Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsmdma na een lange speedperiode

mdma na een lange speedperiode

17 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
S
SnuifdoosLid
01-01-2024, 00:00
#1
Weet nu niet of het bij speed of mdma thuishoort, maar vermits het toch gericht is aan mensen die ooit dagelijks speed hebben gebruikt,zet ik 'm maar hier.

Ik gebruik met lange tussenpozen MDMA, meestal in de goeie ouwe tabletvorm. en ook enkel als ik ga stappen. Ik hou me ook altijd aan de om-de-3maanden-regel, soms zit er ook meer tijd tussen. Vroeger was het zoals het zou moeten. pilletje droppen, love, energie, en ik kon heel de nacht verder op een pil of 2, zonder meer.

Met speed heb ik het moeilijker om me aan van die regeltjes te houden. 2 jaar geleden heb ik eens een 4-tal maanden dagelijks aan de speed gezeten. Daar zijn we weer vanaf, in die 2 jaar tijd heb ik nog wat terugvalletjes gehad. Momenteel zit ik al een hele tijd op wekelijks gebruik, en dat valt uitstekend te combineren met werk en leven, als ik let op slaap, eten en vitamines.

Nu, sinds die lange dagelijkse speedperiode is de ervaring van MDMA totaal veranderd. Als ik nu een pil neem, enkel een pil, dan word ik ongelooflijk vermoeid. beetje love, dat wel, maar gewoon doodop. Ik moét gewoon mn bed in. nù. en ik slaap dan ook effectief. Als ik ervoor wat speed neem is het weer zoals vroeger, maar zonder die speed is het voor mij onmogelijk geworden om MDMA te nemen en wakker te blijven. beetje jammer.

Het ligt niet aan de pillen. Ze zijn meestal iedere keer verschillend en ik zie dat mn vrienden geen last hebben. Met kristallen is het wel nòg erger.

Volgens mij heeft het niets met rechtstreekse vermoeidheid van speedgebruik te maken, ik kan een week niets gebruikt hebben, goed uitgeslapen zijn, maar dan gebeurt het nog. Ik dacht dat t enkel aan mij lag, maar nu heb ik iemand leren kennen die beweert net hetzelfde aan de hand te hebben... zitten er speedfreaks die ook iets soortgelijks hebben gemerkt? Ik heb het niet over de verdwijning van het love-gevoel, maar over on-ge-loof-lijke vermoeidheid na het nemen van MDMA...
A
AntondebeukerLid
01-01-2024, 00:00
#2
JA!! Nou jij het zegt, begrijp ik plotseling waarom ik vorig jaar tijdens het Glade festival in Engeland in elkaar zakte na het nemen van wat kristalletjes. Ik had daar geen pep, dat was er niet.
En ik neem eigenlijk altijd wel een beetje pep van te voren.
Ik doe ook nog maar zelden xtc, alleen met speciale gelegenheden , goed festival bijv.
Ik gaf de kristalletjes de schuld, maar de afwezigheid van pep is natuurlijk de oorzaak geweest.
Ik ging er heerlijk op verder, maar mijn benen konden mij niet meer dragen.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb het ook, ik val letterlijk in slaap van goede mdmakristallen! (Wel een lekkere wause slaap btw).
A
AntondebeukerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Misschien heeft onze opgebouwde speedtolerantie ook een negatief effect op het oppeppende gedeelte van de MDMA. Het is tenslotte familie van elkaar.
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#5
tja... ik kan maar één ding zeggen... I feel sorry for u guys...
S
SnuifdoosLid
01-01-2024, 00:00
#6
Marla Singer zei:
(Wel een lekkere wause slaap btw).
Klik om te vergroten...

Zeg dàt wel! =D
Apart gevoel van voldane vermoeidheid.

Antondebeuker zei:
Misschien heeft onze opgebouwde speedtolerantie ook een negatief effect op het oppeppende gedeelte van de MDMA. Het is tenslotte familie van elkaar.
Klik om te vergroten...

Mja, ik dacht ook zoiets, maarja, aan wie vraag je dat om zeker te zijn? Mijn huisdokter weet dat niet.

Na wat opzoekwerk blijkt er toch inderdaad wat kruistolerantie te zijn tussen mdma en speed. Speedgebruikers hebben over het algemeen veel "rustigere" mdma-ervaringen. als ze op 't zelfde moment geen speed gebruiken. Maar dan nog vind ik het vreemd. Geen extra energie, ok, maar waarom toch net het tegengestelde, die ontzettende vermoeidheid?
B
BelgonXLid
01-01-2024, 00:00
#7
-spaceman- zei:
tja... ik kan maar één ding zeggen... I feel sorry for u guys...
Klik om te vergroten...
S
SnuifdoosLid
01-01-2024, 00:00
#8
-spaceman- zei:
tja... ik kan maar één ding zeggen... I feel sorry for u guys...
Klik om te vergroten...

Bwoa, in combinatie met speed is alles weer zoals vroeger. 't is gewoon een beetje jammer dat ik speed moet ophebben om nog van mdma te kunnen genieten.

