Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIk hoef - geloof ik - niet meer!!

Ik hoef - geloof ik - niet meer!!

19 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#1
Bijna dagelijks, ik denk rond de 150 mg p/d. Ik sloeg ook wel eens wat dagen over hoor, in het weekend vooral. Dan hoefde ik namelijk niet te werken en me daar dus ook niet op te concentreren en kon ik goed wat uit- en bijslapen...
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#2
Vorige week zaterdag heb ik zo'n beetje de meest intense lsdtrip beleefd, die ik tot nu toe ooit in mijn leven heb gehad (3 lekkere zegels in totaal). Ontzettend veel interessante inzichten gehad, maar hoofdzakelijk bestond de trip toch uit 1 grote confrontatie met mezelf en dan betrof het met name "ik vs mijn speedgebruik".
Vanaf eind november vorig jaar was ik weer flink bezig mezelf de vernieling in te helpen met die baggertroep. Na eerder eerst uit een hardnekkige speedverslaving te zijn gekomen en daarna ruim een jaar eigenlijk nog maar heel sporadisch gebruikt te hebben, kwam ik plots tot de conclusie "dat ik toch echt veel beter functioneer" met "gewoon" dagelijks wat speed in mijn lijf en dus was ik maar weer begonnen met iedere dag een heel klein beetje "zelfmedicatie". Dat ging een poosje eigenlijk heel lekker, maar de laatste paar maanden begonnen toch de negatieve effecten van dit "overdoseren" weer een beetje de overhand te krijgen. Met name mijn uiterlijk kreeg het steeds zwaarder te verduren en ik merkte dat ik hier ook steeds meer commentaar over begon te krijgen uit mijn omgeving ("Gaat het wel goed met je?" "Eet/slaap je wel goed?" "Zit je weer aan de speed?"). Inmiddels had ik zelf ook wel door dat het echt niet goed meer ging zo en had ik via mijn huisarts een doorverwijzing naar het Mentrum geregeld, zodat ik nu dan eindelijk eens op ADD getest ga worden. Maar goed, daar is het druk en dus sta ik nog steeds op een wachtlijst voordat ik op de intake kan verschijnen.
Ondertussen nam ik dus wel nog steeds mijn dagelijkse dosis illegale (dex)amfetamine, want "ik functioneer immers niet zonder" :rolleyes: . Tot grote bezorgdheid en ongenoegen van mijn lief, want wij besloten in diezelfde periode ook dat ik maar eens moest gaan stoppen met de pil, want we zitten er al een hele poos aan te denken om aan ons eerste kindje te gaan beginnen en over een half jaar word ik alweer 30 en dus begint de tijd - qua mijn vruchtbaarheid - wel een heel klein beetje te dringen. Of ik dus ALSJEBLIEEEEEFT even weer een keertje wilde kappen met die kutpep - en terecht ook natuurlijk - maar dat deed ik dus niet...

Totdat ik vorige week zaterdag eindelijk en gelukkig toch het licht zag! :wave: Ik heb mezelf dus al zwaar trippende even letterlijk een dikke, vette spiegel voorgehouden en dat verlepte, oude wijf wat ik toen zag, WIL IK ZO GRAAG ECHT NIET (MEER) ZIJN!!! In werkelijkheid valt het gelukkig allemaal nog wel mee, maar jullie kennen ook vast allemaal nog wel die antirookcampagne van dat mooie, sprankelende meisje met die peuk in haar mond en die dan plotseling in 1x verandert in een rochelend oud wijf... Toen ik zo trippend en denkend aan mezelf even in de spiegel keek, zag ik dus net zo'n effect bij mezelf en dat was behoorlijk shockerend!

Ik had datzelfde weekend nog 2 gr verse dex voor mezelf ingeslagen, maar ik heb het de volgende dag (ik tripte toen nog steeds) door mijn lief door de plee laten spoelen. Ik kon dat zelf nog even niet over mijn hart verkrijgen, hoewel ik wel wist dat dit echt de beste keuze was, dus vandaar dat ik hem vroeg om het te doen. Hij deed dat uiteraard met alle liefde, terwijl ik op dat moment, al toekijkend, echt verschrikkelijk begon te janken. Ik had in tijden niet zo ontzettend gehuild en het heeft zeker ook nog een uur aangehouden. Daarna was ik letterlijk helemaal doorweekt van zweet en tranen, totaal uitgeput en compleet op. Ik heb vervolgens 18 uur nonstop geslapen en toen ik weer wakker werd, voelde ik me als herboren en een compleet ander mens. We zijn nu ruim negen dagen verder en nog steeds heb ik iedere dag zo'n "bevrijd" gevoel. Ik hoef - geloof ik - echt geen speed meer en heb er ook totaal geen behoefte aan gehad de afgelopen week! :wave:

