Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe verslavend?

Hoe verslavend?

31 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#1
goeie speed is zeer verslavend .....

dat staat ook in je bijsluiter ....

:hearteyes:
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#2
lysergine25 zei:
goeie speed is zeer verslavend .....

dat staat ook in je bijsluiter ....

:hearteyes:
Klik om te vergroten...

Iedere drug waarmee je je dagelijkse gang van zaken nog kan doen maar je wel extreem goed voelt daardoor is zeer verslavend :)
k
kok0Lid
01-01-2024, 00:00
#3
nou hier spreekt een ervaringsdeskundige!!(of wel 15jaar speedverslaafd) nu zo n 2,5j clean.
je bent verslaafd op het moment dat je niet zonder kunt en daar kom je achter om nu te zeggen dat je laten we zeggen vanaf nu: 5weken niks gebruiken !!!! is dat een probleem? ben je verslaafd!!
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#4
lysergine25 zei:
goeie speed is zeer verslavend .....

dat staat ook in je bijsluiter ....

:hearteyes:
Klik om te vergroten...

Dan zal m´n speed wel niet goed zijn dan.
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#5
De hoeveelheid is niet zozeer verslavend, het is vooral frequentie die de verslaving met zich mee brengt. Een verslaving ontwikkeld zich doordat je hersenen bepaalde situaties aan speed gaan koppelen.

Als je bijvoorbeeld speed gaat gebruiken om projecten voor school in elkaar te flansen dan word dat een gewoonte (of uitgaan.. :wave: ). Zo lang je dit nog gewoon vind is het geen probleem en zal je zelf niet erkennen / inzien dat dit een gewoonte / verslaving is geworden. Pas als je zelf door hebt wat je eigenlijk doet, en dat je het toch wel gemakkelijk altijd op deze manier opknapt, begin je van jezelf je eigen verslaving te erkennen.

Dus opzich is het gebruiken van speed geen enkel probleem, zo lang je de situaties waarbij je speed gebruikt tussendoor ook normaal nog zonder problemen kan (en blijft..) doen.
d
dudeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Je bent verslaafd als je niet of moeilijk zonder kunt lijkt me. Maar dan heb je ook nog zoiets als het goed kunnen blijven functioneren of 'gecontroleerd' gebruiken. Ik denk dat de grote valkuil is als je doordeweeks ook 's gaat gebruiken, "ff een klein nifje kan toch geen kwaad?" Ja dat kan zeker wel kwaad want een klein nifje word een groot nifje enz. enz. dan ben je fout bezig denk ik.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#7
kok0 zei:
nou hier spreekt een ervaringsdeskundige!!(of wel 15jaar speedverslaafd) nu zo n 2,5j clean.
je bent verslaafd op het moment dat je niet zonder kunt en daar kom je achter om nu te zeggen dat je laten we zeggen vanaf nu: 5weken niks gebruiken !!!! is dat een probleem? ben je verslaafd!!
Klik om te vergroten...

Je bent verslaafd als je niet zonder kunt, goh! Weer wat geleerd vandaag.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#8
kok0 zei:
nou hier spreekt een ervaringsdeskundige!!(of wel 15jaar speedverslaafd) nu zo n 2,5j clean.
je bent verslaafd op het moment dat je niet zonder kunt en daar kom je achter om nu te zeggen dat je laten we zeggen vanaf nu: 5weken niks gebruiken !!!! is dat een probleem? ben je verslaafd!!
Klik om te vergroten...
Wat een onzin. Bij een verslaving denk ik aan iets dat dagelijks gevoed moet worden, iets dat vroeg of laat problemen op gaat leveren. Als ik vorige week heb gebruikt en dat over 2 weken weer wil doen ben ik nog niet verslaafd.
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#9
kok0 zei:
nou hier spreekt een ervaringsdeskundige!!(of wel 15jaar speedverslaafd) nu zo n 2,5j clean.
je bent verslaafd op het moment dat je niet zonder kunt en daar kom je achter om nu te zeggen dat je laten we zeggen vanaf nu: 5weken niks gebruiken !!!! is dat een probleem? ben je verslaafd!!
Klik om te vergroten...

Snap niet hoe je bij 5 weken komt moet imo een stuk lanmger
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#10
kok0 zei:
nou hier spreekt een ervaringsdeskundige!!(of wel 15jaar speedverslaafd) nu zo n 2,5j clean.
je bent verslaafd op het moment dat je niet zonder kunt en daar kom je achter om nu te zeggen dat je laten we zeggen vanaf nu: 5weken niks gebruiken !!!! is dat een probleem? ben je verslaafd!!
Klik om te vergroten...

ik heb 5 weken niks gehad ...

ben nog steeds verslaafd meneer deskundige !!

stop maar met de crap talk dus ....
P
PopperLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dan ben ik dus coke, speed, wiet EN alcohol verslaafd?
Gelukkig hebben ze hier een drugsboot in de buurt, dan ga ik daar maar even uithuilen bij m'n vriendjes.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik vind het ongeveer even verslavend als m'n pik in de magnetron steken, de kater is het niet waard en het gevoel zelf is ook niet super bijzonder ofzo.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."