Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHangen hier nog 'oudere jongeren' omgeving Den Haag?

Hangen hier nog 'oudere jongeren' omgeving Den Haag?

28 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
M
Mistress_JDLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hai,
Ik ben hier maar eens een kijkje komen nemen, nu ik weer eens een speed-fase heb. Ik ben inmiddels 39 en heb vanaf mijn 20-ste ongeveer verschillende recreatieve drugs gebruikt (wiet, xtc, speed, lsd, dmt). Soms in vlagen wat meer en soms een hele tijd niet. Maar ik blijf het erg leuk vinden allemaal.
Heel grappig om soort van 'gesettled' te zijn en dan toch af en toe lekker uit je bol. Sommige mensen om me heen of op mijn werk moesten eens weten, hahahahaha :sunglasses:
Nu zie ik hier veel jongeren en vroeg ik me af of er nog meer 'oudere jongeren' als ik zijn die nog steeds op een leuke manier af en toe van drugs genieten, voor de leuk. Nog ouwe snelle hippies hier??
Grtz Mistress_JD
S
SupervliegLid
01-01-2024, 00:00
#2
Er zijn er hier genoeg. :mrgreen:
I
IgNor BeamLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hier Leiden, (eh omstreek)

Alternatieve man van 42 jr, zelfde verhaal als jij, alleen niet zo gesetteld, in de zin van huissie boompje beessie vrees ik ;o)

Nu klein jaartje weer alleen blowend tot de volgende, zoals jij hem noemt speedfase.

Blijft voor mij wel steeds weer een stap terug in de tijd ergens
Op zoek naar de stoute dingen die je vroeger deed...

IgNor
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Je bent echt niet alleen .....


:hearteyes: genoeg antiqair hier ....
M
Mistress_JDLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hahaha, lachen! Ik dacht al dat ik niet de enige was. Maar omdat ik niet meer naar feesten ga, zie ik eigenlijk ook geen andere gebruikers meer. Vrienden zijn vaak toch uiteindelijk gestopt of zitten ver weg.

IgNor Beam zei:
Hier Leiden, (eh omstreek) ]
Blijft voor mij wel steeds weer een stap terug in de tijd ergens
Op zoek naar de stoute dingen die je vroeger deed...
IgNor
Klik om te vergroten...
Dat beleef ik niet zo. Kan wel genieten van de herinneringen, maar weet mijn huidige uitspattingen prima in te passen in mijn leven nu. Het heeft nog steeds een stout randje maar dan op een andere manier.

Leuk om jullie tegen te komen :)
I
IgNor BeamLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mistress_JD zei:
Hahaha, lachen! Ik dacht al dat ik niet de enige was. Maar omdat ik niet meer naar feesten ga, zie ik eigenlijk ook geen andere gebruikers meer. Vrienden zijn vaak toch uiteindelijk gestopt of zitten ver weg.

IgNor Beam zei:
Hier Leiden, (eh omstreek) ]
Blijft voor mij wel steeds weer een stap terug in de tijd ergens
Op zoek naar de stoute dingen die je vroeger deed...
IgNor
Klik om te vergroten...
Dat beleef ik niet zo. Kan wel genieten van de herinneringen, maar weet mijn huidige uitspattingen prima in te passen in mijn leven nu. Het heeft nog steeds een stout randje maar dan op een andere manier.

Leuk om jullie tegen te komen :)
Klik om te vergroten...

Het woordje stout was ook wat ongelukkig gekozen, bedacht ik me wat later.

Het contrast tijdens gebruik van speed met de beleving met de nuchtere wereld, -die van baantje, pensioen binnen halen, en wordt er weer eentje depresief van het mislopen van de postcodeloterij, hoe groen IS eigenlijk het gras van de buren wel niet, en zit mijn haarwel goed tussen de middag aan het schoolplein...- is best groot te noemen.