Ik zal waarschijnlijk heus nog wel eens, op een lekker goed ouderwerts stampfeestje, recreatief wat pep (en/of mdma gebruiken), maar dat belachelijke gedoe met die "zelfmedicatie" iedere dag ben ik klaar mee! Mijn intake bij Mentrum laat ik wel gewoon doorgaan, maar ik wil sowieso eerst zwanger zijn en een kindje krijgen, wil evt dan pas daarna misschien ooit nog eens aan de ritalin of dexedrine beginnen, maar dat zie ik dan wel weer...

Yeeeeeeeeh!!! :wave: Dit wilde ik even met jullie delen... :P
N
NLSLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zeer mooi! Psychedelics geven je vaak prachtige inzichten, zo zie je maar, 'The Problem Child' van Hofmann begint z'n koosnaampje te paradoxeren!
Vreemd als je er bij nadenkt, drugs heeft je geholpen met drugs te stoppen (of het toch te laten), dit klinkt mooi, maar onthou altijd dat voor 75% het zowieso aan jezelf heeft gelegen. Jij wou stoppen, de LSD heeft slechts je ogen geopend.
Ook mooi dat je voor je kindje effe alles wil laten, ik kan er niet tegen als toekomstige ouders nog aan de drugs zitten of vlak na de geboorte weer beginnen.
Volhouden, en succes met je -miscchien- toekomstig gezinnetje!
grtz!
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Beste Marla,

Het kan dus alleen maar beter worden, je hebt niets te vrezen noch te verliezen.
Even goed doorbijten en vooral niet achterom kijken, een leven zonder drugs is altijd beter.

Hoor nou wie het zegt, ook al neem ik nu legitiem de brave pilletjes ... het is en blijft ordinaire drugs. Een legale junk of een illegale zelf mediceerder. Ik zie niet echt een verschil, maar nogmaals, ik ben beter af met deze regeling dan met me eigen plannen. Ik moet ook verder en zonder medicatie ben ik een los geslagen projectiel op scherp gezet en geladen met een TNT lading.

Dus ga zo door, je hebt duidelijk een ander pad gekozen, geef het Mentrum ook niet op. Het duurt er echt ziekelijk lang, het overwinnen van hun wachtlijst en ge etter is meteen al therapie.
Klinkt raar, maar het is nou eenmaal zo. Als je straks misschien zwanger bent vergeet je de dagen steeds sneller.

:hearteyes:
Q
QocaïneLid
01-01-2024, 00:00
#5
De mooie reacties zijn al gegeven, maar ook van mij nogmaals nog heel veel bewondering en sterkte!

:)
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik hoef - geloof ik - niet meer!!
Klik om te vergroten...
Dit vertelt mij dat je er nog lang niet zeker over bent.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#7
't Lijkt me niet meer dan gezond verstand om niet te gebruiken tijdens de maak van een kindje en het baren ervan. Dat zie ik meer als een verplichting dan keuze.

En daarna, tsjah met het "geloof ik" daalt het geloofwaardigheidsgehalte alweer heftig imho.
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#8
Succes met wat je ook gaat doen. :)
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#9
ExceptionalInsight zei:
Ik hoef - geloof ik - niet meer!!
Klik om te vergroten...
Dit vertelt mij dat je er nog lang niet zeker over bent.
Klik om te vergroten...

Zeg nooit, nooit... Ik zal vast nog wel eens recreatief lekker op een feestje uit mijn dak gaan, maar met dat dagelijkse zelfmediceren ben ik dus wel echt klaar! Doch, ik heb ook nog mijn afspraken bij Mentrum lopen, die ik gewoon door laat gaan. Misschien is het voor mijn persoonlijke situatie, in de toekomst, toch beter om iets van ritalin of dexedrine te gaan slikken. De tijd zal het leren, dat zie ik dan wel weer.... Vandaar die woordkeuze. :wink:

@ Klaas: ja natuurlijk is het uit den boze om drugs te gebruiken tijdens een zwangerschap, maar ik ben - als het goed is - nog niet zwanger en daarnaast ken je mijn persoonlijke situatie en de reden waarom - en de manier waarop - ik dagelijks aan de pep zat niet. Het ligt voor mij echt niet zo makkelijk, zoals het in jouw ogen misschien lijkt!
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#10
Marla Singer zei:
Ik zal vast nog wel eens recreatief lekker op een feestje uit mijn dak gaan, maar met dat dagelijkse zelfmediceren ben ik dus wel echt klaar!
Klik om te vergroten...
Ohja, dat noemen ze tegenwoordig zo. Ik noem dat gewoon nog steeds drugsmisbruik. Ik weet van mezelf ook dat ik, voor mn gevoel, beter functioneer met een lichte dosis amfetamine, dat wil nog niet zeggen dat ik het moet doen.

