Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDuizeligheid na gebruik

Duizeligheid na gebruik

11 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
H
HansLid
01-01-2024, 00:00
Ik vraag dit namens een vriend. Dit is zijn probleem:

Na een nacht hevig speed gebruiken zonder slaap heeft hij de volgende morgen last van duizeligheid en hij is 2 keer flauwgevallen. Hij kon niet langer dan 10 seconden staan zonder flauw te vallen. Hij zegt dat dit ongeveer aanvoelt als wanneer je een tijdje hebt gezeten en snel opstaat maar dan 100x erger. Lijkt mij dus iets van zuurstoftekort ofzo?

Dit is overigens niet de eerste keer dat zoiets gebeurd na speed.

Tips en verklaringen zijn zeer welkom. Ik wacht uw reacties af.

:wave:
F
FriskoLid
dan zou ik eerder beginnen te denken aan lage of hoge bloedduk...
denk voor zo een vraag dat je je beter tot een dokter oid wend :wave:
S
Shana_PLid
Misschien te weinig gegeten?
Je lichaam heeft brandstof nodig om op te draaien en geen amfetaminen :d
p
psychopsychedelicLid
hoeveel topics zijn hierover?
D
DjoLid
Nou, ik had dit dus ook. Duizeligheid van pep had ik al vaker, maar heb zowiezo hyperventilatie heel erg en ik heb zowiezo een lage bloeddruk. Maar die duizeligheid is idd heel herkenbaar. Na mijn operatie was die duizeligheid nog erger geworden. Dat je idd het gevoel hebt, van in een keer op te staan. En ik ben gelukkig nog niet flauwgevallen, maar had dat gevoel dus wel heel vaak. Krijg het nu ook van een blikje energie drank gewoon, dus het hoeft niet perse iets met drugs te maken te hebben.
Kan ook liggen aan die bloeddruk en de hartslag die heel veel moet gaan werken. Weet niet of hij normaal een hoge of een lage bloeddruk heeft.
Maar het hard ploegen na pepgebruik voor het kostbare lichaam. :rolleyes:

Sterkte voor je vriend. Zorg dat hij de rust krijgt en lekker kan blijven liggen.
Lavendel olie is ook iets wat rustgevend is.
Een benzo is misschien ook iets, wat hem lekker kan laten uitrusten.
Weet je ook hoeveel hij heeft genomen.
Misschien is een tijdje geen pep of voorgoed geen pep meer beter, want het lichaam geeft dit soort seintjes niet voor niks aan.
Sterkte! :wave:
F
FlameonLid
Het kan inderdaad duiden op een zuurstof tekort. Pep zorgt voor een hoge bloeddruk, door die hoge bloeddruk heeft het hart veel te voorduren en moet het harder werken. Hierdoor bestaat de kans dat er minder zuurstof in zijn hersenen komt. Te weinig zuurstof = flauw vallen.

Duizeligheid komt vaak voor bij een hoge bloeddruk. De volgende morgen kan dit ook voorkomen, gezien de pep dan wellicht nog niet uit zijn bloed is of het circulatie systeem nog niet functioneert zoals het hoort.

Ik zou je vriend eens aanraden om bij de huisarts langs te gaan en de tensie op te laten meten. Je kunt dan zien of hij normaal gesproken hoog of laag zit. Heeft hij altijd al een hoge bloeddruk, lijkt pep gebruik me niet slim. Zeker niet als hij er zoveel last van heeft als jij beschrijft. Voor een hoge bloeddruk kun je medicatie krijgen die het onderdrukken.

Succes ermee!
N
NexxtGenLid
Zou het niet logischer klinken dat het eerder door lage bloeddruk zou komen dan door hoge, simpelweg omdat het hart moe is door de pep en dus het bloed met minder perskracht rond pompt nadat er pep is gebruikt?
m
melissamelissaLid
ik heb eeen keer na een weekend speed 2 nachten bppd gehad
was ook erg duizelig en kreeg misselijk gevoel er bij maar het ging ook niet meer weg
je kan ook niet meer lopen wand je valt elke keer bijna om voelde me echt zo kut
dat ik echt dacht kom er niet meer vanaf maar uit eindelijk wel
maar dat duurde 3 weken!!

en het was geen pretje
ik ben er helemaal klaar mee doe het niet meer het maakt je leven kapot.
hou het dan wel bij redbull om wakker te blijven :)
T
TeKNoZemLid
psychopsychedelic zei:
hoeveel topics zijn hierover?
Klik om te vergroten...

Heul veul! ;O
E
Exceptional InsightLid
pbwebmaster zei:
Wat betekent BPPD?
Klik om te vergroten...
Benigne Paroxysmale Positie Duizeligheid, uit zich in accute duizeligheid.
E
Exceptional InsightLid
melissamelissa zei:
ik ben er helemaal klaar mee doe het niet meer het maakt je leven kapot.
hou het dan wel bij redbull om wakker te blijven :)
Klik om te vergroten...
Haha je moet wel eten hè!

Oorzaak; loszittende oorsteentjes

De preciese oorzaak voor BPPD is nog onbekend. Men vermoedt dat loszittende oorsteentjes in het binnenoor door snelle positieverandering neerslaan op de zintuigcellen in het evenwichtsorgaan. Dit leidt tot kortdurende overprikkeling van de zintuigcellen en daarmee tot draaiduizeligheid.

BPPD kan optreden na een hoofdongeval, ooroperatie, bij een ontsteking of doorbloedingsstoornis van het binnenoor of na langdurige bedrust.
Klik om te vergroten...
p
pbwebmasterLid
Wat betekent BPPD?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."