Regelmatig gebruiken van speed, effect op je gebit.
33 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
#1
Koalavoer in Siberie
#2
kauwgom helpt.....toch bij mij. hoef ik niet heel de tijd nr den toog te gaan voor drinken
#3
vreselijk is dat gevoel altijd, als je 's ochtends zoon vieze laag over je tanden voelt een een uberranzige smaak erbij, dan voel je echt gewoon je glazuur wegrotte.. BAH!
#4
Heb net ook gelezen dat xylitol goed is voor je tanden.
Dat zit in de meeste kauwgom. Het schijnt dat xylitol
tandplak en bacterien verminderd (dus zuuraanvallen) en
dat het zelfs kleine beginnende gaatjes kan helen (bij regelmatig gebruik).
Beter dus.
#5
mietjes.. gewoon 's ochtends effe 'n half grammetje over je tanden smeren, dan ben je pas 'n vent
#6
Ik weet dat regelmatig gebruiken van speed erg slecht voor je tanden is.
Door de speed zelf natuurlijk, lekker agressief goedje wat je glazuur aantast maar ook omdat speed de speekselproductie remt. Speeksel heeft een beschermende/verzorgende ( ) functie voor je tanden.
Nu vraag ik me af of het gebruiken van kauwgom (suikervrij natuurlijk) daar bij zou kunnen helpen, aangezien dat juist de speekselproductie weer in gang zet. Zou dat enigzins de schade aan je gebit kunnen beperken?
#7
Ik denk het wel ja.
En water drinken he, vooral geen frisdrank ofzo.
#8
Ik weet niet wat je met je speed doet, maar als je het snuift is er geen direct contact met je gebit. Wat speekselproductie betreft is het niet slechter dan bijvoorbeeld blowen.
#9
Goed water drinken en regelmatig even de tandenborstel pakken!
#10
En sommige eten doet behoorlijk pijn dan,snoep is onbegonnen werk.
#11
klopt, geeft het gevoel alsof je spontaan overal gaatjes hebt.
Ik voorzie gelijk een nieuwe handel en ik vrees dat ik idd ook niet lang na ga hoeven denken aan de doelgroep
#16
wat is dan je nieuwe handel?
#17
wat dan, speed met xylitol? :P
#18
Nee, maar je doet t niet slecht. Alhoewel ik zelf niet eens speed met xylitol had kunnen verzinnen, maar ben er nog niet uit of dat een goed of een slecht ding is
Pepjunkies
#19
die link had ik ook niet gelegd, klinkt verder wel winstgevend.
#20
Mijn gebit is helemaal verrot, vroeger interesseerde het me geen bal :P Maar nu heb ik wel spijt.. 2 kiezen zijn al getrokken, 4 moeten er nog volgen, en nog een stuk of 20 gaatjes laten vullen. Ik kan amper een cola drinken of het doet pijn.
Wat ik wel merk en dus ook doe de laatste tijd is dit: Telkens als je die vieze reppige smaak in je mond krijgt, effe mond spoelen met Hextril ofzo, en daarna tanden GOED poetsen. Dan vind ik het gelijk ook een stuk makkelijker om te eten, want ik heb meestal door te knarsen het gevoel alsof ik iemand anders zn tanden in mn mond heb zitten.
Een reactie plaatsen
Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.