Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe verslavend?

Hoe verslavend?

31 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
p
psych-outLid
01-01-2024, 00:00
#1
hangt van persoon tot persoon af, kwaliteit van de speed enz.
maar het is inderdaad verslavend. dus leg een grens in je gebruik.
want voor je het weet ben je verslaafd.
succes
b
boeitniieeeetttLid
01-01-2024, 00:00
#2
@ Oom Klaas: dat snap ik dus ff niet.

Nouja, tijd om toch wat te gaan minderen voordat het te laat is.. een lijntje op z'n tijd vind ik ok, maar ik heb geen zin verslaafd te worden aan die zooi; ik heb vrienden van me echt kapot zien gaan door het goedje..

Greetz :wave:
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#3
boeitniieeeettt zei:
@ Oom Klaas: dat snap ik dus ff niet.

Nouja, tijd om toch wat te gaan minderen voordat het te laat is.. een lijntje op z'n tijd vind ik ok, maar ik heb geen zin verslaafd te worden aan die zooi; ik heb vrienden van me echt kapot zien gaan door het goedje..

Greetz :wave:
Klik om te vergroten...

Hoe verslavend, dat is voor een ieder anders.
Je kan niet voor iemand anders zeggen hoe verslavend iets is of niet.
Voor mij is wiet een veel heftigere en snellere verslaving dan cocaine of ghb.
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#4
goeie speed is zeer verslavend .....

dat staat ook in je bijsluiter ....

:hearteyes:
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#5
lysergine25 zei:
goeie speed is zeer verslavend .....

dat staat ook in je bijsluiter ....

:hearteyes:
Klik om te vergroten...

Iedere drug waarmee je je dagelijkse gang van zaken nog kan doen maar je wel extreem goed voelt daardoor is zeer verslavend :)
k
kok0Lid
01-01-2024, 00:00
#6
nou hier spreekt een ervaringsdeskundige!!(of wel 15jaar speedverslaafd) nu zo n 2,5j clean.
je bent verslaafd op het moment dat je niet zonder kunt en daar kom je achter om nu te zeggen dat je laten we zeggen vanaf nu: 5weken niks gebruiken !!!! is dat een probleem? ben je verslaafd!!
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#7
lysergine25 zei:
goeie speed is zeer verslavend .....

dat staat ook in je bijsluiter ....

:hearteyes:
Klik om te vergroten...

Dan zal m´n speed wel niet goed zijn dan.
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#8
De hoeveelheid is niet zozeer verslavend, het is vooral frequentie die de verslaving met zich mee brengt. Een verslaving ontwikkeld zich doordat je hersenen bepaalde situaties aan speed gaan koppelen.

Als je bijvoorbeeld speed gaat gebruiken om projecten voor school in elkaar te flansen dan word dat een gewoonte (of uitgaan.. :wave: ). Zo lang je dit nog gewoon vind is het geen probleem en zal je zelf niet erkennen / inzien dat dit een gewoonte / verslaving is geworden. Pas als je zelf door hebt wat je eigenlijk doet, en dat je het toch wel gemakkelijk altijd op deze manier opknapt, begin je van jezelf je eigen verslaving te erkennen.

Dus opzich is het gebruiken van speed geen enkel probleem, zo lang je de situaties waarbij je speed gebruikt tussendoor ook normaal nog zonder problemen kan (en blijft..) doen.
d
dudeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Je bent verslaafd als je niet of moeilijk zonder kunt lijkt me. Maar dan heb je ook nog zoiets als het goed kunnen blijven functioneren of 'gecontroleerd' gebruiken. Ik denk dat de grote valkuil is als je doordeweeks ook 's gaat gebruiken, "ff een klein nifje kan toch geen kwaad?" Ja dat kan zeker wel kwaad want een klein nifje word een groot nifje enz. enz. dan ben je fout bezig denk ik.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#10
kok0 zei:
nou hier spreekt een ervaringsdeskundige!!(of wel 15jaar speedverslaafd) nu zo n 2,5j clean.
je bent verslaafd op het moment dat je niet zonder kunt en daar kom je achter om nu te zeggen dat je laten we zeggen vanaf nu: 5weken niks gebruiken !!!! is dat een probleem? ben je verslaafd!!
Klik om te vergroten...

