Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVraagjes: Depri van speed & meenemen Vakantie

Vraagjes: Depri van speed & meenemen Vakantie

15 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
H
HardgoanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo allemaal

Vraag 1 :
Ik had even een vraagje, ben al een tijdje aan de speed wat me prima bevalt , nu heb ik alleen last van paniekaanvallen en word erg depri in de ochtend ( zonder slaap ) ga van alles denken, gaat dan zoveel door me heen en zie t allemaal niet meer zitten,hebben meer mensen hier last van? komt dit door de uitwerking of wat is dit ? mensen met ervaring ?

Vraag 2 : Wat is een goede manier om speed mee te nemen op vakantie ? Zijn er uberhaubt wel mensen die dit ooit mee hebben genomen op vakantie ? en hoe kunje dit t beste meenemen ?? Graag hoor ik t!
J
JackthetripperLid
01-01-2024, 00:00
#2
Op vraag 1 kan ik kort en duidelijk zijn.....dit zijn de meest bekende bijwerkingen van het pep-gebruik. Je voelt je depri en hebt paniekaanvallen. Dat is de prijs die je betaalt voor dat lekkere gevoel dat je eerder had met dat poeder in je nase. Je moet het ondergaan, ga het niet wegdrukken door weer pep te pakken....zo bouw je een verslaving op.
Het klote gevoel gaat ook vanzelf weer weg...dus no worries!

Op vraag 2 kan ik je niet goed antwoorden.....heb dat nog nooit gedaan. Maar ik ben wel van mening dat je voor een leuke vakantie geen pep zou moeten nodig hebben.....
S
SterrehLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ja, als ik een weekendje niet heb geslapen heb ik na het weekend soms wel eens last van spontane huilbuien. Zonder dat er enige rede toe is.

En Speed meenemen op vakantie ... als je met de auto gaat kun je het nog riskeren maar als je met het vliegtuig op vakantie gaat zou ik dat echt niet doen, is te gevaarlijk om gepakt te worden.
m
martin van nuLid
01-01-2024, 00:00
#4
Jackthetripper zei:
Het klote gevoel gaat ook vanzelf weer weg...dus no worries!
.....
Klik om te vergroten...

Naar mijn eigen ervaring duurt dat elke keer langer en langer, voordat dat klotegevoel weggaat.
Plus dat de leuke dingen in het leven steeds minder en minder leuk voelen.
Tot je op een punt komt dat je stopt en er achter komt dat je 90% van de tijd depresief bent.

Je verneukt de manier waarop je hersens Dopamine produceert en ervaart.
Speed pompt de dopamine in je kop zo hoog op dat geen enkele natuurlijke ervaring daar ook maar ergens in de buurt kan komen.
Gevolg is dat je minder plezier beleeft aan die natuurlijke leuke ervaringen. (ook simpele dingen, zoals het eten van een stuk taart ofzo)

Dit wordt erger namate je vaker en/of meer en/of langer speed gebruikt.
Als je verwacht dat een langdurige depressie je geen zorgen geeft, dan is het inderdaad "no worries"

Punt 2 :

Je zoekt een manier om het mee te nemen, omdat je je zorgen maakt dat je gepakt gaat worden?
Google ff "nederlanders in buitenlandse gevangenissen". Mischien ga je je dan wel genoeg zorgen maken om je te doen besluiten om het toch maar niet te doen.

Nederlanders controlleren ze overal extra, extra goed.
De kans dat ze je pakken is dus gewoon erg hoog.
Rij zelf regelmatig naar Oosterijk en het komt me zo goed als elke rit voor dat ik per heenreis 1 of 2 keer moet staan kijken hoe me hele bus overhoop wordt gehaalt.
Of je goed kan liegen maakt niks uit, want ik spreek de waarheid en alsnog geloven ze me nooit.
J
JackthetripperLid
01-01-2024, 00:00
#5
martin van nu zei:
Jackthetripper zei:
Het klote gevoel gaat ook vanzelf weer weg...dus no worries!
.....
Klik om te vergroten...

Naar mijn eigen ervaring duurt dat elke keer langer en langer, voordat dat klotegevoel weggaat.
Plus dat de leuke dingen in het leven steeds minder en minder leuk voelen.
Tot je op een punt komt dat je stopt en er achter komt dat je 90% van de tijd depresief bent.

