Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsneem je teveel speed?don't do it!!!my story

neem je teveel speed?don't do it!!!my story

15 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
c
cronosLid
01-01-2024, 00:00
hoi,net zoals jullie zullen jullie misschien ooit eens trouwen.
net zoals jullie zullen jullie ooit misschien ooit eens scheiden(i hope not!).
na mijn scheiding ben ik bij mijn grootmoeder gaan wonen,als (neo)hippie en rocker vond ik
op bijna 23 jarige leefdtijd(ik spreek anno 1993) terug een djob(seizoenarbeider) als inpakker
in een ijskreemfabriek(njam-njam,héhé).ik moest niks betalen van huur en moest zelfs mijn
eten niet betalen bij mijn helaas overleden grootmoeder,ik verdiende destijds als nachtdienst
werkende,zo bruut gerekende 50.000 netto per maand.als voormalige marginaal,had ik opeens geld,
veel geld!!!ik kon alles permiteren,ik had een auto,moto en kon heel veel uitgaan.
mijn 2 neven(kozen zegt m'n hier,ik hoop dat jullie neven(s) verstaat woonden in dezelfde dorp.
beiden zijn ze respectievelijk 5 en 6 jaren jonger dan ik,als voormalige speelkameraadjes hadden
ze zich ontpopt tot jonge kerels,die al eens bier en drugs lustten(heel beperkt hoor,het was
eerder marihuana voor zover ik mij kan herinneren).zo een 3 km verder van het dorp gingen ze ieder
weekend naar de dancing,ik zei why not...ik ga met jullie regelmatig uitgaan.het was de(lichte) opkomst
van dance,trance en housemuziek.het eerste jaar(1993 dus),kreeg ik langzaam interesse in de housecultuur:
de tijd van aankoop van cd's was een feit(ik had een voordien een hekel aan cd's,het moest en moest
vinyl zijn),mijn lange haren gingen zelfs de prullenbak in...op een dag keek ik gewoon in de spiegel,
nam een schaar en kniptte mijne lange lokken achteraan af.ik zal maar vlug overschakelen naar anno 1994(z
oemmmmmmmm),ik amusseerde mij rot,ik deed graag mijn werk(toffe collega's...ongeveer zelfde leefdtijd),
veel geld(mijn hippie periode zakte meer en meer,shame on me !!!) en vooral veel uitgaan en regelmatig:
weed,speed en xtc.ik kreeg zelfs interesse in hardcore(haha),de tijd van bonzai channel one(ken je die?)
teteTE,teteTEEEE,bonk,bonk,bonke!!!zonder het te beseffen gebruikte ik meer en meer speed...lekker lang
kunnen uitgaan oléééééé!!!het gebeurde al eens in een weekdag dat ik lijntjes begon te snuiven...zoemmmmm
naar anno 1995...jaja onze beste cronos is verslaafd(en beseft het nog eens niet!!!)...snuiven maar en
naar het werk...in de weekends zelfs niet naar huis gaan om te slapen(olééé snuiven maar).ik herinner het
mij nog heel goed,de maandag ging ik naar mijn werk(vlug nog een lijntje eerst hé,om wakker te blijven
na het zware weekend),ik kwam ertoe en voelde mij raar(slecht),mijn hart ging als een wilde tekeer en
ik was lijkbleek...ik kreeg het benauwd(strange)...ik deelde mijn chef mee dat ik niet kon werken,ik belde
mijn moeder om achter mij te komen(ik durfde en kon zelf niet rijden met mijn auto),daarna zijn we naar de
huisdokter gegaan,ik vertelde hem alles over mijn speedgebruik...het was nogal een katholieke en preutse
huisdokter(lol),anyway ik naar het hospitaal...want ik voelde mijn net doodgaan,het gevoel van een hart-
stilstand.ik kreeg deze aanvallen(?) nog 2 maal nadien(zonder te snuiven),3 keren in het hospitaal dus,
daar kwam een pshychiater bij mijn sterfbed(grapke hoor)en zei dat ik lijd aan hyperventilatie en dat
ik moet mij laten opnemen in de dagkliniek in het heilig hart.nu meer dan 10 jaar later...merk je
misschien op topics,dat ik soms mijn nog eens waag aan snuiven...maar ik heb het onder controle(lucky me),maar
als ik sommige topics,quotes or whatever lees over sommige personen die duidelijk te ver gaan in snuiven...
hopelijk doet mijn levenservaring jullie eens nadenken...snuif aub niet teveel,because i care about you!!!
10 jaren later heb ik nog steeds eens last van (lichtere) angsten,heel mijn leven zal ik moeten medicatie
nemen,ik ben niet meer de kwikke man als vroeger hoor(haha neen beste DF'rs niet door mijn ouderdom)...maar
ik ben geslotener gekomen(en dat doet mij heel pijn en soms eens verdriet).ik vraag mijn nu tot de dag van
heden nog steeds af,heeft teveel speed...mijn hyperventilatie veroorzaakt?mijn pshychiater of dokter zegt
misschien,maar ik ben het vrijwel 100´% zeker van,enkele deskundigen hier?greetings cronos!!!
p
pbwebmasterLid
Wat ik me afvraag.
Waarom raken er zoveel mensen verslaafd aan speed en maar zo weinig aan xtc?
Ik gebruikte wekelijks xtc (ben compleet afgetakeld), nu doe ik het ongeveer 1x per maand. Ook al wilde ik wel doorgaan met wekelijks slikken het lukte me gewoon niet omdat ik me verrot voelde (gelukkig maar). Heb je met speed dan niet het gevoel van, nu kan ik echt niet meer?