Je bent verslaafd als je niet zonder kunt, goh! Weer wat geleerd vandaag.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#11
kok0 zei:
nou hier spreekt een ervaringsdeskundige!!(of wel 15jaar speedverslaafd) nu zo n 2,5j clean.
je bent verslaafd op het moment dat je niet zonder kunt en daar kom je achter om nu te zeggen dat je laten we zeggen vanaf nu: 5weken niks gebruiken !!!! is dat een probleem? ben je verslaafd!!
Klik om te vergroten...
Wat een onzin. Bij een verslaving denk ik aan iets dat dagelijks gevoed moet worden, iets dat vroeg of laat problemen op gaat leveren. Als ik vorige week heb gebruikt en dat over 2 weken weer wil doen ben ik nog niet verslaafd.
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#12
kok0 zei:
nou hier spreekt een ervaringsdeskundige!!(of wel 15jaar speedverslaafd) nu zo n 2,5j clean.
je bent verslaafd op het moment dat je niet zonder kunt en daar kom je achter om nu te zeggen dat je laten we zeggen vanaf nu: 5weken niks gebruiken !!!! is dat een probleem? ben je verslaafd!!
Klik om te vergroten...

Snap niet hoe je bij 5 weken komt moet imo een stuk lanmger
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#13
kok0 zei:
nou hier spreekt een ervaringsdeskundige!!(of wel 15jaar speedverslaafd) nu zo n 2,5j clean.
je bent verslaafd op het moment dat je niet zonder kunt en daar kom je achter om nu te zeggen dat je laten we zeggen vanaf nu: 5weken niks gebruiken !!!! is dat een probleem? ben je verslaafd!!
Klik om te vergroten...

ik heb 5 weken niks gehad ...

ben nog steeds verslaafd meneer deskundige !!

stop maar met de crap talk dus ....
P
PopperLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dan ben ik dus coke, speed, wiet EN alcohol verslaafd?
Gelukkig hebben ze hier een drugsboot in de buurt, dan ga ik daar maar even uithuilen bij m'n vriendjes.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik vind het ongeveer even verslavend als m'n pik in de magnetron steken, de kater is het niet waard en het gevoel zelf is ook niet super bijzonder ofzo.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#16
En toch weet ik zeker dat je het niet bij je laatste keer laat en er nog wel een keertje aan snuffelt....

Om het een keer dan "echt echt echt goed" te doen! :P
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Angramar Temenos zei:
Ik vind het ongeveer even verslavend als m'n pik in de magnetron steken, de kater is het niet waard en het gevoel zelf is ook niet super bijzonder ofzo.
Klik om te vergroten...


des te meer is er voor is ouwe ..
r
raging_bullLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik snap eigenlijk niet dat t echt verslavend is. Je kan toch niet eindeloos doorgaan.. Je zal toch weer eens moeten slapen wil je niet dood gaan.. Zo fijn voelt het toch niet om maar door te blijven gaan zonder te slapen.. en al wil je dan toch slapen is het weer kut om de hele tijd te moeten doorstaan dat je eenmaal kan slapen.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#19
Een speedverslaafde is niet perse altijd en eeuwig wakker hoor. Je hebt mensen die ieder weekend gebruiken en doordeweeks niet, maar toch echt niet meer buiten hun wekelijkse pepweekendje kunnen, omdat het anders niet leuk meer is om uit te gaan of te chillen met je vrienden. Dan heb je ook nog speedgebruikers die denken dat ze niet goed functioneren, zonder een (bijna) dagelijkse dosis pep, maar ze gebruiken "gedoseerd", zodat ze nog wel kunnen slapen.

Voor deze mensen is pep eigenlijk nog moeilijk uit hun systeem te denken en dus blijven ze er steeds maar weer mee doorgaan. Een geestelijke verslaving heet zoiets en kan heel hardnekkig zijn, als de wil om te stoppen niet voldoende aanwezig is!

Speed is uberhaupt niet lichamelijk verslavend, zoals bij alcohol, heroine en nicotine bijvoorbeeld wel het geval is. Bij een lichamelijke verslaving, treden er onprettige - voor de verslaafde bijna onhoudbare - (ziekte)verschijnselen op, als er niet meer voldoende van het middel in het lichaam aanwezig is en dus is dat een reden om weer bij te pakken. Als speed ook de eigenschappen had om een mens lichamelijk verslaafd te maken, dan waren alle verslaafden hoogstwaarschijnlijk heel snel dood geweest of zwaar psychotisch...
b
boeitniieeeetttLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hey, ik vraag me af of speed verslavend is als je elke weekend 'n grammetje neemt ofzo want ik heb er nu echt super veel zin in.. maar als dít de verslaving is kan ik er wel van af blijven.. maar het is gewoon lekker!
Dus.. is 1 gram per weekend verslavend voor de gemiddelde mens?
Zo ja ga ik snel verminderen zo nee lekker los gaan :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."