Marla Singer zei:
Misschien is het voor mijn persoonlijke situatie, in de toekomst, toch beter om iets van ritalin of dexedrine te gaan slikken.
Klik om te vergroten...
Is dat niet de ene gewoonte vervangen door de volgende? Dezelfde of een vergelijkbare in dit geval.

Houd vooral niet te veel vast aan die zogenaamde LSD inzichten, af en toe blijft er wel eens eentje hangen, maar voor het grootste deel houd je jezelf ermee voor de gek hoor.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#11
ExceptionalInsight zei:
Marla Singer zei:
Ik zal vast nog wel eens recreatief lekker op een feestje uit mijn dak gaan, maar met dat dagelijkse zelfmediceren ben ik dus wel echt klaar!
Klik om te vergroten...
Ohja, dat noemen ze tegenwoordig zo. Ik noem dat gewoon nog steeds drugsmisbruik. Ik weet van mezelf ook dat ik, voor mn gevoel, beter functioneer met een lichte dosis amfetamine, dat wil nog niet zeggen dat ik het moet doen.

Marla Singer zei:
Misschien is het voor mijn persoonlijke situatie, in de toekomst, toch beter om iets van ritalin of dexedrine te gaan slikken.
Klik om te vergroten...
Is dat niet de ene gewoonte vervangen door de volgende? Dezelfde of een vergelijkbare in dit geval.

Houd vooral niet te veel vast aan die zogenaamde LSD inzichten, af en toe blijft er wel eens eentje hangen, maar voor het grootste deel houd je jezelf ermee voor de gek hoor.
Klik om te vergroten...

Ik denk dat dat voor iedereen anders geldt, net zoals er ook verschillende meningen bestaan over het wel/niet bestaan van adhd/add. Bij mij was die trip en dat afschuwelijke spiegelbeeld van mezelf even de doorslag. Ben blij dat ik dat dus mee heb mogen maken, want anders was die 2 gr dex ook nog wel opgegaan en dat is voor nu juist helemaal niet verstandig voor mijn situatie! :wink:
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#12
Succes met het stoppen.
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#13
Vorige keer had je het ook al verdomd nooit meer te gebruiken na het snuiven van een lijn pep onder lsd.(geheugen van een gebruiker he :) )
Ik voelde mezelf ook anders na een lsd trip, helemaal klaar om te stoppen echt alsof ik er klaar voor was het ik het weer helemaal voor mekaar ging krijgen.
Maar altijd zakt het gevoel dan weer af,en dat krijg je ook denk ik wel denk ik..
Want het is geen wondermiddel(alhoewel :P.nee ) dat je hele leven veranderd,het helpt echter wel een stap in de goede richting.

Dus ik hoop als je het volhoud en nu heb je ook nog de motivatie van een baby.
Als je die kleine straks in de ogen kijkt,dan wil je toch niet meer gebruiken als mams ?
Suc6 :wave:
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#14
Carlitos zei:
Vorige keer had je het ook al verdomd nooit meer te gebruiken na het snuiven van een lijn pep onder lsd.(geheugen van een gebruiker he :) )
Ik voelde mezelf ook anders na een lsd trip, helemaal klaar om te stoppen echt alsof ik er klaar voor was het ik het weer helemaal voor mekaar ging krijgen.
Maar altijd zakt het gevoel dan weer af,en dat krijg je ook denk ik wel denk ik..
Want het is geen wondermiddel(alhoewel :P.nee ) dat je hele leven veranderd,het helpt echter wel een stap in de goede richting.

Dus ik hoop als je het volhoud en nu heb je ook nog de motivatie van een baby.
Als je die kleine straks in de ogen kijkt,dan wil je toch niet meer gebruiken als mams ?
Suc6 :wave:
Klik om te vergroten...