Ik ben pas 16 jaar en elke keer als ik drugsgebruik voel ik mijn lichaam in razend tempo kapot gaan, ik krijg last van m'n hart, longen en botten. Het gaat wel altijd weer over maar tog. Ik hoor vaak mensen zeggen dat ze een periode in hun leven veel geslikt hebben maar er nu vanaf zijn. Vaak is dat pas als ze beseffen dat het zo niet verder kan omdat ze (bijvoorbeeld) hartkloppingen krijgen die al erger worden.

Ik heb eens overwogen om speed te proberen maar bij nader inzien doe ik het toch liever niet na dit gelezen te hebben. :openmouth:
c
cronosLid
pbwebmaster zei:
Wat ik me afvraag.
Ik gebruikte wekelijks xtc (ben compleet afgetakeld), nu doe ik het ongeveer 1x per maand. Ook al wilde ik wel doorgaan met wekelijks slikken het lukte me gewoon niet omdat ik me verrot voelde (gelukkig maar). Heb je met speed dan niet het gevoel van, nu kan ik echt niet meer?

Ik ben pas 16 jaar en elke keer als ik drugsgebruik voel ik mijn lichaam in razend tempo kapot gaan, ik krijg last van m'n hart, longen en botten. Het gaat wel altijd weer over maar tog. Ik hoor vaak mensen zeggen dat ze een periode in hun leven veel geslikt hebben maar er nu vanaf zijn. Vaak is dat pas als ze beseffen dat het zo niet verder kan omdat ze (bijvoorbeeld) hartkloppingen krijgen die al erger worden.

Ik heb eens overwogen om speed te proberen maar bij nader inzien doe ik het toch liever niet na dit gelezen te hebben. :openmouth:
Klik om te vergroten...

veel succes mate :wink: ,ik gebruikte ook amper xtc,best denk ik..wist ook niet dat het zo verslavend was :openmouth:
M
Miss KittinLid
Ik herken veel in je verhaal cronos! Ook ik heb last van hyperventilatie gehad en zo nu en dan voel ik het nog wel eens opkomen. Ik hoef geen medicatie gelukkig. Ik herken de opkomst van een aanval en kan het dan zelf weer enigszins onder controle krijgen, door vooral niet in paniek te raken. Het trekt dan na een tijdje vanzelf weer weg, maar prettig is anders!
Ik zie ook wel degelijk een verband met speed (heb het ook vooral in periodes dat ik weer even iets te wild ben geweest). Hyperventilatie ontstaat door stresshormonen en laat je lichaam nou onder grote stress staan, als je veel aan de pep zit. Je hartslag en bloeddruk zijn standaard aan de hoge kant, je bent opgejaagd, slaapt te weinig eet te weinig. Kortom je lichaam verkeerd dus echt in een chronische stresstoestand als je dagelijks gebruikt. Logisch dat daar klachten zoals angststoornissen/hyperventilatie/depressies/psychoses uit voortkomen.

