Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAfkicken van de speed

Afkicken van de speed

38 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
G
Gabber1488Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo iedereen hier,

Ik ben door een maat geadviseerd om hier eens een kijkje te nemen en een zegje te doen.

Afgelopen zaterdag (7 maart 2009) was het Masters of Hardcore, hier heb ik dan ook drugs gebruikt en specifiek het drug Speed. Ik gebruik al een langere tijd en best wel flink... Nou is het mij zelf opgevallen dat ik zelf best verslaafd ben aan drugs, dus ook aan speed. Nu heb ik deze week al niks meer gebruikt, maar het is wel ontzettend zwaar, ik slaap voortaan smiddags, ben niet vooruit te branden, snachts heb ik verschrikkelijke of juist hele goede dromen (maakt me nog niet zo veel uit) maar als ik wakker word dan kan ik niet meer onderscheiden of het nou een droom was of realiteit. Nog meer van die voorbeelden heb ik wel maar jullie begrijpen het denk ik wel.

Omdat ik me de laatste tijd ook best down voel/moe, wil ik dat tegen gaan door een lekke goede dikke lijn te nemen, dit is verkeerd maar ik heb er toch moeite mee. Mijn gebruik was eerst ook iedere dag zeker wel! Op het werk, op stage, op school, onderweg naar me vrienden toe. Kortom overal! Zelfs als we als bij familie bij elkaar zaten, toch ff naar de wc voor me neus te poederen! Als ik zou moeten nagaan dan zou ik ong aan 1gr.p.d. zitten. Ik ben er zelf wel achter gekomen dat dit niet goed is... Dit wil ik echt veranderen! Ik sta er zelf 1000% achter! Alleen ben nu met me eerste week bezig, alleen het is zo ontzettend zwaar, zo moeilijk, ben niet vooruit te branden! Ik weet het gewoon niet meer! Het liefst wil ik met me neus in de poederdoos vallen! Tot op een gegeven moment een maat van me deze website aanraadde, Misschien dat hun kunnen helpen zei hij. Dus bij deze.......

Mijn vraag aan jullie is:
Hebben jullie tips of ideeën voor mij om beter en sneller af te kicken van de speed?

Ik moet er wel bij vermelden dat ik 2 maten heb, de een nog iets meer als de ander, die echt klaar voor me staan en die mij ook ECHT willen helpen! Maar om altijd naar hun te gaan lijkt me ook zo slecht want als ze mij dan zien of spreken dan is dat het gesprekstof, ook wel wat anders natuurlijk maar het komt altijd terug op de speed. En dat vind ik ook zielig voor hun, want dan horen ze niks anders meer.

Ik ben echt ten einde raad, Wil me vrienden niet constant lastig vallen, Maar heb hun hulp wel nodig! En waardeer hun hulp ook echt! Wat kan ik het beste doen? Wat zijn de beste manieren? Wat zijn nog goede ideeën?

Ik hoop echt dat iemand hier met de juiste opmerking/idee/etc. komt want ben echt ten einde raaad!

GRTZ Gabber1488
John *********
v
vdkLid
01-01-2024, 00:00
#2
je adresjes verwijderen en je drugsgebruikende vrienden vaarwel zeggen is de beste manier om niet meer in aanraking te komen.
Goed uitrusten 5 dagen in je hol liggen en inderdaad de tijd dooien met iets beters als snuiven.
Veel praten met je vrienden, die willen je helpen dus je valt hun daarmee niet lastig,

succes.

EDIT: Verder nog een beetje vermaakt bij masters? vond het een dol feestje :grin:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#3
1488? Stakker.
d
dka983392hsadjkxapopsxaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Regelmatig sporten, genoeg slapen, en dingen te doen hebben (school/werk).

De eerste week is inderdaad kut, de tweede al een stuk minder en uiteindelijk merk je dat je er controle over begint te krijgen, en daarna het steeds minder te missen.

Doe dingen die je een natural high geven.. eet gezond voedsel, sporten zoals ik al zei, zorg dat je elke dag een half uur a een uur buiten bent gewoon om van de natuur en t voorjaar te genieten en je zult zien dat het helpt.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#5
Alleen als je er ECHT 1000% achter staat, gaat het je lukken. Anders zal je zwakheid gaan overwinnen, want de eerste paar weken zijn idd niet zo prettig. Echter, als je denkt aan wat je er (aan energie) voor terugkrijgt, zijn die paar vermoeide weekjes het meer dan waard.

