth-amfetamine... :rolleyes:
D
DissonantLid
01-01-2024, 00:00
#14


^Ik heb anders nog nooit zo'n speed gezien hoor.
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#15
Phreakingout zei:
Is sterker als normale Speed, en werd ( wordt? ) nog weleens voorgeschreven als een betere vervanger van Ritalin.
Klik om te vergroten...

Het is in zekere zin sterker als normale speed. Amfetamine is er in twee vormen, rechts draaiend en links draaiend. Bij het produceren van amfetamine krijg je van allebij ongeveer 50%. Normale speed bestaat dan ook uit een mix van rechts en links draaiende amfetamine.
In je hersenen zitten verschillende receptoren waar de amfetamine aanhecht en zijn werk doet. Het is denk ik goed te vergelijken met een schoen, als voorbeeld nemen we een rechter schoen. Als je de rechter schoen aan doet aan je rechter voet dan past hij goed, gaat hij gemakkelijk aan en loopt het ook gemakkelijk. Doe je hem aan je linker voet dan gaat hij moeilijker aan, past het eigenlijk niet om de voet en loopt het kut. In de hersenen werkt het ongeveer op dezelfde manier. Eigenlijk zijn alle receptoren rechts. Rechts draaiende amfetamine 'past' daardoor goed op de receptor, de links draaiende amfetamine is eigenlijk hetzelfde verhaal als de rechter schoen aan de linker voet, het kan wel maar het 'past' eigenlijk niet.

Om dexedrine te produceren moet alle links draaiende amfetamine van de rechts-draaiende amfetamine gescheiden worden. Bij dit proces gaat alle links draaiende amfetamine verloren. Dit betekend dat de productie van dexedrine een stuk duurder is aangezien eerst normale speed geproduceerd moet worden en daarna komen de kosten van het scheidingsproces en het verlies van 50% van de amfetamine nog boven op.


Dexedrine word niet voorgeschreven als 'betere vervanger' maar word voor geschreven bij zware ADHD patiënten, ik meen alleen volwassenen. Door de negatieve bijwerkingen van ritalin in vergelijking met amfetamine op mensen zonder ADHD schrijven ze zo lang het kan alleen ritalin voor, om misbruik zo klein mogelijk te houden.

Het effect van dexedrine vind ik persoonlijk niet te vergelijken met die van normale speed. Ik zie het zelf als een andere drug. Doordat het zo goed aan de receptoren hecht slaat dexedrine hard in, maar alleen in je kop. Normale speed (benzedrine) slaat duidelijk in je hoofd en lichamelijk, bij dex verdwijnt het lichamelijke zo goed als helemaal maar deze krijg je er 4x bij in je hoofd.
Voor adhd patiënten betekend dit dat de medicijnen 5 keer sterker zijn en dus 5 keer effectiever in dezelfde dosis. (rechts draaiende amfetamine heeft 5 keer zoveel effect op een receptor.) Amfetamine werkt naast mentaal ook lichamelijk, lichamelijk is er niks mis bij een ADHD patiënt. Dit lichamelijke effect is dan ook de oorzaak van de meeste bijwerkingen van ritalin, hoe hoger de dosis hoe groter de kans op een bijwerking. Doordat zware ADHD patiënten ook een 'zware' dosis ritalin nodig hebben word de kans op bijwerkingen veel te groot (bijvoorbeeld de druk op het hart). Daarom word aan deze groep mensen Dextro-amfetamine / dexedrine voorgeschreven.



Mensen zeggen altijd dat dexedrine gewoon 5x sterkere speed is, maar daar ben ik het niet mee eens. Het knalt misschien 5x sterker in je hoofd, maar doordat het 5x minder sterk op je lichaam werkt (je gebruikt immers 5x minder amfetamine voor hetzelfde effect) vind ik het effect niet met die van benzedrine te vergelijken.
F
Fat Freddy's catLid
01-01-2024, 00:00
#16
Supervlieg zei:
Wat een fucking idioten zijn jullie zeg. Je kan niet vantevoren zeggen of je ergens niet verslaafd aan kan raken. Er komt echt wel wat meer kijken bij een beginnende verslaving dan je denkt. Stel je raakt je baan kwijt, school mislukt, vrienden kwijt of er gaat een naaste van je de pijp uit. Kijken hoe sterk je dan staat knulletjes..
Klik om te vergroten...


knulletje... hahaha :mrgreen:

Ik raad net iedereen af drugs te gaan gebruiken. snap je punt niet helemaal... Enige wat ik hier idioot vind is dat jullie net doen of je van eens meth proberen dood gaat terwijl velen van jullie zelf idioot grote hoeveelheden speed consumeren...beetje hypocriet...
S
SupervliegLid
01-01-2024, 00:00
#17
Fat Freddy's cat zei:
Supervlieg zei:
Wat een fucking idioten zijn jullie zeg. Je kan niet vantevoren zeggen of je ergens niet verslaafd aan kan raken. Er komt echt wel wat meer kijken bij een beginnende verslaving dan je denkt. Stel je raakt je baan kwijt, school mislukt, vrienden kwijt of er gaat een naaste van je de pijp uit. Kijken hoe sterk je dan staat knulletjes..
Klik om te vergroten...


