Wat grappig. Ik krijg veel meer reacties dan ik had verwacht!
Ik ben ooit begonnen met speed. Een vriendin belde me op dat ze aan speed had kunnen komen (allebei begin 20) en of ik zin had om te proberen. Nu was ik altijd wel nieuwsgierig, dus lacherig hebben we onze eerste lijn ooit op een spiegeltje zitten maken. Dit hadden we ooit in de film wel gezien... Toen op de fiets naar de kroeg. En elkaar maar aankijken.... merk jij al wat? Toen ik mijn fiets op slot zette kwamen er twee jongens voorbij en een maakte een bijdehandte opmerking. En ik flap er zo iets uit! Toen merkte ik het voor het eerst.
Daarna volgde op de tweede Thunderdome in Heerenveen mijn eerste pilletje XTC. Iedereen was geweldig en leuk, de echte love drug, toen nog.
Later veranderden de pillen langzaam in speedbommen en stond je de hele nacht strak passen te trekken. Via de gabbers in de Techno terecht gekomen. Tot ik nogal heftige dips kreeg na gebruik en de fun niet meer tegen de dip op woog.
Met die zelfde vriendin van alles geprobeerd. Geweldige ervaringen gehad. Nooit rot, maar ook altijd binnen mijn grenzen gebleven. En nu kan ik via een vriend aan goede speed komen en heb ik dus weer even een leuke fase op de speed.
Ik heb mijn man leren kennen en gelukkig stond die ook niet negatief tegenover een experimentje. Dus kunnen we nu samen af en toe genieten. Ooit wil ik hem nog eens de echte ouderwets goede papertrips laten ervaren. Maar tot nu toe heb ik ze nog niet kunnen vinden.
Dat vind ik ook het enige nadeel aan mijn huidige leventje, je komt eigenlijk niet meer rechtstreeks met de party-people in aanraking. Vroeger kwam je op feesten genoeg mensen tegen die je aan leuke dingen konden helpen. Altijd wel een adresje of telefoon nummer. Maar ja, op een schoolplein of bij de C1000 spreek je natuurlijk niemand aan. Nu heb ik dan weer een via via kontakt, maar dat loopt naar A'dam en rechtstreeks lukt dus niet. Dus is het maar weer afwachten wanneer ik mijn vingers weer eens op wat pep kan krijgen. Wel verdomd zuiver spul, dus zeker de moeite waard, dat kontakt.
Hoe doen jullie dat? Hoe komen jullie aan je kontakten als je niet meer in de scene zit? Kijken of ik nog wat van jullie kan leren. Regelen jullie ook alles via via? Of kennen jullie de mensen van vroeger nog? Ik ben uit het Noorden naar de Randstad gekomen, dus die kontakten zitten te ver weg nu.
Wisten jullie dat er nog zo veel oude hippies rondwaren onder al die drukke gesettelde mensen op het schoolplein? Ik vind het heel leuk om dit te lezen zeg!
Keep the stories coming!!
