Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumswiet combi speed?

wiet combi speed?

22 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
S
SuntabletLid
01-01-2024, 00:00
#1
ik wist niet goed waar ik dit moest plaatsen maar ik zet hem hier maar omdat ik toch vooral meer over de speed wil weten...

ik smoor dus geregeld een joint maar ik word dan altijd na een uurtje ofzo vrij moe, niet dat het echt stoort, het is wel chill enzo maar ik zou af en toe toch iets actiever willen zijn
dus eigenlijk meer high, minder stoned :wink:

zou het helpen als ik wat speed snoof na een joint?
zal de speed het effect van de wiet volledig verdrukken?
kan ik er hartkloppingen ofzo van krijgen door het tegenwerkende effect van de twee?
S
SperSIZEboonLid
01-01-2024, 00:00
#2
ik zou hash roken ipv wiet daar wordt je sowieso al minder sloom van.
speed snuiven omdat je een beetje sloom van een jointje wordt is wel rigoreus :grin:
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#3
SperSIZEboon zei:
ik zou hash roken ipv wiet daar wordt je sowieso al minder sloom van.
speed snuiven omdat je een beetje sloom van een jointje wordt is wel rigoreus :grin:
Klik om te vergroten...

Hier sluit ik me 100% bij aan! Het gevolg is hoogst waarschijnlijk dat je daarna voor een hele tijd juist helemaal niet meer kunt slapen, ook al wil je het nog zo graag. Je bent dan niet eens stoned meer, maar gewoon klaarwakker en broodje nuchter. Gevolg daarvan is dan weer dat je minstens een gram wiet moet oproken om uiteindelijk toch een beetje tot rust te kunnen komen. Lijkt me niet dat dit zo je bedoeling is...
S
SuntabletLid
01-01-2024, 00:00
#4
dus je wordt er onrustig van en het effect van wiet gaat verloren?

jammer, ik had zo een beetje gehoopt dat het een fijne combi zou zijn, zo stoned maar toch wakker zijn en veel kunnen dansen zonder moe te worden
want staan geeuwen op een feest is ook niet dat

ik weet nog dat ik eens op een feestje stond, de muziek was goed, ik wou bewegen enzo maar ik was ineens vrij moe en toen dacht ik: wiet is gewoon geen echte "party-drug", wie weet in combi met iets wel :grin: dus daarmee da ik het eens vraag :grin:

nog iets: is speed nu echt zo straf dat je totaal niets kan slapen? stel je legt een (klein) lijntje om 22 uur, om hoe laat kan je dan proberen te gaan slapen?
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ja, het wieteffect gaat compleet verloren als je er bij gaat snuiven.... Als je graag wilt dansen en feesten, zou ik dat jointje gewoon tot het einde v/d avond uitstellen en het lekker eerst bij een paar drankjes houden. Daar word je namelijk ook losser en actiever van, zolang je jezelf niet ladderzat zuipt afcourse.
Hoe je op een klein lijntje reageert, verschilt per persoon en hangt ook van de kwaliteit pep af. Maar het is wel dat hoe minder je gewend bent aan speed, des te sterker het effect. Het zou dus zomaar kunnen dat je van 1 lijntje al zo makkelijk acht uur achter elkaar de effecten waarneemt. Als je eenmaal onder invloed bent en je ervaart het ook nog eens als prettig, dan is de verleiding daarnaast zeer groot om na een tijdje nog een tweede lijntje te nemen. Hou dan rekening met het feit dat je van een dubbele dosis ook al snel bijna dubbel zo lang wakker kunt blijven....
K
KomeetmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Suntablet zei:
dus je wordt er onrustig van en het effect van wiet gaat verloren?

jammer, ik had zo een beetje gehoopt dat het een fijne combi zou zijn, zo stoned maar toch wakker zijn en veel kunnen dansen zonder moe te worden
want staan geeuwen op een feest is ook niet dat

ik weet nog dat ik eens op een feestje stond, de muziek was goed, ik wou bewegen enzo maar ik was ineens vrij moe en toen dacht ik: wiet is gewoon geen echte "party-drug", wie weet in combi met iets wel :grin: dus daarmee da ik het eens vraag :grin:

nog iets: is speed nu echt zo straf dat je totaal niets kan slapen? stel je legt een (klein) lijntje om 22 uur, om hoe laat kan je dan proberen te gaan slapen?
Klik om te vergroten...

