Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPijnlijke gekleurde tong

Pijnlijke gekleurde tong

10 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
i
iSmokexLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo,

Dit weekend heb ik speed gebruikt en erg weinig geslapen. Nu heb ik eigenlijk altijd wel wondjes in mijn mond, de dag nadat ik speed of mdma heb gebruikt. Maar nietin deze mate! De eerste dag na speed werd ik wakker met alleen wat wondjes in mijn wangslijmvlies en mn tong had aan de zijkant allemaal sneetjes. Dit was misschien wel vervelend, maar geen ramp aangezien je mond altijd wel vrij snel geneesd. Nu heb ik die avond weer pep gebruikt en weer nauwelijks geslapen. Toen waren de klachten enkel iets erger geworden maar alsnog geen ramp ofzo. Alleen soms pijnlijk met eten enzo
Nu werd ik vanmiddag dus weer wakker (de avond/nacht ervoor geen pep gebruikt), maar deze keer voelde mn tong nog iets anders aan. Ik liep naar de spiegel en stak m'n tong uit. Er zit nu dus een soort grauwe/ gelige aanslag op. Ik denk dat het komt door de verlaagde weerstand door pep en slaaptekort. En misschien dat door die wondjes m'n tong makkelijker vatbaar was voor bacteriën en infecties ofzo? Ik had gegoogled maar kwam niet echt tegen wat ik echt bedoelde. Las wel iets over spoelen met een zoutoplossing. Dat heb heb ik net dus gedaan, maar dat is denk ik om het te ontsmetten en dus eerder effectief op langere termijn en om t niet erger te maken.
Toen ik spoelde leek het ook wel over er stukjes los zaten ofzo ( of er velletjes heen en weer gingen van mn tong ofzo?)
Naar mn gevoel is mn tong ook iets dikker dan normaal, maar dat weet ik niet zeker. Kan komen dat ik dat denk omdat ik me nu meer bewust ben van mn tong door dat gevoelll.

Ik vind het er echt heel vies en ongezond uitzien, en het is ook nog eens best wel pijnlijk.
Heb ik nu een ontstoken tong ofzo? Heeft een van jullie dit ook wel eens gehad? En wat helpt er tegen? Ging het vanzelf weg?

Nou, ik hoop op antwoord van jullie. Want ik irriteer me nu echt vreselijk aan mn tong :(
:wave:
s
sjelepopiLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ja al eens gehad. Ik had er niet eens op gebeten.
Hetzelfde gevoel heb ik ook wel eens in men gehemelte.
Pijn, warm, gezwollen. Alsof het ontstoken is.
Bij mij is het de keren dat ik had binnen 24 uur weg getrokken.

Veel fruit eten en of sinaasappels persen en drinken.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Heb het altijd na MDMA en soms met alcohol, weet niet hoe het komt, maar zal wel iets met uitdroging te maken hebben. Het gaat gewoon weg bij mij, tong poetsen en water drinken kan waarschijnlijk helpen.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#4
Door pep produceer je minder speeksel en dat vind je tong en tanden niet fijn. Als het geel erger wordt kan je beter naar de huisarts gaan want dat duidt vaak op een infectie. Maar dat zal wel niet.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#5
kamille :P

Maar dat is zeker goede thee voor na de pep of xtc !
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Oom Klaas zei:
kamille :P

Maar dat is zeker goede thee voor na de pep of xtc !
Klik om te vergroten...
Shit, heat of the moment. Chamomile wou ik typen.
i
it'smeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Inderdaad goed drinken, is het na een paar dagen niet over even de dok bellen :wink: Heb je verschijnselen als koorts of dikke tong? Even aankijken of het geen ontstoken tong is, dan gaat het namelijk niet vanzelf over maar heb je kuurtje nodig
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#8
iSmokex zei:
Naar mn gevoel is mn tong ook iets dikker dan normaal
Klik om te vergroten...
b
bluLid
01-01-2024, 00:00
#9
Inderdaad naar de huisarts als dit nog een dag of 5 duurt.

In de tussentijd zou ik even gezond aan doen, elke dag fruit eten en genoeg slapen je kent het wel.
i
iSmokexLid
01-01-2024, 00:00
#10
Bedankt voor de reacties, het is al wat minder geworden. De aanslag is er niet meer, nu is hij juist iets roder dan normaal en prikt best vaak. hij is ook niet meer wat dikker (merk t verschil door t staafje van mn piercing).
Ik denk dat het binnen 2 dagen wel weg is, ofnouja dat hoop ik dan :-P ik kijk het nog eventjes aan en als het dan nog niet helemaal weg is ga ik langs de huisarts :)

En iemand anders gaf me ook al die tip van die thee, een van de afgelopen dagen nog meegenomen naar een feestje. (haha iedereen die ik t ook aanbood kon eerst niet geloven dat het 'gewoon' thee was xD)
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Veel water drinken! Liefst een drie liter zodra de speed begint uit te werken.

Ik zet altijd een grote pot thee en mag pas weg als die op is. Zo'n theetje zorgt vaak ook nog eens lief voor je mond als je een camille thee doet.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."