Vroeger kon ik me daar al niet goed in vinden, en nu nog steeds niet zo, al heb ik een goede baan, voldoende salaris, en pensioen zal ook wel loslopen

Drugsgebruik relativeert de omgang met het hier niet lekker mee overweg kunnen gaan.

Het zal me wat makkelijker een rotzorg zijn.

Tis als 42jarige wel steeds moeilijker een wereldje erbuiten op na te houden. Tenzij je het niet erg vind alleen de wereld in te wandellen.

Mijn (pijnlijke) ervaring is wel dat eenzijdig speedgebruik, in een wereld waar mensen het dus niet van je weten een gevaarlijke is. Het is niet voor niets dat ik nu al een jaar niets meer gebruik.

Wat dat betreft zat ik vroeger met dat vriendenclubje een stuk safer. Je hield elkaar altijd in de gaten of men niet tever ging. Vriendenclubje is er echter niet meer, of wonen inderdaad elders en ver weg ;o)

Anyway

groeten
Ignor
I
IgNor BeamLid
01-01-2024, 00:00
#7
*Schrijft zich in*
;o)

IgNor
e
erwin krolLid
01-01-2024, 00:00
#8
Aigt, Duh Haag int huis voah 2008! leve de auyevaar.
M
Mistress_JDLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ah, ik begrijp het Ignor. Met speed kom je eigenlijk nog meer op een eilandje te zitten.
Ik ervaar dan ook enige afstand, maar ik functioneer dan nog steeds in dat gesettelde leventje. Ik sta op dat schoolplein en kom al wandelend met de hond de buren tegen voor een praatje. En dan is er wel dat enigzins stoute gevoel van jullie-moesten-eens-weten.

En die afstand is juist af en toe wel leuk. Om eens beschouwend de wereld waar je in rondbanjert te bekijken met de nodige dosis zelfspot. Als daar maar tegenover kan staan dat er momenten genoeg zijn dat je ook gewoon kan genieten van wat je doet.

Zo roepen ik en mijn partner wel vaker dat er hele universa bestaan waar wij geen weet van hebben. Als we weer eens een verhaal horen over hoe anderen leven.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#10
En ik maar denken dat je als drugsgebruiker de 40 niet eens gaat halen :grin:

Lekker doorgaan zo dus dan :sunglasses:
a
angie123Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Volgende week 41. Man, 3 kids, werk en af en toe ff uit de band springen met "mijn geheim"
n
nightexpressLid
01-01-2024, 00:00
#12
42

Hier ook, 42 jaar oud, relatief gesettled, maar nog steeds aan het experimenteren :)
H
HairybearLid
01-01-2024, 00:00
#13
Genoeg

Hey, nou, ik ben dit jaar 40 geworden, nooit drugs gebruikt, maar nu zo gek als een deur :). Recratief dan wel. Moet het combineren met werk. Maar mijn leven is nog nooit zo leuk geweest.
z
zaagmansLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik ben ook 35, begin van de housetijd meegemaakt en die tijd komt nooit meer terug. Echt het heeft iets toegevoegd aan mijn leven. En ook voor mij geldt: Netjes mijn HBO-tje afgemaakt en een verantwoordelijke baan
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik ben vorige week 28 geworden, nog niet zo heel oud dus, maar ook ik behoor toch zeker niet meer tot de jongsten hier op 't forum...
E
EndymionLid
01-01-2024, 00:00
#16
33 jaartjes jong. Omgeving Den Haag ja (Rijswijk dus).
Gebruik vanaf mn 15e wiet en alcohol en vanaf mm 19e ongeveer xtc, speed en coke.

Maar alleen in het weekend en sla af en toe een weekendje over (geen harddrugs).
Maar zal er nooit mee stoppen, daarvoor is het veel te leuk :)
Als ik een weekendje oversla dan duurt zo'n weekend wel erg lang voor mn gevoel en met name op de vrijdagavond kom ik toch wel regelmatig in de verleiding.

Verder heb ik gewoon een goeie baan, relatie, huisje, sport doordeweeks en voel me verder prima.