De volgende dag om 22 uur :beer:

Naja als ik om 22 uur een lijn neem, slaap ik een hele nacht niet, behalve als ik ga blowen
S
SuntabletLid
01-01-2024, 00:00
#7
de dingen worden nu wel duidelijker... dank

ladderzat zuipen doe ik nu al zeker 2 jaar niet meer, zeker als ik blow drink ik niet zo veel (en ik ben ook gewoon wat volwassener geworden) dus dat heb ik wel onder controle :wink:

8 uur is wel vrij lang, maarja, anders gezien: "veel waarde voor je geld" :)
H
HansLid
01-01-2024, 00:00
#8
Als de speed begint uit te werken vind ik een jointje wel lekker. Dan space ik em ook wel harder dan normaal.
H
HTIDLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik blow vrijwel altijd als ik speed gebruik en ik vind het een prima combi. Zorg alleen wel dat je aan het einde van de avond nog genoeg wiet over hebt, anders val je nimmer nooit in slaap :)
s
speedkillsLid
01-01-2024, 00:00
#10
Eigenlijk ben je -zo lijkt het- op zoek naar een dope die je heel de avond in een feeststemming brengt... dronken, high van de muziek, gezellig ouwehoeren, gevoel van saamhorigheid, maarniet instorten na een lkorte tijd....

hmm......

doet me ergens aan denken
S
SuntabletLid
01-01-2024, 00:00
#11
^die beschrijving klopt wel, niet dat ik het type ben dat altijd feest tot sluitingstijd enzo maar af en toe wil ik wel eens ietsje meer :)

aan wat doet het je denken?
xtc? of bedoelt ge het anders?
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#12
Suntablet zei:
aan wat doet het je denken?
xtc? of bedoelt ge het anders?
Klik om te vergroten...

Ik denk dat ie gewoon pepperdepep bedoelt, maar kan ook xtc zijn. Beide hebben veel overeenkomsten, alleen bij XTC krijg je meer dat wause/mellow gevoel d'r bij en kun je bij hoge dosissen ook wat gaan hallucineren. Bij speed komt het vage/hallucinerende gevoel pas als het uitwerkt en je al heel lang wakker bent. Dan heb je gewoon echt ernstig slaaptekort en wordt het tijd om naar bed te gaan... :wink:
S
SuntabletLid
01-01-2024, 00:00
#13
maar bij xtc (als het niet gemend is met speed, dus mdma eigenlijk) wordt je wat slomer, klopt dat? Ik heb zoiets toch gelezen hier op het forum.

En als je onder xtc bent en daarna een lijntje pep neemt zou het effect van xtc ook weggaan? Ook gelezen op het forum.

Ik heb precies wel veel gelezen op het forum :grin:

als ge nu speed neemt, zonder combi, blijft ge dan gewoon wakker en fris of is er nog een effect?
m
maverickLid
01-01-2024, 00:00
#14
Suntablet zei:
maar bij xtc (als het niet gemend is met speed, dus mdma eigenlijk) wordt je wat slomer, klopt dat? Ik heb zoiets toch gelezen hier op het forum.

En als je onder xtc bent en daarna een lijntje pep neemt zou het effect van xtc ook weggaan? Ook gelezen op het forum.

Ik heb precies wel veel gelezen op het forum :grin:

als ge nu speed neemt, zonder combi, blijft ge dan gewoon wakker en fris of is er nog een effect?
Klik om te vergroten...

ja..; opgewekt zijn, meer praten, fyn voelen, zelfverzekerder voelen... o.a. inspanningen leveren gaat zonder moeite..
J
JuliaLencoLid
01-01-2024, 00:00
#15
hans zei:
Als de speed begint uit te werken vind ik een jointje wel lekker. Dan space ik em ook wel harder dan normaal.
Klik om te vergroten...