knulletje... hahaha :mrgreen:

Ik raad net iedereen af drugs te gaan gebruiken. snap je punt niet helemaal... Enige wat ik hier idioot vind is dat jullie net doen of je van eens meth proberen dood gaat terwijl velen van jullie zelf idioot grote hoeveelheden speed consumeren...beetje hypocriet...
Klik om te vergroten...

Ik vind het gewoon dom iemand advies te geven over drugs en al helemaal over verslaving vanuit je eigen ervaring. Je moet niet vergeten dat 75% van de mensen die dit forum lezen onervaren zijn met drugs, en daadwerkelijk adviezen opvolgen die hier gegeven worden. Daarbij ga ik uit van het ergste en vind ik het ronduit belachelijk als er gezegd wordt dat je met meth, zon beetje de gevaarlijkste drug in omloop, verstandig om kan gaan. Dit is net als met hero in de meeste gevallen ook wel zo maar het risico is gewoon zo gigantisch groot dat een positieve benadering niet bepaald gepast zou zijn. Voorkomen is beter dan genezen.

Misschien heb ik iets te heftig gereageerd. En ik twijfel er niet aan dat jij er verstandig mee omgaat, maar dit zal zeker niet gelden voor iedereen. Vergeet niet dat wij een soort van voorbeeldfunctie hebben.

:wave:
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#18
Fat Freddy's cat zei:
Supervlieg zei:
Wat een fucking idioten zijn jullie zeg. Je kan niet vantevoren zeggen of je ergens niet verslaafd aan kan raken. Er komt echt wel wat meer kijken bij een beginnende verslaving dan je denkt. Stel je raakt je baan kwijt, school mislukt, vrienden kwijt of er gaat een naaste van je de pijp uit. Kijken hoe sterk je dan staat knulletjes..
Klik om te vergroten...


knulletje... hahaha :mrgreen:

Ik raad net iedereen af drugs te gaan gebruiken. snap je punt niet helemaal... Enige wat ik hier idioot vind is dat jullie net doen of je van eens meth proberen dood gaat terwijl velen van jullie zelf idioot grote hoeveelheden speed consumeren...beetje hypocriet...
Klik om te vergroten...

Waarom praatten vele verslaafden 'vroeger' op precies dezelfde manier als jij?


Kan je één verslaafde noemen die in één klap verslaafd geworden is?

Of één verslaafde die na een paar keer gebruiken zegt 'ik ga verslaafd worden over een aantal maand en dagelijks gebruiken, terwijl ik er eigenlijk van af zal willen komen?


Waarom altijd zo makkelijk praten over dingen waar je niks van af weet...?
S
SupervliegLid
01-01-2024, 00:00
#19
JewCookie zei:
Fat Freddy's cat zei:
Supervlieg zei:
Wat een fucking idioten zijn jullie zeg. Je kan niet vantevoren zeggen of je ergens niet verslaafd aan kan raken. Er komt echt wel wat meer kijken bij een beginnende verslaving dan je denkt. Stel je raakt je baan kwijt, school mislukt, vrienden kwijt of er gaat een naaste van je de pijp uit. Kijken hoe sterk je dan staat knulletjes..
Klik om te vergroten...


knulletje... hahaha :mrgreen:

Ik raad net iedereen af drugs te gaan gebruiken. snap je punt niet helemaal... Enige wat ik hier idioot vind is dat jullie net doen of je van eens meth proberen dood gaat terwijl velen van jullie zelf idioot grote hoeveelheden speed consumeren...beetje hypocriet...
Klik om te vergroten...

Waarom praatten vele verslaafden 'vroeger' op precies dezelfde manier als jij?


Kan je één verslaafde noemen die in één klap verslaafd geworden is?

Of één verslaafde die na een paar keer gebruiken zegt 'ik ga verslaafd worden over een aantal maand en dagelijks gebruiken, terwijl ik er eigenlijk van af zal willen komen?


Waarom altijd zo makkelijk praten over dingen waar je niks van af weet...?
Klik om te vergroten...

Ja.. IK!

Ik weet waar ik over praat, geloof me.. En het is voor iemand die nooit verslaafd is geweest zo ontzettend makkelijk praten. Deed ik ook, totdat je er tot je nek inzit en alles en iedereen om je heen kapotmaakt. Het leuke is dat je er vaak achter komt als het al te laat is. Voorkomen is beter dan genezen.
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#20
Zo vies die meth gebitten zeg .. :(

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."