Je hebt je lichaam en geest uitgeput, dus het is logisch dat je nu moe en lusteloos bent. Geef je lichaam nu gewoon de rust die het heeft verdiend, want daar schreeuwt het om! Jij hebt er zelf voor gekozen om dagelijks speed te gebruiken, dan is het nu ook je eigen verantwoordelijkheid om daar de gevolgen van te ondervinden. Iedere ex-speedgebruiker heeft deze eerste paar weken moeten doorstaan en alleen een ijzeren wil om te stoppen, helpt je daar door heen.

Plan geen verplichtingen, slaap, eet, slik extra vitamines, zet je telefoon uit en huur een stapel dvd's voor de momenten als je even wakker bent.

Ik wens je veel succes! Je kan het best, het is gewoon alleen even doorzetten, maar je zal je over een week of twee alweer een heel anders mensen voelen!

(Ik weet er alles van, heb twee jaar dagelijks gesnoven...)
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#6
Gabber1488 zei:
Ik ga hier regelmatig op kijken, zal natuurlijk ook antwoorden (op nuttige post en niet zoals die van ExceptionalInsight).
Klik om te vergroten...
Beter van niet inderdaad.
G
Gabber1488Lid
01-01-2024, 00:00
#7
steelpad zei:
stop ermee
Klik om te vergroten...
Dat was me al wel duidelijk geworden, merkte wel dat ik moest stoppen inderdaad....

vdk zei:
Verder nog een beetje vermaakt bij masters? vond het een dol feestje
Klik om te vergroten...
Geweldig! Heb niet stil gestaan! Heb echt genoten! Masters is en blijft voor mij HET feest! GE-WEL-DIG!

Anon zei:
Doe dingen die je een natural high geven.. eet gezond voedsel, sporten zoals ik al zei, zorg dat je elke dag een half uur a een uur buiten bent gewoon om van de natuur en t voorjaar te genieten en je zult zien dat het helpt.
Klik om te vergroten...
Ik ben opzich wel een buiten mens, hou van een frisse neus en wandelingen in de natuur :grin: Ik kan genieten van de omgeving, van de wetten der natuur, van de vogels, etc.. De tijd helemaal vergeten als ik er naar kijk, heb wel eens een paar uur stil gezeten op een bankje bij een meer om te kijken hoe daar de vogels bezig waren. Dus een wandeling of genoeg buiten komt helemaal goed, zal dat nu wel meer doen als anders :)

Marla Singer zei:
Alleen als je er ECHT 1000% achter staat, gaat het je lukken. Anders zal je zwakheid gaan overwinnen, want de eerste paar weken zijn idd niet zo prettig. Echter, als je denkt aan wat je er (aan energie) voor terugkrijgt, zijn die paar vermoeide weekjes het meer dan waard.
Klik om te vergroten...
Dank je wel om dit al te horen :) Ik ga het ook zeker proberen en sta er echt 1000% erachter en heb maten die voor mij echt klaar staan! En mag die altijd bellen of aanspreken! Waar ik ook zeker echt dankbaar voor ben! Dat zijn te minste echte maten waar je op kunt bouwen! Dus eventueel slepen die mij er dan ook wel doorheen.

Marla Singer zei:
Geef je lichaam nu gewoon de rust die het heeft verdiend
Klik om te vergroten...
Zal ik ook zeker doen! Veel slapen na me stage enzo....

Marla Singer zei:
Jij hebt er zelf voor gekozen om dagelijks speed te gebruiken, dan is het nu ook je eigen verantwoordelijkheid om daar de gevolgen van te ondervinden.
Klik om te vergroten...
Klopt! En het is dom geweest, het is niet echt slim geweest! Maar ik ga niet bij de pakken neerzitten! Ik heb het gedaan en de gevolgen die horen er dan ook bij!

Marla Singer zei:
Plan geen verplichtingen, slaap, eet, slik extra vitamines, zet je telefoon uit en huur een stapel dvd's voor de momenten als je even wakker bent.
Klik om te vergroten...
Ik zal ook zeker vaak met die 2 maten tijd doorbrengen, die helpen me echt zoals ik al zei, dan komt het zeker wel goed, het is inderdaad als ik alleen ben, als ik ff geen energie heb om die klus te klaren, als ik niet wakker kan blijven op me stage, etc, dat ik dan gewoon een lijn pakte... :(

Marla Singer zei:
Ik wens je veel succes! Je kan het best, het is gewoon alleen even doorzetten, maar je zal je over een week of twee alweer een heel anders mensen voelen!
Klik om te vergroten...
Thanks for your support! Ben blij om te horen van een ex-verslaafde hoe of wat, Ik heb dit echt nodig! Ik zal jullie ook wel ff laten weten hoe het gaat enzo.. Ik ga er echt voor!

