Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRegelmatig gebruiken van speed, effect op je gebit.

Regelmatig gebruiken van speed, effect op je gebit.

33 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
S
SupervliegLid
01-01-2024, 00:00
#1
Koalavoer in Siberie
l
lucifer in the skyLid
01-01-2024, 00:00
#2
kauwgom helpt.....toch bij mij. hoef ik niet heel de tijd nr den toog te gaan voor drinken :grin:
x
xpressurselfLid
01-01-2024, 00:00
#3
vreselijk is dat gevoel altijd, als je 's ochtends zoon vieze laag over je tanden voelt een een uberranzige smaak erbij, dan voel je echt gewoon je glazuur wegrotte.. BAH!
e
esmeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Heb net ook gelezen dat xylitol goed is voor je tanden.
Dat zit in de meeste kauwgom. Het schijnt dat xylitol
tandplak en bacterien verminderd (dus zuuraanvallen) en
dat het zelfs kleine beginnende gaatjes kan helen (bij regelmatig gebruik).
Beter dus.
x
xpressurselfLid
01-01-2024, 00:00
#5
mietjes.. gewoon 's ochtends effe 'n half grammetje over je tanden smeren, dan ben je pas 'n vent :beer:
e
esmeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik weet dat regelmatig gebruiken van speed erg slecht voor je tanden is.
Door de speed zelf natuurlijk, lekker agressief goedje wat je glazuur aantast maar ook omdat speed de speekselproductie remt. Speeksel heeft een beschermende/verzorgende ( :confused: ) functie voor je tanden.
Nu vraag ik me af of het gebruiken van kauwgom (suikervrij natuurlijk) daar bij zou kunnen helpen, aangezien dat juist de speekselproductie weer in gang zet. Zou dat enigzins de schade aan je gebit kunnen beperken?

:wave:
E
EndymionLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik denk het wel ja.

En water drinken he, vooral geen frisdrank ofzo.
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik weet niet wat je met je speed doet, maar als je het snuift is er geen direct contact met je gebit. Wat speekselproductie betreft is het niet slechter dan bijvoorbeeld blowen.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#9
Goed water drinken en regelmatig even de tandenborstel pakken!
A
AddickLid
01-01-2024, 00:00
#10
En sommige eten doet behoorlijk pijn dan,snoep is onbegonnen werk.
x
xpressurselfLid
01-01-2024, 00:00
#11
klopt, geeft het gevoel alsof je spontaan overal gaatjes hebt.
R
RobdebobLid
01-01-2024, 00:00
#12
joh
e
esmeeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ja joh.
Is dat heel raar dan dat ik dat niet wist :openmouth:
V
VanadesseLid
01-01-2024, 00:00
#14
esmee zei:
Ja joh.
Is dat heel raar dan dat ik dat niet wist :openmouth:
Klik om te vergroten...
Ik wist het ook niet hoor! :openmouth:
S
SupervliegLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik voorzie gelijk een nieuwe handel en ik vrees dat ik idd ook niet lang na ga hoeven denken aan de doelgroep :sunglasses:
x
xpressurselfLid
01-01-2024, 00:00
#16
wat is dan je nieuwe handel? :wave:
x
xpressurselfLid
01-01-2024, 00:00
#17
wat dan, speed met xylitol? :P
S
SupervliegLid
01-01-2024, 00:00
#18
Nee, maar je doet t niet slecht. Alhoewel ik zelf niet eens speed met xylitol had kunnen verzinnen, maar ben er nog niet uit of dat een goed of een slecht ding is :mrgreen:








Pepjunkies :sunglasses: :mrgreen:
x
xpressurselfLid
01-01-2024, 00:00
#19
die link had ik ook niet gelegd, klinkt verder wel winstgevend.
c
chrzzLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mijn gebit is helemaal verrot, vroeger interesseerde het me geen bal :P Maar nu heb ik wel spijt.. 2 kiezen zijn al getrokken, 4 moeten er nog volgen, en nog een stuk of 20 gaatjes laten vullen. Ik kan amper een cola drinken of het doet pijn.

Wat ik wel merk en dus ook doe de laatste tijd is dit: Telkens als je die vieze reppige smaak in je mond krijgt, effe mond spoelen met Hextril ofzo, en daarna tanden GOED poetsen. Dan vind ik het gelijk ook een stuk makkelijker om te eten, want ik heb meestal door te knarsen het gevoel alsof ik iemand anders zn tanden in mn mond heb zitten.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."