Ik wist deze dingen van te voren ook wel, maar speed heeft als grote nadeel dat het je ook overmoedig maakt en je bent er daardoor dus een lange tijd stellig van overtuigd dat je je gebruik nog onder controle hebt, terwijl de speed ondertussen langzaam en sneaky toch je hele leven begint te beheersen. Ik moest uiteindelijk ook even flink op mijn bek gaan, voordat ik daadwerkelijk kon minderen/stoppen (mijn gezondheid had me op een gegeven moment zodanig in de steek gelaten, dat ik kwalen kreeg die je normaal alleen bij bejaarden tegenkomt). Daarvoor had ik wel een aantal stoppogingen gedaan, maar die mislukten steeds, omdat mijn behoefte naar speed toch te sterk bleef. Het was toen het enige wat me nog een beetje op de been hielp zeg maar, want ik was eigenlijk al een lange tijd door al mijn reserves heen. Als ik een stoppoging deed, stortte ik letterlijk in en was ik zowel geestelijk als lichamelijk een totaal wrak. De verleiding om na een paar zware, speedloze weken, toch weer te gaan gebruiken was dus zeer groot, want met pep op kon ik mijn klachten tenminste weer een tijdje onderdrukken en "vrolijk" verder gaan... Inmiddels ging dat natuurlijk toch niet zo fris en fruitig meer en zag ik er uit als een wandelend lijk. Ik kreeg daarbij steeds meer rare kwaaltjes en begon ook heel depressief te worden (soms tegen het suicidale aan). Ik was op dat moment al ruim twee jaar hardnekkig verslaafd en toen pas kwam ik eindelijk tot het besef dat dit ECHT niet meer zo door kon blijven gaan. Ik spoelde voor de zoveelste keer mijn pep door de plee, maar dit keer was het wel echt menens.
Nog steeds kan ik niet helemaal 100% zonder (het blijft te lekker), maar ik weet dat ik nooit meer terug wil naar dat vreselijke dieptepunt (nu ruim anderhalf jaar geleden). Inmiddels heb ik het dus wel onder controle vind ik, al blijft de kans dat het er toch weer langzaam in zal sluipen altijd aanwezig. Ook dat heb ik inmiddels nu meerdere malen ondervonden, maar gelukkig kan ik het nu op tijd herkennen en er zo voor blijven waken dat het me weer overkomt. Spiet blijft dus echt riskant spul, zelfs wanneer je de risico's kent/denkt te kennen!

Klik om te vergroten...

Om deze vraag ook nog even te beantwoorden: van de effecten van xtc raak je toch wel dusdanig van de kaart, dat je het niet zo snel doordeweeks tijdens je werk/school zou doen. Pep maakt je helder en alert en werkt prestatieverhogend. Het is absoluut een totaal andere drug dan xtc! Zeker bij steeds kleine beetjes, blijf je voor de buitenwereld gewoon als een normaal persoon overkomen. Daar schuilt dan ook direct het grootste gevaar in, al helemaal omdat je frisse en actieve verschijning in het begin door de meesten nog gewaardeerd zal worden ook. Bij een grotere dosis ga je op den duur wel knarsetanden, vergroten je pupillen een beetje en word je ook onrustiger, maar een ervaren gebruiker weet precies hoe sterk speed werkt en dat je maar een klein beetje nodig hebt om toch nog naar behoren te kunnen functioneren zonder dat iemand iets aan je ziet.
_
_Kat_Lid
Een leerzaam verhaal.

pbwebmaster zei:
Wat ik me afvraag.

Klik om te vergroten...