Flameon zei:
Hierboven staan zeer goeie tips. Zo zou ik het inderdaad ook eens gaan proberen. Mocht dat niet lukken kun je nog altijd naar je huisarts gaan, maar misschienis dat nog wel niet nodig
Klik om te vergroten...
Daar kwam ik dus zelf ook achter :) Ben iedereen ook echt dankbaar! Ik ga er ook zeker iets mee doen!

Alle telefoonnummers ben ik al kwijt, dat komt omdat we telefoon een hard reset had en mijn nummers stonden op me telefoon en niet op me sim-kaart :( Dus ben al die nummers al kwijt.

Andere berichten/aanmoediggingen/Ideeën/oplossingen/antwoorden zijn nog steeds welkom! Ik ga hier regelmatig op kijken, zal natuurlijk ook antwoorden (op nuttige post en niet zoals die van ExceptionalInsight).

Alvast bedankt iedereen :grin: :hearteyes:
m
martin van nuLid
01-01-2024, 00:00
#8
Voor iemand die zichzelf niet meer constant kunstmatig op kan peppen, is een regelmatig slaappatroon erg belangerijk.
Zelf slaap ik 8 uur per nacht en probeer dat ook elke dag op dezelfde tijd te doen.
Doe ik dat niet merk, ik al snel dat ik moeilijker mijn dag doorkom
Lukt het je niet om in slaap te vallen, dan zijn er genoeg websites, om je daar mee te helpen.
Een uur voordat je wilt gaat slapen een wandeling maken, of een boek lezen, helpt zowiezo je hoofd tot rust te brengen.

Regelmatig sporten zorgt er ook voor dat je je mentaal stukken beter voelt.
Tussen een half uur en een uur zwemmen, stevig fietsen, hardlopen, etc.
Als ik dit zelf niet een aantal keer in de week doe, wordt ik al snel echt meer moe en depri.

Gezond eten is ook enorm belangerijk, zeker als je regelmatig gaat sporten.
Het klinkt bij elkaar als standaard, simpel en makkelijk voor de hand liggend advies, maar alledrie deze punten zijn veel belangerijker dan de meeste mensen zich beseffen.

Een keertje een babbeltje met je huisarts kan idd ook nooit kwaad.
Over je klachten bedoel ik dan.
Het feit dat je lang dagelijks drugs hebt gebruikt, is een verklaring voor je klachten, maar wellicht heeft het meer oorzaken waar hij advies over, of hulp bij zou kunnen geven.
*
*.exeLid
01-01-2024, 00:00
#9
martin van nu heeft heel erg gelijk!
G
Gabber1488Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Martin van Nu,

Hartstikke bedankt voor je reactie (Y)!
Echt een reactie zoasl bijna alle reacties waar ik iets aan heb!

Ik zal ook zeker gezond gaan eten, Meer bewegen en een Betere slaappatroon aannemen.
Met mijn huisarts erover gaan praten... Betwijfel ik....
Mijn ouders weten het niet en mogen het absoluut niet te weten komen :wink:
Dus heb liever dat ik het op me eigen krachten doe met behulp van me vrienden.
Ik ben nu bijna een week van de Pep afgebleven het lukt me nog steeds :grin:!!

Als er nog andere ideeën/tips/etc zijn dan hoor ik het heel erg graag!! :grin:

GRTZ John
m
martin van nuLid
01-01-2024, 00:00
#11
Als je het op je eigen kracht doet is dat alleen maar beter.
Goed voor je zelfbeeld enzo.

Als je een keer voor iets anders bij de huisarts bent, is het helemaal geen probleem om het met hem over dit soort dingen te hebben.
Jouw verhaal is helemaal niet uniek en hij heeft het waarschijnlijk veel vaker met mensen over dit soort zaken als je zou denken. Daar kijkt ie echt niet van op.

