Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSpeed, ritalin, ephedra, methamphetamine, dextroamphetamine?

Speed, ritalin, ephedra, methamphetamine, dextroamphetamine?

16 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
T
TaatLid
01-01-2024, 00:00
#1
ritalin en ephedra zijn troep in de vorm van baggerrommel
meth is troep in de vorm van te sterk
speed is gewoon goed

:beer:
F

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
Funky Monkey
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Don't do drugs... do speed! :mrgreen: :beer:
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik ben verslaafd gemaakt door de regering aan Ritalin :( En waarom schrijf ik dat verdomme met een hoofdletter..
L
Lucy In The SkyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Toen ik de topic titel las dacht ik even dat het om een reportje ging :openmouth:

:wink:
M
MiNiMaLiSDopeLid
01-01-2024, 00:00
#5
is dextroamphetamine in de vorm van een geneesmiddel (pillen) of is het een poedertje, te koop op de illegale markt?
als het net zoals speed illegaal gekocht moet worden, hoe weet ik het verschil dan? Laten testen?

Taat zei:
ritalin en ephedra zijn troep in de vorm van baggerrommel
Klik om te vergroten...

waarom is het baggerrommel?
M
MarSNELLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik vind ritalin wel grappig om afentoe eens te doen, als ik bijvoorbeeld gewoon 's nachts wil slapen ofzo. Werkt korter. Je hebt ook minder last van dwangneuroses dan op pep. Maar mijn voorkeur gaat toch uit naar pep. Ritalin is naar mijn mening pep waar alle leuke effecten uitgehaald zijn.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#7
pilliewilly zei:
is dextroamphetamine in de vorm van een geneesmiddel (pillen) of is het een poedertje, te koop op de illegale markt?
Klik om te vergroten...
Beiden, als geneesmiddel voor zwaardere varianten van adhd en op de illegale markt.. well you know.. :þ
H
Hillbilly bastardLid
01-01-2024, 00:00
#8
is dextroamphetamine in de vorm van een geneesmiddel (pillen) of is het een poedertje, te koop op de illegale markt?
als het net zoals speed illegaal gekocht moet worden, hoe weet ik het verschil dan? Laten testen?
Klik om te vergroten...

Dextro is een geneesmiddel en daar is het in pilvorm, maar het wordt ook verkocht op de illegale markt in poeder of pastavorm.

Zonder het te gebruiken kan je het verschil met gewone speed niet merken, dan moet je het laten testen. Als je het echter gebruikt weet je al snel wanneer je met dextro te maken hebt en wanneer met gewone speed. Dextro geeft meer een mind high dan een body high. Je wordt er minder strak van, maar het geeft wel een leuker, gezelliger effect in de hersenen. Het lijkt een beetje op het cokegevoel, maar dan veel langer.

Het heeft dit verschillend effect omdat gewone speed bestaat uit een mix van levo- (linksdraaiend) en dextroamfetamine (rechtsdraaiend). Dextro bestaat alleen uit dextroamfetamine. Rechtsdraaiende amfetamines kunnen beter versmelten met de betreffende receptoren dan linksdraaiende amfetamines (vergelijk het met een rechterhandschoen die je aan je rechterhand of je linkerhand aandoet). Doordat dextro beter op de receptoren kan werken komt er meer dopamine vrij, maar minder adrenaline en noradrenaline, hierdoor krijg je een minder strak/actief gevoel, mar wel een leukere mind high. Levoamfetamine werkt vooral op de adrenaline en noradrenaline receptoren.

Maar om een lang verhaal kort te maken: Dextro is topspul! :hearteyes: Ik persoonlijk hou er meer van dan van gewone speed!
E
EndymionLid
01-01-2024, 00:00
#9
"baggerrommel" of "beter" ???

Ieder middel heeft zijn eigen werking is geschikker of minder geschikt voor een bepaald doel. Daarnaast werkt niet alles bij iedereen hetzelfde.

Mijn ervaring met deze middelen is het verschil in de "kick" die je ervan krijgt en daarmee hangt ook de afkick samen en als vervolg de drang naar meer.

Speed geeft een enorme kick en als het uitwerkt raak je het gevoel kwijt, en niet alleen dat maar je voelt je gewoon minder dan voor je gebruikte, maar dat wil je niet dus je wilt meer.

Dextro werkt als iets milder wat dat betreft (vind ik).

Efedrine en ritalin vind ik wel wat op elkaar lijken. Beide geven niet echt een hetfige kick maar ook minder drang om meer te pakken. Het wordt ook niet echt lekkerder als je meer neemt. Meer geschikt voor werk/studie/sport.
T
TaatLid
01-01-2024, 00:00
#10
pilliewilly zei:
waarom is het baggerrommel?
Klik om te vergroten...
Als drugs om recreatief te gebruiken is ritalin gewoon troep..
Speed is gewoon vele malen beter..
Voor 30 pillen ritalin betaal je bijna 40 euro, het gevoel van speed is gewoon veel intenser en beter..

En snuif je neus maar een keer een half uur nadat je ritalin hebt gesnoven :smilingimp:
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
MarSNEL zei:
Ritalin is naar mijn mening pep waar alle leuke effecten uitgehaald zijn.
Klik om te vergroten...

Precies!!!
p
peppieLid
01-01-2024, 00:00
#12
pilliewilly zei:
En snuif je neus maar een keer een half uur nadat je ritalin hebt gesnoven :smilingimp:
Klik om te vergroten...

Is ook niet om te snuiven, tenminste niet in pilvorm :wink:
T
TaatLid
01-01-2024, 00:00
#13
Klopt, maar als je het snuift is het gevoel toch nog een beetje beter
A
AddickLid
01-01-2024, 00:00
#14
Een patatje meth aub..
M
MiNiMaLiSDopeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Wat is het verschil tussen al deze stoffen? Vooral over die zogenaamde dextroamphetamine vind ik bitter weinig :confused:

correct me if i'm wrong: (na wat opzoeken)

speed= "gewone" amphetamine
ritalin= methylfenidaat (soort amphetamine)
ephedra= natuurlijke amphetamine
methamphetamine= (aka crystal meth) het heeft een extra methylgroep en werkt sterker dan "gewone" amphetamine
dextroamphetamine= ??? (soort amphetamine)

Zijn de effecten van deze verschillende stoffen allemaal dezelfde of is er verschil?
Wat is het slechtste om te gebruiken? -> gezondheid
En in welke pharmapillen vind ik één van volgende stoffen terug? (buiten ritalin en concerta)
S
SuntabletLid
01-01-2024, 00:00
#16
ik gok dat methamphetamine het slechtste is voor de gezondheid :wink:
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#17
dextro-pep is beter als normale pep :)
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."