Daar zit 'm dus ook het grote verschil vergeleken met die vorige keer, ik wil nu een kindje gaan maken... Speed gebruiken als "medicijn" is gewoon geen optie meer, maar wil ik dus ook echt niet meer. Ik heb wel besloten om hoe dan ook in therapie te gaan voor een add diagnose, als blijkt dat ik na de zwangerschap, borstvoeding ed. nog steeds moeite heb met goed, normaal vooruit te komen in mijn leven (ik vermoed dat dat komt, omdat ik al van jongs af aan continue "in mijn hoofd" zit en dat zich daar een grote chaos afspeelt), ik dan toch wel overweeg om op de ritalin of dexedrine over te stappen. Maar goed, dan spreek ik dus nu op de lange termijn en dat zie ik dus t.z.t. dan wel weer...
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Allereerst wil ik je veel succes wensen Marla. De topictitel spreekt boekdelen over je overtuigingskracht vind ik. Maargoed, een leven is lang en al vallend leert men geloof ik.

ExceptionalInsight zei:
Houd vooral niet te veel vast aan die zogenaamde LSD inzichten, af en toe blijft er wel eens eentje hangen, maar voor het grootste deel houd je jezelf ermee voor de gek hoor.
Klik om te vergroten...

Deze wilde ik nog even quoten omdat ik het hier volledig mee eens ben.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hehe, dit komt me toch bekend voor. Ik heb zelf ongeveer een half jaar voornamelijk dex en soms normale pep gebruikt om beter te kunnen functioneren, dit was nooit veel meestal zo'n 2x 20mg op een dag.

Ik ben zelf ook gediagnosticeerd met ADD laatst en mijn psychiater wilde mij geen medicatie geven maar wel gedragstherapie. Ik was daar niet echt blij mee want GVD ik functioneer zonder gewoon stukken minder, mijn psychiater vond het ook geen goed plan dat ik door ging met mijn zelfmedicatie en ergens vond ik ook wel dat hij gelijk had, heel mijn leven die troep innemen lijkt me niets, kan nooit goed zijn ook al functioneer je er wel beter op.

Ik ben door een ADD forum op L-tyrosine beland en las er wel goede dingen over. Ik gebruik dit aminozuur nu al een tijdje en ik ben funtioneer hier eigenlijk veel beter door dat pep, en dit ook helemaal niet ongezond! Als ik dit neem voel ik heel de dag meer allert ipv 5 uurtjes bij pep. Hier heb je ook helemaal geen crash bij en dit is ook natuurlijk product wat ook in vlees zit. L-tyrosine heeft invloed op heel wat neurotransmitters, moet je maar even zoeken.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#17
Goeie keuze Marla. Ben trots op je dat je deze keuze gemaakt hebt.
Succes, en mocht je ooit hulp of een luisterend oor nodig hebben dan .....
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#18
Petrovic zei:
Hehe, dit komt me toch bekend voor. Ik heb zelf ongeveer een half jaar voornamelijk dex en soms normale pep gebruikt om beter te kunnen functioneren, dit was nooit veel meestal zo'n 2x 20mg op een dag.

Ik ben zelf ook gediagnosticeerd met ADD laatst en mijn psychiater wilde mij geen medicatie geven maar wel gedragstherapie. Ik was daar niet echt blij mee want GVD ik functioneer zonder gewoon stukken minder, mijn psychiater vond het ook geen goed plan dat ik door ging met mijn zelfmedicatie en ergens vond ik ook wel dat hij gelijk had, heel mijn leven die troep innemen lijkt me niets, kan nooit goed zijn ook al functioneer je er wel beter op.

Ik ben door een ADD forum op L-tyrosine beland en las er wel goede dingen over. Ik gebruik dit aminozuur nu al een tijdje en ik ben funtioneer hier eigenlijk veel beter door dat pep, en dit ook helemaal niet ongezond! Als ik dit neem voel ik heel de dag meer allert ipv 5 uurtjes bij pep. Hier heb je ook helemaal geen crash bij en dit is ook natuurlijk product wat ook in vlees zit. L-tyrosine heeft invloed op heel wat neurotransmitters, moet je maar even zoeken.
Klik om te vergroten...

Bedankt voor je tip, ik zal er zeker even naar kijken! Waar koop je dat spul?

@flameon: dank voor je lieve woorden! *kus*
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#19
Waar koop je dat spul?
Klik om te vergroten...

Gewoon bij Azarius: http://azarius.net/healthshop/supplements/ltyrosineb6/
Sinds ik L-tyrosine gebruik is de trek naar pep ook veel minder, het werkt heel fijn voor mij. :)
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#20
hoeveel gebruikte je eigenlijk?

dagelijks?

wekelijks?

hoeveel gram?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."