Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsafkicken en (wakker)dromen

afkicken en (wakker)dromen

11 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
a
arjan1234Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Een vriendin en ik hebben vaak last van (hallucinerende) dromen met de ogen open als we aan het afkicken zijn van (voornamelijk) pep.
Het is dan donker en we zien en horen dingen die er niet zijn. Het is levensecht en jezelf bewegen is haast onmogelijk.
Het geeft altijd een eng gevoel, terwijl ik soms helemaal geen angst heb en het erg ver laat komen. Zo hoorde ik iemand (een bekende) mijn naam roepen, erg hard. En dat ik mezelf weer een beetje uit die trance haalde en riep: ja? wat is er? En dan scheen diegene er helemaal niet te zijn. Of ik zie iemand bij mijn bed staan. Of mijn gezichtsveld wordt naar de muur getrokken (alsof ik door zwaartekracht inzoom op de muur). Dit zijn enkele voorbeelden.
Het gebeurd eigenlijk voornamelijk als het donker is en ik lig in bed.
Een vriendin van mij heeft exact hetzelfde. Ik dacht eerst dat het aan mij lag. Dus nu ben ik erg gaan twijfelen en nu geven we het de schuld aan het afkicken van de speed. Hebben meer mensen deze ervaring?
l
leppehLid
01-01-2024, 00:00
#2
Vrij typische dopaminerge hallucinaties, ik zou een beetje minderen als ik jou was.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#3
Deze mag naar de pep afdeling...
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#4
leppeh zei:
Vrij typische dopaminerge hallucinaties, ik zou een beetje minderen als ik jou was.
Klik om te vergroten...

+1

Maar dat minderen hoeft op zich niet. Al zijn de jouwe wel erger dan de mijne. Ik krijg ze al na 1 of 2 lijnen dus ja. Ik heb er niet zo'n last van om eerlijk te zijn. Ik weet dat ze er zijn, ze zijn niet echt en vaak zijn ze niet echt angstaanjagend ofzo.

Ik weet niet of L-Tyrosine hier nu tegen helpt of niet. Volgens mij wel. Wat vaststaat is dat die hallucinaties inderdaad door een ontregeld dopamineniveau komen en L-Tyrosine vult het dopaminetekort weer aan. Bij mij helpt het in elk geval aardig wat tegen rare gedachtengangen en shit na pep, of als ik veel te weinig geslapen heb. :)
B
BiertjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
zijn psychose-verschijnselen, iedereen heeft het wel eens... Je telefoon voelen trillen terwijl hij niet trilt, denken dat de deurbel gaat terwijl ie niet gaat. Bij mij versterkt de pep deze altijd...

En als je dit vaak, heel vaak hebt dan zou ik toch maar ff kappen met de pep want ik meen gehoord te hbben dat pep ook een psychose opwekker kan zijn
M
Mathys_NRDLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb ook heel vaak dat ik dingen zie totdat ik er een meter vanaf sta. laatst zat ik in de auto en tot op een meter dat ik er vanaf zat dacht ik dat er een zak potgrond op de weg lag, maar het was gewoon een schaduw van een paal. ook zag ik wel is een vriend bij de deur staan in me kamer en toen het weg was belde hij precies op dat moment. ook raar :P
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#7
nee isolation, die verschijnselen hebben niet iedereen wel eens, geruststellen zou ik niet meer doen in zulke gevallen, die dingetjes die jij noemt als deurbel enzo, zijn meestal nog wel te overzien en daar kun je achteraf om lachen maar ik zou meteen een vakantie nemen en de tijd nemen alles ff recht te zetten af te kicken en hulp als de dokter en/of verslavingshulp inlichten. zoals jij het beschrijft lijkt het me verder gaan dan pepparra, en je zecht dat je er tijdens de afkick last van hebt, klinkt bij mi in de oren als een psychose.. alleen stoppen ooit succesvol gelukt??
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hoelang zit je al aan de pep dan,dagelijks ?
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#9
leef je nog kerel??
K
KetaboyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Kan me nog goed herinneren in het halfduister mijn ouders in hun bed te zien liggen, haarscherp. Toen ik echter een lamp aandeed om ze wakker te maken omdat het alweer 10 uur in de ochtend was bleek het bed strak opgemaakt en mijn ouders niet eens thuis. :beer:

arjan1234 zei:
Een vriendin en ik hebben vaak last van (hallucinerende) dromen met de ogen open als we aan het afkicken zijn van (voornamelijk) pep.
Het is dan donker en we zien en horen dingen die er niet zijn. Het is levensecht en jezelf bewegen is haast onmogelijk. Het geeft altijd...............
Klik om te vergroten...

Extreem veel moeite met kunnen bewegen? Dat maakt dat ik Slaapverlamming of slaapparalyse niet uitsluit :P http://nl.wikipedia.org/wiki/Slaapverlamming (ondanks dit allebei en dan ook nog eens tegelijk hebben wel wat vergezocht is)

Hoelang heeft een pepsessie ongeveer geduurd voor je in het stadium beland dat je met je vriendin besluit te gaan "afkicken" en de dromen beginnen? Kan namelijk ook slaapdeprivatie zijn. http://nl.wikipedia.org/wiki/Slaapdeprivatie
R
Real ExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik denk dat dit inderdaad wel eens slaapverlamming kan zijn, heb hier zelf de afgelopen 3 weken ook veel last van. Ik heb dit sinds ik gestopt ben met blowen, heb jij het kort nadat je inslaap bent gevallen? Ik wel namelijk en dit is niet normaal. Kan me niet meer bewegen en hoor allemaal vage shit. Heb dit voordat ik drugsgebruikte ook een paar keer gehad maar nu al 6 keer in 3 weken tijd, best wel freaky dus... hoop niet dat het door de pep ofzo komt. Heb het nooit dagelijks gebruikt ofzo, denk in totaal 15x ofzo. Het kan mischien ook door veel stres komen wat ik dus ook een tijdje heb nu.
p
pancakeLid
01-01-2024, 00:00
#12
ja dit is slaapverlamming, en daar komen hallucinaties ook bij voor. Ik herken zelf ook de hallucinatie van bekende personen die je slaapkamer binnenlopen. Ik heb dit zelf vroeger maandenlang dagelijks gehad, en nu nog af en toe. Ik gebruik zelf bijna nooit pep en slechts eens in de maand harddrugs, dus daar zal het niet aan liggen. Vaak ligt het aan een onregelmatig slaapritme, wat bij speed natuurlijk wel onvermijdelijk is

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."