MDMA is eigenlijk niet verslavend, alleen sommige mensen raken eraan verslaafd en dat heeft dan ook vaak een reden. Ik was op een gegeven moment verslaafd aan speed en ik vond er eigenlijk geen reet meer aan, ik merkte er ook niet meer zo veel van maar ik moest doorgaan met snuiven. Waarom wist ik zelf ook niet helemaal, maar dat is dus een verslaving. MDMA kun je aan verslaafd raken net zoals dat je aan wiet verslaafd kunt raken, het kan maar het gebeurd niet vaak. Als je regels voor je MDMA gebruik maakt dan kun je er nooit verslaafd aan raken, dan moet je die regels natuurlijk wel nakomen. Met speed, coke en al die andere zeer verslavende stoffen ben je vaak al verslaafd zonder het überhaupt door te hebben, dat is hoe verslavend het is. MDMA nemen omdat je depressief bent door je vorige MDMA gebruik vind ik dan ook het domste wat je maar kunt doen, ronduit triest dat mensen dat doen.
F
FlaffieLid
aangrijpend verhaal gast.
gelukkig heb je jezelf nu in de hand!
Volgens mij is speed zo'n gemene drugs als je der eenmaal aan verslaafd bent.
Je ziet de realiteit heel anders als ik het goed begrijp.
hoelang ben je precies verslaafd geweest?
c
cronosLid
zo een 2 jaar verslaafd geweest,niet echt lang zullen sommigen denken...maar neem die fobiën die ik heb...grote menigte,lang op de bus of auto zitten,op reis gaan(niks voor mij hoor),angsten,mijn medicatie die toch verslavend en niet goedkoop is,mijn wisselende stemmingen,5 a 6 maal pshychiatrie reeds geweest...en dat is reeds 12 hé dat ik die problemen heb,raar gezegd die 2 jaren gebruik zijn niks vergeleken bij die 12 jaar...en het is voor de rest van mijn leven hoor,ik moet gewoon het beste ervan maken,er zit gewoon niks anders op...ik zou zo graag eens voorbeeld naar het voetbal gaan,naar een groot concert...maar dat gaat niet hé,ik kan het gewoon niet aan..ja de tijdelijke oplossing is mij dronken drinken,maarja dat is maar triest hoor,soms heb ik zo moeilijk ermee dat ik er moet bij wenen :( ,doe hopelijk de fouten niet dat ik gedaan heb,dat is al wat ik jullie van raad kan geven en jullie raad geven doe ik met plezier,gebruik gewoon met mate... :wink:
T
TrippleKXLid
pbwebmaster zei:
Wat ik me afvraag.
Klik om te vergroten...

Omdat speed verslavender is! Je word er ook verot van.. maar het is te verslavend, en bij een pilletje kun je nog afblijven als je zo verrot bent, bij speed pak je meer omdat je er niet meer vanaf kunt blijven. Net zoals met coke.. ook verschrikkelijk.. toen ik het 5 x had gedaan kon ik er nauwelijks meer vanaf blijven.. ook geen aandrader..
En ik ben ook 16 en nu doe ik wekelijks xtc maar in de zomervakantie heb ik 5 van de 7 dagen xtc gebruikt.. het hangt wel je keel uit verschrikkelijk, je bent verrot, maar je doet het om het gewoon nog leuker te maken.. maar als je 5 van de 7 dagen xtc doet heb je echt de 5de dag 4x zoveel meer nodig als de 1ste dag, zonder dat het effect dan nog goed terug komt.. geen aanrader dus!
p
pbwebmasterLid
TrippleKX zei:
maar als je 5 van de 7 dagen xtc doet heb je echt de 5de dag 4x zoveel meer nodig als de 1ste dag, zonder dat het effect dan nog goed terug komt.. geen aanrader dus!
Klik om te vergroten...

oke zo vaak deed ik het dan net niet, maar wel paar keer per week. En dan niet 1 pilletje maar echt 10 per keer omdat ik het nog maar zo weinig voelde. Had je geen last van vermagering? Dat is voor mij de rede geweest om te stoppen. En de verkankerde kop natuurlijk, en last van hart enz enz. Mensen die me A.K.A Crackhead noemden :tearsofjoy:. Ben blij dat ik van die tijd af ben
d
de_psychonautLid
TrippleKX zei:
pbwebmaster zei:
Wat ik me afvraag.
Klik om te vergroten...