In totaal heb ik echt wel veel gebruikt maar dat zal je echt niet aan mij merken of zien. Wordt altijd jonger ingeschat, soms denken ze zelfs dat ik 25 ben ofzo :wink:
Achja zeg ik dan altijd maar, gewoon gezond leven he :)
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#17
SpacingBen zei:
En ik maar denken dat je als drugsgebruiker de 40 niet eens gaat halen :grin:
Klik om te vergroten...

LOL !!!
M
Mistress_JDLid
01-01-2024, 00:00
#18
Wat grappig. Ik krijg veel meer reacties dan ik had verwacht!

Ik ben ooit begonnen met speed. Een vriendin belde me op dat ze aan speed had kunnen komen (allebei begin 20) en of ik zin had om te proberen. Nu was ik altijd wel nieuwsgierig, dus lacherig hebben we onze eerste lijn ooit op een spiegeltje zitten maken. Dit hadden we ooit in de film wel gezien... Toen op de fiets naar de kroeg. En elkaar maar aankijken.... merk jij al wat? Toen ik mijn fiets op slot zette kwamen er twee jongens voorbij en een maakte een bijdehandte opmerking. En ik flap er zo iets uit! Toen merkte ik het voor het eerst.

Daarna volgde op de tweede Thunderdome in Heerenveen mijn eerste pilletje XTC. Iedereen was geweldig en leuk, de echte love drug, toen nog.
Later veranderden de pillen langzaam in speedbommen en stond je de hele nacht strak passen te trekken. Via de gabbers in de Techno terecht gekomen. Tot ik nogal heftige dips kreeg na gebruik en de fun niet meer tegen de dip op woog.

Met die zelfde vriendin van alles geprobeerd. Geweldige ervaringen gehad. Nooit rot, maar ook altijd binnen mijn grenzen gebleven. En nu kan ik via een vriend aan goede speed komen en heb ik dus weer even een leuke fase op de speed.

Ik heb mijn man leren kennen en gelukkig stond die ook niet negatief tegenover een experimentje. Dus kunnen we nu samen af en toe genieten. Ooit wil ik hem nog eens de echte ouderwets goede papertrips laten ervaren. Maar tot nu toe heb ik ze nog niet kunnen vinden.

Dat vind ik ook het enige nadeel aan mijn huidige leventje, je komt eigenlijk niet meer rechtstreeks met de party-people in aanraking. Vroeger kwam je op feesten genoeg mensen tegen die je aan leuke dingen konden helpen. Altijd wel een adresje of telefoon nummer. Maar ja, op een schoolplein of bij de C1000 spreek je natuurlijk niemand aan. Nu heb ik dan weer een via via kontakt, maar dat loopt naar A'dam en rechtstreeks lukt dus niet. Dus is het maar weer afwachten wanneer ik mijn vingers weer eens op wat pep kan krijgen. Wel verdomd zuiver spul, dus zeker de moeite waard, dat kontakt.

Hoe doen jullie dat? Hoe komen jullie aan je kontakten als je niet meer in de scene zit? Kijken of ik nog wat van jullie kan leren. Regelen jullie ook alles via via? Of kennen jullie de mensen van vroeger nog? Ik ben uit het Noorden naar de Randstad gekomen, dus die kontakten zitten te ver weg nu.

Wisten jullie dat er nog zo veel oude hippies rondwaren onder al die drukke gesettelde mensen op het schoolplein? Ik vind het heel leuk om dit te lezen zeg!

Keep the stories coming!! :smoke:
e
erwin krolLid
01-01-2024, 00:00
#19
laten we gewoon een keer via pm afspreken met wat ouwe hippies in de stad of aan het strand, lekker relaxen ergens? dan komen de verhalen wel hier terecht :wink:
l
lostwithoutyouLid
01-01-2024, 00:00
#20
is 33 oud genoeg? Vlakbij den haag ook.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."