Je verneukt de manier waarop je hersens Dopamine produceert en ervaart.
Speed pompt de dopamine in je kop zo hoog op dat geen enkele natuurlijke ervaring daar ook maar ergens in de buurt kan komen.
Gevolg is dat je minder plezier beleeft aan die natuurlijke leuke ervaringen. (ook simpele dingen, zoals het eten van een stuk taart ofzo)

Dit wordt erger namate je vaker en/of meer en/of langer speed gebruikt.
Als je verwacht dat een langdurige depressie je geen zorgen geeft, dan is het inderdaad "no worries"

Punt 2 :

Je zoekt een manier om het mee te nemen, omdat je je zorgen maakt dat je gepakt gaat worden?
Google ff "nederlanders in buitenlandse gevangenissen". Mischien ga je je dan wel genoeg zorgen maken om je te doen besluiten om het toch maar niet te doen.

Nederlanders controlleren ze overal extra, extra goed.
De kans dat ze je pakken is dus gewoon erg hoog.
Rij zelf regelmatig naar Oosterijk en het komt me zo goed als elke rit voor dat ik per heenreis 1 of 2 keer moet staan kijken hoe me hele bus overhoop wordt gehaalt.
Of je goed kan liegen maakt niks uit, want ik spreek de waarheid en alsnog geloven ze me nooit.
Klik om te vergroten...


Met "no worries" kijk ik vooral naar mijn eigen recreatieve gebruik (ééns per twee maanden). Bij een dermate weinig gebruik hoef je je niet zorgen te maken dat je "happy-feeling" niet terug komt. Ik weet natuurlijk niet hoe het gebruik van de topic-starter is....
m
martin van nuLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wie ben ik om te twijfellen aan jouw zelfbeheersing, maar ik zal je zeggen dat 90% van de stevige gebruikers waar ik mee om ben gegaan, in eerste instantie ook die instelling hadden.
(10% is door een al bestaande depressie, vanaf dag 1 al van plan om helemaal naar de klote te gaan)

Zelf heb ik ook zeker een jaar op deze manier "verstandig" gebruikt.
Van de mensen die ik kende was ik in ieder geval wel degene die er het verstandigst mee om ging.
Als ik er nu op terug kijk kan ik niet zeggen waneer het gebeurt is, maar heel gelijdelijk is die grens verschoven van 1x in de 2 a 3 maanden, naar 1x in de maand, naar 1x in de 2 weken, naar elk weekeind, naar het hele weekeind.
Pas toen ik op dat punt zat had ik door dat het gebeurt was en toen was het al zo'n groot deel van mijn sociale leven geworden.
Op dat punt zeg je ook niet zomaar "laat ik weer alleen maar 1x in de 2 maanden gebruiken"
Is niet eens echt bij me opgekomen ook.
Want ook op dat punt zie je jezelf nog steeds als recreatieve gebruiker.

Ka je alleen maar aanraden om dit in de gaten te houden.
J
JackthetripperLid
01-01-2024, 00:00
#7
@martin van nu

Je hebt helemaal gelijk....ik merk ook regelmatig dat het frequentere gebruik om de hoek loert... Ik gebruik nu eenmaal per 2 maanden...en dat komt vooral omdat ik alleen maar kan gebruiken als ik minstens een week vrij heb (Ik ben leraar). Als ik een weekend door zou zakken kan ik meteen in pakken. Het kan dus alleen als ik een weekje mn gezicht niet hoef te laten zien op mn werk. Als ik dat werk niet zou hebben, dan zou ik waarschijnlijk al meer of vaker gebruiken. Die stok achter de deur heb ik gelukkig....maar ik besef dat mensen die dat niet zo hebben, al sneller meer gaan gebruiken.
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#8
peppara :openmouth: :openmouth: :openmouth: :openmouth: :grin: :grin: :grin: :openmouth: :openmouth: :openmouth: :openmouth:
J
JackthetripperLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ellesdee zei:
peppara :openmouth: :openmouth: :openmouth: :openmouth: :grin: :grin: :grin: :openmouth: :openmouth: :openmouth: :openmouth:
Klik om te vergroten...

