Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHet delen van de snuifbuis

Het delen van de snuifbuis

26 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#1
je gebruikt tog ook niet andermans zakdoek
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#2
ik gebruikt zelfs nooit meer zelf hetzelfde buisje, ik heb ze gevolgen meegemaakt(bij anderen)

briefgeld is ook nog steeds een beetje een risico, maar trein/buskaartjes, of alles wat ongeveer net uit de papierfabriek komt is wel veilig.

ik heb zelf meestal zo'n heel klein notitieblokje bij.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#3
Sisa zei:
Wij delen meestal snuifbuisjes, maar niemand heeft hier echt een kokertje ofzo, we rollen er altijd een van papiergeld, treinkaartjes, buskaartjes, wat er ook voor handen is..
Klik om te vergroten...

Ja en als je die van elkaar gebruikt, loop je dus net zo'n groot risico als met een speciaal kokertje. Het gaat er gewoon om dat men elkaar kan besmetten zodra er gezamenlijk gebruik wordt gemaakt van een en dezelfde snuifattribuut!!
s
strawberry_coladaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb mijn eigen snuifkit en die leen ik nooit uit.
Gadver, je snuit je neus toch ook niet in een zakdoek die iemand anders al heeft gebruikt?
S
SerenityLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wat is er zo moeilijk aan om even een eigen treinkaartje/5eurobiljet uit je beurs te pakken? Vroeger was ik me niet bewust dat je daar ziek van kon worden, gelukkig niks gekregen.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#6
Inderdaad, het hoeft geen grote moeite te zijn om ergens een kokertje van te rollen. Je hebt als het goed is altijd wel iets bij de hand. Niet dat dat altijd even hygienisch is, maar toch meestal wel beter dan een snuifbuis delen met een paar man. Er hoeft maar iemand wat bloed in de neus te hebben, wat bloed wat niet gezond is. Dan heb je de sjores te pakken
c
coudiLid
01-01-2024, 00:00
#7
strawberry_colada zei:
Ik heb mijn eigen snuifkit en die leen ik nooit uit.
Gadver, je snuit je neus toch ook niet in een zakdoek die iemand anders al heeft gebruikt?
Klik om te vergroten...

Amen!
a
anoniempjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
ellesdee heeft helemaal gelijk het meest wat voorkomt onder drugsgebruker is dat ze hepatitus krijgen van elkaar, maar moet wel zeggen dat ik dit alleen heb meegemaakt met mensen die coke en bruin roken onder andere door base en spuiten.

En bij mensen die speed gebruiken zitten in een andere scene meestal en komt dit minder voor, b.v door de gabberscene die mensen zijn toch hygiencher enz en gaan anders met dingen om.

maar dat kan inmiddels veranderd zijn?
s
scenemeisjeedanaLid
01-01-2024, 00:00
#9
WAAAAT kan dat tegenwoordig ook al ..
s
scenemeisjeedanaLid
01-01-2024, 00:00
#10
strawberry_colada zei:
Ik heb mijn eigen snuifkit en die leen ik nooit uit.
Gadver, je snuit je neus toch ook niet in een zakdoek die iemand anders al heeft gebruikt?
Klik om te vergroten...

Jaa maar weetje in een zakdoek zit snot, pieten, bloed en die zooi maar aan een snuifbuisje heb ik nooit wat zien hangen..
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#11
hahaha beter vinden we hier dan ook voorbehoedsmiddelen voor uit xD rubber zakkie om je kokertje is jammergenoeg niet handig xD

haha gewoon je eige buisje dus,

altijd wel iets inde buurt om kokertje van te rollen
K
KetaboyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik vroeg mij af wat nou eigenlijk de gevaren zijn van elkaars buisje lenen en of daar iemand ervaring mee heeft gehad die verder gaat dan een overgenomen verkoudheid.

Probeer meestal wel mijn eigen buisje te hebben maar soms terloops schiet dat er even bij in. In de loop der jaren met god mag weten hoeveel mensen wel niet een buisje gedeeld dus vandaar de vraag.

Moet wel zeggen dan het soms best vervelend is als ik er op sta mijn eigen buisje te gebruiken.. mensen lijken nog wel eens beledigt.
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#13
je kan er goed ziek van worden ..

lees op de websites maar wat en hoe:

Jellenek
Drugstest.nl

etc etc

Delen van snuifbuizen is risico gebonden, ik deel mede daarom met niemand me joint.
Daar zijn nog 2 redenen voor, maar goed jointjes delen is het hetzelfde. Laat ze maar goed chagerijnig worden.
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Kijk uit met het buisje. Als het buisje de slijmvliezen beschadigt, kan dit bloedneuzen veroorzaken. Bovendien kan gezamenlijk gebruik van een snuifbuisje hepatitis C overdragen.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#15
ik ken wel een paar mensen die daar klachten aan over hebben gehouden, in frankrijk is het trouwens doodnormaal als je een ander zijn buisje weigert
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#16
Bommetje droppen?
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ongeveer net zo onveilig als onveilige seks. :P

Zoals Ellesdee zij is het is onverstandig om je snuifbuis te delen met andere. Het is een kleine moeite zelf een buisje mee te nemen, en het is toch wel een stuk verstandiger. Zelf pak ik altijd briefgeld ook niet echt hygiënisch mja.
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#18
Angramar Temenos zei:
Bommetje droppen?
Klik om te vergroten...
Tja er zijn nou eenmaal mensen die geen bommetjes durven/willen nemen. Speed neem ik zelf door middel van bommetjes. Maar keta snuif ik bijvoorbeeld wel.
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Angramar Temenos zei:
Bommetje droppen?
Klik om te vergroten...
Coke?
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Kan wel toch?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."