Hij mag het ook niet met jouw ouders over dingen hebben, die jij in vertrouwen met hem bespreekt.
Dat heeft ie gezworen toen ie arts werdt en daar gelooft ook elke arts heilig in.
Dat is een onderdeel van het arts zijn en daar zijn artsen ook heel principeel in.
Dan doen ze omdat ze vinden dat een patient, zijn arts met alles moet kunnen vertrouwen.
Anders durven mensen (zoals jij tot nu toe) niet naar hem toe met vragen, of hulp en daar zit hij daar nu juist voor, om jouw te helpen.
Wat je in zijn kamer vertelt, blijft in zijn kamer.
Op het moment dat jij daar zit ben jij de patient en niet je ouders.
Hij zou eventueel ook beslissingen kunnen nemen, waar je ouders het helemaal niet mee eens zijn.
Als hij denkt dat het in jouw belang is, heeft ie met je ouders niks te schaften.
Hij zal je hooguit een advies! geven dat jij zelf eens met je ouders zou kunnen praten, maar zal dat nooit zelf doen. Tenzij jij er om vraagt.

Toen ik er met mijn huisarts over begon, viel het me op dat ie wel wat vragen stelde van hoeveel dan en hoe lang al, maar echt alleen maar om een beetje af te tasten, meer niet.
Ik had ook eerst zo wat van zal ik het nu wel zeggen of niet, maar toen het er uit was verbaasde het me, dat ie er helemaal niet van op keek en er amper op verder ging.
Ik kreeg het gevoel dat ie met niet wou wegjagen, door te veel of te moeilijke vragen te stellen, maar dat als ik het gewilt zou hebben, ik met al mijn vragen bij hem terecht kon.
Ik had er voor de rest niet zo'n behoefte aan om er verder op door te gaan, dus toen gingen we verder met waar ik daar eigenlijk voor kwam. (stoppen met roken)

Oftewel, - zoals ik al eerder zij - ik zeg niet dat je het zou moeten doen, maar stel dat je zoiets met je huisarts bespreekt, kan dat nooit kwaad.

Keep it up
m
martin van nuLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik zie nu trouwens pas die post van ExceptionalInsight en nu pas valt me die 1488 op.
Hij heeft gelijk. Dat maakt je inderdaad een stakker.
Jammer.

Ik hoop dat je net als bij je drugsmisbruik, ook op dit punt verstandiger wordt.
Je komt me namelijk helemaal niet als dom over.
G
Gabber1488Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Hey Martin van Nu,

Bedankt voor je snelle reactie!

Ik ben blij om te horen dat ik de huisarts kan benaderen en dat het daar blijft.
Ik probeer het eerst op eigen kracht natuurlijk goed voor het zelfbeeld en zelfvertrouwen, etc...
Ik ben ook blij dat de huisarts een soort van vertouwenspersoon is...!!
Ik zal het zeker in me achterhoofd bewaren, echt waar!
Ik zal het gaan gebruiken als een soort van vangnet...

martin van nu zei:
Ik zie nu trouwens pas die post van ExceptionalInsight en nu pas valt me die 1488 op.
Hij heeft gelijk. Dat maakt je inderdaad een stakker.
Jammer.
Klik om te vergroten...
Over het 1488 gesproken,
Dat was ik een paar jaar geleden, Ik ben er al mee gestopt, maar dat is een username die ik al jaren gebruik, dat is iets van mij geworden in de loop der jaren, het is niet meer zo dat ik rechts ben, ECHT NIET! Ik ben daar echt vanaf, ben ik ook wel blij mee, want het is nergens goed voor, het heeft geen nut! Dus het is eigenlijk gewoon een getal, niets meer... Ik zweer dat echt! Geloof me! Ik ben daar van "afgekickt".
Net zoals ik dat wil met de speed!
m
martin van nuLid
01-01-2024, 00:00
#14
Nou goeie zaak dan. Sneller dan ik dacht. :)

Het is alleen wel meer is dan alleen een getal.
Ook al geldt dat niet meer voor jouw zelf, anderen zien het en voelen zich gesteund.
Dat is niet waarom je het doet, maar wel het gevolg.

"Geheime" tekens als dat zijn gemaakt om aan andere een knipoog te geven en te zeggen "wij denken er hetzelfde over", zonder dat normale mensen het door hebben.
Juist dat "we zijn een speciaal clubje" gevoel is wat 99% van de aanhangers het aantrekkelijks aan dit soort groepen vinden. (eindelijk hoor ik ergens bij)
Der zit een klein groepje echte psychopaten tussen, maar het grootste deel doet het omdat het de enige (of een) plek is waar ze geaccepteert worden.
Net als geloof. De meeste mensen geloven simpelweg, omdat iedereen gelooft. (niet iedereen, maar de meeste wel)
Lekker makkelijk, want als iedereen het denkt zal het wel kloppen.

