Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNieuw op het forum, mijn verhaal

Nieuw op het forum, mijn verhaal

18 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
P
PredatorLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo allemaal.

Okidoki, ff voorstellen, Frank is mijn naam en in December a.s. word ik 41.
In het verleden met enige regelmaat drugs gebruikt.
Speed, Cocaine, XTC en heel veel geblowd.
Nu jaren later, leven als een braaf burger zonder dope, kwam ik via een neef en die zijn broer en daar weer een oom van, die een maat had en bla, bla, weer eens in aanraking met Speed.
Ge-wel-dig! om dat weer eens te ervaren kan ik jullie zeggen.
Pieken tijdens het jammen op m'n elektrische gitaar, uitermate geconcentreerd voor de pc doorbrengen (internetten, scripten en wat al niet meer) en ga zo maar door.
Gebruik alleen in de weekenden offcourse, want 's Maandags is het gewoon weer werken.
Afijn, toppie dus!
Nadeeltje is dat ik afhankelijk ben van 'het toevallig aangeboden krijgen' van Speed, omdat ik de juiste wegen niet meer heb/ken om er zelf aan te komen, maar goed, het is niet anders.

Merk wel dat ik gezien mijn leeftijd wat meer moeite heb met het 'bijkomen' na gebruik, en daar hou ik dan ook vet rekening mee. Veel eten van fruit en drinken van fruit drankjes tijdens m'n gebruik, en mijzelf dwingen toch zo af en toe wat te eten :grin: al was het maar een bruine boterham met kaas.
In heel groot vet nadeel is dat ik daarna een dikke week met een snotterige neus rondloop.
Alsof ik zwaar verkouden ben.
Ik hoor jullie denken, doe dan een bommetje!
Mjah, wie weet ooit, maar aangezien ik met snuiven langer met een gram doe dan het opgebruiken met bommetjes, kies ik voor het snuiven.
Zoals ik al schreef, ik ben afhankelijk van de hoeveelheid die ik toevallig krijg aangeboden, helaas.

De reden dat ik dit schrijf, is omdat het me leuk leek mijn verhaal eens te delen met anderen.
Vandaar dat ik lid ben geworden en wie weet leer ik hier nog eens wat van jullie :sunglasses:
K
KetaboyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Yo Frank welkom :beer:

Mja de charme van pep en dan met name op muziekaal en scripten/programeer gebied kan ik me goed vinden ghehe hyperfocus for the win.

Mag ik trouwens opmerken dat zinnen als:
"Nadeeltje is dat ik afhankelijk ben van 'het toevallig aangeboden krijgen' van Speed, omdat ik de juiste wegen niet meer heb/ken om er zelf aan te komen, maar goed, het is niet anders." en "Zoals ik al schreef, ik ben afhankelijk van de hoeveelheid die ik toevallig krijg aangeboden, helaas." iets wat riekt naar opzoek zijn, met name omdat het je eerste post is haha :wink:

:rock:
P
PredatorLid
01-01-2024, 00:00
#3
Thnx! Leuk om te lezen dat er 'meer' zijn als het gaat om "hyperfocus for the win" :rock:

Ketaboy zei:
Yo Frank welkom :beer:

Mag ik trouwens opmerken dat zinnen als:
"Nadeeltje is dat ik afhankelijk ben van 'het toevallig aangeboden krijgen' van Speed, omdat ik de juiste wegen niet meer heb/ken om er zelf aan te komen, maar goed, het is niet anders." en "Zoals ik al schreef, ik ben afhankelijk van de hoeveelheid die ik toevallig krijg aangeboden, helaas." iets wat riekt naar opzoek zijn, met name omdat het je eerste post is haha :wink:

:rock:
Klik om te vergroten...

