Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLongproblemen ivm speedgebruik

Longproblemen ivm speedgebruik

10 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#1
Heeft iemand hier enige informatie over want ik vind niets bijzonder interessant op google, wat een rommelzoeksite zeg & hoe weinig fatsoenlijke informatie er eigenlijk is over deze drug, ongeloofelijk...

Maarja iemand een website?

Heb zelf al wel een beetje uitgedokterd wat er nu in feite fout met me is maar toch beetje inlezen over alles kan nooit geen kwaad.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#2
Je hebt taaislijmziekte?

Ik weet wel wat amfetamine je longblaasjes meer opent waardoor je beter zuurstof kan opnemen en dat het daarom vroeger ook als doping werd gebruikt. Een broer van mijn oma had ooit 1 dag de gele trui en ik sprak hem laatst op een begrafenis en had het erover dat mensen toen dexedrine etc gebruikte. :grin:

Wat voor link zie je dan?
M
MikeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb wel eens gelezen dat, met name mannen, longproblemen kunnen krijgen door het gebruik van speed. Maar weet even niet meer waar.

Het is sowieso interessant om je te verdiepen in het verschil van drugsgerelateerde aandoeningen tussen mannen en vrouwen. Ook ben ik er inmiddels achter dat de werking van die stoffen heel anders is bij mannen dan bij vrouwen.

Maar goed, daar moeten we binnenkort maar eens een apart topic over maken.

Edit: net even gegoogled maar er is echt voldoende te vinden hoor! Zet bij google maar eens de termen "speed" en "longen" neer.... Het eerste wat ik zag was deze :

http://www.drugs-forum.com/forum/showthread.php?t=77051
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#4
Je hebt ineens last van longen?
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik was eigenlijk al zo'n vage link aan het leggen van oftewel inderdaad dat ik gewoon een infectie heb opgelopen. Maar dacht eerder zo dat er wel wat poeder men longen is ingevlogen en dat het daardoor kwam.

Anyways had maar wat meer respect voor het goedje moeten hebben, wel wat overgebruikt ook sinds ik het ontdekt heb. Eventjes links laten liggen & weekje "uitzieken"

Thanks for the replies! & die eerste link ja dat had ik al gelezen.

Dat gele slijm is echt goor :kots:
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Exceptional Insight zei:
Je hebt ineens last van longen?
Klik om te vergroten...
Ja hiervoor had hij ze nog niet.

Ineens longen! Vet hoor.
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#7
Drientje zei:
Exceptional Insight zei:
Je hebt ineens last van longen?
Klik om te vergroten...
Ja hiervoor had hij ze nog niet.

Ineens longen! Vet hoor.
Klik om te vergroten...

Vind het wel vervelend anders, daarvoor hoefde ik nooit in en uit ademen en nu ineens wel. WAT IS DAT NOU WEER.

Anyways komt wel weer goed :grin:
p
pbwebmasterLid
01-01-2024, 00:00
#8
Lastig he, al die ingewanden die je nodig hebt om in leven te blijven :kots:
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#9
pbwebmaster zei:
Lastig he, al die ingewanden die je nodig hebt om in leven te blijven :kots:
Klik om te vergroten...

Best wel ja.

Voel me ondertussen wel pakken beter, veel drinken, veel eten, ben maar een rondje gaan fietsen om de de slijmen wat los te krijgen.

op zich valt het wel mee alleen het is echt zoiets vies :P
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Petrovic zei:
Ik weet wel wat amfetamine je longblaasjes meer opent waardoor je beter zuurstof kan opnemen en dat het daarom vroeger ook als doping werd gebruikt.
Klik om te vergroten...

Hoe kan dat nou? Amfetamine is vaatvernauwend, lijkt me dus niet dat je daardoor je longcapaciteit vergroot maar eerder verkleint, zoals met roken? Wel een interessante vraag eigenlijk, want ik weet dit niet zeker. Dat het als doping gebruikt werd heeft toch eerder te maken met het feit dat het je uithoudingsvermogen enorm vergroot, volgens mij. Stimulanten stimuleren je ademhaling natuurlijk wel, maar ik dacht juist dat dat was omdat je longcapaciteit verkleind werd. Nu goed, wat de precieze oorzaak is ga ik me niet over uitspreken, maar ik weet dat teveel cocaine je doet zuchten/hijgen (alsof je net gesport hebt), ik dacht dat dat was omdat je bloedvaten vernauwd werden, wat je longcapaciteit verkleint en daarom aan dat tempo moest ademhalen om genoeg zuurstof binnen te krijgen. Terwijl verdovingsmiddelen doorgaans een onderdrukking van de ademhaling tot gevolg hebben en vaatverwijdend zijn, maar zegt dat dan dat er minder zuurstof door je longblaasjes wordt opgenomen? :confused:

The effects of amphetamine intoxication on respiratory system include dyspnea, asthma exacerbation, bronchitis, and acute noncardiogenic pulmonary edema. Pulmonary hypertension has long been reported in amphetamine users.
Klik om te vergroten...

Wikipedia zei:
Amphetamine is also used by some professional,[49] collegiate[50] and high school[50] athletes for its strong stimulant effect. Energy levels are perceived to be dramatically increased and sustained, which is believed to allow for more vigorous and longer play. However, at least one study has found that this effect is not measurable.[51] The use of amphetamine during strenuous physical activity can be extremely dangerous, especially when combined with alcohol, and athletes have died as a result, for example, British cyclist Tom Simpson.
Klik om te vergroten...
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Haal op die wekker! Snot is lekker.

Marla zou het begrijpen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."