Omdat speed verslavender is! Je word er ook verot van.. maar het is te verslavend, en bij een pilletje kun je nog afblijven als je zo verrot bent, bij speed pak je meer omdat je er niet meer vanaf kunt blijven. Net zoals met coke.. ook verschrikkelijk.. toen ik het 5 x had gedaan kon ik er nauwelijks meer vanaf blijven.. ook geen aandrader..
En ik ben ook 16 en nu doe ik wekelijks xtc maar in de zomervakantie heb ik 5 van de 7 dagen xtc gebruikt.. het hangt wel je keel uit verschrikkelijk, je bent verrot, maar je doet het om het gewoon nog leuker te maken.. maar als je 5 van de 7 dagen xtc doet heb je echt de 5de dag 4x zoveel meer nodig als de 1ste dag, zonder dat het effect dan nog goed terug komt.. geen aanrader dus!
Klik om te vergroten...

Geen aanrader? Gewoon fucking dom en gestoord noem ik zoiets.
F
FlaffieLid
Tja en voorral op die leeftijd.
Ik vind het al erg dat ik elke dag een joint rook.
Maar dat heeft ook voorral te maken met dat ik dan heel lui wordt.
E
Exceptional InsightLid
Ik vind het maar raar dat mensen hier roepen dat speed verslavend is. Is dat niet een beetje de omgekeerde wereld? Ligt het niet aan het karakter van de persoon die het gebruikt? Zo kun je alles dat leuk is wel verslavend noemen, het is niet meer dan logisch dat wanneer iets leuk is, je het vaak wilt doen. Ik geloof ook niet in verslavingen en noem het liever gewenning. Wanneer je eenmaal iets dermate geïntegreerd hebt in je leven dat je er aan gewend bent, dan is het moeilijk om te "ontwennen", ja.. maar verslaving? Nee.
Het kan niet aan de drug liggen, anders zou ik ook verslaafd zijn, want ik vind amfetamine heerlijk. Maar ik wil het niet elke dag gebruiken (ook niet elke week) omdat ik weet dat je ervan naar de klote gaat. En een verslaving is iets dat niet in mn leven past, dus gebeurt het niet, punt.
c
cronosLid
ExceptionalInsight zei:
Ik vind het maar raar dat mensen hier roepen dat speed verslavend is. Is dat niet een beetje de omgekeerde wereld? Ligt het niet aan het karakter van de persoon die het gebruikt? Zo kun je alles dat leuk is wel verslavend noemen, het is niet meer dan logisch dat wanneer iets leuk is, je het vaak wilt doen. Ik geloof ook niet in verslavingen en noem het liever gewenning. Wanneer je eenmaal iets dermate geïntegreerd hebt in je leven dat je er aan gewend bent, dan is het moeilijk om te "ontwennen", ja.. maar verslaving? Nee.
Het kan niet aan de drug liggen, anders zou ik ook verslaafd zijn, want ik vind amfetamine heerlijk. Maar ik wil het niet elke dag gebruiken (ook niet elke week) omdat ik weet dat je ervan naar de klote gaat. En een verslaving is iets dat niet in mn leven past, dus gebeurt het niet, punt.
Klik om te vergroten...

proffessor ExceptionalInsight heeft gesproken,verslaving bestaat niet...PUNT!!! :tearsofjoy:
:rock: :rock: :rock:
S
SolidiusLid
cronos zei:
bonzai channel one(ken je die?)
Klik om te vergroten...
"Hey, I know, Mantronix is really great, but my style is much... <sample interval> better!.. Better!.. BETTER!.. BETTER!.. MUCH BETTER!" :xtc:

Ja die fucked up early-rave deed het m' wel.
c
cronosLid
Solidius zei:
cronos zei:
Klik om te vergroten...
"Hey, I know, Mantronix is really great, but my style is much... <sample interval> better!.. Better!.. BETTER!.. BETTER!.. MUCH BETTER!" :xtc:

Klik om te vergroten...

ja inderdaad het is deze!!! :hearteyes: ,waar heb je trouwens de tekst gevonden???
S
SolidiusLid
cronos zei:
Solidius zei:
cronos zei:
Klik om te vergroten...

Klik om te vergroten...

ja inderdaad het is deze!!! :hearteyes: ,waar heb je trouwens de tekst gevonden???
Klik om te vergroten...
Ter plekke gegenereerd :wink:

Kurtis Mantronix was een breakbeat / electro producer waar de draak mee werd gestoken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."