Ja vond ik ook wel relaxt.
P
PhreakingoutLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik ging 1 keertje een joint roken na een nachtje doorhalen op de speed, en tevens nog die morgen een lijn genomen. Echt, ik ging haast over me nek.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#17
Suntablet zei:
maar bij xtc (als het niet gemend is met speed, dus mdma eigenlijk) wordt je wat slomer, klopt dat? Ik heb zoiets toch gelezen hier op het forum.

En als je onder xtc bent en daarna een lijntje pep neemt zou het effect van xtc ook weggaan? Ook gelezen op het forum.

Ik heb precies wel veel gelezen op het forum :grin:

als ge nu speed neemt, zonder combi, blijft ge dan gewoon wakker en fris of is er nog een effect?
Klik om te vergroten...

Als ik tegenwoordig pure mdma neem, val ik haast in slaap en word ik supervaag. Ik heb het zoveel gedaan in mijn leven, dat ik er niet meer de gewenste effecten van krijg. Daarom ben ik op speed overgegaan, daar word ik inderdaad lekker fris en wakker van. Probleem is alleen dat ik het om die reden ook vaak op andere plekken (zoals mijn werk, of bij een saaie familieaangelegenheid) gebruik. Dit omdat mensen die het niet weten, het ook niet zo snel zullen merken dat je onder invloed van iets bent. Je bent gewoon fris en opgewekt namelijk.
Als je te veel speed in een keer neemt, kun wel als bij-effect opgefucked en/of paniekerig raken, of hartkloppingen krijgen. Dat heb ik gelukkig nog niet zo vaak gehad, omdat ik altijd liever eerst wat weinig neem, dan meteen een hele dikke lijn. Verder kun je dus ook vaag worden en gaan hallucineren, maar dat is pas tegen het einde als je al te lang wakker bent...
S
SuntabletLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hmmm, sommige ervaren deze combi als goed, sommige minder...
Het zal, zoals bij alles, wel afhangen van persoon en van de situatie enzo.
1 oplossing: zelf uit testen. Maar ik heb tijd, niets wat dringt, ik ben nog jong (19) en mijn vrienden hebben een soort "afkeer" van harddrugs. Het schrikt hen eerder af en alleen experimenteren is ook maar alleen. (en ik wil niemand gaan overtuigen voor harddrugs) :wink:

Dat vaag worden bij te weinig slaap ken ik wel. Ik heb dat eens voorgehad na een festival. Ik kwam thuis en voelde een vreemd gevoel in mijn hoofd enzo. Eerst dacht ik dat de joints van de avond ervoor nog werkten maar dat kan natuurlijk niet zo lang. Dus het zal wel de vermoeidheid zijn.
Ik heb toen, bij benadering, de hele dag geslapen en de mooiste (en vooral diepste!) dromen gehad.
Die nacht heb ik normaal geslapen en de dag erna was ik weer de oude :)
s
speedkillsLid
01-01-2024, 00:00
#19
ja ik bedoelde XTC,

maar ik had niet goed gelezen... :beer:

voor feestjes vind ik dat wel de beste drug, maar ik wil je niets aanpraten hoor.
ik dacht gewoon dat je eigenlijk zoiets zocht, beetje een 'stonede wakkerheid' zegmaar...

pep en blowen kan nogal een rare werking hebben...hartkloppingen, zweten, versterkte negatieve gevoelens, althans, de kans erop neemt toe.
S
SuntabletLid
01-01-2024, 00:00
#20
idd, "stonede wakkerheid" zoek ik wel ongeveer, maar wist niet waar ik het kon vinden :grin: en ik dacht zo dat de combi met speed (voor wakker te zijn) zo'n effect kon hebben.

maja, wat ik uit jullie ervaringen :wink: haal is dat wiet eigenlijk alleen maar chill is als de speed begint uit te werken, om in slaap te komen dan.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."