Met enkel speed gaan stappen vind ik ook niet altijd alles. De energie is er wel, ik kan me bij drukke feesten wel es beginnen ergeren aan die ultra-scheve pillenkoppen die met een dikke smile tegen je aanwaggelen en je pint omverstoten. Als ik zelf wat mdma opheb kan me dat allemaal niks schelen, en trakteer ik er graag nog een pint bij.
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb er nooit echt over nagedacht, maar ik ben inderdaad ook veel sneller moe tijdens xtc gebruik dan voor mijn speedverslaving. Zelfs na al een half jaar geen pep gebruikt te hebben. Ik word nog steeds wel een beetje wakker en energiek, maar niet meer zoals het was voor de pep.
n
nutsssLid
01-01-2024, 00:00
#10
ik had je pm al beantwoord maar voor de volledigheid hier ook mijn reaktie:

Ik denk dat het langdurige speedgebruik er voor zorgt dat de dopamine, die normaal bij mdma vrij komt samen met serotonine, dat die ontregeld is. Zonder speed te nemen zal je door mdma weinig of geen oppepper meer krijgen. Je hersenen reageren gewoon niet meer hetzelfde.

Urenlang behoefte om te dansen bijvoorbeeld dat is bij mij echt niet meer bij (tot grote vreugde van mijn vrienden :wink: ). Je mist de energieboost.

Je lichaam komt wel in die warme, zwoele trance en ontspant helemaal zodat het verleidelijk is om je ogen te sluiten en lekker weg te dromen.

Ook cocaïne wordt daarom veel minder intens beleefd als je langere periode speed gebruikt hebt.
S
SnuifdoosLid
01-01-2024, 00:00
#11
nutsss zei:
Ook cocaïne wordt daarom veel minder intens beleefd als je langere periode speed gebruikt hebt.
Klik om te vergroten...


ah, dat kan ook mn afkeer voor coke verklaren =)

thx voor de feedback allemaal, ben toch blijkbaar niet de enige die er last van heeft.
P
PhreakingoutLid
01-01-2024, 00:00
#12
Wat nutss zegt, klopt wel een beetje denk ik..

Maar ik dacht dat ik de enige was trouwens, want ook ik ervaar dit "probleem" , wat het ook kan zijn is dat je energie verwacht omdat je Speed gewend bent.

Ikzelf doe dit nu al anderhalf jaar, en gebruik nooit meer XTC/MDMA op feestjes; simpelweg omdat ik er moe van wordt. Ok het gevoel is wel lekker opzich, maar meer voor thuis. Direct daarna slaap ik ook altijd als een blok.

Heb nu 4-Fluo-Ametamine, kijken wat dit voor effect geeft? Ik denk het beste van 2 werelden

:)
n
nutsssLid
01-01-2024, 00:00
#13
Phreakingout zei:
Wat nutss zegt, klopt wel een beetje denk ik..
Klik om te vergroten...

Ja dat vindt ik ook zo irritant aan mezelf... :grin:

Phreakingout zei:
Heb nu 4-Fluo-Ametamine, kijken wat dit voor effect geeft? Ik denk het beste van 2 werelden
:)
Klik om te vergroten...

Ben benieuwd! Deel je ervaringen met ons, zeker deze nieuwe stoffen daar kan je niet zonder meer prognotiseren wat het bij wie doet en waarom en zo... Noteer anders tijdens je trip tijden en hoeveelheden en zo... Interessant.
P
PhreakingoutLid
01-01-2024, 00:00
#14
nutsss zei:
Phreakingout zei:
Wat nutss zegt, klopt wel een beetje denk ik..
Klik om te vergroten...

Ja dat vindt ik ook zo irritant aan mezelf... :grin:

Phreakingout zei:
Heb nu 4-Fluo-Ametamine, kijken wat dit voor effect geeft? Ik denk het beste van 2 werelden
:)
Klik om te vergroten...

Ben benieuwd! Deel je ervaringen met ons, zeker deze nieuwe stoffen daar kan je niet zonder meer prognotiseren wat het bij wie doet en waarom en zo... Noteer anders tijdens je trip tijden en hoeveelheden en zo... Interessant.
Klik om te vergroten...

Doe ik :)
E
EndymionLid
01-01-2024, 00:00
#15
Het ligt ook een beetje aan je stemming en wat je aan het doen bent denk ik. Ik kan me ook niet voorstellen als je een goeie dosis mdma neemt en het slaat in dat je dan bruist van de energie.

Maar eenmaal over het ergste punt heen is het een kwestie van jezelf even dwingen om weer actief te gaan doen en dan komt de energie ook wel weer.

Als je gaat hangen en er aan toe gaat geven wordt je alleen maar lui en loom.

Ik had vroeger ook meer ernergie van pillen op een house party maar dat kwam denk ik ook omdat het allemaal nieuw was en spannend.
R
RapidoLid
01-01-2024, 00:00
#16
wel een fucked up (permanente?) ervaring... het gedacht alleen al

nu zal ik zeker op mijn speedgebruik letten..
er zal ni veel verandere vrees ik maar toch :tongueout:
M
Miss-BehaviourLid
01-01-2024, 00:00
#17
Phreakingout zei:
Wat nutss zegt, klopt wel een beetje denk ik..

Heb nu 4-Fluo-Ametamine, kijken wat dit voor effect geeft? Ik denk het beste van 2 werelden

:)
Klik om te vergroten...

En wat is dat nu weer? Klinkt spannend... had er nog nooit van gehoord.
D
DumpyLid
01-01-2024, 00:00
#18
4 fluo is speed met een blij randje zeg maar.. sommige vergelijken het met mdma maar zelf ben ik er niet zo lyrisch over. Wat wel een groot voordeel is, is dat je na geslapen te hebben er niet echt een kater aan overhoud. Wel had ik ontzettende hoofdpijn voordat ik ging slapen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."