Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerstikkend gevoel

Verstikkend gevoel

16 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
m
magicalLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb vorige week een 3tal dagen achter elkaar dex(getest 68%) gebruikt, alles tesamen nog geen gram.
Bij mijn laatste dosis(bommetje 100mg), leek het alsof het onderste van mijn keel(daar waar je 2 sleutelbenen samenkomen in het midden, iets hoger) werd toe genepen. Het leek alsof er een krop zat. Ik moest constant iets drinken want het leek alsof ik er anders moeilijk lucht door kreeg.
Nu, een week later(geen dex meer gebruikt), wanneer ik een joint rook, krijg ik hetzelfde gevoel(in mindere mate). Ook wanneer ik een drankje met een hoog cafeïne gehalte drink krijg ik dit.

Heeft iemand een idee wat dit is? :confused: :(
D
DebrisLid
01-01-2024, 00:00
#2
Als je veel speed doet krijg je dat effect ook. Het gevoel alsof je keel dik is en dicht zit.
Het gaat vanzelf over.
m
magicalLid
01-01-2024, 00:00
#3
Kvond het wel een beetje erger dan dat het enkel wat dicht zat :confused:. Heb een 2tal uurtjes doodsangsten uitgestaan.. En waarom komt dit gevoel dan terug(in mindere mate) als ik een joint rook? Of drankjes met hoge cafeïnegehaltes drink? :wave:
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Waarschijnlijk omdat het gevoel dan "getriggerd" wordt.
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#5
^inderdaad vooral door je eigen mindfuck denk ik.. mischien ben je een beetje te parra.. hoeft niet natuurlijk,, maar ik denk niet dat het after gevoel na roken van jonko en drinken van caff iets te maken heeft met je amfetamine gebruik.. aangezien je bommetjes nam zeg je.. heb je ook gesnoven of alleen bommetjes?

:wave:
m
magicalLid
01-01-2024, 00:00
#6
Enkel bommetjes. Snuif nooit. En nee hoor, heeft niets met para te maken. Ik rook mn joint, en kwartiertje erna begint dit gevoel op te komen(zit er totaaal niet mee in mn hoofd). Ik dacht er ook totaal niet aan dat dit zou terugkomen bij het roken van een joint, het kwam er gewoon. En het voelt echt alsof er een grote krop zit waardoor ik moeilijk kan ademen, het is als het ware "dichtgeslibt". Bedankt al voor de reacties. :wave:
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#7
oke merkwaardig :confused: als ik jou was zou ik het nog even afwachten en als het niet stopt of minder/anders word even langs meneer de dokter voor wat vraagjes :wave:
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#8
psychopsychedelic zei:
oke merkwaardig :confused: als ik jou was zou ik het nog even afwachten en als het niet stopt of minder/anders word even langs meneer de dokter voor wat vraagjes :wave:
Klik om te vergroten...

Deed je dat zelf maar eens.
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#9
MetaalKonijn zei:
psychopsychedelic zei:
oke merkwaardig :confused: als ik jou was zou ik het nog even afwachten en als het niet stopt of minder/anders word even langs meneer de dokter voor wat vraagjes :wave:
Klik om te vergroten...

Deed je dat zelf maar eens.
Klik om te vergroten...

hahaha dankje wel :grin:
jij ook gezondheid! :tearsofjoy:

en waarom dan wel beste kerel?? :wave:
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik zit ook maar wat te ouwehoeren beste jongen, ik wil geen direct oordeel vellen, ik voel enkel alleen maar dat u zelf ook moeite heeft met 't fenomeen genaamd 'speed', en alleen daarom zou ik je al een enkeltje huisarts willen geven!

Laten we eerlijk zijn, welke lul gaat er nou langs de huisarts voor één of ander schimmige drugsprobleem? Daar zijn we immers allen te paranoide voor of niet?
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#11
MetaalKonijn zei:
Ik zit ook maar wat te ouwehoeren beste jongen, ik wil geen direct oordeel vellen, ik voel enkel alleen maar dat u zelf ook moeite heeft met 't fenomeen genaamd 'speed', en alleen daarom zou ik je al een enkeltje huisarts willen geven!

Laten we eerlijk zijn, welke lul gaat er nou langs de huisarts voor één of ander schimmige drugsprobleem? Daar zijn we immers allen te paranoide voor of niet?
Klik om te vergroten...

hmm.. als je een beetje nadenkt snap je tog wel dat drugs en zeker speedgebruik zeer risicovol is en je lichaam kapot maakt,, elk mens is verschillend en wie weet is het wel ernstig.. dus kom op,, je moet nou niet gaan beweren dat als ik iemand adviseer om naar de dokter tegaan als het erger word en hij er veel last van heeft, dat hij dan niet even langs de dokter moet gaan? ikzelf ga nooit naar doktoren en ziekenhuisen, het was ook meer bedoeld als vraag aan een dokter en niet een heel onderzoek ofzo..
peace
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#12
MetaalKonijn zei:
ik voel enkel alleen maar dat u zelf ook moeite heeft met 't fenomeen genaamd 'speed'
Klik om te vergroten...

oja?? vertel :)
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#13
Klinkt als hyperventilatie...
T
TrippeliciousLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik heb dit ook :confused: Deze nacht speed gebruikt bij het uitgaan. Zeer fijne avond gehad. Daarna thuis gekomen en nog steeds onder de speed in men bed gekropen. En ik kreeg het weer, net of er zich een soort druk uitoefende op die plaats die je ook zei. Ik werd er gek van, heb nog steeds niet geslapen, maar toen de speed was uitgewerkt rond een uur of 9 smorgens was het gevoel weg. Ik heb dit ook als ik een joint rook. Ook veel lichter en de eerste keer dat ik dit kreeg was toen ik een keer dex probeerde. Ik stond in de dancing en kreeg precies geen lucht meer, snel naar buiten gegaan en zeer scheef in de auto van een kennis gestapt die me naar huis had gebracht. Ik had deze nacht ook veel pijn aan de spieren van mijn benen en mijn armen en op mijn slapen. Ik denk niet dat ik nog speed ga doen dit is echt het kuttigste gevoel dat ik ooit gehad heb met drugs
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#15
gezellig :stoned:


ik heb alleen dat ik niet kan hoesten door snatsen van pep.. hihi :wave:
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dit kan heel goed met je hart te maken hebben. Gebruik is eigenlijk wel af te raden dan.
m
magicalLid
01-01-2024, 00:00
#17
Heb ondertussen terug al enkele keren dex gebruikt. De eerste keer dat ik terug dex nam, leek het alsof mn keel vrijer kwam, leek te komen "openstaan". Heb er voor de rest geen last van gehad.
Wel krijg ik terug het verstikkend gevoel als ik de dag erop alcohol drink of een joint rook. Ook krijg ik het als ik op andere tijdstippen(niet na dexgebruik) een joint rook.. Elke keer weer het verstikkend gevoel, het gevoel alsof mn keel wordt toegenepen.. Ik hoop dat ik hierdoor de wiet niet moet afzweren .. :(

Ook heb ik gemerkt dat het gevoel wat licht terugkomt na het gebruik van een bepaalde hoeveeldheid(enkele bommetjes na elkaar, meer dan 3a400mg, 2 dagen doorgaan e.d.).

Iemand nog een idee wat dit zou kunnen zijn? :confused:
Volgende week maar afspraak met dokter.

Groetjes :wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."