Door dat getal in je username te verwerken (en dus daarmee in alles wat je op het internet zegt) werk je nog steeds mee aan het systeem en moedig je onbewust waarschijnlijk meer mensen aan als je denkt, tot iets waar je zelf niet meer in gelooft. (en iets wat ik persoonlijk tot in het diepst van mijn hart verafschuw)

Ik zou er eens stevig over nadenken om je naam voortaan te verranderen, of wil je hier voor de rest van je leven mee lopen?
Hou er rekening mee dat internet alleen maar groeit en groeit en dat de sporen die je er achterlaat, in de toekomst dus ook steeds meer invloed zullen hebben op je echte leven.
Hoeveel kan niemand van ons voorspellen, maar het is nu al veel en het wordt niet minder.
Nu al googled elke werkgever je naam voordat ie je aanneemt.

Sorry dat ik ff volledig of topic ga, maar dit is een onderwerp dat me erg aangrijpt.
Ik maak me over weinig dingen druk, maar dit staat zeg maar in mijn haat top 3.
Toen ik het net doorhad, was mijn eerste reactie om gruwelijk hard te gaan schelden en te proberen je op een zo gevoelig mogelijke plek te raken.
S
SaroriLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik heb geen haat top 3, maar als je niet (meer) achter de betekenis staat zou ik er ook niet mee vereenzelvigd willen worden. Nog geen seconde.

Als je echt een kerel bent en geen slappe hap dan weet je wat je te doen staat!

Dat zelfde geldt voor je speedprobleempje: coldturkey stoppen, goed eten, goed slapen, lekker bewegen en leuke dingen gaan doen. Ook met die 2 maten van je, Die steunen je wel. Laat ze zien dat je karakter hebt. Lééf.

En als je toch eens in een poederdoos wilt vallen, dan doe je dat voortaan in de poederdoos van je moeder. Quite simple.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zie net op Google dat 1488 verwijst naar iets met Hitler.... Beetje jammer idd. :kots:
M
MirrorballLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ban deze vriend alsjeblieft?
Neonazisten verdienen het niet geholpen te worden.
Om nog specifieker te zijn. Ik hoop dat je speedverslaving je teveel wordt en je uiteindelijk op een sombere dag besluit voor een trein te springen.
:wave:

Edit: ik zie dat het een account van vroeger is en er niet meer zo over denkt.
Hier trek ik mijn twijfels bij, maar wees dan iig zo netjes om een nieuw account aan te maken.
J
Johannes273Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Geachte allemaal,

Ik ben John, Voorheen Gabber1**8 en nu Johannes273

Omdat ik vroeger rechts was maar nu niet meer! En verwarring tegen wil gaan! Heb ik voor jullie een nieuwe account aangemaakt.

Het spijt me dat ik hier het enige comminucatie problemen heb veroorzaakt. Het spijt me zeer! Ik wil toch zo op deze manier bewijzen dat ik dat WAS en niet meer BEN!

Ik wil toch de personen alvast bedanken die mij advies hebben gegeven! Ik ben nu al meer als een week verder, zonder me neus te poederen! Ben al een stuk meer actiever en alles! Ik wil echt iedereen bedanken die me hebben geholpen!

Sorry: voor de mensen die door mijn gebruikersnaam zijn geraakt. Sorry dat ik mis-communicatie heb veroorzaakt. Sorry dat mensen een vooroordeel over me hadden die niet zo de bedoeling was! Sorry voor het kiezen van de verkeerde gebruikersnaam!

Hierbij zweer ik echt dat ik niet meer rechts ben, ECHT NIET! Het spijt me zeer dat ik deze mensen zo heb geraakt. Echt waar! Om mijn spijt te tonen heb ik er voor gekozen om jullie advies op te volgen door een andere gebruiker aan te maken!

Ik ben toen der tijd ook met 1000% zelfverzekerd gestopt,
Net zoals ik dat nu wil met de speed! Echt waar!

Echt mijn oprechte excuses!

GRTZ
John ********
Voorheen: Gabber1**8

P.S.: Echt mijn excuses!
S
SaroriLid
01-01-2024, 00:00
#19
Aanvaard!

En zo zie je maar weer dat een weekje niet poederen al wonderen doet. Gewoon stug volhouden en het komt allemaal goed. Velen zijn je al voorgegaan, dus jij kan het ook.
:wave:
*
*.exeLid
01-01-2024, 00:00
#20
@John: netjes van je.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."