Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsdex vs speed

dex vs speed

32 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik betaal er wel wat meer voor, maar ik heb er dan ook minder voor nodig en heb er langer plezier van.....dus...

Hemi
h
honingolieLid
01-01-2024, 00:00
#2
dex werkt niet per definitie langer en ook niet harder.. vind ik dan. Het is juist iets subtieler, je staat minder strak.. De dosis maakt wel een groot verschil, zelf neem ik liefst niet meer dan 25mg per bommetje, echte junks gooien er gelijk 100 in.
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik pak meestal 50 tot 100 mg. En neem dex altijd d.m.v. een bommetje. Er is geen drug die ook maar in de buurt kan komen van de heerlijkheid van dex. Alles is leuk, overal heb je zin in. En niemand die merkt dat je iets op hebt omdat je niet zo strak ervan gaat staan. Ook is de kater nauwelijks te merken als je een beetje rustig aan doet.
Dex. :hearteyes:
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#4
honingolie zei:
dex werkt niet per definitie langer en ook niet harder.. vind ik dan. Het is juist iets subtieler, je staat minder strak.. De dosis maakt wel een groot verschil, zelf neem ik liefst niet meer dan 25mg per bommetje, echte junks gooien er gelijk 100 in.
Klik om te vergroten...

25? :tearsofjoy:

100? :tearsofjoy: :tearsofjoy:

Dex gaat (ging) bij mij in bommetjes van 150 tot 200 mg naar binnen. :hearteyes:
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#5
3970 zei:
honingolie zei:
dex werkt niet per definitie langer en ook niet harder.. vind ik dan. Het is juist iets subtieler, je staat minder strak.. De dosis maakt wel een groot verschil, zelf neem ik liefst niet meer dan 25mg per bommetje, echte junks gooien er gelijk 100 in.
Klik om te vergroten...

25? :tearsofjoy:

100? :tearsofjoy: :tearsofjoy:

Dex gaat (ging) bij mij in bommetjes van 150 tot 200 mg naar binnen. :hearteyes:
Klik om te vergroten...

Kan natuurlijk ook aan de sterkte liggen.
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#6
honingolie zei:
dex werkt niet per definitie langer en ook niet harder.. vind ik dan. Het is juist iets subtieler, je staat minder strak.. De dosis maakt wel een groot verschil, zelf neem ik liefst niet meer dan 25mg per bommetje, echte junks gooien er gelijk 100 in.
Klik om te vergroten...

echte junks?? :openmouth:
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Immo zei:
3970 zei:
honingolie zei:
dex werkt niet per definitie langer en ook niet harder.. vind ik dan. Het is juist iets subtieler, je staat minder strak.. De dosis maakt wel een groot verschil, zelf neem ik liefst niet meer dan 25mg per bommetje, echte junks gooien er gelijk 100 in.
Klik om te vergroten...

25? :tearsofjoy:

100? :tearsofjoy: :tearsofjoy:

Dex gaat (ging) bij mij in bommetjes van 150 tot 200 mg naar binnen. :hearteyes:
Klik om te vergroten...

Kan natuurlijk ook aan de sterkte liggen.
Klik om te vergroten...

Ja dat klopt, de mijne was op slechts 74% getest door testservice... dan heb je gewoon wat meer nodig hè? :rolleyes:
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#8
3970 zei:
Ja dat klopt, de mijne was op slechts 74% getest door testservice... dan heb je gewoon wat meer nodig hè? :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Ja das toch echt troep. :grin: Als ik jou was zou ik het gewoon weggooien en naar betere zoeken.
i
idheMLid
01-01-2024, 00:00
#9
Wat is nu eigelijk het verschil tussen dextro en speed ? wat is er beter slechter ? ikzelf heb alleen nog maar speed gedaan..
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Dextro is een druivensuiker snoepje en speed is harddrugs... toch wel grote verschilen lijkt me...
l
lucifer in the skyLid
01-01-2024, 00:00
#11
hij bedoeld toch dextro pep :wink:
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#12
:openmouth:
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ow toch wel :wink:

De molecul structuur :confused:
i
idheMLid
01-01-2024, 00:00
#14
:) ik bedoel, ik hoor hier mensen op het forum zeggen dat het zoveel beter is enz .. ik vraag me gwn af wat er dan zoveel beter aan is qua effect..
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik zal dan maar een normaal antwoord proberen te geven :wink: Dex is ook speed, maar dan dextro-amfetamine ipv amfetamine. De samenstelling van dex is anders dan van gewone speed, en voor mij persoonlijk uit dat zich in een langere werking bij een lagere dosis, minder chaotisch, en minder chaos in mijn hoofd, een lekkerde rush in mijn lijf, en geen kater.