Neem van mij aan dat dit niet zo bedoeld is.
Hiervoor wil ik namelijk niemand misbruiken, ook dit forum niet.
Mocht er dus iemand aanstoot aan hebben, haal ik die zinnen gewoon weg!
k
kildeerLid
01-01-2024, 00:00
#4
hyperfocus :tearsofjoy:

meesterlijk.. word of the day people.

welkom Frank! en trust me, wees blij dat je afhankelijk bent van anderen als het om speed gaat.. een "pep-probleempje" sluipt er zo in!
P
PredatorLid
01-01-2024, 00:00
#5
Thnx voor de welkom Kildeer.
Tja, elk nadeel heb z'n voordeel :wink:
Maar trust me, het verschil tussen 'gebruiken' en 'misbruiken' is groot bij mij.
Alhoewel ik tijdens gebruik, mijn gitaar behoorlijk misbruik :grin:
Dat dan weer wel.
T
TaatLid
01-01-2024, 00:00
#6
Het 'hyperfocussen' ken ik soms ook zeker wel..
Als ik 's avonds in het weekend na het eten begin met de speed kan ik uren achter mijn pc doorbrengen, terwijl ik eigenlijk andere plannen heb (uitgaan en naar vrienden toe)..
Voordat ik het door heb is het al 'iets-later-dan-gepland' en moet ik mezelf echt achter die pc vandaan sleuren..

Het 'misbruiken' is bij mij klein en soms, want het enige wat voorkomt is dat ik op een maandagmorgen nog wel even een lijntje neem van de speed die er toch nog genoeg is
P
PredatorLid
01-01-2024, 00:00
#7
Taat zei:
Het 'hyperfocussen' ken ik soms ook zeker wel..
Voordat ik het door heb is het al 'iets-later-dan-gepland' en moet ik mezelf echt achter die pc vandaan sleuren..
Klik om te vergroten...

Ghehehehe, zo herkenbaar :rock:

Taat zei:
Het 'misbruiken' is bij mij klein en soms, want het enige wat voorkomt is dat ik op een maandagmorgen nog wel even een lijntje neem van de speed die er toch nog genoeg is
Klik om te vergroten...

En dat doe ik dus bewust niet als ik weer eens wat in huis heb.
Door de week kan ik er goed van af blijven.
Ook zorg ik er voor dat ik 's Maandags 'normaal' kan gaan gaan werken.
De Zondag ervoor probeer ik zoveel mogelijk slapend door te komen.
Dit alles om misbruik te voorkomen :wink:
Ondertussen wel geleerd wat voor mij de beste manier is om Speed te gebruiken.
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#8
haha mooi dat je speed kan blijven ''gebruiken'', lang niet iedereen staat zo sterk in zn schoenen, want vaak word het steeds gezelliger bij de dealer :wink: dus blijf je komen en dus gebruiken,, maargoed,, sporadisch gebruik is idd veeeeeel lekkerder :grin: enja, het is juist zo verslavend omdat je er zoals jullie beschrijven goed op kan ''hyperfocussen'' maar ook alles wat je doet is vermakenlijk, daarom ist zo makkelijk overal bij te pakken, zoals leuke dingen int uitgaan bijvoorbeeld, maar ook niet leuke dingen zoals werk en school, dan is het helemaal ideaal.. gevaarlijk dus..
kijk uit en geniet volop :grin:
:beer:
P
PredatorLid
01-01-2024, 00:00
#9
@ Psychopsychedelic:

Genieten doe ik zeker, met of zonder :wink:
De kunst is (denk ik) het te gebruiken voor/tijdens 'speciale' gelegenheden.
En het op deze manier ook speciaal te houden.
Tijdens het uitgaan weet ik hoe vet het kan zijn.
Maar hey, uitgaan is niet speciaal, en wordt gebruik een gewoonte.
Net als bier zuipen tijdens het uitgaan, ook dat is/wordt voor velen een normaal iets.
Het hoort bij het uitgaan, ff een biertje doen :wink: snappie?

Tijdens het werk en/of naar school gaan vind ik niet slim.
'Afhankelijkheid' komt dan al snel om de hoek kijken lijkt me?
Maar goed,.. een ieder z'n ding toch :wink:

En btw, gaaf om te zien dat jij ook uit Zeeland komt hey :rock:
Had niet zo 1 2 3 verwacht een andere Zeeuw hier tegen te komen :P lol
Ik kom uit Vlissingen,... jij dan?
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#10
@ predator

jaa inderdaad, het word al snel net als zuipen bij het uitgaan snuiven bij het uitgaan,, zolang je het bij speciale gelegenheden kunt houden is het toppie :beer:
hahaha :grin: nog iemand uit zeeland :sunglasses: super vet!! kom je hier inderdaad niet erg veel tegen :wink: ik woon meest van de tijd in middelburg, maar in vlissingen woont mn moeder :tearsofjoy: en veel vrienden.. dus daar ben ik ook redelijk vaak :grin:

:grin: :wave:
P
PredatorLid
01-01-2024, 00:00
#11
Gaaf hoor! :rock:
Wie weet komen we elkaar wel eens tegen zonder dat we elkaar kennen :P lol
Afijn,.... leuk dit!
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
He Frank,

Weer een "ouwetje" rijker op phet forum! Gezellig :wave:

greets Caatje (ook een ouwetje)
P
PredatorLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ghehehe, hallo dan 'ouwetje' :P
Zo voel ik me gelukkig niet, maar idd leuk dat ik niet de enige 'ouwe' ben.
Tnhx voor je welkom joh!
D
DebrisLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hey Frank, welkom.
Hier ook een liefhebber van speed.
Heb wel m'n eigen bronnen, maar ik probeer een beetje uit de buurt te blijven dat ik zelf geen junkie word.
Ik ken ondertussen al mensen die speed dagelijks gebruiken enz, dus een beetje oppassen.
P
PredatorLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ook jij bedankt voor het welkom Debris :wink:
En gelijk heb je, voorkomen is beter dan genezen.
Je eigen bronnen hebben is makkelijk, maar er kleven idd ook nadelen aan.
Maar zolang iemand nog steeds beseft waar ie mee bezig is, denk ik dat het wel oké is.
D
DebrisLid
01-01-2024, 00:00
#16
Predator zei:
Maar zolang iemand nog steeds beseft waar ie mee bezig is, denk ik dat het wel oké is.
Klik om te vergroten...
Inderdaad, ik heb al van enkele mensen (met wie ik veel optrek) gehoord dat ze denken dat ik licht verslaafd ben, of dat 't niet lang meer zal duren.
Zelf heb ik de laatste 2 maanden bijna elk weekend speed gebruikt, maar een warm gevoel van binnen zegt me dat ik er nog perfecte controle over heb. Dat gevoel begint nu lichtjes te minderen, dus binnenkort een pauze inlassen.

Vorig weekend slechts 4 lijnen gedaan.
Zaterdagochtend 1 omdat ik moe was.
Zondagavond toen ik eigenlijk dacht te gaan slapen in een paar uurtjes kwamen vrienden even langs met speed natuurlijk :grin:. Uiteindelijk heel de nacht wakker gebleven (slechts 3 lijnen). Om 7u 's ochtends gaan proberen te slapen. 3 Uur plat gelegen, maar niet kunnen slapen. Misschien ken je 't effect, na 3 uur liggen ben je terug even fris als 10 uur slaap.
Toch maar opgestaan, en nog wakker gebleven tot 2u die nacht, nuchter :).

Dat soort dingen geven mij dat warm gevoel van controle.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#17
Welkom op het forum! Ik ben Marla Singer, 28 jaar en ook een liefhebster van pep... :wink: Wat leuk dat je na zo'n lange tijd weer eens goed hebt genoten van een lekkere dosis pep! Zeker na zo'n lange tijd, lijkt het me idd weer iets heel speciaals om te (her)beleven. Je lijkt me verder oud en wijs genoeg om het met mate te blijven doen, dus geniet er van en join the club! :wave:
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#18
:grin:
P
PredatorLid
01-01-2024, 00:00
#19
Marla Singer zei:
Welkom op het forum! Ik ben Marla Singer, 28 jaar en ook een liefhebster van pep... :wink: Wat leuk dat je na zo'n lange tijd weer eens goed hebt genoten van een lekkere dosis pep! Zeker na zo'n lange tijd, lijkt het me idd weer iets heel speciaals om te (her)beleven. Je lijkt me verder oud en wijs genoeg om het met mate te blijven doen, dus geniet er van en join the club! :wave:
Klik om te vergroten...

Thnx Marla! Was idd lekker om weer eens her te beleven.
Ghehehe, als ik er aan terug denk, verschijnt er een smille op m'n face :wink:
En dat met mate blijven doen lijkt me logisch, toch?
Leuk dat je ook ff hebt gereageerd hiero!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."