What do you mean? :confused:
m
martin van nuLid
01-01-2024, 00:00
#10
@Hardgoan

Nog ff.
Je zegt dat je "aan" de speed bent.
Wat houd dat in? Dagelijks?
Zo ja, kan ik me goed voorstellen dat dat je nu nog prima bevalt (al iets minder als eerst schijnbaar), maar dat ga je niet lang volhouden.
H
HardgoanLid
01-01-2024, 00:00
#11
@Hardgoan

Nog ff.
Je zegt dat je "aan" de speed bent.
Wat houd dat in? Dagelijks?
Zo ja, kan ik me goed voorstellen dat dat je nu nog prima bevalt (al iets minder als eerst schijnbaar), maar dat ga je niet lang volhouden.

Allereerst wil ik iedereen bedanken voor een reaktie dit doet me erg goed ! aangezien ik nog een noobje ben ( al zeg ik t zelf )
Ik ben niet dagelijks aan de speed neej, gebruik alleen de Vrijdagavond iets, en de Zaterdagnacht ga ik meestal door zonder slaap, en juist zonder die slaap ga ik flippen, ben de hele dag afwezig en wil ook verder geen contact met de mensen in mn omgeving, daarom blijf ik altijd nog even bij men vrienden hangen tot ik denk dat ik wel weer naar huis kan, voel t niet als n verslaving,heb gister ook niets gehad en begin niet eerder dan sávonds voor het stappen gaan.
Wie van jullie begint hier in de middag al mee ? of ook allemaal wel voor t feest gaat beginnen ?

P.s wij gaan met vliegtuig naar Turkije, maar ik weet genoeg t risico is blijkbaar te groot datje gepakt word, nogmaals bedantk allemaal
m
martin van nuLid
01-01-2024, 00:00
#12
@Hardgoan

Los van de effecten van speed, heeft te lang niet slapen ook heftige effecten op je denkpatronen.
Je hersens hebben slaap echt nodig om goed te blijven functioneren.

Een vriend van me heeft tijdens een wintersport-vakantie vanwege liefdesverdriet een paar dagen niet kunne slapen. (insomnia geen speed ofzo)
Na 2 dagen begon ie echt alleen nog maar onzin uit te slaan, werdt steeds depresiever en kreeg geweldadige uitbarstingen.
De doctor daar gaf hem hele zware slaapmiddelen, maar 4 uur later liep ie gewoon weer rond.
Na 4 dagen hebben ze hem, volkomen in de war, met een ambulance opgehaald en op een gipsvlucht gezet.

Enne Turkije.... je was al overtuigt, maar moet je voor de gein eens kijken of je de film "Midnight Express" ergens kunt downloaden.
http://www.imdb.com/title/tt0077928/
T
TeknoKuttekopLid
01-01-2024, 00:00
#13
een vriendin van mij heeft dit ook en denk dat de enige oplossing is stoppen of heel erg minderen.
daarom is zij gestopt met de speed. had het elke keer nl na gebruik van die paniek aanvallen.

ik had het eerst ook depri enzo(geen paniek aanvallen) nu nog soms maar omdat ik bijna elk weeknd gebruik ergens aan gewend en op zich minder last van.
ik kan wel door slaap tekort snel kwaad enzo zijn anders ook vrij snel maar dan helemaal.
wel een tijd gehad dat zodra het begon uit te werken ik zomaar zwaar opgefokt werd en das echt klote.

drugs meenemen doe het niet zorg ook dat je niet met je id kaart versnijdt
die word vaak gecontroleerd bij grensen en dan ben je de lul .
ervaring mee nl
vooral duitsland ,zwitserland,frankrijk.
ander gedeelte europa nog niet geweest of in iedergeval niet met drugs.
probeer die vakantie zonder of blijf thuis.
w
wousLid
01-01-2024, 00:00
#14
bijnaa weekend :wave:
M
MarSNELLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik krijg persoonlijk geen paniekaanvallen van speed. De afwezigheid een dag na gebruik herken ik wel. Wordt er ook niet depri van. Maar dit kan van persoon tot persoon verschillen.
d
dollegekskeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Van veel pepgebruik kan je inderdaad behoorlijk depri worden, een vriend van me is nu net clean en vertelde dat in de periode dat hij speed gebruikte hij liever dood dan levend was, zo heftig kunnen die gevoelens dus zijn, maar 1 vraagje
Als je er zo depri van word, waarom wil je 't dan meenemen op vakantie?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."