De dex die ik bijvoorbeeld gebruik is getest op 70% zuiverheid, iets wat de meeste gewone speedsamples niet halen. Er zit dus bv geen caffeïne bij, wat mij dus blijkbaar meer onrust/chaos geeft in de gewone speed.

Maar, dat is natuurlijk per persoon verschillend :wave:

Hemi
i
idheMLid
01-01-2024, 00:00
#16
hmm dit lijkt me over het algemeen veel beter als speed dan , geen kater, minder chaos enz alleen jammer dat ik het hier in belgië niet zo makkelijk vind .. is het qua prijs ook verschilend ?
I
IllustratedLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dextroamfetamine is een aan amfetamine verwant.
Veel mensen beweren dat ze "dex" hebben ipv het zogenaamde "regular amphetamine". word (soms) gebruikt als verkooppraatje?

dex komt vaak voor in tabledvorm ter behandeling van adhd.
het verschil merk ik zelf niet echt, vaak is het puurder omdat het als medicijn geproduceert word. verder weet ik er ook niks over
A
AntondebeukerLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dex is geweldig.
Het geeft mij meer een mind-high, minder body-high, geen last van verkrampte handen of kaken, lekker actief, overal zin in, en vooral erg helder en geconcentreerd.
Ideaal als je lang aan iets door wilt werken.
Ook de day after is stukken prettiger, vrijwel geen kater.
Amerikaanse straaljagerpiloten krijgen op lange missies zogenaamde 'go-pills' , die bevatten 10mg dex.
In lage doseringen werkt het puur concentratieverhogend.
Bij te hoge doseringen ineens werkt het averechts, en raak je flink in de war en in jezelf gekeerd.
Ik heb trouwens zelf gemerkt dat dex slikken veel prettiger en vooral veel langer werkt dan snuiven, bij normale pep vind ik snuiven wel lekker, maar dex alleen nog in bommetjes van 30-40 mg.
E
EndymionLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mijn bevindingen na wat experimenteren met dex:

Met bommetjes werkt het bij mij het beste en het werkt dan ook langer. Aan de andere kant moet je ook weer oppassen dat je niet teveel neemt en niet te laat want dan blijf je nog wel even wakker.

Als ik het snuif is de werking minder en werkt het ook korter. Wel handig dus als je op het laatste nog wat wil nemen maar het niet te gek wil maken.
Heb ook totaal geen last van mn neus gehad, het irriteert wel een beetje in mn neus vlak na inname en moest er ff van niezen ook en wat gesnotter erna maar geen verstopte neus als ik uiteindelijk ga slapen en de volgende dag helemaal nergens last van.

Bij gewone speed of coke moet ik standaard iets van otrivin in mn neus spuiten als ik wil gaan slapen want het gaat gewoon helemaal dicht zitten, en dat is ook weer geen lekker spul.

Maar wat ik echt het aller grootste voordeel vind van dex is dat ik het gewoon rustig uit kan laten werken en ik niet de drang krijg om bij te nemen. Met normale speed wordt ik onrustig als het uitwerkt, voel me niet meer lekker in mn vel, humeurig en depri en dat wil ik dan het liefst weer oplosssen met meer speed of anders een flinke slok en een benzootje.

De dex werkt veel geleidelijker uit, en voel me gewoon weer normaal daarna, geen kater ofzo.

Verder onderdrukt het ook minder mn eetlust en heb ik met dex minder last van een droge bek.

Voor de echte diehard speedfan die keihard wil gaan is het misschien minder geschikt.

Als je het gewoon niet te gek wil maken en toch zin hebt in een dagje/avondje/nachtje wat extra energie en een lekker gevoel is het wel een aanrader.
Biertje erbij werkte ook prima :wink:
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#20
de mening van een ge-eerd en respectvol pep gebruiker, Amen.

Halleluja ..

:hearteyes:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."